Gå til innhold

Bente`s bryllupsdagbok

Bente

Anbefalte innlegg

Hei igjen....

Har du vært inne på Anja & Kalle sin hjemmeside og funnet buketten? Skal også ha en slik..... :lol:

Jeg har etter langt om lenge funnet denne buketten på denne siden

Jeg har prøvd å finne Anja og kalle sin hjemmeside, men finner den ikke..... Artig at det er flere som har falt for denne buketten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du går inn på disse llinkene finner du 2 sider som jeg synes er kjempebra og som har en god del informasjon. På Anja & Kalle sin hjemmeside finner du mange bilder av brudepar, buketter, kaker og andre ting.

anja&kalle

petra&ben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på disse llinkene finner du 2 sider som jeg synes er kjempebra og som har en god del informasjon. På Anja & Kalle sin hjemmeside finner du mange bilder av brudepar, buketter, kaker og andre ting.

anja&kalle

petra&ben

Fine sider :) Har ikke oppdaget dem før... Skal virkelig studere dem når jeg kommer hjem fra jobb i kveld :)

Takk for linkene Camie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.... :( Mamma har fått brystkreft..... Skal til legen i dag for å diskutere behandlingsmetoder. De som hadde masse planer og forberedelser til bryllupet vårt, nå blir det ikke av noe...

Mamma, pappa og min lillebror skal egentlig komme på besøk til oss i morgen og være ei uke, men nå er ikke reiselysten så stor lenger...forståelig nok...

Tror jeg kommer til å reise nordover for å være sammen med min lillebror i tiden som kommer.....

Heldigvis har jeg ikke noe fast jobb ennå, så da kan jeg bare dra.....

Huff, dette ble litt deppe...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.... :(  Mamma har fått brystkreft..... Skal til legen i dag for å  diskutere behandlingsmetoder. De som hadde masse planer og forberedelser til bryllupet vårt, nå blir det ikke av noe...

:( , dette var da ikke noe koselig! Håper at alt ordner seg for mammaen din og at de finner en behandlingsmåte som passer for henne.

Håper at du, selvom dette er trist og leit, ikke glemmer din egen store dag.

Tror jeg kommer til å reise nordover for å være sammen med min lillebror i tiden som kommer.....

Det setter nok foreldrene dine pris på, at du kommer oppover for å være litt sammen med lillebror i en sikkert så tung og slitsom tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da er jeg tilbake etter 14 dager i Nord-Norge hos min familie. Som sagt så har mamma fått brystkreft...ble operert (brystbesparende) 15. aug. Nå fredag 29. aug, ble hun innlagt igjen for å fjerne hele brystet....

En vanskelig tid, men er tilbake igjen med bryllupsforberedelser :)

Etter å har lest de andre dagbøkene er inne, ser jeg at vi ikke har kommet så langt i forholdt til de andre her inne, men skal ikke klage...har jo ennå litt under 10 mnd igjen :)

Hittil er dette klart:

* Gjestelista

* Kirka og klokkeslett

* Fotograf

* Min forlover

* Bryllupskake

* Bryllupsmiddagen / meny

* Brudebuketten

* Sminkør

* Pakkeåpnere

* Kirkeprogramutdelere

* Morgengave til Min kjære

* Mamma og pappa betaler middag og alkohol

* Skal IKKE ha sanger under middagen!!!

Dette er IKKE klart ennå:

* Brudekjole, klær til min kjære og sko til oss begge.

* Min kjæres forlover

* musikk i kirka

* Inn og utgangsmarsj

* Festlokale

* Frisør

* Musikk til festen

* transport

* Toastmaster

* Kakebakere

* Bryllupsnatten

* Serveringshjelpere

* Nattmat

Oi, det ble en liste...da vet jeg hva jeg skal starte med. I morgen kl.11 har jeg time hos Kristins for å prøve kjoler, håper på å finne den rette!!! Skal iallefall på messa 27. september :D

WEEEEEEEE :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ,

håper det går bra med mammaen din.....

Så trist å oppleve noe sånt når man egentlig skal være glad og kose seg med bryllupsforberedelser....

Så morsomt at du og min gode venn Camie skal gifte dere akkurat på samme tid...!!!

Skal følge med på om du henger i stroppen, jeg ligger en måned foran dere i løypa, så jeg må jo virkelig begynne å stresse snart... :blunke:

Ha en fin september, vi sees om fjorten dager!!

klem Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeee, nå har jeg funnet drømmekjolen. Det er denne kjolen

Har vært å prøvd den 2 plasser. Den ene plassen skulle de ha 11300,- og den andre plassen skulle de ha 9200,-

Glemte jo selvfølgelig å spørre om det var med eller uten tilpasning....vet ikke noe sånt jeg ennå, hva som er vanlig og ikke vanlig....

Men har hatt kontakt med Bryllupscompagniet og de mener at de skal ha kanskje 5 kjoler av denne modellen på messa og en av dem kommer til å være min farge og størrelse, så jeg regner med at jeg må tidlig opp for å stille meg i kø den morgenen. De skal ha 6000,- for kjolen med slør....

Har ennå 3 uker på å tenke på hva som er lurt å gjøre...kjøpe helt ny til 11300 eller 9200,- eller kjøpe brukt kjole til 6000,- (1 gang brukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var jeg kommet meg opp av senga etter noen dager med feber og skikkelig influensa... Skulle egentlig møte KG`bruder i dag, men jeg er ikke i form ennå...tror ikke det ble noe av det for de andre heller..

Nå er bryllupsnatta i box!!!

Ideer om lys, pynt og blomster på middagsbordet :)

Invitasjonene og bordkort (som vi er kjempefornøyde med!!!)

Monogram (1000, 1000 takk til Camie :))

Vertsfolk (foreldre på begge sider)

Har ennå engang vært å prøvd kjolen "min" . Nå er jeg bare helt sikker

:D Men de mener jeg må ha en størrelse større enn det først antatt...for å så sy den inn tilnærmet en størrelse mindre...phu.. Jaja, kommer nok til å kjøpe den i mnd skiftet sept/oktober.

Da venter loppekassa...skal på jobb kl.08 i morgen tidlig :sur: Har ikke lyst, men må vel bare....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en kjempeide :hoppe:

Nå som kjole snart er i boks, er jeg begynt å tenke på slør, sko, tiara osv...

Har lenge hatt planer om å sy sløret selv og fikk plutselig en kjempeide :hoppe: Tenkte kanskje å sy monogrammet vårt inn i sløret!!! Synes det var en god ide :D :D :D

Det er jo forsåvidt ikke noen nyoppdaget ide (Guri,-til John-Arne Riise hadde monogramset i sløret), men tror det vil bli fint.

ÅÅÅ, må takke Camie igjen :D Hun har en stor del av æren for at det i det hele tatt ble monogram!!!!!

:kysse: til Camie :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Oioi, det er jo så mange fine marsjer å velge imellom...men jeg går for gamal bruremarsj fra nord-gudbrandsdalen som inngang og jan magne førdes bruremarsj som utgang. Vi har ikke fått diskutert dette skikkelig ennå, så jeg håper min kjære er med på forslaget mitt.

Vi vil også ha ett innslag i kirken av ett eller annet slag, men vet ikke ennå om det blir sang eller instrumental...jeg tror jeg går for instrumental...

Jan Magne Førdes bruremarsj kan høres her

og

Bruremarsj fra Nord-Gudbrandsdalen kan høres her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEEEEE, fikk nettopp tlf fra kommunen :D Jeg har fått jobb!!!

Begynner som sykepleier fra 1.januar på HELT nybygd sted :hoppe::hoppe:

Og i morgen skal jeg kjøpe kjole :) :) :D :D og fødselsattestene er kommet :D :D

Ser noen at jeg GLIIISER?? :D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med jobb! Du har all grunn til å glise ja - smiler litt for deg jeg også :).

Dere har virkelig kommet langt dere. Ble inspirert av deg og linken til Mother of the Bride, til å lage mitt eget slør. Er jo skrekkelig dyrt med slike slør i salongen. Har du begynt å kjøpe inn stoff ennå?

Lykke til med jobben og planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jobb! Du har all grunn til å glise ja - smiler litt for deg jeg også :).

Dere har virkelig kommet langt dere. Ble inspirert av deg og linken til Mother of the Bride, til å lage mitt eget slør. Er jo skrekkelig dyrt med slike slør i salongen. Har du begynt å kjøpe inn stoff ennå?

Lykke til med jobben og planleggingen!

Takk, takk ringblomst :D

nei, har ikke kjøpt stoff ennå...skal kjøpe kjolen først, så får slørstoffet komme senere. Men skal prøvesy monogrammet vårt inn i en stoffbit for å se om jeg eventuelt kan ha det i sløret etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det avgjort :D

Inngangsmarsj: Gamal bruremarsj fra Nord-Gudbrandsdalen

Utgangsmarsj: Jan Magne Førdes Bruremarsj

Nå må vi bare snakke med organisten for å høre at det er i orden + å skaffe noter osv....

Nå skal jeg pakke sekken med lue og votter: skal stå i kø i morgen på messa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakka sekken i gårkveld, for nå, tenkte jeg, nå blir det kø fra kl.07, så feil kan man ta. Dro sambo opp av senge for å kjøre avgårde kl.07 (han skulle en tur på jobb). Var på trappa kl.0725, men ikke et menneske og se. Satt i bilen sammen med sambo til kl.0815, da løp jeg opp på trappa for å still meg aller først. køen vokste etter det ganske fort. Kl0900 åpnet de dørene og da var vi vel mellom 50-60 som sto å venta for å komme inn...

Men...kjolen min var ikke der. De hade kunn 1 kjole der i str 36 og igjennom mailene jeg har fått fra arrangørene, skulle de ha tilsammen 5 kjoler i "mitt" merke...Må ha str.40 jeg...

Så da var det bare å dra hjem å surmule litt..uten kjole :cry: :cry: :cry:

NUH skal æ sove!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...