Gå til innhold

Lei av skjønnhetspresset,


Gjest Gjest_*Maria*_*

Anbefalte innlegg

For all del, jeg er også helt enig i at man har selv et ansvar for hvor mye man vil bli påvirket av dette. Jeg er bare uenig i det enorme fokus på utseende og "forbedring" av utseende som man finner overalt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
For all del, jeg er også helt enig i at man har selv et ansvar for hvor mye man vil bli påvirket av dette.

Bra!

Jeg er bare uenig i det enorme fokus på utseende og "forbedring" av utseende som man finner overalt i dag.

I dag? Dette har vel eksistert så lenge moderne mennesker har levd?

Og det å ønske å "forbedre" sitt yter er noe som kommer innenfra, ikke noe som blir pålagt oss utenfra. Og når svært mange mennesker søker etter slike "forbedringsmuligheter" så vil det naturlignok være fokus på det i media ol.

Mener du det burde være ulovlig å skrive om noen svært mange er opptat av? Det ligner vel lite på pressefrihet.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke pen

Ikke alle kan være pene selvom de prøver:)

Jeg er en av de.

Jeg er altid nysminket, velfrisert på håret, pene klær og høye sko.

Jeg trener og er slang og stram i kroppen.

Men... jeg er ikke ansiktspen. Øyenen mine sitter for tett, lang tynn spiss nese og litt rar mun.

Kroppen min er stram og slank, men er guttaktig uten former og beina mine er lit rare.

Er snill og hyggelig, men har en latter som høres merkelig ut. Så prøver å ikke le så mye.

Hovr langt skal jeg gå for å bli litt pen. Må jeg opperere meg for at folk skal godta meg som jeg er.

Passer altid på at jeg ser best mulig ut, alike vel så får jeg stadig høre at "joda du kan bli pen. Bare du fikser deg litt"?? Sier de som sitter der i dongribukse og mannens genser, mens jeg sitter i dyre flotte klær med ny frisyre og så pent sminket som jeg kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sitt ansikt får man jo ikke gjort så mye med, men norske kvinner bør absolutt anstrenge seg mye mer for å gå med høye heler på skoene sine, ha matchende vesker og bruke make-up hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitt ansikt får man jo ikke gjort så mye med, men norske kvinner bør absolutt anstrenge seg mye mer for å gå med høye heler på skoene sine, ha matchende vesker og bruke make-up hver dag.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sitt ansikt får man jo ikke gjort så mye med, men norske kvinner bør absolutt anstrenge seg mye mer for å gå med høye heler på skoene sine, ha matchende vesker og bruke make-up hver dag.

Hvorfor gå med sko som er ubehagelige? Det var noen her som snakket om at grunnen til at de trente og holdt seg slanke var av helsemessige årsaker. Og det er bra!

Men da blir det litt rart å skulle bruke høyhelte sko, som er det motsatte av å få bra helse. Høyhelte sko er ikke bra for verken bein eller skjelett. I tillegg er det mindre behagelig å gå med en andre sko, og man må ha helt fast underlag for å gå med de ( asfalt).

Så da er mitt spm: Hvorfor gå med sko som er ubehagelige og skadelige for helsen??

Det er skremmende å lese hvor lett kvinner lar seg manipulere til å ta urasjonelle valg som å gå med vonde sko.

vi får snakkes når vi ligger på gamlehjemmet. Jeg ligger med tøfler, du har fortsatt på deg dine høyhelte sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitt ansikt får man jo ikke gjort så mye med, men norske kvinner bør absolutt anstrenge seg mye mer for å gå med høye heler på skoene sine, ha matchende vesker og bruke make-up hver dag.

siste jeg hørte fra "moteekspertene" var at sko og veske IKKE skulle matche, gjør de det, ser man litt tantete ut! Så du mener altså at norske kvinner absolutt bør gå imot moten og se mer tantete ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle kan være pene selvom de prøver:)

Jeg er en av de.

Jeg er altid nysminket, velfrisert på håret, pene klær og høye sko.

Jeg trener og er slang og stram i kroppen.

*klippe klippe*

Nei, sån er det. Det er ikke alle mennesker som er pene, å det er jævli urettferdig for dem! Jeg syns det er direkte trist at det er sån at man blir dømt på utseende, men sån er det bare.

Heldigvis så fins det nadre måter å være pen og atraktiv på ;)

Hjernen vår er nemlig lagd sån at om man får et positivt inntrykk av personer, og fortsetter å oppleve denne personen som et flott menneske så vil man etterhvert syns at personen er pen.

Om det er sant det du sier, og du faktisk er stygg, så skjønner jeg om du syns det er trist, men i lengden spiller det ingen rolle. Du får et urettferdig utgangspunkt, men som alle andre, om du er en hyggelig, oppegående og intresang person så vil andre mennesker oppfatte deg som at du er pen.

Sitt ansikt får man jo ikke gjort så mye med, men norske kvinner bør absolutt anstrenge seg mye mer for å gå med høye heler på skoene sine, ha matchende vesker og bruke make-up hver dag.

Det kommer helt ann på øyet som ser! Jeg er ikke enig med det i det heletatt... Jeg syns ikke det er fint med disse damene som pynter seg så mye, går med alt det mest moteriktige osv osv... Rett og slett fordi det ikke er min smak.

Noen liker det, andre liker det ikke. Hvis du hadde fått vilja di der så hadde du ødlagt for mange av oss gutta som liker damer med litt mer avslappa forhold til utseende hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva om vi ligger med en støgging for hvert fjerde ligg? Så blir det litt på alle, og ingen grunn til alt peset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...