Gå til innhold

Du blir dum av å tro på Gud


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Bare synn at folk som trenger å ruse seg ofte er veldig smarte mennesker, da. Hjernen dems trenger mye mer stimuli enn andre rett og slett fordi den egentlig er "bedre" (det gjelder selvfølgelig ikke alle)

Selvfølgelig kan relegion hjelpe mange av disse menneskene. Relegion gir jo en enorm støtte rett og slett fordi livet plutslig har en mening! Jeg er ikke relegiøs. Livet mitt har ingen mening.

Jeg bare er her og prøver å gjøre det beste ut av det helt til jeg en dag forsvinner. Hvis jeg hadde vært relegiøs så hadde livet mitt sansynligvis vært mye bedre, for da hadde jeg jo hatt et mål... Noe å oppnå... Selvfølgelig hjelper det når man virkelig er ute å kjører, sån som alle disse rusmissbrukerne.

Grunnen til at de greier å slutte med alt det tullet de har gjort er ikke fordi de blei klokere av å få en frelser, for klokere hadde de nok allerede blitt da de skjønte hva de hadde gjort med livet sitt. Det som skjer er at med en relegion så har de plutslig et mål med livet sitt og noe å leve opp til... nemlig en gud.

Troen får NOEN mennesker til å tenke fornuftig, mens det får andre til å starte kriger, drepe familiene sine og kutte av seg tissemannen.

Hvor har du dette fra?

Jeg tror ikke du har snakket med så mange som har opplevd å få et bedre liv med troen på Kristus.

Dette har ingenting med å få et mål å strebe etter som kristen.

Men en omvendelse, og troen på Kristus, gjør at Gud selv gir hver enkelt en indre fred, og visshet om at alle ens synder er tilgitt og glemt.

Jeg har hørt utallige vitnesbyrd av tidligere alkoholikere og narkomane, som har fortalt at de plutselig er blitt edrue (nykterne) og fri fra all trang til stoff og ruselse.

Dette skjer ofte når de blir bedt for, og tar i mot frelsen fra Jesus.

Dette skjer selvfølgelig ikke fordi de plutselig er blitt klokere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest interessante aspekt med de tre hovedreligionene i verden er deres totale fokus på hvor mislykket mennesket er, og det på tross av at vi ble skapt som perfekte i Guds bilde.

Vi fødes inn i denne verden med gjeld opp etter ørene som vi må bruke resten av våre ynkelige liv på å betale. Vi skal skamme oss over alt som er menneskelig og det går ikke et minutt av våre liv uten at vi synder og legger på den gjelda vi allerede hadde fra fødselen.

Kristendommen, Islam og jødedommen er det ypperste i menneskelig perversitet og herskertrang. Det er den totale ondskap innpakket i pent silkepapir og presentert av de sleipeste selgere man kan tenke seg!

Good point!!

Til å være skapt i Guds bilde, er vi virkelig en miserabel flokk. Særlig når man ser oss gjennom kateketenes og mullaenes briller. Det syndes over en lav sko, og ingen av oss er klar for himmelrikets nåde uten etter lang og intensiv botsgang og anger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good point!!

Til å være skapt i Guds bilde, er vi virkelig en miserabel flokk. Særlig når man ser oss gjennom kateketenes og mullaenes briller. Det syndes over en lav sko, og ingen av oss er klar for himmelrikets nåde uten etter lang og intensiv botsgang og anger.

Trur du mullaen og kateketen ser noe bedre ut gjennom Guds Briller?

"lang og intensiv botsgang og anger."? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var misforstått noe helt grunnleggende her, og det er for øvrig så dumt at jeg nesten, men bare nesten, ikke gidder å kommentere det. Men ok: Homofili kommer ikke av en trang til å ha analsex. Homofili som fenomen har rett og slett ingenting med analsex å gjøre. Analsex forekommer nok hyppigere i homofile forhold enn i heterofile, men det finnes også mange heterofile par som har analsex. Det finnes dessuten mange homofile par som ikke har analsex. Det at du er homofil, betyr ikke at du automatisk liker analsex. Got it?

Baklager mine banale tolkninger, men følelser for en av samme kjønn, ok, det er kjærlighet mellom personer, er det ingrediensen for å bryte barrierer så henger ikke lenger mann kvinne sammenhengen på greip. Mann med ti koner er en ny barriere, verden bøyer hele tiden reglene ettersom menneskets tanker blir mørkere. Bryte barrierer har vi virkelig klart å gjort i dagens samfunn når det gjelder det seksuelle, og første kapittelet i Romerbrevet sier det meste av det jeg tror er grunnen.

Gi kristne litt tid til å stride mot hverandre om hva som er rett tro, så menigheten som vil komme er ren, så vil de som var skeptiske til troen få svarene de leter etter, men de som rett og slett ikke liker Gud over seg, og vil heve seg over sin Skaper vil til slutt få sin lønn, så lenge en lever så er det svar å få, men har du rotet det sånn til at du elsker mørkets gjerninger fremfor lysets, da har du selvforskyldt håpet som ligger der.

Det er en ny verden uten synd, og vi har vel lært ved å vokse opp, hva synd er, men ikke alle er så heldige å få se Guds nåde i historien om Guds Sønn Jesus Kristus som ville vise oss vår Skaper, vår Far. Men Gud er rettferdig, alle vil få valget. Se, han banker på, Han går ikke inn bakveien som en tyv, ta imot Jesus som din frelser, og Gud vil sende Sin Ånd i deg, og gi deg et nytt liv født av Gud, og ikke av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest interessante aspekt med de tre hovedreligionene i verden er deres totale fokus på hvor mislykket mennesket er, og det på tross av at vi ble skapt som perfekte i Guds bilde.

Vi fødes inn i denne verden med gjeld opp etter ørene som vi må bruke resten av våre ynkelige liv på å betale. Vi skal skamme oss over alt som er menneskelig og det går ikke et minutt av våre liv uten at vi synder og legger på den gjelda vi allerede hadde fra fødselen.

Kristendommen, Islam og jødedommen er det ypperste i menneskelig perversitet og herskertrang. Det er den totale ondskap innpakket i pent silkepapir og presentert av de sleipeste selgere man kan tenke seg!

Fødes inn i verden med gjeld oppover ørene??

Overhodet ikke!

Jeg ble født gjeldfri inn i denne verden, og enhver krone vi tar på oss i gjeld er det vi selv som velger å påta oss.

Ser du virkelig på livet ditt som et ynkelig liv?

Da er det ikke rart at det oppleves slik.

Hvorfor ikke heller se på livet som rikt?

Og så oppleve det rikt.

Vi hadde ikke gjeld fra fødselen. Tullprat.........

Humanismen er det ypperste i menneskelig perversitet og herskertrang. Det er den totale ondskap innpakket i pent silkepapir og presentert av de sleipeste selgere man kan tenke seg.

.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humanismen er det ypperste i menneskelig perversitet og herskertrang. Det er den totale ondskap innpakket i pent silkepapir og presentert av de sleipeste selgere man kan tenke seg.

.......

Ja, det finnes vel ikke noe mer herskesykt enn et menneske som oppmuntrer til å tenke selv, og som setter menneskers velferd over middelarderske dogmer, og som promoterer respekt og intellektuell frihet.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes vel ikke noe mer herskesykt enn et menneske som oppmuntrer til å tenke selv, og som setter menneskers velferd over middelarderske dogmer, og som promoterer respekt og intellektuell frihet.

Og til frihet har Kristus kalt sitt folk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har hørt utallige vitnesbyrd av tidligere alkoholikere og narkomane, som har fortalt at de plutselig er blitt edrue (nykterne) og fri fra all trang til stoff og ruselse.

Dette skjer ofte når de blir bedt for, og tar i mot frelsen fra Jesus.

Dette skjer selvfølgelig ikke fordi de plutselig er blitt klokere

Jeg har hørt om mennesker som mangler bein, som plutslig gror et helt nytt et, pga bønn og sånt... Jeg har tilogmed sett lignende hendelser som har vært filma. Jeg ser litt skeptisk på at Gud deler ut sånne fine mirakler til noen, mens andre blir sittende igjen med et rimelig sjipt liv, enten de er troende eller ikke.

Uansett er det jo litt merkelig at Gud (eller hvordan det der fungerer) plutselig finner ut at "ja, nå skal jeg fjerne rusavhengigheten hans! Nå skal han få lov til å starte på et godt liv"

Gud, den allmektige, som er glad i alle, men er litt av en forskjelsbehandler!

Noen skal få problemene sine kurert helt gratis, mens andre skal få slite med dem. Det finnes ingen logikk i hvem som skal få hjelpen, da mange av de som sliter også er kristene mennesker...

Nei, han almektige Gud gjør noen rare valg, spør du meg... Det er tydelig at han ikke er en retferdig type, hvertfall, da noen mennesker skal få klart bevis på at han finnes, mens andre mennesker skal få lov til å vippe fram og tilbake, og kansje ende opp med å brenne i helvete.

Storveis!

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har hørt om mennesker som mangler bein, som plutslig gror et helt nytt et, pga bønn og sånt... Jeg har tilogmed sett lignende hendelser som har vært filma. Jeg ser litt skeptisk på at Gud deler ut sånne fine mirakler til noen, mens andre blir sittende igjen med et rimelig sjipt liv, enten de er troende eller ikke.

Uansett er det jo litt merkelig at Gud (eller hvordan det der fungerer) plutselig finner ut at "ja, nå skal jeg fjerne rusavhengigheten hans! Nå skal han få lov til å starte på et godt liv"

Gud, den allmektige, som er glad i alle, men er litt av en forskjelsbehandler!

Noen skal få problemene sine kurert helt gratis, mens andre skal få slite med dem. Det finnes ingen logikk i hvem som skal få hjelpen, da mange av de som sliter også er kristene mennesker...

Nei, han almektige Gud gjør noen rare valg, spør du meg... Det er tydelig at han ikke er en retferdig type, hvertfall, da noen mennesker skal få klart bevis på at han finnes, mens andre mennesker skal få lov til å vippe fram og tilbake, og kansje ende opp med å brenne i helvete.

Storveis!

Det er sikkert gleden i frelsen som får vekk byrden om at slik er mitt liv skjebnesbestemt, jeg er og blir den fødte narkoman.

Ser iallefall på frelsen som ufortjent, og at Satan har tatt styringen over denne verden, misbruken av kunnskap har fått oss distansert fra Gud.

Så hjelper Gud som ber dem, de som ikke er som frøene på steingrunn får mersmak av Gud og kaster ikke bort troen på å teste Ham på bønn gang på gang, men be om hva du vil, Gud viser seg for en masekopp for en masekopp er søkende.

Lær Gud å kjenne, søk Guds rike og du vil få alt det andre i tillegg.

Kunnskap om Gud er visdom.

Kjenner du Jesus, kjenner du også Ham som har sendt Ham.

David sa, min Herre sa til Herren.

Finnes vel de som liker Helvete, og de som tvinges av helvetes folk til å være i helvete skal selvfølgelig bytte plass. Gud er rettferdig, og det finnes jævler som godter seg i livet på andres bekostning ved hjelp av verdenssystemet etter Adams fall, opprettelsen er her, i form av troende vil Jesus i stor kraft endre hjertene på folk. For livet går utifra det, så skal noe fikses så er det ikke utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om mennesker som mangler bein, som plutslig gror et helt nytt et, pga bønn og sånt... Jeg har tilogmed sett lignende hendelser som har vært filma.

Det heter spesialeffekter, eller filmtriks Yme, og det skjer ikke i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lese hele tråden senere, når jeg har tid, men det som kanskje kan gjøre at det virker som om man blir dum av å tro på gud, er vel kanskje at noen av de som tror, nekter å ta til seg informasjon som bestrider troen deres, de argumenterer med bibelsitater, og tar alt for god fisk uten å etterprøve eller undersøke noe som helst før de gladelig tar i mot. Litt slik som en sau som blindt følger bjellesauen. Det kan jo virke litt dumt, ikke sant?

Men det er jo skrevet at det er de enfoldige som skal arve guds rike, så det er vel sauer han vil ha... eller lam som de er beskrevet som i bibelen. Vi som setter spørsmål og er kritiske og ikke nødvendigvis roser alt han gjør ville nok bli kastet ut av paradiset temmelig fort uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter spesialeffekter, eller filmtriks Yme, og det skjer ikke i virkeligheten.

Det var det som var hele poegnet ;)

Men det er jo skrevet at det er de enfoldige som skal arve guds rike, så det er vel sauer han vil ha... eller lam som de er beskrevet som i bibelen. Vi som setter spørsmål og er kritiske og ikke nødvendigvis roser alt han gjør ville nok bli kastet ut av paradiset temmelig fort uansett.

Var det ikke sån at det fantes en engel som satte spørsmål ved det Gud dreiv med, og ikke var helt enig med valgene hans? Mener å huske at han blei kasta ut av himmelen og at han nå er på jorda for å skape litt helvete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om mennesker som mangler bein, som plutslig gror et helt nytt et, pga bønn og sånt... Jeg har tilogmed sett lignende hendelser som har vært filma. Jeg ser litt skeptisk på at Gud deler ut sånne fine mirakler til noen, mens andre blir sittende igjen med et rimelig sjipt liv, enten de er troende eller ikke.

Uansett er det jo litt merkelig at Gud (eller hvordan det der fungerer) plutselig finner ut at "ja, nå skal jeg fjerne rusavhengigheten hans! Nå skal han få lov til å starte på et godt liv"

Gud, den allmektige, som er glad i alle, men er litt av en forskjelsbehandler!

Noen skal få problemene sine kurert helt gratis, mens andre skal få slite med dem. Det finnes ingen logikk i hvem som skal få hjelpen, da mange av de som sliter også er kristene mennesker...

Nei, han almektige Gud gjør noen rare valg, spør du meg... Det er tydelig at han ikke er en retferdig type, hvertfall, da noen mennesker skal få klart bevis på at han finnes, mens andre mennesker skal få lov til å vippe fram og tilbake, og kansje ende opp med å brenne i helvete.

Storveis!

Jeg er helt enig med deg i at det er mye vi ikke forstår.

Mye kan synes urettferdig, men på den annen side så kjenner ikke vi de forskjellige situasjoner, og heller ikke hvilke forhold hver enkelt person har til Gud.

Jeg har hørt mange som har vitnet om hvor urettferdig Gud tilsynelatende har vært mot dem, men at det senere har vist seg at Gud var den som hadde den beste oversikten, og gjorde det onde til det gode til slutt.

For noen dager siden fortalte en pastor meg om hvordan han hadde bedt Gud om hjelp til å få et spesielt hus til seg og sin familie.

Dette huset mente pastoren at passet perfekt til den gjerning han hadde, og hele familien likte huset.

Men han fikk det ikke, det ble for dyrt under budrunden.

Slikt virker selvfølgelig veldig frustrerende, spesielt når en står i tjeneste for Gud.

Pastoren fortalte videre at de som ble ved huset, fikk angre bittert på kjøpet senere, da det viste seg at huset inneholdt masse skjult råte og sopp.

Da jeg fikk vite dette, sa denne pastoren videre, da fikk jeg plutselig noe å takke Gud for, fordi han hadde en bedre oversikt av situasjonen enn jeg hadde hatt, og at han hadde vernet meg og min familie mot dette.

Så til dette er det bare en ting å si:

Guds veier er uransakelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter spesialeffekter, eller filmtriks Yme, og det skjer ikke i virkeligheten.

Du mener selvfølgelig:

Det skjer ikke i min verden. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er helt enig med deg i at det er mye vi ikke forstår.

Mye kan synes urettferdig, men på den annen side så kjenner ikke vi de forskjellige situasjoner, og heller ikke hvilke forhold hver enkelt person har til Gud.

Jeg har hørt mange som har vitnet om hvor urettferdig Gud tilsynelatende har vært mot dem, men at det senere har vist seg at Gud var den som hadde den beste oversikten, og gjorde det onde til det gode til slutt.

For noen dager siden fortalte en pastor meg om hvordan han hadde bedt Gud om hjelp til å få et spesielt hus til seg og sin familie.

Dette huset mente pastoren at passet perfekt til den gjerning han hadde, og hele familien likte huset.

Men han fikk det ikke, det ble for dyrt under budrunden.

Slikt virker selvfølgelig veldig frustrerende, spesielt når en står i tjeneste for Gud.

Pastoren fortalte videre at de som ble ved huset, fikk angre bittert på kjøpet senere, da det viste seg at huset inneholdt masse skjult råte og sopp.

Da jeg fikk vite dette, sa denne pastoren videre, da fikk jeg plutselig noe å takke Gud for, fordi han hadde en bedre oversikt av situasjonen enn jeg hadde hatt, og at han hadde vernet meg og min familie mot dette.

Så til dette er det bare en ting å si:

Guds veier er uransakelige.

Der har du en sjelsfrende, som tror at verden dreier seg om ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lese hele tråden senere, når jeg har tid, men det som kanskje kan gjøre at det virker som om man blir dum av å tro på gud, er vel kanskje at noen av de som tror, nekter å ta til seg informasjon som bestrider troen deres, de argumenterer med bibelsitater, og tar alt for god fisk uten å etterprøve eller undersøke noe som helst før de gladelig tar i mot. Litt slik som en sau som blindt følger bjellesauen. Det kan jo virke litt dumt, ikke sant?

Men det er jo skrevet at det er de enfoldige som skal arve guds rike, så det er vel sauer han vil ha... eller lam som de er beskrevet som i bibelen. Vi som setter spørsmål og er kritiske og ikke nødvendigvis roser alt han gjør ville nok bli kastet ut av paradiset temmelig fort uansett.

Jeg forstår at du ikke har forstått det enda, men det er faktisk de kristne som ikke følger bjellesauen, nettopp fordi de tenker selv.

Se bare hvor mange som kler seg som idioter, bare fordi noen smartinger endrer på klærne og kaller det mote.

De humrer nok i skjegget (de som måtte ha det) og/eller gnir seg i hendene og hover inn store penebeløp, nettopp fra de som følger denne bjellesauen du nevner. (Men det finnes også moteplagg som funker som de skal, og også er pene.)

Dette gjelder også skjegg, hår, sko (som de vakler på) silikonpupper osv.

Tror du det er de kristne som er de som følger tettest her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sammenligningen ble egentlig litt dum, jeg har sett mange kristne jåler også, det har lite med religion å gjøre.

Og jeg mener at så lenge man ikke stiller et eneste spørsmål til bibelens mange selvmotsigelser, merkeligheter (som det med adam og evas barn som fant seg ektefeller....hvor), evangelier som forteller forskjellig osv, så er man litt etterdilter. Og det burde ikke være skadelig å undersøke disse "problemene" heller, for er det hold i boka så har den svar på de tingene også - og at "guds veier er urannsakelige" er ikke noe svar. Det er det som gjør at vi andre leter videre istedet for å bare trekke på skuldrene og si "ok da".

Hvis det var logikk og total sammenheng i boka så hadde jeg kanskje ikke falt av jeg heller, og det aller letteste her i verden må da være å kunne ha en gud å lene seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du ikke har forstått det enda, men det er faktisk de kristne som ikke følger bjellesauen, nettopp fordi de tenker selv.

Se bare hvor mange som kler seg som idioter, bare fordi noen smartinger endrer på klærne og kaller det mote.

De humrer nok i skjegget (de som måtte ha det) og/eller gnir seg i hendene og hover inn store penebeløp, nettopp fra de som følger denne bjellesauen du nevner. (Men det finnes også moteplagg som funker som de skal, og også er pene.)

Dette gjelder også skjegg, hår, sko (som de vakler på) silikonpupper osv.

Tror du det er de kristne som er de som følger tettest her?

Det der var et utrolig dårlig eksempel. Både kristene og ikke kristene følger mote... Men jeg er ganske enig med deg at disse motedesignerne sikkert sitter og ler godt når de selger disse plaggene (som ofte er stygge) for alt for høye priser, og jeg har også inntrykk av at disse moteextreme menneskene bare følger enleraan flokk. Det or også mer vanlig at jenter/damer er sån, da de som oftest har et større behov for å pynte seg.

Jeg har vært med på samlinger hvor det er kristene fra hele landet. Alle sammen var veldig hyggelige og hilste på meg, smilte og sa "takk for sist!" selvom det var min første gang der... Det er høffelig, men litt sån overfladisk og rart for min smak... Poenget mitt er at alle disse kristene menneskene her ikke hadde noen annen klesstil enn alle andre. De gikk med de samme moteplaggene osv. så ikke si at dere/de/ er no mindre motebefengte enn andre. Det er en helt individuell sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...