Gå til innhold

Bente`s bryllupsdagbok

Bente

Anbefalte innlegg

Veldig trist det med kjolen din da Bente,

*sender trøsteklemmer*

Men stå på du finner den et annet sted skal du se. Lykke til med kjolejakten. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet, nå er jeg glad :D Etter en lang historie med å få tak i/ikke få tak i drømmekjolen min, ringte dem fra Bryllupscompagniet og fortalte at de hadde 3 stk kjoler i str 38, 40 og 42 igjen. Dama tilbydde seg å komme HJEM til meg med kjole, nål og målband for å se hva slags str jeg må ha...hun tar med seg str. 40 og 42. Er så glad at jeg ikke kan få sagt det nok!!!!

Hvis alt går i orden og jeg sitter med en kjole som er MIN, har jeg spart hele 5000 NORSKE KRONER!!! :D :D :D :D :D Og det hjelper veldig bra på bryllupsbudsjettet ja :D :D :D :sjarmor::sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Phu, må være den lykkeligste her inne på KG i dag :sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole du har fått deg, glad på dine vegne at det ordnet seg nå :). Det kaller jeg god service å komme hjem til deg - ikke mange som gidder det nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er helt overveldet :) Snakk om god service :D

Bare 5 dager til hun kommer.... Sakl passe på å jobbe hver dag denne uka slik at dagene går litt fortere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail og telefon i dag at dama fra bryllupscompagniet var forhindret i å komme (med gyldig grunn). Fikk snakket litt om kjolen og størrelser, tilpasning o.l Og så: det følger med slør med kjolen!!! Er så spent. Avtalte nytt møte på fredagen.

Ellers har jeg skaffet meg ny avtar, fin ka?

Har også skrevet opp tips til kaker, takket være tråden på bryllupsforumet :)

Men ser det ikke er så vanlig med snitter, loff m/godt pålegg til kaffen. Vi har snakket om å kutte det ut, men mamma er ikke så med på den tanken...orker heller ikke diskutere så veldig med henne nå siden hun har det vanskelig nok med cellegift, hårtap og ett bryst mindre...

Fikk bilde av kirka tilsendt i posten her en dag. Det var meningen vi skulle bruke det på forsiden av kirkeprogrammet, med må si at det var det dårligste jeg noen gang har sett...fikk en SINNSYKT dårlig kopi...huff...noe så stygt. Vi skal lage noe spesielt selv, med sitatet som står på ringene våre som "undertekst".

Har sjekka litt rundt med musikk. Ikke det beste vi vet om, men det er ingen andre alternativer og prisen blir på 5000,- Ikke dårlig pris, for en grei/ok musikk.

Reiser neste helg til sverige for å handle martini asti (velkomstdrink)

Var i byn på lørdag for å se på klær til min kjære, men vi ble anbefalt om å vente til i mnd-skiftet februar/mars...kommer visstnok ny kolleksjon. Var ikke min kjære i mot det :-?

Ellers er det bare å vente på brudekjolen nå og at kontoen skal vokse litt mere :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gratulasjoner om "snart-ny-kjole".

Har inntatt høst/vintermoduset i dag. hr vært på jobb, men hatt en dårlig dag....

sambo var litt rask i går med å bestille flybilletter hjem til jul mens jeg snakket i tlf. Returen ble til 6.januar og jeg begynner å jobbe 1.januar (1 jobbdagg er 2.januar). det er i helt ny jobb og litt vanskelig å måtte være borte i 3 dager... Får jo selvfølgelig heller ikke kansellert billetten for å bestille en ny, så derfor måtte jeg punge ut med ennå 1600 kr for å komme meg avgårde 1.januar...GRRR, har ikke dagen med meg i dag... Så er det regn, surt og kaldt også...men det er vel slik...alt det dumme på en og samme dag.. Måtte bare klage litt i dag... :cry: :cry:

Er nok bedre i mårrra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at dagen er bedre i dag. Sovet 12 timer og fått fotsoneterapi i dag :) Nå har jeg ryddet og fikset hus før jeg tar fatt på en ny jobbøkt. I morgen skal jeg på intervju hos et vikarbyrå, gleder meg faktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå begynner jeg å stresse...likevel er det jo litt over 8 mnd igjen...

Fredag hadde jeg besøk av BC, de kom med kjole som jeg fikk prøve. Den var i trangeste laget, men er igang med trimmen :blunke: Hun skal bestille helt ny kjole til meg og forhåpentligvis kommer den om 5-6 uker :D

Ellers tror jeg at jeg skal ha disse skoene De er utrolig myke, men har bare prøvd en liten størrelse, må nok finne min rette størrelse å prøve før jeg bestemmer meg helt og endelig.

Fant jo også ut at Panduro ikke lenger selger røde roseblader...har jo allerede kjøpt én pakke og trengte jo selfølgelig 3-4 til... Det var jo HELT umulig å få tak i disse rosebladene, MEN de hadde 3 pakker igjen i Fredrikstad, men de kunne IKKE sende de til meg, de drev ikke postordre sa de... Da dukket det opp en snill person ved nick:RUFUS :kysse: . Hun har nå kjøpt og sendt opp de 3 pakkene de hadde igjen på Panduro i fredrikstad :D Jeg er henne EVIG TAKKNEMLIG!!!! Takk Rufus :kyss:

Var også i Sandvika på Panduro i går og kjøpte resten av det vi trenger til invitasjonene og bordkortene, så nå er det bare å vente på de berømte rosebladene :D

Kjøpte forresten tiaraen på GLITTER også i går :P til den nette sum av 198,- Synes den er veldig fin jeg...selv om jeg var litt i tvil om det var denne jeg ville ha...men nå vet jeg at det var denne jeg ville ha :roll::lol:

Ellers er jeg utrolig stressa for tiden...drømmer og styrer som bare det...alle drømmene mine går på at vi har for lite penger...phu, ganske slitsomt egentlig, men greit å være prisbevisst. Holder på å sjekke hvor jeg kan få tak i disse skoene til en ok pris + ett underskjørt til en ok penge.

Når det gjelder mamma, så har hun nå hatt sin andre cellegiftkur, begynner å miste håret, men ha fått parykk. Hun er positiv og er i bedre fysisk form enn det jeg er. Trimmer hver en eneste dag...noe jeg ikke har tid til.... :( Kanskje jeg skal ta meg en joggetur i 6 tiden... :blunke:

Har mye vi skal he ferdig om to mnd....så nå ska vi sette oss ned og skrive opp på kalenderen hva vi skal gjøre de forskjellige dagene i juleferien...kan jo komme forandringer, så greit og ha en skisse..

Jeg begynner jo i ny jobb 1.januar, så da er det ikke "bare, bare" å skal reise nordover hver gang det er noe. Har heller ikke lyst å gi så mye ansvar til mine foreldre da de har nok med en kreft-diagnose, behandling og senile foreldre (pappas)...

Nå er det iallefall middag og en pause fra bryllupsplanlegginga!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av nå lille venn, det er bare to mnd igjen til jul, og da skal vi ta laaang ferie.....

Etter det er det blitt 2004 og vi skal begge stå som tindrende vakre bruder og gifte oss med hver vår fantastiske mann!!

Man må passe på og glede seg over de små ting, i dag skinner solen, kjøleskapet inneholder en diger sjokolade og på tv i kveld er det så masse bra!!!

Klemseklem fra Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på salg på Brudekjolen i Oslo. Kjøpte meg ett underskjørt til 500,- Riktignok var det brukt, men det skal jo være under kjolen og ikke vises...

Jeg var veldig usikker og jeg skulle kjøpe det, men dama som hjalp meg sa at dette skjørtet ble brukt til min kjole Pronovias honduras...samtidlig sto det ei jente å prøvde "min" kjole...hun kjøpte den.. Vet ikke om hun kjøpte underskjørt...

Det er ring nederst på kjolen og omkretsen er ca.210 cm (ringen)..ÅÅÅ, jeg er så usikker på om dette er rett...får jo ikke prøvd den under brudekjolen heller....kjolen min er jo ikke bestilt ennå..

Har også vært å sett på disse glassene vi har lyst på, men det er jo selvfølgelig ikke rette fargen... Glassene heter Venis Saphir, de har en blå "dråpe" øverst i stetten, men vi har heller lyst på svart dråpe....har forhørt meg om, men det er ingen som vet....jaja, får finne andre glass da..

Nå er det snart jobb-tid, ut å kjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært min dag. Soveromsvask og "bytur" ghorde susen :D

For det første kom rosebladene fra kjære RUFUS :blomst_opp: Hun hadde også sendt med ett kort, jeg ble så glad :D :D :D et er så godt å ha slike "venner" :D

Var på Kristins for å se på sko og undertøy...phu, det er jaggu ikke billig å gifte seg....På nett kosta disse skoene 1260,- Hos Kristins kosta de 1000,- og hos den lokale brudesalong hjemme i nord skulle hun ha 760, så gjett hvor jeg skal kjøpe de :briller:

Prøvde også undertøy, men likte ikke helt undertøyet de hadde på Kristins, likte bedre det de hadde på Auds Undertøyssalong...men det er jo ennå 1 og 1/2 mnd til kjolen kanskje kommer....

Fant et fint "svevesmykke hos Kristins, fikk ikke dette smykke ut av hodet og måtte tilslutt dra tilbake til Kristins for å kjøpe det...Hadde jeg bare funne bilde av det..... :klø:

Da blir det pizza.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, jeg syns også undertøyet hos Kristins er for kjedelig...

Så etter nøye overveielse har jeg bestilt undertøy nummer tre herfra

Håper det blir bra, ellers kan jeg alltids bruke det under bunaden min.....

Du har ikke et digitalkamera da, så kan du ta bilde av smykket selv og legge ut..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HÆÆÆ, dette må være tankeoverføring Tex :sjokkert: ...satt akkurat å så på dette undertøyssettet på BC...lurte på om jeg ikke hadde lest en plass at du hadde bestilt undertøy derfra... Så nå, tro det eller ei, var jeg akkurat på tur inn for å se i dagboka di om det stemte for å så høre med deg hva slags sett du bestilte :ler:

Har du fått dettte ennå?? Gi meg gjerne rapport :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer selvsagt med rapport, det er jo bestilt fra omstridte BC..... :ler:

Jeg bestilte det i helgen over nett, fikk bekreftmail i går, det tar ca fire uker, så da får vi se.....

Men jeg har ikke sagt det noe sted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke sagt det noe sted.....

Se hva du skrev i dagboken din mandag 13.oktober kl 0851 :)

Du lurer ikke meg :fy: :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du!

Hadde bare lyst til å si at kjolen din er helt nydelig! En venninne av meg giftet seg i slik kjole i sommer, og den er bare kjempefin! Særlig er slepet nydelig når man "slår det ut".. :wink:

Lykke til - du kommer til å bli en vakker brud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Hadde bare lyst til å si at kjolen din er helt nydelig! En venninne av meg giftet seg i slik kjole i sommer, og den er bare kjempefin! Særlig er slepet nydelig når man "slår det ut".. :wink:

Lykke til - du kommer til å bli en vakker brud!

Tusen takk Imari :) Gleder meg selvsagt kjempemye:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide med en liten oppdatering igjen. Fikk mail fra BryllupsCompagniet i går, kjolen er bestilt. Det tar ca 6 uker før den kommer og jeg får visstnok også slør med :D Er kjempespent...hadde jo egentlig planer om å sy slør selv, men kanskje jeg slipper det :hoppe:

Skolene er også bestilt :)

Så en aller så liten liste over ting som er i boks!! :tommelsmil:

-Temafarger (rødt, krem og gull)

-Bordpynt (blomster osv)

-Hvordan innbydelsene og borkorta skal se ut(har handla alt som trengs til det.) = ca 800 kr

-Kjøpt 60 hvitvinsglass = 225 kr

-Underskjørt =500 kr

-Brudekjolen = 5500 kr

-Hvordan brudebuketten minskal se ut

-skoa mine = 760 kr

-Smykke mitt =250 kr

-Tiara =198 kr

-Fått fødselsattest til begge

-Kirka er bestilt = 0 kr

-Gjestelista er i orden

-Fotograf er bestilt

-Musikk til festen er bestilt =5000 kr

-Min folover

-Bryllupskaka =1500 kr

-Meny (forrett og hovedrett) =ca 13000 kr

-Sminkør =0 kr

-Pakkeåpnere

-Kirkeprogram-utdelere

-Morgengave til min kjære = 1100 kr

-Vertsfolk (begge foreldrepar)

-Bryllupsnatta =0 kr

Hm...en lang liste og nesten 29000,- på det vi vet til nå... Men det gjennstår jo masse...

-all alkohol

-Glass til velkomstdrinkene, baileys og congac

-Duker og servietter

-Stearinlys (kubelys)

-Salmer

-Har satt av 2 festlokale vi skal å se på i jula

-Inn og utgangsmarsj (vi vet hva vi vil ha, må bare få tak i noter...hvor??)

-Undertøy

-Klær og sko til min kjære

-Toastmaster

-Servitører

-Kakebakere

-Ordne med blomsterforhandler

-Desserten (men tror det blir vaniljeis med varme bjørnebær)

Jaja, det ble en liste det oxo...men dette er jo bare en liten del av det som gjennstår..phu, godt det er 8 mnd igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...