Gå til innhold

Ferie med eks


Gjest Gjest_frustrert_*

Anbefalte innlegg

Ikke riktig, men de er vel så gode venner eller noe sånn... ehm.. ?

Jeg hadde ikke likt det, og jeg er heller ikke spesielt sjalu.

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier at barna ikke vet at dere er samboere, men tror han har en kjæreste som det ikke er så seriøst med. Dere har kjøpt hus sammen, også vet ikke barna det! Har ikke samboeren din tenkt på at de vil føle seg lurt når de får vite det? Og er de ikke på besøk hos dere?

Vet eksen at dere er samboere og har kjøpt hus sammen?

Mange spørsmål fra meg, men jeg synes dette er merkelig sett fra din og barnas side. Greit nok at en ikke skal presentere ny kjæreste for tidlig, men når man er så etablert som dere er, blir dette veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke riktig, men de er vel så gode venner eller noe sånn... ehm.. ?

Jeg hadde ikke likt det, og jeg er heller ikke spesielt sjalu.

Han og eksen er gode venner ja. De har mange år sammen, og er derfor selvsagt gode venner.

Men synes likevel en overnattingstur bli urettferdig overfor meg som skal sitte hjemme å lure på hva de gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at barna ikke vet at dere er samboere, men tror han har en kjæreste som det ikke er så seriøst med. Dere har kjøpt hus sammen, også vet ikke barna det! Har ikke samboeren din tenkt på at de vil føle seg lurt når de får vite det? Og er de ikke på besøk hos dere?

Vet eksen at dere er samboere og har kjøpt hus sammen?

Mange spørsmål fra meg, men jeg synes dette er merkelig sett fra din og barnas side. Greit nok at en ikke skal presentere ny kjæreste for tidlig, men når man er så etablert som dere er, blir dette veldig rart.

Når de er på besøk er jeg i leiligheten, og kommer på "besøk" dersom de ønsker det. (Noe de sjeldent gjør)

Eksen tror han har kjøpt huset selv.

Mulig dette er rart, men vi gjorde det på denne måten av hensyn til både eksen og ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og eksen er gode venner ja. De har mange år sammen, og er derfor selvsagt gode venner.

Men synes likevel en overnattingstur bli urettferdig overfor meg som skal sitte hjemme å lure på hva de gjør..

Enig. Hva sier han når du tar det opp? Det med hytteturen, alt osv?

Du sier noe om at dere diskuterer i det uendelige?

Jeg tok opp det med at de er så gode venner over her, for det er så typisk å si. Blir nesten irritert av å høre det, selvom det er sant eller ikke. man gjør da ikke sånn mot kjæresten sin?

kunne han ikke i det minste sagt at det var for barnas skyld eller noe?

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Hva sier han når du tar det opp? Det med hytteturen, alt osv?

Du sier noe om at dere diskuterer i det uendelige?

Jeg tok opp det med at de er så gode venner over her, for det er så typisk å si. Blir nesten irritert av å høre det, selvom det er sant eller ikke. man gjør da ikke sånn mot kjæresten sin?

kunne han ikke i det minste sagt at det var for barnas skyld eller noe?

Da jeg tok det opp, svarte han bare at han visste ikke hvordan det ble for dette var noe eksen og ungene planla. Han skulle liksom bare være med han. De skal liksom bestemme over ham, kan han ikke bestemme hva han vil selv! Ååå dustemann :(

Men bort fra mitt lite utbrudd her, han sier at turen er for ungenes del, noe jeg tror ham på. En dagstur for ungenes del kan jeg absolutt gå med på, men noe overnatting vil jeg ikke godta :(

Jeg vet jo at han har det greit sammen med eksen. Han sier de pleier å ta en kopp kaffe sammen når han er hos dem for å være sammen med ungene. Han forteller også av og til at han har hatt en prat med henne, om ungene.

For ungenes del, synes jeg det er topp at de samarbeider så bra og til og med kan ha det greit sammen.

Men for min egoistiske del, så er det ikke greit. Hvorfor skal han ha det bedre med henne, enn med meg? (Han har ikke det, men jeg innbiller meg jo det siden jeg er av den sjalu typen og vi krangler endel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så denne tråden tidligere i dag, men hadde ikke tid til å svare. Nå har det kommet hundreogørti innlegg i mellomtiden, så beklager hvis jeg overser noe viktig eller kommenterer noe som har vært kommentert mange ganger før.

Men likevel:

Jeg skal selvsagt ikke være med da dette skal være en "familietur".

Ja, hun vil ha ham tilbake :(

Du sier ikke det.

"Av hensyn til barna" kan romme utrolig mange underliggende motiver.

"Av hensyn til barna" kan like gjerne være av hensyn til eksene, den ene eller den andre.

"Av hensyn til barna" kan også være direkte skadelig, for de barna det gjelder.

Det kan forvirre barna noe enormt, også i lang tid etter bruddet, og også der det er null sjanse for gjenforening.

Jeg synes det er så enkelt som dette: Når man er skilt, drar man på hver sin ferie. Barna lider ikke under dette på noen måte. Det barna faktisk lider under, er å bli stilt i en situasjon der de ikke skjønner hva som foregår, og der det ligger ørten usagte håp/drømmer/stilltielser under.

Barn kan gjerne ha to forskjellige ferier, uten å lide under det.

Det finnes de tilfeller der ekser kan feriere godt sammen, men det tror jeg- ærlig talt- er ganske sjeldent. Som regel er det fordi den ene parten presser på "for barnas skyld", og den andre gir etter, fordi barna er et sårt punkt. Og det er så utrolig dumt, fordi barna hadde ikke hatt problemer med å feriere med foreldrene hver til sitt- dersom bare foreldrene hadde lagt det opp på en god måte!

Jeg hadde aldri i verden godtatt at min mann ferierte med sin eks, og det hadde ikke vært aktuelt å feriere med min eks uten min mann. Heldigvis er han av samme oppfatning.

Dette her er voksenproblemer, ikke barneproblemer. Og det verste er at ungene ofte blir dratt med i konflikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg syns du kan takke deg selv, og at det er bra at han tar hansyn til eksen sin og familien. Det er jo du som har klart å vikle deg inn i forhold der du egentlig ikke hadde noe å gjøre i utgangspunktet, så at det ikke er dine ønsker og behov som blir satt høyest i ettertid, kan du kanskje se på som en lærepenge. Hadde ikke syntes det hadde det ikke vært for at dere var utro sammen - ergo ligger all min sympati hos eksen hans. Sorry!

Hun skal da vel ikke finne seg i respektløshet selv om de gjorde feil ved å være utro?? Det var dum oppførsel, men det er da ingen grunn til å fortsette å oppføre seg dumt?? Selv om begge to såret hans ex er dette tross alt hans ex, og ikke hennes, og hvis han vil ha et liv med sin nye samboer må han kutte ut exen. Han skal være pappa til barna ja, men nå er han pappa med samboer, og ikke sammen med mamma. Fullstendig unaturlig og uakseptabelt å dra på tur med eksen når samboer syns dette er vanskelig.

Her ville jeg gitt ultimatum: tur med ex=null forhold til samboer for all fremtid. Ferdig med det. Dersom han da ikke velger å la være å reise er ikke forholdet verdt 5 øre å satse på spør du meg. Ikke finn deg i slik behandling, uansett om du har dårlig samvittighet overfor ex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, hvor alle parter i denne historien er komfortable med å lyve hverandre og barna rett opp i ansiktet!

Når man blir samboer med noen, må en påregne at friheten til å reise på overnattingstur med andre av motsatt kjønn innskrenkes. Spesielt hvis reisefølget er en tidligere elsker.

Hvis mannen ser på fellesskapet med eks og barna som sin familie, ville jeg ha trukket ut mitt engasjement umiddelbart. Som nyskilt og nyetablert er hans oppgave å skape en ny tilværelse som inkluderer barna på en god måte, ikke vingle mellom relasjoner, lyve for barna og gjøre ny kvinne usikker.

En mann som ikke kan stå imot eksens urimelige ønsker, er det all grunn til å løpe fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[email=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&showtopic=345167&view=findpost&p=5789865]Helgeprat

Vi pratet en god del i helga. Jeg fortalte ham dette med at det ikke var det beste for ungene. At de fikk falske forhåpninger, og at han ikke kunne bruke det som unnskyldning, Han begynte nemlig med at ungene hadde det så bra når alle var samlet. Jeg sa at da måtte han flytte tilbake igjen da. Han innså etterhvert hvordan tingene faktisk er. Det virket som det gikk opp et lys for ham. Tror ikke han hadde tenkt på det tidligere.

Men er glad for at han innså dette, selv om det ble masse diskusjon (se linken ovenfor).

Takk for all støtte som gjorde at jeg fikk bekreftet at dette ikke var riktig. Dere har hjulpet meg masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vist ikke til linken riktig, og finner ikke ut hvordan jeg får det til.

Men mente da mitt siste svar i "Kastet ut - overdriver jeg?" hvor jeg forteller litt mer om diskusjonen ang forholdet vårt.

Ikke bare bare å være nybegynner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg forstår deg, men er ikke enig i alt du sier.

Ja, som man sår, høster man. Jeg har godtatt det at jeg ikke er blitt sammen med bare "en mann", men en mann med barn og ei eks-samboer "på slep". Det at ungene skal være hos ham, og han har mye kontakt med eksen, har jeg ingen problemer med (ikke nå lenger, men slet i starten).

Det er litt rart og si at du aldri ville blitt sammen med en slik "idiot" som du kaller ham. Du kjenner ikke til hvordan tingene skjedde, og jeg ønsker heller ikke å gå inn på detaljer, i frykt for å bli gjenkjent.

Men du skal få ha din mening, og jeg synes du er sterk som klarer å styre følelsene dine såpass at du vet hvem du aldri faller for.

Og ja, jeg forventer å bli behandlet med lik respekt som jeg gir ham.

Nei for meg holder det å vite at han bedro eksen sin for å syns han er en smule idiotisk.

Det handler ikke om å styre følelsene sine, det handler om at man ikke er nødt til å være utro selv om man får følelser for noen - det går an å være sterk og la være. Vente på at det går over. Det kan godt hende jeg begynner å like en som er gift en eller annen gang, men jeg liker å tro at jeg kommer til å trekke meg unna før det har utviklet seg til faktiske følelser - og I HVERT FALL før det har utviklet seg til utenomekteskapelige affærer.

Men dette er helt på siden av diskusjonen, sorry. Jeg beit sikkert litt til deg, blir bare så sur når folk er/har vært utro. Det sammen med at jeg syns så synd på eksen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svirre
Hei,

Er det normalt at man reiser på ferie med eksen og barna på overnattingstur når man har ny(etter 1 år) kjæreste/samboer?

Hilsen en meget frustrert ny samboer.

Det går vel an å ha et godt samarbeids-forhold uten at de drar på overnattings turer sammen? Herregud, det er greit at han kanskje har dårlig samvittighet, men det får da være grenser. Synes det er urettferdig gjort ovenfor deg, som likssom skal sitte der hjemme da, mens de er på "familietur" sammens? Synes han virker som en skikkelig feiging. Jeg hadde hvertfall IKKE akseptert det, siden det er snakk om at hun vil ha han tilbake til og med. Nei fy.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kiki_*

Til frustrert;

Din samboer som knapt har fortalt sin ekskone og barn at dere faktisk bor sammen,skal snart på en overnattingstur med henne og barna.

I hennes regi.

Og hun har også planer om en ukestur med han og barna.

Og dette forteller han deg.

Beklager,men dette høres ikke ut som en stor kjærlighetshistorie for deg!

Jeg syns du fortjener bedre,enten han var utro med deg eller ei.

Ut fra det du forteller,er det ikke deg han gleder seg til ferie sammen med.

Rart å vere nyforelsket på den måten...

Hadde jeg vert deg,ville jeg som før sagt,tatt en sommerpause og gjøre det helt klart for han.

Denne karen vil ha i pose og sekk,eller vil prøve ut sin gamle familiekonstellasjon ennå en gang.

Ikke bland deg inn i og forstå ihjel hva kona og barna føler og ikke.

Nå skulle det vert du og han ,sammen,foran familien hans,vis du er hans nye kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...