Gå til innhold

Utseende eller penger?


Gjest Lillebøll

Anbefalte innlegg

Gjest Lillebøll

Når vi finner oss en partner har vi noen kriterier vi går etter, disse har jo forskjellige viktighetsgrader. Av utseende og penger hva er da viktigst for deg? Vis jeg skal tenke etter ville jeg kanskje si at mine kriterier er hvor snill han er, hvor hjelpsom osv.. Men av utseende og penger, hva ville du sette øverst av de to?

(og har du fryktelig lyst å svare at du ikke bryr deg, at kjærligheten teller mest er dette ikke tråden for deg ;) Kun alternativene over :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis det er en person jeg liker personligheten til,spiller ikke utseende så veldig stor rolle, ikke penger heller, men jeg må si at penger hadde vært en fin bonus med en mann jeg liker veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Veldig frustrerende å velge mellom to punkter som begge faller ganske langt ned på prilista mi, men siden du "tvinger meg" (klarer ikke la være å svare :sjenert: ) ville jeg gått for utseende. Penger kommer og penger går. Om en fyr har bra økonomi da vi møttes er det ingen garanti for at økonomien ikke går i dass året etter. Utseende kan selvsagt gå i dass det også, men jeg tror innen den tid har man blitt så glad i resten av sjela at det går fint.

Liker tanken på å være økonomisk selvstendig ettersom man aldri har en garanti for at en partner er tilstede resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg kan nok tilstå at utseende. Selvfølgelig er personlighet viktigst, men jeg synes også at jeg må være tiltrukket til mannen også fysisk. Kanskje jeg er overfladisk, men jeg synes det har en del å si.

Penger kan man alltid tjene og det kan jeg tjene selv også. Men det spørs hva du mener med å ha penger? At familien har penger eller at han har inntekt? Jeg synes faktisk også at det er viktig at man har et inntekt eller en eller annen levebrød. Om man tjener mye eller lite penger med det er ikke særdeles viktig, men jeg hadde nok ikke vært så begeistret over en som har null penger og som nektet å tjene noe også og bidra noe. En ting er hvis dette skjer for en periode da en er syk eller studerer eller noe sånt, men rene snyltere er ikke noe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Som du sier TS, det er ting som går foran disse. :P

Men for å være flink pike og svare deg på spørsmålet: Utseendet.

(Som jeg alltid har sagt, det er ikke snakk om å være modellvakker, men at han ser rett ut for MEG.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Definitivt utseendet. Har aldri gått etter en mann pga pengene hans! Så lenge en mann kan forsørge seg selv, så holder det i massevis for meg. Kanskje jeg forandrer meg når jeg blir eldre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinne29

Må selvsagt først understreke at ingen av delene kommer høyt på min prioriteringsliste. Empati, sjarm, ydmykhet, høflighet/gode manerer, vennlighet, varme osv er kvaliteter som kommer milevis foran utsendet og inntekt. :rødme: Men dersom jeg "måtte" valgt en av de to hadde nok valget falt på utsendet.

Jeg er nok ikke så materalistisk av meg. De få tingene jeg virkelig har ønsket meg har jeg uten problemer hatt råd til å kjøpe selv da jeg har en inntekt som nok ligger en del over gjenomsnittet. Økonomien min er trygg og stabil, så jeg trenger ingen forsørger. :) Dessuten er veldig rike menn (da snakker jeg slike superrike kaksefolk) ofte vant til golddiggers og andre useriøse jenter, og da blir de så arrogante og patetiske at det ikke er til å holde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det vi velger mellom her? Steinrike Nøkken og den greske guden som er halvt uføretrygdet og nedsyltet i inkassokrav og gammel gjeld på grunn av uvettig pengebruk?

Hvis min drømmetype personlighetsmessig fantes og jeg skulle velge om han skulle være gjennomsnittlig økonomisk og svært pen, eller gjennomsnittlig utsendemessig og velstående, vet jeg faktisk ikke. Vakre mennesker er jo fascinerende, men jeg har aldri egentlig tenkt at jeg bør ha en griselekker kjæreste, eller rik for den del. Penger er jo ressurser som kan byttes i det meste, materiell trygghet, fritid og frihet, opplevelser osv. Tror man får mer ut av det enn et smellvakkert utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hehe, kjæresten min er verken pen eller rik :)

Jeg velger penger, jeg, så kunne han begynne å spandere på meg for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok god økonomi hadde vært viktigere for meg enn utseende - men hadde han vært rik og feit, nei da hadde jeg heller tatt den fattige.. (der har du snobben Suzy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penger kommer og penger går.

... og utseendet bare går! :hoho:

De aller, aller fleste av oss forfaller jo med årene, så å velge en smellvakker kjæreste er i beste fall en tidsbegrenset investering. Dessuten hadde jeg vært ubekvem med å ha en kjæreste som så ut som Johnny Depps yngre og kjekkere bror, all den tid jeg ikke er så fryktelig flott selv. Tror det hadde vært slitsomt :fnise:

Så jeg ville nok valgt penger- dersom det kun sto på det valget. Men som men påpeker, så lurer jeg også litt på gradsforskjelene. Hvor fattig er fattig, og hvor stygg er stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmm....det må bli utseende av de to. Orker ikke tanken på å være sammen med en bare på grunn av pengene, hadde følt meg som en hore da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lano_*

Ok, dersom jeg hadde valget at min nåværende kjæreste enten ble omgjort til en høy, muskuløs vakring, eller at han plutselig fikk 100 millioner så hadde jeg lett tatt de 100 millionene :)

med rike menn kommer som oftest også makt, ambisjoner, disiplin o.l, og jeg synes at dette er temmelig attraktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hm, dette var en litt rar problemstilling egentlig. For hvem bestemmer om en person er pen? Hvem blir sammen med noen man ikke liker utseende til?

Selv ble jeg sammen med mannen min fordi jeg var tiltrukket av han, og jeg syns selvfølgelig han er uendelig kjekk. Men i et glanset magasin vil man nok aldri finne han, hehe. Helt gjennomsnittlig med andre ord.

Så mener du billedskjønn eller mener du en person vi individuelt sett syns er pen?

Da ville jeg valgt utseende.

Måtte jeg velge mellom en billedskjønn en og en med masse penger kan det hende jeg hadde gått for pengene. Fodi penger har ikke noe si ang hvordan personen er, så da tenker jeg at han også sikkert har en flott personlighet, mye finere personlighet enn han greske guden som er mest optatt av å smøre seg med selvbruning og å sy til klærne sine så de ligger tett til den overmuskuløse kroppen....

Forsto dere den ressoneringen? ELler høres jeg ut som en bitch da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tnita

Utseende forfaller og til sist så er det ikke utseendet som teller mest. Den du elsker blir jo uansett vakrest i dine egne øyne. Man blir jo ikke sammen med en man ikke syns er attraktiv, så at han i utgangspunktet er pen, er en selvfølge. Så jeg ville valgt penger! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...