Gå til innhold

Utseende eller penger?


Gjest Lillebøll

Anbefalte innlegg

Gjest Gorgonzola

Helt fantastisk jenter.

Bare det at det startes en tråd med valget mellom utseende og penger.

At såpass mange av dere svarer penger dersom dere måtte velge er vel en solid indikator på en av flere fundamentale forskjeller mellom kjønnene, kvinnene som redebyggere og mennene som jegere/forsørgere.

En tilsvarende tråd i et manneforum ville garantert gitt 100% svar på utseende, muligens like kritikkverdig i seg selv. Ikke noe galt i å søke/være opptatt av trygge rammer (som jo penger ofte kan gi), da blir det enklere å etablere seg med unger og forpliktelser blant annet. Men det blir jo for dumt å velge mann ut i fra lommebok og deretter handle inn fet flatskjerm hvor man sitter og drømmer om Brad Pitt, Robbie Williams, George Clooney eller hvem det måtte være.

Selv om det blir ekstremt her inne så skjønner jeg etterhvert at det er en grunn til at begreper som Glamour modeller og Golddiggers eksisterer. Jeg skylder ikke på kvinnene alene her, merk det, menn med fete lommebøker og makt (henger som oftest sammen)vet å utnytte sin posisjon å skape seg "frynsegoder".

Allikevel - det er en god del jeg ikke skjønner hva angår kvinner.... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Helt fantastisk jenter.

Bare det at det startes en tråd med valget mellom utseende og penger.

At såpass mange av dere svarer penger dersom dere måtte velge er vel en solid indikator på en av flere fundamentale forskjeller mellom kjønnene, kvinnene som redebyggere og mennene som jegere/forsørgere.

En tilsvarende tråd i et manneforum ville garantert gitt 100% svar på utseende, muligens like kritikkverdig i seg selv. Ikke noe galt i å søke/være opptatt av trygge rammer (som jo penger ofte kan gi), da blir det enklere å etablere seg med unger og forpliktelser blant annet. Men det blir jo for dumt å velge mann ut i fra lommebok og deretter handle inn fet flatskjerm hvor man sitter og drømmer om Brad Pitt, Robbie Williams, George Clooney eller hvem det måtte være.

Selv om det blir ekstremt her inne så skjønner jeg etterhvert at det er en grunn til at begreper som Glamour modeller og Golddiggers eksisterer. Jeg skylder ikke på kvinnene alene her, merk det, menn med fete lommebøker og makt (henger som oftest sammen)vet å utnytte sin posisjon å skape seg "frynsegoder".

Allikevel - det er en god del jeg ikke skjønner hva angår kvinner.... :forvirret:

Er det ikke bedre å velge at ens nåværende kjæreste heller skal bli rik enn å forandre utseende sitt? Om utseende ikke er så viktig for jenta (men snakker likevel ikke om at mannen skal se ut som udyret heller...), hvorfor er det da ille å si at ja, penger hadde vært helt greit, ikke for å kunne shoppe til vi falt døde om, men som du selv sier, at det gir trygge rammer, du kan feks sette barn til verden og VITE at det kommer til å gå bra økonomisk. Jeg er selv i en situasjon hvor jeg jobber for å nå mine mål, og det kan ta flere år før jeg er der, og dersom kjæresten min hadde blitt superrik fremfor don juan, så hadde det bare vært til jubel. Det betyr ikke at jeg ville ha valgt han bort til fordel for en riking, for først kommer kjærligheten, deretter kan disse andre valgene komme.

Om noen lager en hypotetisk tråd i et øyeblikk av kjedsomhet e.l, så trenger ikke det å bety at det er disse verdiene vi har, det er slik vi er osv.

Jeg synes forøvrig at det er mer forkastelig å fokusere på utseende enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Penger.

Har man nok penger, kan man fikse på utseendet. :fnise:

Jeg ville aldri vært sammen med en som vurderte å fikse på utseendet sitt. Helt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shallow hal
Jeg ville aldri vært sammen med en som vurderte å fikse på utseendet sitt. Helt uaktuelt.

Tror ikke menn tenker det samme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Tror ikke menn tenker det samme......

Meget mulig. Jeg er imidlertid fornøyd så lenge min mann har de samme holdningene som meg.

Altså, for meg er det stor forskjell på hva man klarer å skape av endringer ved hardt arbeid og hva en kniv eller botox kan gjøre. Kniv er for feiginger. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meget mulig. Jeg er imidlertid fornøyd så lenge min mann har de samme holdningene som meg.

Altså, for meg er det stor forskjell på hva man klarer å skape av endringer ved hardt arbeid og hva en kniv eller botox kan gjøre. Kniv er for feiginger. :sjarmor:

Må bare få si at jeg tenkte mer på at man kan kjøpe seg personlig trener og kostholdsveileder i denne forbindelse, hvis man har penger.

Egentlig svarte jeg ikke ut fra overbevisning, men å velge en mann ut fra utseende blir også helt feil for meg. Og siden det var snakk om pest eller kolera,så. :ler2:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst begge deler, men siden Johnny Depp er oppttatt, så tar jeg en rik mann. Kunne kanskje ha vurdert Daniel Craig selv om han var fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel ingen som sa at hvis du valgte utseende så var personen blakk ?

De som sier at de ville tatt penger over utseende, mener vel at de heller ville hatt en kjæreste som rik, istedenfor en som var veldig pen.

Skjønner ikke hvorfor økonomi skal være så viktig for dere kvinner. Er det ikke nok at mannen deres tjener nok, en helt normal gjennomsnittslønn ?

Ville dere heller ha en mann som var styrtrik, eller en mann som var penere og hadde en helt vanlig lønn ?

Nå er det nå en gang slik at økonomi er viktig for de fleste, og ikke bare kvinner.

Dette er jo også en veldig "satt på spissen" tråd, og får korte og konsise svar deretter.

Jeg vil gjerne tjene gode penger selv, og det er samme for meg om mannen min har en gjennomsnitlig inntekt så lenge endene møtes og alt går rundt.

At økonomi er et "kvinnefenomen" er jo en veldig merkelig påstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om han har grei personlighet som jeg liker, og de neste kriteriene jeg skal velge mellom er penger og utseendet. Ja så velger jeg utseendet!! UTen tvil!! Og da tenker jeg ikke bare på et pent ansikt, men også en veltrent og fin kropp.

Skal jeg klare å ha sex med han, må han tenne meg, og da teller utseendet endel. Kan man tenne på typen i sengen, ved å tenke på at "...ahh...han er så rik, ååå, nå er jeg sprengkåt på han".

Nei.,....jeg vil ha bra sex med min mann, og da må jeg like utseendet hans. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig. Jeg er imidlertid fornøyd så lenge min mann har de samme holdningene som meg.

Altså, for meg er det stor forskjell på hva man klarer å skape av endringer ved hardt arbeid og hva en kniv eller botox kan gjøre. Kniv er for feiginger. :sjarmor:

Uenig. Har man vært svært overvektig og gjort en heltebragd og krympet seg til huden ble for stor, eller bare gravid og veldig arvelig uheldig med hudkvaliteten sin, kan en bygge fine muskler og jobbe seg tilbake til matchvekten sin, og likevel bli lei seg hver gang en ser seg i speilet.

Og hvordan kan man arbeide seg til en normal nese hvis den man fikk utdelt skiller seg sterkt ut på lang avstand? Eller hvis ørene står rett ut fra hodet?

Det er mange som sliter med egenskaper ved utseendet hvor egeninnsats ikke kan gjøre vesentlige endringer. Noen av dem skiller seg såpass fra gjennomsnittet at jeg har forståelse for at de vil gjøre noe med det. Selv om jeg ikke akkurat forstår at folk fettsuger små lovehandles i stedet for å ta hintet om livsstilsendringer, eller at det er poppis å utstoppe helt normale og fine pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Helt fantastisk jenter.

Bare det at det startes en tråd med valget mellom utseende og penger.

At såpass mange av dere svarer penger dersom dere måtte velge er vel en solid indikator på en av flere fundamentale forskjeller mellom kjønnene, kvinnene som redebyggere og mennene som jegere/forsørgere.

En tilsvarende tråd i et manneforum ville garantert gitt 100% svar på utseende, muligens like kritikkverdig i seg selv. Ikke noe galt i å søke/være opptatt av trygge rammer (som jo penger ofte kan gi), da blir det enklere å etablere seg med unger og forpliktelser blant annet. Men det blir jo for dumt å velge mann ut i fra lommebok og deretter handle inn fet flatskjerm hvor man sitter og drømmer om Brad Pitt, Robbie Williams, George Clooney eller hvem det måtte være.

Selv om det blir ekstremt her inne så skjønner jeg etterhvert at det er en grunn til at begreper som Glamour modeller og Golddiggers eksisterer. Jeg skylder ikke på kvinnene alene her, merk det, menn med fete lommebøker og makt (henger som oftest sammen)vet å utnytte sin posisjon å skape seg "frynsegoder".

Allikevel - det er en god del jeg ikke skjønner hva angår kvinner.... :forvirret:

Var det ikke flest kvinner her som svarte utseendet da`??? Menn henger seg gjerne opp i slik de tror kvinner tenker. Men det var ikke flest damer her som foretrakk penger.

Og...noen jenter er vel enkle. Kanskje disse vil ha penger, og heller fantasere om andre menn under sexen? Det blir jo aldri oppdaget likevel, og man kan klare å hisse seg opp til orgasme gjennom fantasiene, og samtidig ha mye penger.

Men jeg personlig hadde deffinitivt valgt utseendet. Hadde ikke orket å vært gift med en stygg usexy mann et helt liv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Uenig. Har man vært svært overvektig og gjort en heltebragd og krympet seg til huden ble for stor, eller bare gravid og veldig arvelig uheldig med hudkvaliteten sin, kan en bygge fine muskler og jobbe seg tilbake til matchvekten sin, og likevel bli lei seg hver gang en ser seg i speilet.

Og hvordan kan man arbeide seg til en normal nese hvis den man fikk utdelt skiller seg sterkt ut på lang avstand? Eller hvis ørene står rett ut fra hodet?

Det er mange som sliter med egenskaper ved utseendet hvor egeninnsats ikke kan gjøre vesentlige endringer. Noen av dem skiller seg såpass fra gjennomsnittet at jeg har forståelse for at de vil gjøre noe med det. Selv om jeg ikke akkurat forstår at folk fettsuger små lovehandles i stedet for å ta hintet om livsstilsendringer, eller at det er poppis å utstoppe helt normale og fine pupper.

Jo jo. Det er klart det finnes mange hederlige unntak. Jeg mener mer de tilfellene det dessverre blir fler og fler av, hvor man opererer inn silikon selv om man har grei bryststørrelse, tar ansiktsløft fordi man får litt linjer i fjeset når man passerer femti, og fyller fjeset med botox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uenig. Har man vært svært overvektig og gjort en heltebragd og krympet seg til huden ble for stor, eller bare gravid og veldig arvelig uheldig med hudkvaliteten sin, kan en bygge fine muskler og jobbe seg tilbake til matchvekten sin, og likevel bli lei seg hver gang en ser seg i speilet.

Og hvordan kan man arbeide seg til en normal nese hvis den man fikk utdelt skiller seg sterkt ut på lang avstand? Eller hvis ørene står rett ut fra hodet?

Det er mange som sliter med egenskaper ved utseendet hvor egeninnsats ikke kan gjøre vesentlige endringer. Noen av dem skiller seg såpass fra gjennomsnittet at jeg har forståelse for at de vil gjøre noe med det. Selv om jeg ikke akkurat forstår at folk fettsuger små lovehandles i stedet for å ta hintet om livsstilsendringer, eller at det er poppis å utstoppe helt normale og fine pupper.

Godt poeng!

For ikke å snakke om alle som har hatt regulering for å oppnå et perfekt smil. Det er jo et veldig stuerent "inngrep", men fortsatt er det jo i de fleste tilfeller kun for å fikse det som ikke er godt nok i utgangspunktet.

Å farge håret er jo også nokså uskyldig, men likevel noe som ofte skaper total forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk jenter.

Bare det at det startes en tråd med valget mellom utseende og penger.

At såpass mange av dere svarer penger dersom dere måtte velge er vel en solid indikator på en av flere fundamentale forskjeller mellom kjønnene, kvinnene som redebyggere og mennene som jegere/forsørgere.

En tilsvarende tråd i et manneforum ville garantert gitt 100% svar på utseende, muligens like kritikkverdig i seg selv. Ikke noe galt i å søke/være opptatt av trygge rammer (som jo penger ofte kan gi), da blir det enklere å etablere seg med unger og forpliktelser blant annet. Men det blir jo for dumt å velge mann ut i fra lommebok og deretter handle inn fet flatskjerm hvor man sitter og drømmer om Brad Pitt, Robbie Williams, George Clooney eller hvem det måtte være.

Selv om det blir ekstremt her inne så skjønner jeg etterhvert at det er en grunn til at begreper som Glamour modeller og Golddiggers eksisterer. Jeg skylder ikke på kvinnene alene her, merk det, menn med fete lommebøker og makt (henger som oftest sammen)vet å utnytte sin posisjon å skape seg "frynsegoder".

Allikevel - det er en god del jeg ikke skjønner hva angår kvinner.... :forvirret:

Skjønnhet er ikke bare estetikk og erotikk, det er også et statussymbol, en vakker kvinne er et trofé, og dette er en stor del av grunnen til at rike menn gidder å omgi seg med golddiggers - de tror det får dem selv til å virke mer suksessrike og attraktive.

Jeg kunne ikke vært sammen med noen jeg ikke tente på, eller ikke var forelsket i, uansett lommebok. Og en mann skulle vært uansvarlig med penger, ikke bare fattig, om han skulle vært uaktuell for meg av økonomiske grunner. Men jeg oppfattet spørsmålet som hva en ville prioritere hos en ålreit fyr, hvis en kunne velge, av en overflodsøkonomi og et eksepsjonelt utseende, og da vet jeg at det er mye jeg setter høyere enn å sitte og glo på en vakker mann.

Når det nå en gang er slik at vi mennesker alltid vil velge og vrake, og noen mennesker alltid vil regnes som mer attraktive enn andre, ser jeg ingen gode grunner for at utseendet, en av de første egenskaper vi får tildelt helt uten rettferdighet, er en mer edel egenskap å diskriminere folk ut fra, enn f.eks hva en har oppnådd i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...