Gå til innhold

Con pan y vino se anda el camino

salsera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurydike
Kutt ned på saltet skriver KG og foreslår MSG i steden for. :overrasket: Riktig nok med en liten advarsel, men likevel.

:overrasket:

Da foretrekker jeg heller å bruke salt.

:hakeslepp:

Jeg har ikke lest artikkelen. Hundre ganger heller Maldon-salt eller fleur de sel enn MSG!!

Hjelpe og trøste. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

Jeg har ikke lest artikkelen. Hundre ganger heller Maldon-salt eller fleur de sel enn MSG!!

Hjelpe og trøste. :roll:

Og også hundre ganger heller vanlig bordsalt fra Jozo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Og også hundre ganger heller vanlig bordsalt fra Jozo.

Faktisk, ja!

Jeg måtte google MSG her jeg sitter, og vurderer å lage en tråd i Magasin-delen av forumet. Som ikke en levende sjel besøker.

Hva slags ernæringsekspert anbefaler å bytte ut salt med MSG? :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som jobber for Eksportutvalget for fisk, ser det ut til. Det er ikke så ofte jeg leser artiklene, men jeg tenkte på et par venner som bruker store mengder salt og tenkte at det kanskje kunne stå noe nyttig der. Jeg burde ha visst bedre. :riste: Jeg har ikke så veldig høye tanker om såkalte ernæringseksperter i utgangspunktet, det er mye rart som blir anbefalt og frarådet.

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en dagbok etter min smak! Hei Salsera!

Jeg er ekstremt matglad og er veldig glad i å teste ut nye ting. Tenker det må være inspirerende å følge med hva du skriver her.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en dagbok etter min smak! Hei Salsera!

Jeg er ekstremt matglad og er veldig glad i å teste ut nye ting. Tenker det må være inspirerende å følge med hva du skriver her.

Ha en fin dag :)

:velkommen: Det går litt opp og ned med aktiviteten i denne dagboken. Den fungerer også som lagringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også. :(

Jeg ser av Flickr-sidene hennes at hun bruker et Sony DSC-H2. Maten hun lager og generelle fotoferdigheter spiller sikkert ingen rolle. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Jeg ser av Flickr-sidene hennes at hun bruker et Sony DSC-H2. Maten hun lager og generelle fotoferdigheter spiller sikkert ingen rolle. :snurt:

:fnise:

Vi får sette i gang og øve!

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg spurte etter rosenkål for en stund tilbake, men det dukket opp berettelser av larver, så jeg feiget ut. :ler: Å halvere dem virker derfor fristende, da merker man temmelig fort om det gjemmer seg noe ønsket der inne. Takk for linken! Bildene er virkelig flotte. Zia, legger du forresten ut bilder av og til fremdeles? Jeg husker jeg var imponert over dine også.

Det ble rødebetesuppe, geitostdipp og brød i dag. :) Dessverre brukte jeg opp alle rødbetene, så rødbetehummus må nok utgå i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bildene er virkelig flotte. Zia, legger du forresten ut bilder av og til fremdeles? Jeg husker jeg var imponert over dine også.

Jeg legger ut bilder her. :) Mine bilder er dessverre lysår unna hennes. En merkelig ting: Jeg kjøpte ny telefon for noen uker siden da den gamle gikk i stykker. Ifølge selgeren har den nye telefonen et av det beste mobilkameraene på markedet. Allikevel synes jeg bildene blir mye dårligere. Kanskje jeg burde gjøre noe med innstillingene? :klø: Jeg innser selvfølgelig at jeg må kjøpe et ordentlig kamera - mobilkamera er uansett ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som mat som er langt over min liga, men jeg er ikke redd for å prøve!

Er du hobbykokk eller "ordentlig" kokk, forresten? Det virkelig som du er kjent på KG for maten din, stemmer det eller? ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som mat som er langt over min liga, men jeg er ikke redd for å prøve!

Er du hobbykokk eller "ordentlig" kokk, forresten? Det virkelig som du er kjent på KG for maten din, stemmer det eller? ;):ler:

Jeg er ikke ordentlig kokk, nei. Den eneste arbeidserfaringen jeg har når det gjelder matlaging er et års tid som gatekjøkkenmedarbeider da jeg var 18. :ler: De som ikke er redde for å prøve, blir alltid flinke til å lage mat. Hvis man derimot bare bruker ferdigmat er det ikke noe håp, tror jeg. Da blir man stående på stedet hvil.

Jeg vet ikke om jeg er kjent for maten min. Det er dessuten mange på KG som er veldig flinke til å lage mat, inkludert salsera. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke er redde for å prøve, blir alltid flinke til å lage mat. Hvis man derimot bare bruker ferdigmat er det ikke noe håp, tror jeg. Da blir man stående på stedet hvil.

Ja, og ferdigmat kan jo virkelig ikke sammenliknes smaksmessig. Dessuten blir man fryktelig lat av den preproduserte maten!

Jeg skal ha middagsgjester på lammelår og en fantastisk potetpure i slutten av november. Når det nærmer seg må vi utveklse tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...