Gå til innhold

Ferie med eks


Gjest Gjest_frustrert_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_frustrert_*

Hei,

Er det normalt at man reiser på ferie med eksen og barna på overnattingstur når man har ny(etter 1 år) kjæreste/samboer?

Hilsen en meget frustrert ny samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de samarbeider godt så ser jeg ikke noe grunn til å la være å reise sammen pga barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI.......................

Det er ikke greit hvis ikke ny samboer er med, eller selvfølgelig hvis hun oppriktig ikke har problemer med dette.

Men dette ser ut til å bli en vanskelig og kranglete vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frustrert_*

Jeg skal selvsagt ikke være med da dette skal være en "familietur".

Det hører med til historien at jeg og min samboer var utro mot hans daværende samboer, og nå må jeg ta hensyn til henne hele tida. Hvis det er noe jeg ikke liker, så får jeg bare tilbake "Tenk hva hun følte når vi var sammen bak ryggen hennes" eller "Tenk hva hun føler da".

Jeg mener at dersom han har valgt meg, får han stå for det. Er dette egoistisk av meg?

Jeg mener ikke at han skal bryte kontakten med henne, men synes han skal ta litt hensyn til hva jeg føler også.

Jeg synes det er helt greit at de drar på dagstur med ungene, men synes det er drøyt å overnatte sammen med henne.

Hun har også invitert ham med på en lenger reise (ukestur), men jeg vet ikke hva han har svart på dette (eller om han har bestemt seg).

Er det meg som er sjalu og egoistisk, eller er dette noe som "alle" godtar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har også invitert ham med på en lenger reise (ukestur), men jeg vet ikke hva han har svart på dette (eller om han har bestemt seg).

Er det meg som er sjalu og egoistisk, eller er dette noe som "alle" godtar?

Hvorfor inviterer hun han på slikt hvis han har vært utro mot henne og valgt deg?

Vil hun ha han tilbake?

Jeg hadde blit sykt sjalu og aldri funnet meg i dette. NEI NEI NEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utlogget
Hei,

Er det normalt at man reiser på ferie med eksen og barna på overnattingstur når man har ny(etter 1 år) kjæreste/samboer?

Hilsen en meget frustrert ny samboer.

He he, han slår ikke x'en min. Han klarte å innvitere både seg selv og den nye dama på en (gratis) tur jeg og datteren min skal på. :overrasket:

Hadde jeg sagt ja, så hadde vi delt rom alle sammen... Tror ikke det nei..

Men over til deg.. Synes det er litt rart, hvis dere har vært sammen så lenge. Du og hans x bør ihvertfall kjenne hverande /ha et godt forhold, og du burde få lov å være med, synes nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utlogget
He he, han slår ikke x'en min. Han klarte å innvitere både seg selv og den nye dama på en (gratis) tur jeg og datteren min skal på. :overrasket:

Hadde jeg sagt ja, så hadde vi delt rom alle sammen... Tror ikke det nei..

Men over til deg.. Synes det er litt rart, hvis dere har vært sammen så lenge. Du og hans x bør ihvertfall kjenne hverande /ha et godt forhold, og du burde få lov å være med, synes nå jeg da.

Det skal være sagt at jeg ikke visste at han hadde dame da, men fant det ut idet han spørte om hun kunne være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frustrert_*
Hvorfor inviterer hun han på slikt hvis han har vært utro mot henne og valgt deg?

Vil hun ha han tilbake?

Jeg hadde blit sykt sjalu og aldri funnet meg i dette. NEI NEI NEI

Ja, hun vil ha ham tilbake :(

He he, han slår ikke x'en min. Han klarte å innvitere både seg selv og den nye dama på en (gratis) tur jeg og datteren min skal på. :overrasket:

Hadde jeg sagt ja, så hadde vi delt rom alle sammen... Tror ikke det nei..

Men over til deg.. Synes det er litt rart, hvis dere har vært sammen så lenge. Du og hans x bør ihvertfall kjenne hverande /ha et godt forhold, og du burde få lov å være med, synes nå jeg da.

Utrolig frekk eks! Godt du sa nei :)

Hans eks vil ikke vite av meg. Hun hater meg over alt på denne jord. Så meg og hun på tur sammen...Nei, tror ikke hun kunne tenke seg det, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selvsagt ikke være med da dette skal være en "familietur".

Det hører med til historien at jeg og min samboer var utro mot hans daværende samboer, og nå må jeg ta hensyn til henne hele tida. Hvis det er noe jeg ikke liker, så får jeg bare tilbake "Tenk hva hun følte når vi var sammen bak ryggen hennes" eller "Tenk hva hun føler da".

Jeg mener at dersom han har valgt meg, får han stå for det. Er dette egoistisk av meg?

Jeg mener ikke at han skal bryte kontakten med henne, men synes han skal ta litt hensyn til hva jeg føler også.

Jeg synes det er helt greit at de drar på dagstur med ungene, men synes det er drøyt å overnatte sammen med henne.

Hun har også invitert ham med på en lenger reise (ukestur), men jeg vet ikke hva han har svart på dette (eller om han har bestemt seg).

Er det meg som er sjalu og egoistisk, eller er dette noe som "alle" godtar?

For det første burde han selv ha tenkt på hva hun følte den gang han gikk bak ryggen hennes og var utro mot deg. Du skal ikke måtte forholde deg til hva hun evt måtte ha følt da, det var og er hans ansvar.

For det andre er de ikke lenger en familie, og derfor er det heller ikke naturlig at du skal måtte forholde deg til "familieturer" nå. Han har valgt deg, og dermed valgt bort henne og det livet de hadde sammen. De har barn sammen, og det er bra at de greier å samarbeide, men når han nå har tatt det valget han har gjort, må han også forholde seg til dine ønsker. Det er ikke riktig at du skal gå med på at de opprettholder "familielivet" fordi du må ta hensyn til hennes følelser fordi han gikk bak ryggen hennes mens de var sammen.

En annen ting er at han har vist at han er i stand til å være utro. Kan han være det med deg, kan han fint være det mot deg også. Jeg stusser litt på at eksen hans står ham så nært ennå. Kanskje han fortsatt har et forhold til dere begge? Er det det du har mistanke om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frustrert_*
Jeg stusser litt på at eksen hans står ham så nært ennå. Kanskje han fortsatt har et forhold til dere begge? Er det det du har mistanke om?

Først og fremst, takk for støtte :)

Jeg vet at de har et godt "forhold" enda. Han må ha et godt forhold til oss begge for å kunne trives med seg selv. Han har dårlig samvittighet for det han gjorde mot eksen, og vil sørge for at hun og ungene har det greit (både økonomisk og med samvær). Han har bl.a. "gitt" henne det huset de hadde sammen, uten å få noe annet igjen enn et løfte om at de skal dele overskuddet ved et senere salg. (Noe jeg tror er bullshit)

Jeg har godtatt at de har et godt forhold, men synes som sagt at en overnattingstur er å gå for langt.

Jeg vet at ikke de har sex sammen, da de ikke har hatt det på mange år.

Men jeg er redd for at hun skal sno ham rundt lillefingeren hennes og "lure" ham tilbake. Han sier selv at han aldri går tilbake uavhengig av om vi fortsetter å være sammen eller ikke.

Hun kjenner ham etter mange år, jeg kjenner ham ikke på samme måte, noe han krever fra meg. Jeg tror dette kommer etter noen år, da jeg føler det er vanskelig å vite hva han mener/tenker sånn uten videre, etter så "kort" tid. (Han forventer at jeg skal forstå alt han sier, mener, føler og tenker. Jeg skal bare vite det.)

Et spørsmål litt på sidelinjen. Hvor lang tid tar det (tok det for dere) før man virkelig kjenner noen ut-inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først og fremst, takk for støtte :)

Jeg vet at de har et godt "forhold" enda. Han må ha et godt forhold til oss begge for å kunne trives med seg selv. Han har dårlig samvittighet for det han gjorde mot eksen, og vil sørge for at hun og ungene har det greit (både økonomisk og med samvær). Han har bl.a. "gitt" henne det huset de hadde sammen, uten å få noe annet igjen enn et løfte om at de skal dele overskuddet ved et senere salg. (Noe jeg tror er bullshit)

Jeg har godtatt at de har et godt forhold, men synes som sagt at en overnattingstur er å gå for langt.

Jeg vet at ikke de har sex sammen, da de ikke har hatt det på mange år.

Men jeg er redd for at hun skal sno ham rundt lillefingeren hennes og "lure" ham tilbake. Han sier selv at han aldri går tilbake uavhengig av om vi fortsetter å være sammen eller ikke.

Hun kjenner ham etter mange år, jeg kjenner ham ikke på samme måte, noe han krever fra meg. Jeg tror dette kommer etter noen år, da jeg føler det er vanskelig å vite hva han mener/tenker sånn uten videre, etter så "kort" tid. (Han forventer at jeg skal forstå alt han sier, mener, føler og tenker. Jeg skal bare vite det.)

Et spørsmål litt på sidelinjen. Hvor lang tid tar det (tok det for dere) før man virkelig kjenner noen ut-inn?

Ganske tydelig at han har dårlig samvittighet ja. Men du skal ikke være nødt til å ha det vondt pga det. Er han så plaget av samvittigheten sin, burde han vel også ha litt dårlig samvittighet for at han utsetter deg for overnattingsturer. Han burde jo skjønne av seg selv at det er vondt for ny samboer at han overnatter med eks-samboer!!! Selv om de har barn sammen. Jeg ville ikke funnet meg i det.

Mulig jeg er litt stygg mot deg nå, men du kan ikke VITE at de ikke har sex nå fordi de ikke har hatt sex på mange år. Jeg ville nok ikke følt meg helt trygg på det om jeg var deg. Vil hun ha ha tilbake, bruker hun vel det hun kan for å oppnå det. Jeg ville gjort det selv om jeg var henne. Du sier hun hater deg, og da gjør hun vel det hun kan.

Det kan forresten ta lang tid før man kjenner noen ut og inn. Kanskje gjør man aldri det. Folk utvikler seg hele tiden, og nye sider ved dem kan dukke opp. Når det gjelder meg selv, visste jeg ganske fort hva han sto for og hvordan han var, men det tok et par år før jeg følte jeg virkelig kjente ham på alle områder. Og enda etter 7 år kan han overraske.

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frustrert_*
Ganske tydelig at han har dårlig samvittighet ja. Men du skal ikke være nødt til å ha det vondt pga det. Er han så plaget av samvittigheten sin, burde han vel også ha litt dårlig samvittighet for at han utsetter deg for overnattingsturer. Han burde jo skjønne av seg selv at det er vondt for ny samboer at han overnatter med eks-samboer!!! Selv om de har barn sammen. Jeg ville ikke funnet meg i det.

Mulig jeg er litt stygg mot deg nå, men du kan ikke VITE at de ikke har sex nå fordi de ikke har hatt sex på mange år. Jeg ville nok ikke følt meg helt trygg på det om jeg var deg. Vil hun ha ha tilbake, bruker hun vel det hun kan for å oppnå det. Jeg ville gjort det selv om jeg var henne. Du sier hun hater deg, og da gjør hun vel det hun kan.

Jeg vet at jeg ikke kan vite det, men har valgt å stole på samboer når han sier det. Men en liten murring er der jo :/

Det er henne jeg ikke stoler på, og vet jo at jeg også ville gjort hva som helst for å få ham tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg syns du kan takke deg selv, og at det er bra at han tar hansyn til eksen sin og familien. Det er jo du som har klart å vikle deg inn i forhold der du egentlig ikke hadde noe å gjøre i utgangspunktet, så at det ikke er dine ønsker og behov som blir satt høyest i ettertid, kan du kanskje se på som en lærepenge. Hadde ikke syntes det hadde det ikke vært for at dere var utro sammen - ergo ligger all min sympati hos eksen hans. Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet at jeg ikke kan vite det, men har valgt å stole på samboer når han sier det. Men en liten murring er der jo :/

Det er henne jeg ikke stoler på, og vet jo at jeg også ville gjort hva som helst for å få ham tilbake...

Vel,jeg synes han overkjører deg fullstendig når han forventer at du skal sitte på sidelinjen og godta at han drar på overnatting med en eks som hater deg og vil ha han tilbake.

Her må du komme på banen og rett og slett nekte å finne deg i det. De færreste ville godtatt dette.

Det er han og deg nå, og han må forholde seg til det valget han har tatt.

Synes du er utrolig tålmodig og så og si selvutslettende i denne situasjonen.

Har du prøvd å si fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå etter magefølesen din.

Du stoler ikke på henne? Nei, men det er ikke henne du skal stole på men samboeren din...

Stoler du på han? Ja, men det betyr ikke at det er greit å dra på overnatting med exen....

Ser du at dere har en fremtid med så mange usikkerheter i bildet?

Hva hadde han sagt hvis du dro på tur med en ex, selv om dere bare er venner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du kan takke deg selv, og at det er bra at han tar hansyn til eksen sin og familien. Det er jo du som har klart å vikle deg inn i forhold der du egentlig ikke hadde noe å gjøre i utgangspunktet, så at det ikke er dine ønsker og behov som blir satt høyest i ettertid, kan du kanskje se på som en lærepenge. Hadde ikke syntes det hadde det ikke vært for at dere var utro sammen - ergo ligger all min sympati hos eksen hans. Sorry!

Ville du ha syntes det var greit om din samboer dro på overnatting med eksen sin?

Jeg ville ikke synes det var greit, uansett situasjon.

Denne mannen har selv rotet det til, det var han som var i et forhold. Nå har han tatt et valg, og bør stå for det.

Det er fint at han tar hensyn til eksen, men det får da være grenser også. I de fleste forhold ville det ikke blitt akseptert at en drar på overnatting med eksen, så hvorfor skal det være greit fordi denne mannen var utro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frustrert_*
Vel,jeg synes han overkjører deg fullstendig når han forventer at du skal sitte på sidelinjen og godta at han drar på overnatting med en eks som hater deg og vil ha han tilbake.

Her må du komme på banen og rett og slett nekte å finne deg i det. De færreste ville godtatt dette.

Det er han og deg nå, og han må forholde seg til det valget han har tatt.

Synes du er utrolig tålmodig og så og si selvutslettende i denne situasjonen.

Har du prøvd å si fra før?

Jeg sa ifra i går, da han nevnte det for meg. Han svarte bare med at han visste ikke noe om hvordan det ble. Det var dem (hun og ungene) som planla dette.

Gå etter magefølesen din.

Du stoler ikke på henne? Nei, men det er ikke henne du skal stole på men samboeren din...

Stoler du på han? Ja, men det betyr ikke at det er greit å dra på overnatting med exen....

Ser du at dere har en fremtid med så mange usikkerheter i bildet?

Hva hadde han sagt hvis du dro på tur med en ex, selv om dere bare er venner?

Jeg ser for meg en fremtid med ham, ja. Men tror vi har mange ting vi må både få klarert og komme over først.

Han ble kjempesjalu da jeg pratet med en mannlig kollega om mine problemer. (Jeg har pratet med samboeren også om dette, men han feier det bare bort).

Jeg pratet om mine problemer i forholdet, at jeg ikke blir forstått osv. Vi har en god tone og han(kollegaen) er flink til å lytte.

Nå vil han helst at jeg er borte fra jobb når kollegaen min er der. Jeg skal bytte jobb om ikke lenge, men må jo være her ut oppsigelsestida.

Selv om samboeren min sier at jeg må være med på firmafester og slikt, tror jeg han hadde blitt kjempesjalu dersom jeg faktisk gjorde det.

Hadde jeg overnattet med min kollega, tror jeg samboeren hadde gått fra meg, selv om jeg aldri ville innledet et forhold med min kollega.

Utrolig komplisert dette her :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...