Gå til innhold

han kastet alt rundt seg og sa han hatet meg...også gikk han


Gjest utlogganå

Anbefalte innlegg

Gjest utlogganå

Jeg hadde en kjempe krangel med kjæresten idag...Og nå sitter jeg her og har det veldig veldig vondt;(

Jeg er generelt veldig deprimert om dagen, av en helt annen grunn, og det er han klar over. Jeg er hjemme idag pga magesmerter, og han har vært så søt inatt og ligget og stryket meg på magen. Men imorres braket det løs.

Jeg er veldig sjalu av meg ja, jeg vet det er en stor feil av meg...Men han liker også å bli likt av det motsatte kjønn og han legger ikke skjul på det. I går kom han sent hjem, veldig sent hjem. Som regel sender jeg han meldinger og spør når han kommer, sier han et tidspunkt og kommer for sent så ringer jeg å etterlyser han ja..Men han har sagt at jeg må skjerpe meg. Så i går gjorde jeg nettopp det. Vi hadde en avtale kl 20 i går,, jeg satt å ventet men ingen kom. Han ringe 2130 og sa at han ble sen og ikke rakk. Jeg tok et dypt pust og droppet å bli irritert. han sa han var hjemme i 23 tiden. Kl 130 i natt var han hjemme. Da hadde han ikke engang ringt og sagt fra at han var enda mer forsinket. Det viser seg at den metoden heller ikke funket, jeg var snill og maset ikke på noe vis, heller ikke sur når han kom hjem, men allikevel sier han ikke fra.....

Han liker ikke at jeg sjekker meldingene på mobilen hans. Han sier at jeg dikter opp historier, fordi jeg er sjalu. Vel, i går sjekket jeg den. Der var det ei som var lagret som "kusine" og det hadde vært mange sms frem og tilbake. hun skrev at hun skulle lage mat til han og komme med det på jobben hans. Hun kalte han vennen flere ganger på sms. Blant anna: smakte maten bra vennen?

Etter å ha lest dette, sa jeg ingenting....

Imorres hadde han fått en sms på mobilen og jeg så den, der var det fra "kusine" det stod: god morgen vennen, alt bra med deg?

Jeg lette etter de andre sms fra henne, men de var blitt slettet.......

Jeg tok det opp med han og mente det var dårlig gjort at noen kalte han vennen og stressa sånn med mat og alt til han. Av respekt for meg, kjæresten hans synes jeg ikek hun skal drive å herse sånn med han. Han mente at hvem som helst kunne kalle han "vennen" og han kalte hvem han ville... Jeg sa at det var et kjælenavn og ikek noe man kaller hvem som helst. Jeg sa at jeg skulle sende samme meldinger til vennene hans og da klikka det for han...Jeg fikk beskjed om at han hatet meg, at forholdet var jævlig. han klinte til døra kasta fra seg en røykpakke og lighter og traff meg med den før han skrek at han var drit lei alt og klinte igjen døra og gikk....

Nå sitter jeg her..... Jeg synes jeg hadde rett, ang sjalusien min vet jeg at jeg er litt ille der. Men jeg har da grunn til å spørre..... Nå lurer jeg på om jeg skal på purr f reise vekk på jobben hans med mat og si: hei vennen her er litt mat til deg. Eller om jeg skal send en sms med samme tema, eller bare holde frem og ikke kontakte han..Jeg vet at han hater stillheten og er vel vant med at jeg tar kontakten først....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uff. det er ille med sånne krangler.

jeg kan desverre ikke fortelle deg hva somer best og gjøre.

krangelen går nok over skal du se. tror ikke han mente det han sa, men at det ble sagt i sinne. Da har man en tendens til å overdrive litt.

er vel mest sansynlig at det er en grunn til at du er sjalu. noe med hvordan han er(?)

jeg var slik før med eksen, men ikke i det hele tatt med han jeg er med nå. ingen av dem var noen gang utro, men følte så forskjellig likevell. vet ikke selv hvorfor jeg aldri klarte og legge sjalusien fra meg med eksen.

snakk eventuellt med "kusine" for din egen del. få en klarhet i hva som er ok og ikke. dette er ditt forhold.

håper alt ordner seg snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utlogganå

vel, jeg aner ikke hvem denne "kusine" er. Det er det som irriterer meg...Jeg har ikke den videste anelse hvem det er...

ja det er kanskje en dypereliggende grunn til at jeg er så sjalu som jeg er.. Muligens noe som skjedde i fjor sommer, han sa han skulle på ferie til familie i utlandet, men etter han kom hjem fant jeg ut (fra andre) at han hadde vært på rølpetur med kamerater.... Altså han hadde lyvd big time!!!

Noe annet er det kanskje at hver gang vi krangler så sier han: det er ikke mitt tap om du går fra meg, jeg finner en ny jente med engang som er like bra som deg..Det er så mange som liker meg... Den bruker han hver eneste gang og det er veldig sårende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Du har all rett til å være sjalu og irritert.? Jeg hadde blitt rasende!

Har vært borti noe lignende, og sa klart ifra at å kalle jentevenninner for "vennen" når de knapt kjenner hverandre, ikke hører hjemme noe sted.

Nå skal det jo sies at jeg selv ikke får lov å holde kontakt med guttevenner selv, og derfor reagerer sikkert mer enn normalt, siden han holder kontakt med sine venninner, som jeg til tider aldri har hørt om eller hilst på!

Uansett hadde jeg vært veldig skeptisk til hans reaksjon.. Høres mistenkelig ut :filer: Angrep er beste forsvar, det viser seg å stemme gang på gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Uansett hadde jeg vært veldig skeptisk til hans reaksjon.. Høres mistenkelig ut :filer: Angrep er beste forsvar, det viser seg å stemme gang på gang..

Oh yes!

Angrep er det beste forsvar. Når noen fyrer så jævlig når de blir konfrontert med utroskap eller lignende, viser det seg i 99% av tilfellene at de har noe å skjule.

Så, jeg synes du har all rett til å reagere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann27

Er jo fort gjort å finne ut hvem 'kusine' er? Videresend meldingen til din mobil, og sjekk nummer på gulesider.no, 1881 eller noe. Så har det du trenger for videre etterforskning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Vel, jeg må si meg uenig her.

Jeg synes DU bør fire litt her, jeg hadde aldri akseptert å bli kontrollert på det viset du kontrollerer kjæresten din, og hvis det nå er sånn at han flørter med andre og leker med tanken på å bryte/finne seg noen ny, så skjønner jeg det veldig godt.

Sjekke meldinger på mobil og mase når han er ute og i det hele tatt, det hadde jeg ikke godtatt. Og når du forteller at han slenger fra seg det han har i hendene og stryker på dør mens han sier at han hater deg og at forholdet er for jævlig... Jeg tror ham så gjerne.

Du forteller at du sliter med depresjoner i tillegg til sjalusien og kontrollbehovet over kjæresten. Jeg tror du trenger å snakke med legen din for å få hjelp til å skaffe deg selv en bedre og mer harmonisk hverdag. Mht kjæresten din tror jeg det beste du kan gjøre er å innse og innrømme at du har problemer du ikke kommer deg utav selv, og be ham hjelpe/støtte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Huff, så leit.

I mine ører høres det ut som du burde vurdere om du vil være i et forhold med en mann som går over streken når han flørter med andre kvinner (disse meldingene er over streken i min mening). Er det på tide å la ham bestemme om han vil ha deg eller friheten?

Jeg ville ikke meldt ham, ikke noenting, hatt avstand til ham, gjerne vært borte når han kom hjem, og se om han fikk summet seg og tar kontakt etter en stund. Kanskje han vil føle på ting da, hvordan tilværelsen er uten deg, og begynner å savne deg, slik at han skjønner at han må ta litt hensyn hvis han vil ha deg i livet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utlogganå

Jeg mistenker nok ikke at det er en annen jente enn kusinen hans. Det er bare det at jeg ikke kjenner kusinen hans...Han sa han hadde slettet mld fordi han regnet med et slikt oppstyr...

Det at jeg maser litt når han er ute osv er fordi han sjeldent er hjemme. han har et sterkt venne og familie behov og er derfor sjeldent hjemme hos meg. Jeg kan faktisk ikke huske sist gang han var hjemme en fredags eller lørdagskveld. han er alltid ute å farter med venner. Og han sier aldri fra hvor han drar eller om han er forsinket hjem. Han kommer alltid hjem i 3 tiden om natten bare.....

Når jeg er ute, spør han heller aldri hvor jeg er eller når jeg kommer hjem.. Han sier bare at han ikek vil fosrtyrre og at jeg sikkert koser meg..Derfor er det litt mas på at han skal være hjemme noen ganger også. Han sier han kjeder seg hjemme med meg, med mindre vi har sex .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten sier at alltid han kjeder seg med deg når dere ikke har sex, så ville jeg vurdert forholdet sterkt.

Kan se ut som om du har litt sterke kontrollbehov og snoker mer enn du burde gjøre, men ut fra det at han løy om å reise på rølpetur med gutta, så har du kanskje grunn til det.

Uansett virker det som om forholdet deres ikke er i den beste stand, med tanke på at du er sjalu og kontrollerende og han unngår å være hjemme. Dere burde sette dere ned og snakke om hvordan dere opplever forholdet, og hva hver av dere kan gjøre for å få det til å fungere bedre. Det er viktig å gjøre dette under rolige forhold, ikke ta dette opp under en krangel, da blir ofte ting litt overdimensjonert.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du leser meldingene hans? Et forhold skal jo være basert på tillitt og hvis du leser meldingene hans er det ikke akkurat mye av det fra din side! Jeg hadde blitt ekstremt lei hvis kjærsten min drev på sånn..

Men jeg synes likevel kjærsten din er skikkelig ekkel som sier at han kjeder seg hjemme med deg med mindre dere har sex. Jeg ville ikke godtatt at han oppførte seg sånn, uansett om du har problemer med sjalusien din. Dere burde snakke og få kommunikasjonen på plass, for jeg mener at når man bor sammen med noen bør man for det første holde seg til de avtaler man har hvis man sier at man kommer kl. 20. Deretter bør man si ifra at man blir forsinket med en gang man skjønner at man blir sen og ikke fortsette og dra ut tiden sånn som han gjør. Jeg skjønner godt at du sender han meldinger og lurer på hvor han blir av!

Men du skriver jo også at han er vant til at du hele tiden tar kontakten først, jeg synes du bare burde la være å sende han en melding, ringe han osv. Og vente til han kommer hjem.

For ellers blir det jo akkurat som det pleier og det er vel det du vil unngå?

Uansett fortjener du ikke å ha ett sånn forhold til kjærsten din, lykke til :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbypsykoligi på laveste nivå, men kan lære noe for det:

Det finnes 2 problemstillinger i denne saken , og vi som kommenterer her har ingen som helst grunnlag til å mene det ene eller andre. Vi kan snakke av erfaring, men hva som ligger til grunn for kranglingen kan ikke vi vite.

La meg forklare: Du sier du sliter med depresjoner og sjalusi, jeg vet ikke hvorfor du sliter, vet typen din hvorfor du sliter, vet du hvorfor du sliter? Enten kan du ha dette fra tidligere, hvor behovet for bekreftelse er sterkt, når du da har en kjæreste som gir deg det motsatte av bekreftelse (kan få meg hvilken som helst dame bla bla) skjønner jeg godt om det gjør deg enda mer sjalu og usikker. Men egentlig spiller det ingen rolle hvem sin "skyld" det er at du er sjalu. For at du er sjalu er et meget stort problem, enten beskylder du ham for ting han ikke har gjort, eller så har du rett, og han har vært utro. Jeg ser på de 2 tingene som nesten likestillt, ettersom vi snakker om å bryte tilliten til en man er sammen med. Dog jeg hadde blitt mer såra om dama hadde knulla en fyr, enn om hun hadde sjekka meldingene mine. Nå har jeg ikke dame for tida, men jeg er ganske sikker på at en del av mine meldinger til venniner ville oppfattes som mer enn bare vennskap, selv om det ikke er noe mer. Hadde dama stolt på meg hadde hun sluppet å tenke dumme tanker, for jeg vet jeg aldri ville vært utro, og om jeg hadde vært det hadde jeg aldri hatt samvittighet til å skjule det. Jeg synes det virker veldig rart at han kaller en "kusine" på mobilen, ihvertfall hvis det ikke er naturlig at det faktisk er kusina hans, og i forhold til meldingen skurrer det litt at hun er "kusina". Noen folk mener det er en menneskerett og dyppe løken (eller bli dyppa) sin akkurat der de ønsker uten å tenke på andre menneskers følelser, og er livredde for alt som heter kontroll. Men man har også frihetselskende mennekser som ikke ville såret en annens følelser, som trenger å bli sluppet fri, og gjøre hva dem vil, ikke alle mennekser kan leve med et slikt "kasus" for det krever mye jobbing med sine egne ego-drifter. Tror du han er sjalu? svar på det spørsmålet... Hvis svaret er ja. Så gjør du det han liker minst av alt, nemlig at du er dønn stille og ikke sier et kvekk. Tving ham ut av tankene dine og se hva hans reaksjon blir. Enten er du sjalu av natur, ellers er det noe med denne gutten som gjør at du reagerer på en rar måte. Uansett kommer dette aldri til å vare om det fortsetter slik. Enten må du begynne å stole på ham (evt han må gi deg grunn til å stole på ham) Ellers må dere gjøre det slutt. Enkelt og greit. Det finnes ingen andre utveier(vet du om noen så for all del fortell oss alle).

PS. å bruke vennen, trenger ikke bety mer en at man setter pris på den personen. Jo jeg bruker det mest om damer, men om den dama har type eller ikke driter jeg lang marsj i. Her i gården er man vennen min uten at jeg prøver meg på dem (men det har vel skjedd det og :-).)

Ikke heng deg opp i detaljer du ikke vet meningen av.

Håper det hjelper deg litt, og at du enten kommer på bedre tanker eller at du/dere gjør det slutt, så du kan leve et bedre liv, kansje med en som gir deg den kjærligheten du kansje trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Me again
Hobbypsykoligi på laveste nivå, men kan lære noe for det:

Det finnes 2 problemstillinger i denne saken , og vi som kommenterer her har ingen som helst grunnlag til å mene det ene eller andre. Vi kan snakke av erfaring, men hva som ligger til grunn for kranglingen kan ikke vi vite.

La meg forklare: Du sier du sliter med depresjoner og sjalusi, jeg vet ikke hvorfor du sliter, vet typen din hvorfor du sliter, vet du hvorfor du sliter? Enten kan du ha dette fra tidligere, hvor behovet for bekreftelse er sterkt, når du da har en kjæreste som gir deg det motsatte av bekreftelse (kan få meg hvilken som helst dame bla bla) skjønner jeg godt om det gjør deg enda mer sjalu og usikker. Men egentlig spiller det ingen rolle hvem sin "skyld" det er at du er sjalu. For at du er sjalu er et meget stort problem, enten beskylder du ham for ting han ikke har gjort, eller så har du rett, og han har vært utro. Jeg ser på de 2 tingene som nesten likestillt, ettersom vi snakker om å bryte tilliten til en man er sammen med. Dog jeg hadde blitt mer såra om dama hadde knulla en fyr, enn om hun hadde sjekka meldingene mine. Nå har jeg ikke dame for tida, men jeg er ganske sikker på at en del av mine meldinger til venniner ville oppfattes som mer enn bare vennskap, selv om det ikke er noe mer. Hadde dama stolt på meg hadde hun sluppet å tenke dumme tanker, for jeg vet jeg aldri ville vært utro, og om jeg hadde vært det hadde jeg aldri hatt samvittighet til å skjule det. Jeg synes det virker veldig rart at han kaller en "kusine" på mobilen, ihvertfall hvis det ikke er naturlig at det faktisk er kusina hans, og i forhold til meldingen skurrer det litt at hun er "kusina". Noen folk mener det er en menneskerett og dyppe løken (eller bli dyppa) sin akkurat der de ønsker uten å tenke på andre menneskers følelser, og er livredde for alt som heter kontroll. Men man har også frihetselskende mennekser som ikke ville såret en annens følelser, som trenger å bli sluppet fri, og gjøre hva dem vil, ikke alle mennekser kan leve med et slikt "kasus" for det krever mye jobbing med sine egne ego-drifter. Tror du han er UTRO? svar på det spørsmålet... Hvis svaret er ja. Så gjør du det han liker minst av alt, nemlig at du er dønn stille og ikke sier et kvekk. Tving ham ut av tankene dine og se hva hans reaksjon blir. Enten er du sjalu av natur, ellers er det noe med denne gutten som gjør at du reagerer på en rar måte. Uansett kommer dette aldri til å vare om det fortsetter slik. Enten må du begynne å stole på ham (evt han må gi deg grunn til å stole på ham) Ellers må dere gjøre det slutt. Enkelt og greit. Det finnes ingen andre utveier(vet du om noen så for all del fortell oss alle).

PS. å bruke vennen, trenger ikke bety mer en at man setter pris på den personen. Jo jeg bruker det mest om damer, men om den dama har type eller ikke driter jeg lang marsj i. Her i gården er man vennen min uten at jeg prøver meg på dem (men det har vel skjedd det og :-).)

Ikke heng deg opp i detaljer du ikke vet meningen av.

Håper det hjelper deg litt, og at du enten kommer på bedre tanker eller at du/dere gjør det slutt, så du kan leve et bedre liv, kansje med en som gir deg den kjærligheten du kansje trenger?

Det skulle stå utro, ikke sjalu selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde ikke jeg gidda å ofre noe som helst på. Han kjeder seg med deg, han lyver til deg, han respekterer ikke avtaler, han sier ikke hvor han er, han lyver om ferieturer (!!!!) og han mottar kosemeldinger fra ei eller annen jente. Niks, jeg hadde tatt min hatt, smilt og gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke helt bra ut. :riste: Du sliter med å stole på han for at han aldri er hjemme, og helst vil gjøre ting uten deg. Foruten når dere har sex.

Dette er vel årsaken til att du får ett kontrollbehov for å sjekke ut hvor han har vært, og sjekker mobil.

Grunnen til dette er jo for du ikke stoler på han, og med all grunn.. Hvordan orker du å ha en slik kjæreste som helst ikke vil være sammen med deg, men finner på alt mulig på med andre?

Jeg tror nok mye av depresjonen din kommer av at du ikke blir verdsatt av han. Og jeg synes synd på deg som blir behandlet slik, og i mine øyne er det jo han som legger opp til din reaksjonsmønster. Men samtidig spør jeg meg om hvor bra dere passer sammen, når dere utifra hva du skriver, er så totalt uenige om hvordan dere vil ha det?

Han har en "kusine" som han tekster med, og de kaller hverandre "vennen" som skal komme innom hans jobb med mat etc etc. Nå skal ikke jeg svare på hvor gode venner fettere og kusiner kan bli, men synes nok den tonen de har seg imellom kunne tolkes som ett unaturlig tett bånd.hvorfor skal han være redd for å ha kontakt med familie.

Du er vel ikke så sjalu og kontrollerende at du ikke takler slikt. I såfall burde jo virkelig din kjæreste være mann nok å si ifra at denne kontakten må du takle, for det absolutt ikke ligger noe følelser med i bildet.

Jeg stusser over hans reaksjon :sjenert:

Du sliter med depresjon av en ukjent årsak, men utifra hva jeg kan forstå, er vel din kjæreste en stor bidragsyter til at du ikke er i form.

Jeg tror du må ta ett oppgjør om du kan forholde deg til en kjæreste som er såpass ustabil i forhold til hvordan du ønsker at ting skal være! når det du trenger er en trygg og stabil mann, som ønsker å tilbringe tid med deg, og ikke alle andre..

Det er alltids 2 sider av en sak, og jeg kan på mange måter forstå frustrasjonen over å ha en sjalu kjæreste og dette kan slite på ett forhold. Jeg har selv en sjalu type, og det er fryktelig frustrerende noen ganger, men det er jo opptil meg hvordan jeg vil leve livet mitt.. og hva jeg godtar.

Kanskje du bør tenke litt realistisk over dette forholdet du også. Vil dere kunne finne ut av dette? klarer du å stole på han?

Lykke til i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Huff, nå fikk jeg en skikkelig dårlig følelse.

Jeg har en fetter som jeg kaller for snuppen og vennen.

Vi har vært fortrolige siden vi var små, selv om vi i lange perioder ikke har mye kontakt så er vi der for hverandre når det trengs. Det vil si at jeg betror meg til ham hvis jeg har en tøff periode og han til meg når han har det tøft. Vi er i hvert vårt forhold har vi mindre kontakt for da er det jo mer naturlig at den vi er i forhold til er den fortrolige, men hvis det er problemer i forholdet så tyr vi ofte til hverandre gjerne for å få litt perspektiv på frustrasjonene fra en av mottsatt kjønn. I tillegg kan vi ha en del kontakt hvis det er familieproblemer som bygger videre på problemer som har vært der fra vi var små. Det ligger aldri noe romantisk bak vår kontakt, bare masse omsorg og kjærlighet (som søsken kjærilighet) men jeg inser at dersom hans kjæreste hadde lest meldinger eller mailer jeg har sendt ham kunne de lett misstolkes for det faller meg helt naturlig å skrive ting som: (disse er meldinger jeg har sendt)

"hvordan føler du deg i dag vennen"

"hei snuppen skal vi ses snart?"

"Ville bare si at du ser utrolig bra ut oom dagen."

"Glad i deg vennen!"

"Jeg blir alltid så glad av å se deg"

"Savner deg!"

Dersom han hadde hatt en vanskelig periode i forholdet sitt og måttet jobbe sent kunne jeg godt stukket innom han med mat på jobben uten at det hadde ligget annet enn omsorg i det fra min side.

Jeg kan ikke si annet enn lykke til jeg håper ikke det er ei som meg som kanskje ødelegger forholdet ditt for det hadde vært utrolig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han er nok allerede hos "vennen" sin. Og nå gjorde du det veldig enkelt for ham å forlate deg.

Men det var ikke noe du kunne gjort annerledes, syntes du handlet slik du måtte.

Tror kanskje han blir heller lettet om han ikke hører fra deg, for han har nok en på si. Da ville jeg heller troppet opp på jobben hans, for å i det minste få svar på hva han driver med.

Dette er uakseptabelt, og han er en feiging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt

Jeg skjønner ikke hvorfor du er sammen med han?

Jeg hadde gått.

Når noen blir så sinte når man konfronterer dem er det vanligvis fordi de har noe å skjule, som andre har sagt her tidligere.

Bare hvordan han snakker til deg hadde fått meg til å gå ("Det er ditt tap hvis du går fra meg", "Jeg kjeder meg med deg hvis vi ikke har sex". Hva er det for noe tull?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skjønner ikke hvorfor du er sammen med han?

Jeg hadde gått.

Når noen blir så sinte når man konfronterer dem er det vanligvis fordi de har noe å skjule, som andre har sagt her tidligere.

Bare hvordan han snakker til deg hadde fått meg til å gå ("Det er ditt tap hvis du går fra meg", "Jeg kjeder meg med deg hvis vi ikke har sex". Hva er det for noe tull?!)

Han fortjener en bedre jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...