Gå til innhold

Bente`s bryllupsdagbok

Bente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Venter selv jeg.... Skal holde dere oppdatert! Er egentlig på jogg nå, bare innom en liten tur for å sjekke mail :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fri for kvikk lunsj, sitter å gomler på ei aniskringle jeg stjal fra Tex....Skikkelig gode altså, fler jeg skal stjele til mens vi venter på kjolereferat?... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fri for kvikk lunsj, sitter å gomler på ei aniskringle jeg stjal fra Tex....Skikkelig gode altså, fler jeg skal stjele til mens vi venter på kjolereferat?... :sjarmor:

Pøh, du har stjålet din siste, for de jeg har igjen skal i fryseren, med unntak av en trøstekringle til Bente som venter og venter på kjolen sin...

Noe nytt, Bente??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*kremt kremt* Har du gått i dekning bente4?? Er så spent på den kjolen din.... :blunke: krysser fingrene og håper du får den før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter, ja jeg er nesten gått i dekning...neida, bare jobber så sinnsykt mye...er akkurat kommen hjem nå også er det på´n igjen i morgen tidlig.

Kjolen ja....skjønner at dere lurer jeg... det har jeg selv gjort.. Har fått svar i dag at kjolen fortsatt ligger i tollen. Dette pga av sykdom hos BC, de har visstnok ligget nede for telling alle mann der...influensatider...

Tror egentlig ikke at jeg får den før jul, men tolla har fått beskjed om å ikke sende den tilbake, så det er bare å vente...

Ellers har vi fått beskjed om at invitasjonene (arka) vi har valgt ikke går ann å trykke på...JEG HAR LYST Å HYLE!!!! Eneste som var igjen nå, var å trykke dem, pynten og ALT er fiksa...

Har kjøpt kvistpapir på panduro (nr 3A på side.83 i panduro katalogen), leste jo ikke godt nok i katalogen før vi kjøpte arka at de var til kulltegning, kritt o.l.....det er umulig å trykke tekst på dem...vi har forhørt oss flere plasser nå... Så er det noen som vet om noen plasser der de har ark (litt tykke) som passer til ett knallrødt roseblad (pynten utenpå invitasjonen)??

VEEELDIG takknemelig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var jeg tilbake fra juleferie i nord (vel og merke uten internett....). Godt nyttår til dere alle og takk jea for hilsen din :)

I jula har vi fått gjort dette klart:

* Lokalet

* Alkoholen

* Duker og servietter

* Har vært og ordna morgengave til min kjære :D

* Bestilt blomsterdekoratør til min brudebukett + 3 knapphulls blomster

* Frisøren er i orden

* Min kjæres forlover har sagt ja :D

* sminking er bekrefta

* Har snakket med organist om inn og utgangsmarsj

* Har kjøpt skoene mine

MEN, har ikke fått kjolen ennå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o har du ikke fått kjolen din enda????!!! Verste jeg har hørt på lenge!

Vet du hvor mye du må betale for buketten din da?? Jeg skal ta med bilde av kjolen til blomsterdama og spørre hva hun mener passer til min kjolen, men jeg tror jeg går for den samme buketten som deg.

Merkelig hvor mye likt vi skulle ha da Bente..... :blunke:

Håper du hadde det flott Nordaførr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Camie, vi er kanskje mer like enn vi tror :)

Jeg må betale 2500,- for denne buketten inkl. 3 knapphulsblomster.

Kjolen min er ett annet kapittel...jeg vet ikke hva som skjer, må vente til mandag / tirsdag til folk er kommet på jobb og kan svare meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke litt tidlig å bestille blomster seks mnd før?

Ikke for det, jeg er også glad for alt som er unnagjort, men blomster et halvt år før...?

Har de mye å gjøre der du bestiller eller ville du bare ha det ute av verden? Og har du bestemt den helt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi bor her (ikke så langt unna deg:)), så måtte vi snakke med de folka vi kunne nå i jula... Det pga at vi sannsynligvis ikke reiser nordover før til bryllupet. Da er det greit å ha en del ting ut av verden. Vi har kunn snakka med hun som skal ha ansvaret for oss. Hun har fått bilde av kjolen og buketten jeg ønsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Hjelp for ett styr med denne kjolen :o :o :o

Bestemte meg for å få penga tilbake fra BC fordi de aldri kunne levere denne kjolen som "lå i tolla". Snakka med jea på tlf forrige mandag, hun klarte faktisk å gjøre meg skikkelig hæppi. Hadde det ikke vært for henne så har jeg ikke sittet her med min NYE kjole!!!!! :blomst_opp:

Gjennom brudekjoleformidlingen i Bergen og en vanvittig koselig dame, fikk jeg ordna meg brudekjole sent på kvelden (lurer på om den ikke var bortimot 2230) forrige mandag.

Torsdag henta jeg kjolen på posten. 8000,- betalte jeg fordenne:

Kjolen var i den perfekte farge og størrelsen var heller ingenting å si på. Vet jo ikke om jeg må legge den noe opp, men det får jeg ta med en sydame som vet litt...om jeg finner noen..

I dag har jeg tenkt meg en tur til byen. Skl på Grønland å se på stoff til slør. har fått litt veiledende tips av Tex, så nå skal jeg se hva jeg kan klare :)

Ellers så er det mye som nå er gjort, men istedet for å ramse opp det som er gjort, er det vel heller greit å få en oversikt over hva som mangler...

* Sambos klær (han vil vente til den nye collectionen kommer...)

* Undertøy til meg

* Slør

* Bryllupskaka

* Menyen er under "redigering"

* Erklæringsskjema

* Salmene i kirka

* inn og utgangsmarsj

* Solo i kirka (mulig det blir AIR av Bach)

* Videofilmer i kirka

* Transport (HJEEELP....)

* Toastmaster (er spurt, vil ha betenkningstid)

* Trykke opp kirkeprogram

* Trykke opp innbydelser (skal handle inn siste rest i dag)

* Kjøpe :hjertesmil: konfetti

* Sende alkohol-lista til pappa (han skal kjøpe)

* Kjøpe tilbehør til kaffen (sukkerbiter, fløte o.l)

* Tilbehør til middag (tannpirkere, salt, pepper)

* En rull med dunillin duk til (har en)

* 5 pakker servietter (dunilin)

* Champange engangsglass

* engangsglass til congac og baileys

* Fordele kakebakingen

* Sende kunngjøring til avisene

* Be om velferdspermisjon :D

Oi...blir like overrasket hver gang jeg lager en slik liste....likevel er det nok noe jeg sikkert har glemt å føre opp, men det kommer sikkert på ny liste om en mnd eller to :)

Nå skal jeg dra til byen å kjøpe stoff til slør :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem uten stoff...fikk noen prøver for å se hva slags farge som passer kjolen best. men jeg ble plutselig usikker der jeg sto...nå vet jeg ikke om jeg skal sy selv eller om jeg skal kjøpe..... *sukk*

Nå er det middagstid og litt "etterjulemat" (pinnekjøtt)

NAM

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...