Gå til innhold

Utseende eller penger?


Gjest Lillebøll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo ulike nyanser av det hele, men om personligheten stemte, så ville jeg valgt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må like utseendet før jeg tar fatt på lommeboka hans. :)

Heldigvis har min begge deler med seg for tiden... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke tvil i mitt hjerte skal jeg dømme utfra de valgene jeg har gjort hittil; utseende betyr mer enn penger :fnise: Jeg har siden etter videregående utelukkende (!) vært betatt av og sammen med gutter/menn som har under gjennomsnittsinntekt for alderen, som gjerne er studenter som har begynt seint med studiene og som har/tar utdanning innen fag som ikke akkurat lyser rikdom og berømmelse (eller, en er vel produsent i tv i dag)... Skal jeg være mer konkret er det innen omsorg, kunst, kultur og ellers estetiske fag de har befunnet seg alle sammen, utdanningsmessig og/eller interessemessig. Ikke tjener jeg så veldig mye selv heller, så jeg er definitivt ikke materialistisk og avviste endog en forholdsvis kjekk og hyggelig petroingeniør i sin tid :roll: Men et attraktivt utseende har de fleste av dem, så om jeg ikke er materialist er jeg nok overflatisk lell.

Og personlighet går en lang vei. Det er det som er viktigst selv om jeg ikke har problemer med å se at jeg antagelig faller for noen personlighetstrekk framfor andre, uavhengig om de er positive for meg i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ikke tvil i mitt hjerte skal jeg dømme utfra de valgene jeg har gjort hittil; utseende betyr mer enn penger :fnise: Jeg har siden etter videregående utelukkende (!) vært betatt av og sammen med gutter/menn som har under gjennomsnittsinntekt for alderen, som gjerne er studenter som har begynt seint med studiene og som har/tar utdanning innen fag som ikke akkurat lyser rikdom og berømmelse (eller, en er vel produsent i tv i dag)... Skal jeg være mer konkret er det innen omsorg, kunst, kultur og ellers estetiske fag de har befunnet seg alle sammen, utdanningsmessig og/eller interessemessig. Ikke tjener jeg så veldig mye selv heller, så jeg er definitivt ikke materialistisk og avviste endog en forholdsvis kjekk og hyggelig petroingeniør i sin tid :roll: Men et attraktivt utseende har de fleste av dem, så om jeg ikke er materialist er jeg nok overflatisk lell.

Og personlighet går en lang vei. Det er det som er viktigst selv om jeg ikke har problemer med å se at jeg antagelig faller for noen personlighetstrekk framfor andre, uavhengig om de er positive for meg i lengden.

--- men jeg må legge til at jeg tviler sterkt på at jeg kunne hatt et seriøst forhold med en som ikke hadde orden på økonomien. Han kan godt tjene lite, men greie å leve etter evne på godt og vondt. Og jeg _tror_ kanskje jeg ville sett enda mer på egenskaper og litt mindre på utseende enn jeg har gjort tidligere om jeg ble singel igjen. Samboeren min er nydelig, men vi har hatt mange krangler pga forskjellige behov og prioriteringer :sjenert: (Heldigvis har vi vokst på det begge to)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Førsteinntrykket av en person, og det som gjerne gjør at man i utgangspunktet blir interessert i vedkommende er jo utseendebasert. Man får jo som regel ikke greie på økonomien først, og dersom man gjør det og det er dette som får deg interessert i din utvalgte burde man jo faktisk ta seg opp til sjølkritikk.

Personlig er jeg ikke særlig interessert i penger i det hele tatt. Selvfølgelig, mat, klær og tak over hodet er viktige ting, men jeg lever (frivillig) en relativt primitiv livsstil. Tar litt avstand fra forbrukersamfunnet, og synes at en mann med en heller dårligere økonomi og samme livssyn som meg bare er positivt.

Derimot må jeg innrømme at utseende er litt viktig for meg. Jeg har alltid foretrukket gutter med langt hår, litt 70-tallsprega klesstil etc etc. Slike gutter sikler jeg over uten stans. Om en korthåra, dresskledd buisness-mann hadde kommet og prøvd å sjekke meg opp, skulle han virkelig måttet imponert meg stort. Selvfølgelig veldig overfladisk, men - de kriteriene jeg her framstiller for utseende går jo ikke på hvor medfødt pen personen er. Det går jo på hvordan han konsekvent går inn for å se ut, fordi at han er på en spesiell måte personlighetsmessig, og har en spesiell type tankegang og smak. Dermed litt mindre overfladisk, og litt mer vesentlig.

Så mulig at jeg ikke snakker på vegne av majoriteten her.

Men jeg velger utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utseende, hvis alternativet er en stygg mann med penger. Sååå viktig er ikke penger.

Hvis min drømmetype personlighetsmessig fantes og jeg skulle velge om han skulle være gjennomsnittlig økonomisk og svært pen, eller gjennomsnittlig utsendemessig og velstående

Her hadde jeg definitivt valgt den gjennomsnittlige utseendemessig med mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ophelia_*

Om kvinner sier utseende så lyver de. Penger er det eneste som teller for kvinnene. Er jo en grunn til at de med penger får enklere dame en de uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt92

Herregud, utseende selvfølgelig ! Er det ikke viktigere at man synes at personen man er sammen med er fysisk tiltrekkende, enn at de har penger ? Det har jo utrolig lite å si i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, utseende selvfølgelig ! Er det ikke viktigere at man synes at personen man er sammen med er fysisk tiltrekkende, enn at de har penger ? Det har jo utrolig lite å si i forholdet.

Det har utrolig lite å si helt til man er blakk, ja. ;)

Et forhold kan kjøres rett vest hvis økonomien er dårlig/rotete nok, så at det har "utrolig lite" å si er jeg veldig uenig i.

Men igjen, det er vanskelig å diskutere noe såpass diffust... jeg regner jo med at begge to må være reelle kandidater, og det hadde ingen av dem vært dersom den pengesterke så ut som Gollum eller Adonis hadde tre millioner i uoppgjort kredittkortgjeld. Og hvis vi går ut i fra at begge er tålelig gode kjæresteemner, synes jeg det er et større pluss at han har bedre økonomi enn gjennomsnittsmannen enn at han er penere enn gjennomsnittsmannen. Hva som er vakkert er subjektivt, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Men igjen, det er vanskelig å diskutere noe såpass diffust... jeg regner jo med at begge to må være reelle kandidater, og det hadde ingen av dem vært dersom den pengesterke så ut som Gollum eller Adonis hadde tre millioner i uoppgjort kredittkortgjeld.

:sol: My precious!

Vel, dette er ikke lett å svare på dersom man ikke kan trekke inn noen andre kriterier.

Jeg er likevel tilbøyelig til å skrive utseendet. Nettopp fordi en person ofte fremstår som "et hele" og utseende er en viktig del av dette. Jeg har aldri selv falt for de virkelige opplagte skjønnhetene, fordi jeg ofte synes de har kjedelige og grunne personligheter. (Er det noe med at de superpene menneskene ikke har vært nødt til å utvikle noe som helst sjarm i løpet av livet?) Derimot har de nok hatt sterke personligheter, med dertil tilstedeværende utseende. Hva er det forresten som avgjør om et menneske er pent å se på? Hva gjør at vi faller for noen? Hvor ligger skjønnheten? I tillegg til at det selvsagt har å gjøre med at det skal foreligge en viss symmetri og nærhet til de objektive idealer (som yndig munn og store øyne hos kvinner for eksempel) er det for meg at utseendet til en person reflekterer personligheten på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evine

Jeg hadde aldri klart å vært sammen med en jeg ikke var fysisk tiltrukket av .. så jeg må si utseendet. Kjærlighet ved første blikk opplevde jeg da jeg traff mannen min .. han var så flott og sjarmerende at jeg smeltet fullstendig.

Penger kan man ordne seg etterhvert - det er verre med utseendet :ler:

(men jeg kunne aldri vært sammen med en mann som ikke likte å jobbe. latsabber er vel det mest usjarmerende og mest avtennende jeg kan tenke meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt92
Det har utrolig lite å si helt til man er blakk, ja. ;)

Et forhold kan kjøres rett vest hvis økonomien er dårlig/rotete nok, så at det har "utrolig lite" å si er jeg veldig uenig i.

Men igjen, det er vanskelig å diskutere noe såpass diffust... jeg regner jo med at begge to må være reelle kandidater, og det hadde ingen av dem vært dersom den pengesterke så ut som Gollum eller Adonis hadde tre millioner i uoppgjort kredittkortgjeld. Og hvis vi går ut i fra at begge er tålelig gode kjæresteemner, synes jeg det er et større pluss at han har bedre økonomi enn gjennomsnittsmannen enn at han er penere enn gjennomsnittsmannen. Hva som er vakkert er subjektivt, tross alt.

Nå var det vel ingen som sa at hvis du valgte utseende så var personen blakk ?

De som sier at de ville tatt penger over utseende, mener vel at de heller ville hatt en kjæreste som rik, istedenfor en som var veldig pen.

Skjønner ikke hvorfor økonomi skal være så viktig for dere kvinner. Er det ikke nok at mannen deres tjener nok, en helt normal gjennomsnittslønn ?

Ville dere heller ha en mann som var styrtrik, eller en mann som var penere og hadde en helt vanlig lønn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det vel ingen som sa at hvis du valgte utseende så var personen blakk ?

Nei, det skrev jeg jo selv.

Det var mer påstanden om at penger har utrolig lite å si i et forhold jeg reagerte på, all den tid det er et faktum at mange krangler dreier seg om nettopp penger.

Det er på ingen måte viktig for meg at en mann er styrtrik, det tror jeg gjelder for de fleste damer. Og vi tjener jo penger selv også, det er ikke det.

Men som en representant for Gamlekjerring Hengepupp-klubben, så er det virkelig ikke så viktig for meg at mannen er objektivt sett mye penere enn gjennomsnittet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger kan man ordne seg etterhvert - det er verre med utseendet :ler:

Med nok penger kan man nok få fikset litt av hvert :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oxford

Jeg ville valgt utseende foran penger. Som en annen her i tråden har skrevet: Så lenge min partner kan forsørge seg selv er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest selvstendig

Jeg tror jeg hadde valgt en med mye penger. Så kunne jeg sendt han på en klinikk for å rette på utseende :fnise:

Fra spøk til alvor, tror jeg ville valgt en med tiltalende utseende. Pengene kan jeg skaffe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Om kvinner sier utseende så lyver de. Penger er det eneste som teller for kvinnene. Er jo en grunn til at de med penger får enklere dame en de uten

:Nikke: For alle kvinner er nemlig like. Vi setter ingenting høyere enn penger og makt! Det er jo derfor alle rike menn er lykkelig gift med drømmekvinnen sin. Og alle de fattige mennene, er enten single eller lever med en dame de ikke orker trynet på.

Eller..................??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...