Gå til innhold

Redd for å ødelegge andres liv...


Gjest Tristesse

Anbefalte innlegg

mye meninger her gitt..

skjønner ts, jeg klarer ikke å bli god venn med jenter, men gutter har jeg alltid kunne stole på...

det ts bør gjøre, er å kontakte damen til kollegaen og forklare sånn at hun tror på deg. myw verre enn å ikke si noe i det hele tatt. kanskje dere kunne gått ut alle 4 en gang også? vil du ødelegge kameraten din sitt liv? i såfall kan du gjøre det om du fortsetter sånn her, og kona mistenker dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at man kan ha venner av annet kjønn er greit for de fleste men det er viktig at ting foregår på en åpen måte.

Venner er noen man introduserer og forteller om til ektefelle/samboer. Det er ikke en som lusker rundt i kulissene og som fra tid til annen sender ullne meldinger på sms nattestid eller som sender meldinger med innhold som kan misforstås. Er man venner oppfører man seg som venner og sender ikke signaler som kan få ektefeller eller andre til å føle seg truet eller engstelig.

Vil også legge til at man ikke altid liker eller har noe til overs for venner av samme kjønn heller....... selv om det er litt på siden av saken.

Veldig enig i dette. Jeg har vært i kona hans sine sko. Fant ikke ut av det på den måten, men likevel.

Jeg vet idag at ingenting hadde skjedd mellom dem så den var grei. Men det som skuffet meg mest, var at han følte han måtte lyve til meg om dette vennskapet. Hadde han vært åpen om det, fortalt meg om det nære forholdet de hadde, og presentert meg for henne, da hadde vi vært spart for mye.

Jeg forstår ikke hva som må holdes hemmelig hvis alt er så uskyldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristesse
Veldig enig i dette. Jeg har vært i kona hans sine sko. Fant ikke ut av det på den måten, men likevel.

Jeg vet idag at ingenting hadde skjedd mellom dem så den var grei. Men det som skuffet meg mest, var at han følte han måtte lyve til meg om dette vennskapet. Hadde han vært åpen om det, fortalt meg om det nære forholdet de hadde, og presentert meg for henne, da hadde vi vært spart for mye.

Jeg forstår ikke hva som må holdes hemmelig hvis alt er så uskyldig...

Oj, oj, oj...! Nå har jeg visst klart å engasjere mange her! Hvorfor vi ikke har kunnet ha et "åpent" vennskap? Jo, det er nettopp fordi begge våre partnere er fryktelig sjalu, og hadde aldri akseptert at vi hadde en "bestevenn" av motsatt kjønn. Jeg vet med sikkerhet at hvis jeg hadde fortalt min mann at jeg skulle møte XXXX til middag, en drink - whatever - så hadde det blitt skikkelig bråk. Og hun hadde nok heller ikke tolerert det. Derfor har vi vært nødt til å holde vennskapet "hemmelig".

Jeg hadde faktisk syntes det hadde vært en befrielse om vi kunne møttes alle fire, men vet at det ikke hadde gått. Og jeg vil ikke miste ham som venn, derfor alt dette "hemmelighetsskremmeriet".

Han betyr enormt mye for meg, selv om jeg aldri kunne sett ham for meg som en fremtidig partner. Det var også derfor jeg innledet tråden med "Å være redd for å ødelegge andres liv". Det er mitt siste ønske - jeg vil bare at vi skal fortsette å ha et godt, berikende vennskap, uten at det går utover noen som tror vi bedriver noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfrua_*
Oj, oj, oj...! Nå har jeg visst klart å engasjere mange her! Hvorfor vi ikke har kunnet ha et "åpent" vennskap? Jo, det er nettopp fordi begge våre partnere er fryktelig sjalu, og hadde aldri akseptert at vi hadde en "bestevenn" av motsatt kjønn. Jeg vet med sikkerhet at hvis jeg hadde fortalt min mann at jeg skulle møte XXXX til middag, en drink - whatever - så hadde det blitt skikkelig bråk. Og hun hadde nok heller ikke tolerert det. Derfor har vi vært nødt til å holde vennskapet "hemmelig".

Jeg hadde faktisk syntes det hadde vært en befrielse om vi kunne møttes alle fire, men vet at det ikke hadde gått. Og jeg vil ikke miste ham som venn, derfor alt dette "hemmelighetsskremmeriet".

Han betyr enormt mye for meg, selv om jeg aldri kunne sett ham for meg som en fremtidig partner. Det var også derfor jeg innledet tråden med "Å være redd for å ødelegge andres liv". Det er mitt siste ønske - jeg vil bare at vi skal fortsette å ha et godt, berikende vennskap, uten at det går utover noen som tror vi bedriver noe helt annet...

Jeg synes du er så egoistisk i din tankegang.........du savner og vil ha denne ene vennen og du er lei deg fordi du ikke kan sende de meldingene du vil sende til denne mannen. Du er sår - det er det som går igjen.

Men samtidig så kommer det at du på en måte ødelegger deres forhold. Hvis du ikke vil ødelegge deres forhold - så må du flytte fokuset ditt vekk fra alt det du har lyst til.

Og det burde du også med tanke på ditt eget forhold. Dere begge er i ett forhold hvor dette ikke er akseptabelt sier du - og allikevel så holder dere kontakten hemmelig. Ser du ikke at dette er feil for dere begge i deres forhold - eller teller vennskapet mer enn forholdet dere er i?

Jeg synes denne vennen gir veldig tydelig uttrykk for hvordan han vil ha det - ikke kontakt han på mobil. Så gå litt i deg selv og ikke kom i det stadiet at det er så synd på deg - for du sviker selv din sambo. Deal with it -og ikke grav din egen grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jomfrua_*

Har du forresten tenkt på at du gir denne vennen din mye mer respekt og tillit enn din samboer?

Er det greit da?

Og fokuset ditt er at du er lei deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...