Pasjonsblomst Skrevet 3. mai 2009 #341 Del Skrevet 3. mai 2009 heisann!! Tar meg en tur innom deg og jeg må nesten bare... . Sender deg masse positive tanker.. jeg fikk en tanke når jeg leste dette faktisk, om hvor frustrert du er og lei av ventetiden.. at NÅR du blir gravid (ikke hvis), så er det et fantastisk lite liv du får inni deg. Og det er verdt å vente på? Og du vet aldri når det skjer.. tror det er lurt å tenke hele veien at neste måned klaffer det, for å hele veien ha driv og optimisme.. men skjønner samtidig de som velger å tenke at nei, jeg blir ikke gravid.. (og så heller la det blir en positiv overraskelse) Håper du nyter finvær, vår og helg uansett bekymringer.. smil til verden, og verden smiler til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #342 Del Skrevet 7. mai 2009 heisann!! Tar meg en tur innom deg og jeg må nesten bare... . Sender deg masse positive tanker.. jeg fikk en tanke når jeg leste dette faktisk, om hvor frustrert du er og lei av ventetiden.. at NÅR du blir gravid (ikke hvis), så er det et fantastisk lite liv du får inni deg. Og det er verdt å vente på? Og du vet aldri når det skjer.. tror det er lurt å tenke hele veien at neste måned klaffer det, for å hele veien ha driv og optimisme.. men skjønner samtidig de som velger å tenke at nei, jeg blir ikke gravid.. (og så heller la det blir en positiv overraskelse) Håper du nyter finvær, vår og helg uansett bekymringer.. smil til verden, og verden smiler til deg Tusen takk for oppløftende ord fra deg :) veldig fint skrevet.. Litt sent svar, men vært litt daff når det gjelder dagboka siste tiden.. I det siste har jeg vært litt oppgitt her i dagboka, men, har fortsatt håpet om at vi en dag skal være heldige (selv om jeg syns det er kjett at vi må vente)..Og nå syns jeg også det er litt skummelt, men også godt å tenke på at i Juli skal vi jo faktisk til utredning. Men, er mest skummelt. Litt redd for hva de kan "finne" ut, men kan jo være så enkelt som at jeg ikke har eggeløsning rett og slett. Er på CD 30 idag. (men har jo hatt en mens lignende blødning midt i så ikke godt å vite om det stemmer eller om det var mensen jeg hadde).. Men i følge tempen var den blødningen bare en mellomblødning, og nå har tempen steget slik som den gjør mot mensen. så får nok mensen om en 10-14 dager tenker jeg. Men, om jeg har hatt EL eller ikke er jo ikke godt å si.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #343 Del Skrevet 15. mai 2009 pp 13 - CD 4 idag ... Fikk mensen som vanlig. Men, noe rart er at normalt har jeg jo ca rundtom 14 dager med slik "høy" temperatur før mensen kommer, men denne mnd hadde jeg bare "høy" temperatur i 6-7 dager ell noe. Så hva betyr det a? + den "mensen" midt i syklusen i tillegg. merkelig.. Kjenner det blir godt å snart få time til gyn på sykehuset nå. Vil vite hva som er galt med syklusen min, og hvorfor jeg har så lange sykluser. Denne syklusen som gikk ble 36 dager da, så det er jo litt normalt til å være meg, men alikevel, med mensen midt i, og det hele.. Så ja, rart.. Kan jo vært en mellomblødning som reaksjon på at jeg har vært mye syk? eller rett og slett bare uforklarelig.. Kunne ønske jeg kunne knipse i handa, og vips var jeg gravid. Er såå klar for det nå. Både i forhold til jobb, samboer, hus og familie. det neste "steget" er liksom barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #344 Del Skrevet 15. mai 2009 Nå har jeg jo mensen, men idag tidlig skulle jeg lage frokost, så ble jeg så kvalm at jeg måtte stå musestille, så måtte jeg løpe opp på do for trodde jeg skulle kaste opp. Så ga det seg. Så forts litt kvalm, men satte meg, og spiste, og det hele gikk over.. kanskje jeg var skikkelig sulten? hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 8. juni 2009 #345 Del Skrevet 8. juni 2009 Hei Seeya! Stakk bare innom og leste de siste innleggene dine og ser det er en stund siden du har vært her. Skjønner du er blitt litt daff i forhold til dagboka, men nå syns jeg du må fortelle hva som skjer! Fått noe fornuftig ut av de rare temp.målingene, syklusen og kvalmen...?? Update!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #346 Del Skrevet 10. juni 2009 Hei Seeya! Stakk bare innom og leste de siste innleggene dine og ser det er en stund siden du har vært her. Skjønner du er blitt litt daff i forhold til dagboka, men nå syns jeg du må fortelle hva som skjer! Fått noe fornuftig ut av de rare temp.målingene, syklusen og kvalmen...?? Update!! Hei Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her inne.. Har liksom gitt opp med å skrive i dagboka, for skjer jo ikke noe.. Men, idag måtte jeg inn for å skrive fordi idag har det skjedd noe. Har jo venten på time fra sykehuset, for skulle få behandling i løpet av Juli. Men nå ringte jeg idag og spurte etter timen, og da skulle hu sende meg "mappa" med info, for da skal jeg ta blodprøver osv i løpet av en syklus, og mannen ta sperma prøve før vi får time hos dem. Så da får jeg det i posten imorgen eller fredag Men så, ringte sekretæren tilbake, og sa at der de tok sperma prøvene hadde de kun åpent imorra, hvis ikke måtte vi vente til 20 august, så heldigvis ringte hun å sa ifra. Så nå skal jeg på apoteket og kjøpe slik tisse glass, så mannen på avlegge en prøve før han drar på jobb imorgen tidlig, og jeg levere den kl. kvart over 8. Blir for sen til jobben, men ringte å sa ifra idag. Han på labaritoriet sa at prøven helst skulle være under 1 t gammel, men nå blir den da nærmere 2 t gammel. men regner med det ikke har sååå mye å si?? Noen som vet? Åh, spennende endelig skjer det noe. Er foresten på dag 29 idag tror jeg hvis jeg husker riktig, temper jo så står det, men tenker ikke så mye over hvilken cd jeg er på lenger. Meen, ble så utrolig sint her, for datan min klikka og måtte levere den og da forsvant jo alt jeg hadde på den, så kom jeg på at her på datan har jeg jo skrevet opp temperaturene hver dag siden desember ifjor, så utrolig surt at de ble borte for ville jo ta de med da vi skulle på time hos GYN. Men, hadde et av de arkene jeg hadde skrevet på liggende, og kom på at et annet et lå i søpla, så lette gjennom 3 uker gamle poser og fant det igjen. Så da har jeg temperaturer fra februar ca, så er jo noe Hun som er sekeretær på sykehuset på GYN, er en venn av familien til samboer. (de er også i slekt), me enn så lenge da hun kun vet navnet mitt er det ikke sikkert hun kjenner igjen oss, men regner med hun snart finner ut navnet til samboer også. men self, hun har jo taushetsplikt, men litt rart likevel. Hvertfalll når vi treffer hu evnt. Men, det er jo VANLIG liksom, men alikevel. Trodde foresten samboer skulle være veldig vrang til å avlegge sperma prøve, men han var utrolig negativ, men gikk med på det. HELDIGVIS Men, hadde han måtte avlagt prøven på sykehuset, da kunne jeg nok bare ha glemt det, men heldigvis kunne prøven avlegges hjemme Puh, prøve å skrive her litt oftere igjen nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 10. juni 2009 #347 Del Skrevet 10. juni 2009 Åååh, så bra at ting skjer!!! Sånn liker vi å høre! Når gubben min sku teste sine svømmere fikk vi beskjed om at den måtte ikke være eldre enn 2 timer... Helst før... Ikke vet jeg.. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #348 Del Skrevet 10. juni 2009 Åååh, så bra at ting skjer!!! Sånn liker vi å høre! Når gubben min sku teste sine svømmere fikk vi beskjed om at den måtte ikke være eldre enn 2 timer... Helst før... Ikke vet jeg.. Hehe.. Jepp :=) Leste litt om det på nett, og de fleste får høre ca. 1 time. men også noen steder man sier 2 timer. Så tipper imorgen at det blir ca akkurat 2 t. Men håper det går bra. Noe finner de jo alltids ut, og bedre å få sjekka en litt sen prøve nå, enn å vente helt til 20 august med å teste i det hele tatt. Håper mannen kan "ordne seg " rett før han drar på jobb, så den er ferskest mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #349 Del Skrevet 15. juni 2009 Nå har mannen levert sær prøve, gjorde det den siste dagen før helga som var siste mulighet før 20 august .. Så da ble desverre prøven 2 t gammel, men håper det gikk greit. Veldig spent. Men, står i papirene at vi vil få svar på denne prøven på timen vi får snart, men, mulig å ringe å få svar tidligere? vil ikke mase på dem heller, men vil jo vite snarest mulig. Og vi har også startet med mine blodprøver, fikk jo mappa mi fra sykehuset forrige uke. masse papirer. Og fikk mensen på lørdag, så da ble første blodprøvene tatt idag på sykehuset. Så er CD 3 idag, og neste blod prøve skal taes om 9 dager, deretter på dag 22. Spennende å endelig å ha kommet igang Men, litt leit, for er jo kjett for hver mnd som det ikke går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #350 Del Skrevet 26. juni 2009 Nå er jeg på CD 14, og blør igjen. Tok blodprøver igjen for 2 dager siden, og skal ta de siste prøvene om en uke. Skal ringe på mandag å ordne timen, for skulle ringe da jeg visste hvor lang tid det tok å få svar på siste prøvene. Men, en god nyhet da :) Fikk svar på samboer sin sædprøve da jeg ringte dit denne uka, og prøven var bra :) Så da gjenstår det bare meg.. Vet jo forsåvidt at noe er tull med syklusen, så kommer vel ikke som noe sjokk om de gir meg pergo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #351 Del Skrevet 3. juli 2009 Da er siste blodprøvene tatt idag, og skal på time på sykehuset på torsdag Gleder meg egentlig bare- Skulle jo på en måte grua meg litt, men gleder meg mest. Pga er 90% sikker på at jeg ender opp med Pergo tipper jeg..Usikker på om de tar GU med innvendig UL på første timen på sykehuset, ellers om vi først nå bare skal snakke, og at jeg må få enda en time til undersøkelsen. Håper de tar begge ting i en sleng, så jeg slipper å skippe jobben så mye også.. Spennende tid fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #352 Del Skrevet 6. juli 2009 Nærmer sg første time på sykehuset med stormskritt spennende men skummelt.. Håper ting er slik jeg tror, og at jeg får hormoner o.l som gjør syklusen min stabil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 7. juli 2009 #353 Del Skrevet 7. juli 2009 Nærmer sg første time på sykehuset med stormskritt spennende men skummelt.. Håper ting er slik jeg tror, og at jeg får hormoner o.l som gjør syklusen min stabil Så spennende at ting skjer! Og så bra at prøvene til mannen din var bra!! Snart skal de nok få orden på syklusene dine også, det hjelper jo bare å vite at ting er satt igang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #354 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, godt å vite at mannen er bra, og at ting er igang :) men, nå har vi jo vært på timen på sykehuset også, bare jeg som er treg med å skrive her.. Kom på sykehuset begge to og hadde time der. Da kom vi inn til en hyggelig mann som snakket litt om prøvene vi hadde tatt. samboers sæd var jo da fin Men jeg hadde ingen eggeløsning.. Så det kom jo ikke som et sjokk akkurat.. Prøvene viste jo ingen form for eggeløsning, og med uregelmessige sykluser så har jo mine misstanker stemt ganske bra. Tok også GU med innvendig ultralyd. Tok celleprøve, bakterieprøve. Og på ultralyden oppdagen han at jeg hadde en cyste på høyre eggstokk. (tok innvendig UL for 2 år siden og da var den ikke der). Cysten var på 2,5 cm, og han sa at alt er jo bra, men vi tar jo prøver for sikkerhets skyld. Legen var utlending, men snakka overkommelig bra norsk, men heldigvis var det med en veldig koselig sykepleier som forklarte alt i detalj, og var veldig flink til å roe meg ned. Legen gjentok flere ganger at de venten alltid 2 år før de startet utredningen, og da merket jeg at jeg kjente litt snev av panikk.men som samboer sa i bilen hjem, at det var nok hvis gutten er i orden, og jenta har både eggeløsning og regelmessig mens. Så nå har jeg fått tabletter, PROVERA, mot å prøve å oppnå regelmessig menstruasjon. Denne skal taes fra dag 16 og 10 dager fremover. Heldigvis, da jeg var på sykehuset, var jeg på dag 14, så sparte jo en hel mnd venting i forhold til om jeg skulle vært over den 16 dagen da jeg var på time. Så nå har jeg gått på provera i 3 dager. Neste steg da er at jeg skal på time igjen om 3 mnd, og da skal jeg få pergotime hvis mensen er blitt stabil og at pillene har virket som de skal. skjer det ingenting med Pergo (eller mulig de undersøker underveis), så tar de slik undersøkelse i narkose gjennom navlen, og da vil de også sprekke den cysta mi. Litt usikker på om dette skulle skje om 3 mnd, eller om jeg skulle prøve pergo en stund først. Cysta kan jo godt ha blitt borte også innen den eventuelt skal sprekkes. Så nå får vi bare vente for da vet vi jo at jeg ikke har eggeløsning.. så er ingenting å stresse med foreløpig.. Håper ting går seg til Legen sa også at cysta kunne ha en litt hard vegg, slik at egget ikke kommer ned. Men, dette gjelder jo bare når jeg eventuelt oppnår EL da. så da får vi knaske piller, og vente på mensen 2-3 dager etter siste pille. Og da vil syklusen være 28-29 dager mest sannsynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 2. august 2009 Forfatter #355 Del Skrevet 2. august 2009 Må få ut litt frustrasjon... Blir så missunnelig og nesten lei meg av å se på facebook, for der ser du maaaange som er gravide, får barn osv- Blir så missunnelig.. eller, ikke det, men det er da en slags følelse hvertfall. Unner jo alle andre å få barn, men vil jo jeg også... føler det er urettferdig at ikke jeg også kan få snart... meen, sånn er desverre livet. Man kan ikke få alt man peker på med en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 2. august 2009 #356 Del Skrevet 2. august 2009 Må få ut litt frustrasjon... Blir så missunnelig og nesten lei meg av å se på facebook, for der ser du maaaange som er gravide, får barn osv- Blir så missunnelig.. eller, ikke det, men det er da en slags følelse hvertfall. Unner jo alle andre å få barn, men vil jo jeg også... føler det er urettferdig at ikke jeg også kan få snart... meen, sånn er desverre livet. Man kan ikke få alt man peker på med en gang.. Ååh, i know the feeling! Helt håpløst! Det er så urettferdig og se på nett alle som blir, er og har vært gravide.. Skulle være sånn at det var likt for alle uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 2. august 2009 #357 Del Skrevet 2. august 2009 Oi, her har det skjedd ting mens jeg har vært på ferie! Blir spennende å se fremover da, om pillene har en effekt! Skjønner godt du ble stresset da de fant en cyste, men om han sier alt er bra så er nok alt bra. Vet veldig godt hvordan det føles, fant en klump i brystet da jeg var 20 og siden mamma har hatt brystkreft fikk jeg litt panikk. Men veldig ofte er slike cyster, både oppe og nede, ufarlige. Håper ting går litt mer på skinner for deg fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 11. august 2009 Forfatter #358 Del Skrevet 11. august 2009 Ikke sant Og desto lengre man prøver, desto flere andre ser man er gravide, får barn o.l. Føles litt urettferdig :/ Selvom jeg er glad på demses vegne også da.. Den cysta tar jeg det med ro om Han sa det var såpass vanlig, så var nok ingenting å bekymre seg for. tatt provera 1 runde nå, og fikk jo da mensen veldig lite etter 4 dager som varte ca 1 uke. Så ikke noen blødning på 3 dager, så har jeg har "mensen" igjen. Mer enn den ordentlige mensenen egentlig. Så, har fortsatt da "mensen". Men regner med at den mensen som kom etter provera kuren er den jeg må telle med, så idag er jeg da på CD 16 igjen, og har begynt med runde 2 på provera. Så skulle bruke det 4 runder totalt. Men skulle få time på sykehuset etter 3 mnd da. Så regner med at medio oktober får jeg ny time håper jeg Ellers, så har jeg blitt litt mer åpen om prøvinga, så er noen på jobb og noen venner som vet det nå. Før var det veldig få som visste, men har fortalt flere i løpet av våren/sommeren. Håper det klaffer snart :) Vil jo så gjerne.. men, må bare vente desverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 7. november 2009 Forfatter #359 Del Skrevet 7. november 2009 Hei til dem som måtte ta en titt leeenge siden sist oppdatering her ser jeg.. Det er vel fordi jeg ble lei av å tenke på prøvingene hele tiden, og forsøker å ha litt avstand til det. Desverre ikke skjedd noe nytt, er enda ikke gravid. Gikk på PROVERA 3 ganger for å forsøke å få regelmessig syklus, noe som ikke fungerte. Ble heller enda mer uregelmessig. Da jeg var ferdig med siste provera kur, var jeg på sykehuset igjen. Fikk da nå resept på PERGO, (dobbel), og skal nå starte på det om 2 dager.. Så det blir en spennende mnd med masse kos Hååååper så inderlig at Pergo skal fungere på meg, og at jeg vil få eggeløsning. Ellers så har jeg heldigvis hatt mye annet å tenke på utenom prøvingen, da jeg startet som deltidsstudent ved siden av jobben i år. Er et studie over 2 år, som totalt gir 60 studiepoeng. Og, ved siden av dette igjen, så har vi kjøpt nytt hus, og flyttet for 5 dager siden. Så vært utrolig myyyye stress med flytting, pakking, kjøp og salg av hus. Hatt visning for 3 gang på vårt gamle hus idag. Så blir spennende å se over helga om noen vil kjøpe det.. Håper det, for blir rimelig trangt å måtte sitte med 2 boliglån leeenge.. :/ Så nå ligger i hvertfall alt til rette for barn, med nytt hus og greier. Er ca. 500 m til skole, barnehage og idrettsanlegg. Hus med 4 soverom Så her kommer vi til å få det helt knall tror jeg.. Så da er det bare å krysse fingra for at Pergotime skal gjøre nytte for seg, og ikke minst bare kanskje gi meg eggeløsning, men kanskje også gjøre meg gravid :D *lever i håpet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seeya Skrevet 18. november 2009 Forfatter #360 Del Skrevet 18. november 2009 Hurra!!! Nei, jeg er ikke gravid, men jeg har fått min første positive eggeløsningstest noensinne :D:D:D Det betyr, at tabl virker :D Tester jo hver dag nå, mellom ca. 10 og 20, for har jo gått på pergotime.. Og, idag, husker ikke om det er dag 14 eller 15, så tok jeg en test (billigtest), men hadde ikke tid til å vente på svaret så la den i hylla på badet. Fikk besøk. Når besøket var dratt tok jeg en titt, og jammen så den ikke positiv ut, så da slo jeg av en CB eggeløsningstest også, og jammen var den ikke positiv!!!!! skikkelig glede over å endelig få en positiv test... Så får håpe jeg får meg noe sengekos nå da mannen jobber natt i to dager og er ekstremt sliten, men får håpe jeg får tigget til meg litt kos etterpå Regner med han også vil så lenge han så testen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå