Gå til innhold

Seeya`s prøve verden


Seeya

Anbefalte innlegg

mhm :(

Da er vi hvertfall igang med noe :) men gruer meg til den eventuelle timen for syns det er så vanskelig å fortelle om saken vår.. Vet ikke hvorfor men.. Er litt rar slik.. er ikke det at jeg føler det er privat, men at det er sårt på en måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Jeg skal til legen på fredag. Må nok skrive meg en lapp for å huske alt jeg vil spørre om. Er en sjanse for at tårene kommer til å lure i øyekrokene når jeg skal snakke med legen, kjenner jeg meg selv rett :sjenert: Men det skal jeg takle ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til da :) Ja, var liksom så vanskelig å snakke om det slik syns jeg.. Syns ikke det er noe problem å snakke med de få som vet at vi prøver om det, men vble liksom litt annerledes dette.. Hva er det du vil ha ut av lege besøket da?

Jeg tenkte da jeg fikk mensen, at denne mnd skal jeg teste etter EL helt til jeg finner den om jeg så må teste i 20 dager på rad. Men nå er jeg der at jeg skulle ha starta å teste, men kjenner det at jeg orker ikke rett og slett. Orker ikke det styret, tenke på EL, se etter tegn, bla bla.. Vi får ha sex jevnlig og heller gi blanke i når EL er å ikke. Eneste dummer er at da får jeg ingen IKM å forholde meg etter. Eneste kanskje antall dager forrige syklus var da..

Men temper jo, så kan jo hende jeg ser på tempen når EL eventuelt har vært, men syns generelt tempen min svinger ganske mye innimellom.. Så blir nok vanskelig å se det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på en henvisning videre til utredning :) Vil finne ut om det er hos meg problemet ligger :sjenert: Har en liten følelse av de ser du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på hytta og kost meg med hunden min 1 døgn nå :)

Koste med samboer kvelden før jeg dro, og dro hjem i god tid idag for å rekke å kose litt før han skal bort, men det ble det ikke noe av gitt. Han sier han vil ha sex annenhver dag, men neida, han "orker" ikke, for han har jo fri, men ligger bare på ræva på sofaen og venter på at han skal i dusjen. Han sier imorra, men imorra er han garantert ikke i form, og har ikke tid, for har annet han skal gjøre. Blir så oppgitt, for må jo mase om sex da, når han ikke gjør det. Sier til han at han godt kan ta insjen, så jeg slipper å mase om det, men det skjer aldri. Syns det er slitsomt jeg.. Mange sier, man må ikke stresse med det, men hvis vi ikke stresser med det så har vi jo heller sjelden sex. Kanskje 1 gang i uka.. så hva gjør man da? Maser? holder kjeft og har aldri sex? Tror han på jomfrufødsel el hva er problemet? Elller vil han egentlig ikke ha barn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, dagene går, og jeg har litt gitt opp de forventningene man får hver mnd om at ja, nå skal det klaffe. Det får gå som det går.. Håååper jo hele tiden, men kjenner jeg har gitt litt opp desverre. Litt pga de laaange syklusene.. Tar jo en evighet for at en syklus er over og mensen kommer..

Orker ikke mer av de påkjenningene det er hver mnd med å lure på når EL er, lure på om mensen kommer, har man noen tegn, symptomer osv osv.. Like skuffa blir man hver mnd... Desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Huff, kanke være enkelt nej me å ha en mann som er på den måten... Det eneste som kan gi baby er :sengekos:.... :troest:

Jeg vet akuratt hvordan du har det i forhold til å se TR komme gang på gang... Er selv SÅ lei det. Har SÅ lyst til å bare gi opp noen ganger. Men så vet jeg oxo det at hvis jeg gir opp når jeg aldri målet.. En må bare holde mote oppe oxo går det te slutt.. For håpentligvis! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :)

Det er pyskisk tungt å være prøver syns jeg, selv om de som ikke prøver sikkert ikke kan forestille seg det. Min samboer skjønner heller desverre ikke hvorfor jeg syns det er så tungt..

Igår hadde vi en skikkelig prat, og grunnen for at vi sjelden har sex er fordi han har skikkelig prestasjonsangst for tiden, for han føler hele tiden at "nå må jeg kommer", og det tar liksom livet av alt som skjer.. Desverre.. Men, vi er nødt til å slutte å prøve, slutte å tenke på det, også tar vi det som det kommer. Har trodd at min kjære følte han ville ha barn så fort som mulig, men han hadde en veldig grei tankegang om at vi blir gravide når vi blir det, og om det ikke skulle skje før om 5 år så er det også greit. Har liksom vært redd for at hvis vi ikke skulle få barn, så vil han kanskje komme seg videre i livet med noen som han kan få barn med. men nå fikk vi snakka skikkelig om det :) :)

Han sier også at kanskje årstiden gjør at han ikke har så lyst på sex, + det prestasjonsgreiene.. Så vi burde bare ta det som det kommer tror jeg.. Har sinnsykt lyst på å bli gravid NÅÅ!!!, men, får ikke gjort noe fra eller til. Så skal glemme alle EL tester og graviditetstester, ikke drikke og ikke spise spekemat fra EL til mens.. Glemme ALT :) og bare ta det som det kommer.. (hvis jeg klarer??) hehe.. Enkelt å si det, men mot mensen går jo tankene fort over på graviditet... Vil ikke stoppe opp livet helt hvis dette skulle ta flere år heller :)

Men tempe skal jeg fortsette med tenker jeg :) Og selvfølgelig prøve å ha sex ofte, men ikke legge noe som helst press på samboer. Orker vi ikke så orker vi ikke. Istedet for å tvinge oss selv til sex..

Jaja, det var det for denne gang :) Slappe av litt nå tenkte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Huff, kanke være enkelt nej me å ha en mann som er på den måten... Det eneste som kan gi baby er :sengekos:.... :troest:

Jeg vet akuratt hvordan du har det i forhold til å se TR komme gang på gang... Er selv SÅ lei det. Har SÅ lyst til å bare gi opp noen ganger. Men så vet jeg oxo det at hvis jeg gir opp når jeg aldri målet.. En må bare holde mote oppe oxo går det te slutt.. For håpentligvis! :klemmer:

Nei, men nå forstår jeg heldivis litt mere :) Har jo visst det med prestasjonsangst før, men ikke at det var så ille..

Ja, tante rød er alltid skuffende :) Men vi kan vel ikke annet en å holde motet oppe? Føler jo jeg har gitt opp, men har jo ikke det likevel. Bare satt ned forventningene litt, og droppe alle tester, men likevel prøve å lære syklusen min å kjenne :)..

Vi får holde motet oppe sammen :) det går nok til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her.. Sier seg vel nesten selv så lenge prøvinga har roa seg.. Ikke mere stress :) Får ta det da det kommer.. Huske ikke helt hvilken CD jeg er idag, men tror det er 29 ell noe hvis jeg ikke husker feil fra idag tidlig.. Temper jo fortsatt hver morgen da :) Har høy temp nå, noe jeg også hadde før mensen forrige syklus.. Så spørs om jeg ligger på 35,9 - 36,2 fra mensen til EL, og ligger på 36,4-36,7 før mensen.. Ser slik ut hvertfall.. men er jo bra at tempene ligner på forrige mnd for da ser det jo ut som om jeg har en normal syklus da..

Ingen følelse på om noenting har skjedd denne mnd.. så får bare vente å se :).. Blir ingen testing denne mnd.. Med mindre det skulle gå over 40 dagers syklus ell noe da..

Var godt vi fikk snakka ordentlig om denne prøvinga, så vi vet hvor vi har hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra at dere fikk snakket skikkelig sammen! Er jo nesten helt nødvendig det, for det er jo snakk om noe virkelig stort, og jeg skjønner godt at samboeren din kan få prestasjonsangst av det. Får nesten det selv noen ganger. :ler:

Håper dere får en fin helg, med masse kos og lite press. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at dere fikk snakket skikkelig sammen! Er jo nesten helt nødvendig det, for det er jo snakk om noe virkelig stort, og jeg skjønner godt at samboeren din kan få prestasjonsangst av det. Får nesten det selv noen ganger. :ler:

Håper dere får en fin helg, med masse kos og lite press. :klem:

Ja, er jo det :) Det som har stressa det hele opp med sexen er jo at han ikke klarer å komme, pga han får helt prestasjonsangst.. og dermed måtte vi ha sex ofte, for å lykkes liksom.. Så, nå dropper vi alt det der, og koser da vi har lyst, så får jeg bli gravid når det skjer. Skjer det ikke innen Juli, så skal vi på GYN på sykehuset til utredning.. + selv om vi ikke stresser med det, så prøver jeg meg oftere på sex enn jeg ville gjort hvis vi ikke prøvde å få barn uansett.. hehe.. ;)

Helgen jobbe vi begge to, og er opptatte så blir nok lite kos da desverre :/.. God helg alle sammen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 32 ell noe idag hvis jeg husker riktig.. Hadde ørlite rosa utflod.. Sikkert snart mensen tenker jeg.. men de siste syklusene har jo vart 36 dager da, så vi får se om denne syklusen en like lang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MENSEN!!!!

Ble 32 dagers syklus denne gangen.. Minner mer om de syklusene jeg har hatt før de lange som har vært de to siste gangene.. Faktisk skikkelig mens smerter idag.. jeg som aldri egentlig har hatt det ordentlig.. kjipt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MENSEN!!!!

Ble 32 dagers syklus denne gangen.. Minner mer om de syklusene jeg har hatt før de lange som har vært de to siste gangene.. Faktisk skikkelig mens smerter idag.. jeg som aldri egentlig har hatt det ordentlig.. kjipt..

Drittante! :sur:

Meeen, 32 dager er jo en bra syklus da, sånn on the bright side. Ja, vet det ikke hjelper, men da er detveldig normalt i alle fall. Og menssmerter - jah, de er ikke noe hyggelige, men de forteller jo at man virker. Oftest i hvert fall.

BTW, hvordan har tempene vært nå frem til dumme TR? Syntes det at hun var på vei?

Sorry for dårlig trøst. :sjenert:

:klemmer: til deg i hvert fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry tregt svar :(.. Ikke vært inne her på mange dager jeg nå.. Hatt det så travelt ama :) Takk for trøst :)

CD 10 idag :) mensen er ferdig og man får vel prøve å få "kost" seg litt resten av mnd :)

Jo, tempen sa vel egentlig at det minnet om forrige mnd. For hadde ganske jevn temp fra mensen til muligens EL (som jeg ikke så på tempen når var men), så høy tempt fra "EL" til mensen. Så slik sett, så ser det jo ut som om ting fungerer. Håper denne syklusen blir ca. 31-32 dager også. Var så kjipt med de på 37 dager liksom. Tar jo dobbelt så lang tid å få en syklus ferdig da nesten.. hehe.. Men, er glad tempene viser at ting er "likt" hver syklus, for da virker jo ting i orden på en måte.

Har faktisk klart å ikke tenke så mye på dette som jeg gjorde før :) Min samboer fikk beroliga meg, så da haster det ikke slik med barn. (selv om jeg vil jo helst blir gravid ASAP).. Og, desto lengre tid det går, desto reddere for at jeg ikke kan få barn blir jeg jo :/.. Men, vi får håpe på de 3 neste mnd. Mai har vi jo prøvd ett år. Og skjer ingenting innen Juli skal vi jo på GYN på sykehuset, så da er jo ting på gang hvertall.

Blir litt missunnelig på alle som er gravide for tiden. Hører hele tia om folk som har termin i august. Kryr av bekjente som skal ha barn da.. Så blir litt skuffet inni meg hver gang jeg hører folk er gravide, for jeg vil jo sååå gjerne jeg også.. Menmen, får ta tiden til hjelp :)

Nå skal jeg reise til min mor, og gå tur med bikkja oppi der, ta litt bilder med et lånt speil refleks, drikke te hos en tante og så er det hjem og lage lapskaus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey!!!

vet akuratt hvordan du har det!! Tanken på at kanskje en ikke kan bli gravid er GRUSOM! Gå mnd etter mnd å se TR komme, tenke "hva er gale" og ikke helt vite hva som kommer til å skje videre........

Her er det 2 av mine venninner som venter baby nå.. Hu ene er 8 dager på overtid mens hu andre har termin innen de neste 14 dager.. Min aller beste venn ble nylig gravid, rett etter å ha fjernet p-staven og jeg ser fler og fler blir smelt på tjukka uten at det skjer noe her.... Det ekke morro.

Heldigvis har jeg en fantastisk forlovede som prøver så godt jeg kan å trøste....

Man må bare stå på og ikke gi opp håpe! En dag er vi oxo heldige.. Enten på egenhånd, hjelp eller annet!!! :jepp

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...