Gå til innhold

Bente`s bryllupsdagbok

Bente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaja, i fra å ikke ane om bil i Harstad-områden, plumset det plutselig to biler i fanget vårt. Men vi går for en slik bil

Bilen er en A-Ford fra 1929 og mannen som kjører hadde ett tilbud til oss om vi ville:

Han kunne spille 2-rader (en bryllupsmarsj) når vi kom ut av kirka og når vi går ut av bilen og inn i festlokalet. Tror faktisk det hadde vært litt stilig...sambo er ikke helt for det da...men det får vi diskutere...:P

Mannen som eier bilen skulle ringe oss i kveld, da får vi vite sikkert om han kan kjøre...for den nette sum av 3500,- :o Men det får no bare så være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har gutta vært å hentet min kjære kjære!!

Morsomt... Han hadde mistanke om at det skulle skje noe i dag... Våkna kl 08 å lå å hørte på alle som gikk opp og ned i trappeoppgangen..

De kom inn med T-skjorter alle sammen som sto "Team xxxx" (etternavnet til min kjære...og snart meg ;))

Min kjære fikk bare på seg litt klær, en T-skjorte og et vikingehjelm...Det er fordi han er fra en VIKing-plass.

Ellers satt vi i går å satte opp hva som skal gjøres de forskjellige dagene fra og med fredag i neste uke...Det ble vanvittig mye de 2 siste dagene...da får vi lokalet og da kommer alle gjestene. Siden vi skal gjøre alt selv, så BLIR det mye ja.. Men det får gå!

Nå er det litt ryddetid meg full musikk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh jesus.... Kl 2030 ringte forloveren til sambo og sa at min kjære var så full at de ikke kom til å få han nn på Stage Dolls-konserten i kveld... Så jeg måtte pent sette meg i bilen å kjøre til Oslo S å hente en så full sambo som jeg aldri i mitt liv har sett.

Gjett om han skal få kjenne det på kroppen i morgen ja :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bordheftene snart ferdige. Den eneste som mangler nå er å printe dem ut. men hvordan jeg skal få stiftet de sammen, det må gudene vite... Aner faktisk ikke hvordan vi skal gjøre det..

Måtte vekke sambo i natt...få i han litt mat, da han ikke hadde spist siden frokost i går..

Kom seg mer og mer og hadde nok godt av å være våken en stund.

Har det ikke særlig bra i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det nærmer seg med storm skritt,gled deg bente det er en flott dag dere skal feire..er så gøy :sjarmor:

stakkars sambo da 8) :o :kvalm: he eh

fint att dere har fått tak i bil..

:kul: JA vi er litt døgnville her i heimen.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bente!!

Ville bare ønske deg lykke til... det er min tur til helgen, og jeg blir nok litt fraværende de siste dagene, og så drar vi på bryllupsreise på onsdag, så jeg ville være tidlig ute og ønske deg hell og lykke!! Måtte vi få strålende bryllupsdager.... begge to!!!

LYKKE TIL!!

blyg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Bente, da begynner det virkelig å nærme seg for dere! Har oppdatert meg i dagboken din, og så flott at alt ordnet seg med både kjole, prest og bil! Er så enig med deg i at presten har mye å si, vi var superfornøyd med vår og det gjorde vielsen bare ekstra flott! Ønsker dere en vidunderlig dag på lørdag, håper den blir alt dere har drømt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er referatet fra utdrikningslaget mitt:

Da jeg kom av flyet skjønte jeg det...der sto ei venninne av meg og "venta"...på rullebåndet i lag med all bagagen, kom det ei melkespann med en stor plakat med navnet mitt....

Jeg fik et bind forran øynene og ble geleidet ut i en bil sammen med min forlover...

Vi kjørte ganske lenge,,,

FIkk av bindet forran øynene hjemme i huset hos henne som sto på flyplassen...der sto mine kusiner og noen venninner..

Det ble en deilig frokost hjemme der + at vi sang karaoke på det nye karaoke"anlegget" til mitt litte gudbarn.

SÅ fikk jeg beskjed om å skifte...måtte av med alle mine egne klær og på med fult kostymeutstyr...en KU-drakt...med jur hengende forran på magen...

Fikk også lue med kuører og et slør over der igjen. Og selvfølgelig en ku-bjelle... På ryggen fikk jeg en plakat som sto: Bruden, Bente MØ-MØ

De andre kledde seg ut som buddeier.

Så var det på med bindet igjen og vi kjørte ned til byen... Der hadde det nettopp vært festspillåpning i generalhagen,...

Mitt første oppdrag:

Jeg skulle ha eventyrstund for små og store å fortelle med inlevelsesevne...

Satte meg ned på et pledd og fikk noen barn til å komme mens jeg fortelte bukkene bruse...

Mitt andre oppdrag:

Jeg skulle selge 30 boller for 10 kr pr. stk...joda, det var da festspillåpning og masse folk i byen...

Fikk solgt alle 30 bollene og fikk inn 330,-

Mitt tredje oppdrag:

Ingenting er gratis her i verden...vi gikk på en uteplass og der skulle jeg prøve å få meg noe å drikke...enten ved å rydde bord (i kudrakten), vaske gulv eller flørte med bartenderen...jeg slapp noen av delene og fikk meg en halvliter uten å mukke.

Mitt fjerde oppdrag:

Siden det var festspillåpning i byen, skulle både Krompen og Herbjørg Wassmo være i byen...mitt oppdrag gikk ut på å skaffe meg autografen til dem begge....

Waamo så jeg ikke, men Krompen gikk forbi meg å vinka, mens jeg ropte "kan jeg få autografen din", mens jeg rakk ut penn og papir...

Han rødma jammen da han så dette vesnet sto i ku-kostyme og spurte etter autografen...

MEn han har jo ikke lov å skrive autografer, så det ble det ikke... Men folk fikk seg en god latter...

Så gikk vi på Kina resturant å spiste en bedre middag for de pengene jeg hadde tjent på bollesalget.

Mitt femte oppdrag...

Jeg og mine buddeier skulle øve inn noen sanger...

MEd bind forran øynene kjørte vi lenger enn langt...

Joda, vi kom til mitt tidligere arbeidssted...inn på et aldershjem, der skulle vi synge oog opptre midt i kveldsmaten...Det gikk jo veldig fint da

Så bar det videre og inn i skogen. Vi var kommet til min forlovers familiehytte, der grilla vi å spillte fantasi som etterhvert ble kjempemorsomt

Der fikk jeg mitt sjette oppdrag...og siste oppdrag:

Jeg fikk en kornett og en sang som jeg skulle øve inn til en senere fremføring...

Jeg øvde og øvde, men på ett tidspkt ga jeg helt faen...var totalt likegyldig...begynte å bli sliten...men tenkte at de vil bare le av meg, så jeg tok det hele med stor ro.

Etter all grilling og kos på hytta satte vi oss i bilen og det bar til neste sted... VI var på kommunens eneste pub...(utenfor byen). Der spilte et band for kvelden...og jeg skulle da spille det jeg hadde øvd inn med dette bandet...

Det gikk riktig bra...i KU-drakt og bjelle..Morsomt var det faktisk også..

Vi avslutta litt over kl.02, da hadde vi holdt på ii 15 timer...og jeg i Ku-drakt 12 av de timene.. Kom hjem til min kjære i mine foreldres hus i god form...

HAr hatt en utrolig morsom dag...trass i alt jeg ikke ville bli drita ut...men ga som sagt helt faen tilslutt og tok utfordringene med et stort smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi....litt av en dramatikk her i nord nå... Det er spenning så det holder.

Men først:

Søndag oppdaga jeg at ca alle bordorta med alle de små ringene var falt av... Måtte jo opp med limpistolen å lime på nytt igjen...bretta 53 servietter og mamma sydde bordheftene, så tusen takk Mamma`n til Tex :D Det ble kjempefint.

Mandagen var jeg i byen å handla hjerteoasis, de er så små og søte, kommer til å bli nydelige.

Det ble også forandring i bordpynten... Iutg.pkt skulle vi ha roser i vaser...men det blir roser liggende på bordene fletta inn i e-føy, blir så pent atte ;)

Samtale med presten i går: HAn var bare super...gikk for programmet jeg allerede hadde satt opp.

Presten leser korinterbrevet og min lillebror leser høysang.

Stakk til byen i dag for å få trykket kirkeprogrammene, men det var lettere sagt enn gjort, måtte stikke til ett annet trykkeri, så vi får se hva de har fått til til i morgen, da henter vi dem.

Så da: Det har vært fare for regn til helga, men nå melder det penere vær.... Og vi som hele tiden har satset på pent vær pga fotografen og det styret som var der... BAre håper på opphold... I dag har det bøtta ned...men nå er det lettskya og sol.

Og så da: Det er fare for flystreik!!!!!

Da kan ingen fly lande på Harstad/Narvik Evenes... Huffa...har fulgt nettsidene til avinor og norwegian i HELE dag, så kom endelig en løsning opp fra Norwegian...

De flyr fra Oslo til Bardufoss og setter opp buss derfra til Evenes.

De MÅTTE bare ha en backup!!! Gjett om jeg har vært superstressa og min kjære som er sååå nervøs for talen og redd for at ingen av hans familie og venner kommer seg nordover til hans store dag.

Dessuten kommer jo dressen til min kjære med en av gjestene på fredag. Så nå er det bare om å gjøre at ikke Brudekjolen på Egertorvet svikter oss!!! Vi har med dressen i backup der også...

Som sagt, det skal ikke være lett å gifte seg...snakka nettopp med min gode venn Camie... Vi skjelver begge to for våre ting, men HÅPER på det beste!!

I morgen skal jeg hante rosene og lage hjertene osv...skal også legge negler og begynne å pynte i lokalet.

BTW: Jea; jeg fikk tiaraen i dag. Den er superfin. :)

Phu, nå puster vi letta ut...nå ser det ut som at ting går vår vei...

Skal ut å feire St. Hans NÅH!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu...nå er det stress...

Heldigvis er flystreiken avblåst. Det var så deilig å få høre det kl. 16...ble flere kilo lettere.

HAr i dag vært å fått lagt negler...

Henta rosene og e-føyen, skulle egentlig lage rosehjerter i dag, men får ikke tid i kveld...

Vært i lokalet fra kl.1630 til kl 22, fikk gjort masse, har hatt møte med servitørene. Det blir 8 servitører og de høres flinke ut :D

I morgen skal vi bare dekke pynte bordene og ordne alt fix ferdig.

Min kjære begynner å glede seg til alt er over, han synes jeg styrer altfor mye...

Om 2 døgn er jeg FRUE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg innom dagboken også, jeg :)

Så artig utdrikkingslag!!Synes du var søt som ku, jeg :ler:

Ellers har dere har nok å gjøre, leser jeg...(så det er jo ikke sikkert du er innom her og leser, men ville jo sende deg noen ord likevel...)

Til lykke med dagen imorgen - ha en kjempe fin dag...

Måtte den bli alt du har drømt om!

Og at din kjære ikke blir alt for lei stresset - på en annen side...det er nok glemt i morgen :)

...så gleder jeg meg til å lese referatet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...