LystPaBaby Skrevet 23. oktober 2009 #1301 Del Skrevet 23. oktober 2009 Tusen takk alle. Dette har vært en merkelig dag. Må si eg beundrer de av dere som går gjennom dette mange ganger. Eg håper av hele mitt hjerte at det skal ordne seg for dere. Vi tar ingenting for gitt enda, men dette er det viktigste skrittet i riktig retning! Og siden ingenting strengt tatt er funnet på hverken men eller mannen min så har humøret og håpet nå steget mange hakk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 23. oktober 2009 #1302 Del Skrevet 23. oktober 2009 Selve blandingen skal nok gå greit, jobber som helsesekretær, så er vant til injksjoner og sånn ting.. Men det er noe helt annet når man skal stikke seg selv, det klarer jeg nok ikke. Så det blir jeg som mikse og mannen min som stikker.. Puuh.. Stikkinga, hvis den er lik ved de fleste måtene, gikk veldig greit. Det klarer du helt flott etter et par ganger der det er litt skummelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiwMonica Skrevet 23. oktober 2009 #1303 Del Skrevet 23. oktober 2009 Stikkinga, hvis den er lik ved de fleste måtene, gikk veldig greit. Det klarer du helt flott etter et par ganger der det er litt skummelt Da var det overstått.. Mannen min feiga ut, så jeg måtte bite i det sure eplet og gjøre det selv.. Tok litt tid før jeg klarte det, men det gikk til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 23. oktober 2009 #1304 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Og det blir bare enklere!! Over til noe helt annet: Influensavaksine... Har tidligere fått beskjed at jeg ikke skulle vaksineres, men nå står det bla. i BT at KK går ut og oppfordrer gravide til å vaksinere seg? Gjelder det fortsatt kun senere i graviditeten? Edit: Litt søking på nett gav dette: B1. Gravide i andre og tredje trimester. Gravide i første trimester med risiko for alvorlig sykdomsforløp* kan vaksineres etter nærmere vurdering av sin lege. Ikke helt meg enda med andre ord Endret 23. oktober 2009 av LystPaBaby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 23. oktober 2009 #1305 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Hva var forskjellen på menopur og puregon pennene da? Jeg har bare stått på puregon og synes ikke det er noe stress? Kunne det vært enklere altså? Gøy at du er igang! håper det går bra denne gangen Prada! Må si etter uttak i januar så har du vært super tålmodig hvis dette er andre insetting!! Håper alt ordner seg!! Lykke til! Menopur er ikke penn, du blander dosen selv i en vanlig sprøyte. Gikk greit med pennen i dag, men synes det er noe mikkmakk. (Også er det 3. uttak, og 10. søskenforsøk...) Men lurer på en ting, siden jeg er helt uerfaren med puregon, er det vanlig å ha vondt i magen og føle seg uvel i flere timer etterpå? Kan ikke huske det fra tidligere. Endret 23. oktober 2009 av Prada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 24. oktober 2009 #1306 Del Skrevet 24. oktober 2009 Gikk greit med pennen i dag, men synes det er noe mikkmakk. (Også er det 3. uttak, og 10. søskenforsøk...) Men lurer på en ting, siden jeg er helt uerfaren med puregon, er det vanlig å ha vondt i magen og føle seg uvel i flere timer etterpå? Kan ikke huske det fra tidligere. Oi! Du er erfaren ja! Håper det ordner seg gull nå, at det popper ut en bråte med superbe egg og at det blir mange søsken :) Husker eg til tider var noe uggen av puregon pennen ja. Men gikk over etterhvert som antallet stikk skred frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 24. oktober 2009 #1307 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) . Endret 25. oktober 2009 av Lotta123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 24. oktober 2009 #1308 Del Skrevet 24. oktober 2009 Influensavaksine... Har tidligere fått beskjed at jeg ikke skulle vaksineres, men nå står det bla. i BT at KK går ut og oppfordrer gravide til å vaksinere seg? Gjelder det fortsatt kun senere i graviditeten? En hel haug med subjektive vurderinger når det gjelder vaksinering og ikke like lett å vite hvem man skal stole på. Jeg kommer til å spørre om dette hos min lege til uken + undersøke mer på egenhånd. Ville sjekket med flere forskjellige leger hvis jeg var deg..ta en ringerunde. Hvordan føles det forresten fysisk å ha en liten spire i magen? :-) Merker du noe enda? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 24. oktober 2009 #1309 Del Skrevet 24. oktober 2009 (endret) . Endret 25. oktober 2009 av Lotta123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 24. oktober 2009 #1310 Del Skrevet 24. oktober 2009 Noen som har tatt akupunktur under behandlingen og vil dele erfaringer med meg? Har lest at at kan øke sjansen for å lykkes og vurderer å gå for det selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 25. oktober 2009 #1311 Del Skrevet 25. oktober 2009 Noen som har tatt akupunktur under behandlingen og vil dele erfaringer med meg? Har lest at at kan øke sjansen for å lykkes og vurderer å gå for det selv.. Det har ikke hjulpet på resultatene for min del, ble ikke plutselig gravid ved å begynne med akupunktur liksom. Men det hjelper veldig på formen og bivirkningene, så jeg går til akupunktur bare for å komme gjennom på en mer behagelig måte. Også er det helt sikkert gunstig i forhold til behandlingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 25. oktober 2009 #1312 Del Skrevet 25. oktober 2009 Men det hjelper veldig på formen og bivirkningene, så jeg går til akupunktur bare for å komme gjennom på en mer behagelig måte. Også er det helt sikkert gunstig i forhold til behandlingen. Du synes det hjelper på bivirkningene? Så bra! Kan jeg spørre om hvilke bivirkninger du har blitt behandlet for og hvor ofte du har fått nåler? Går du til en akupunktør i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 25. oktober 2009 #1313 Del Skrevet 25. oktober 2009 Så spennende Hvor lang tid gikk det fra ICSI til frys forsøk da? Selve blandingen skal nok gå greit, jobber som helsesekretær, så er vant til injksjoner og sånn ting.. Men det er noe helt annet når man skal stikke seg selv, det klarer jeg nok ikke. Så det blir jeg som mikse og mannen min som stikker.. Puuh.. Hvor gjennomgår dere behandling da? skjønner hva du mener... er helsesekretær selv.. og ikke noe problem å stikke andre, men meg selv... det var værre.. så jeg instruerte kjære første jeg da, så stakk han Fikk jo ut tre egg vi da og bare to ble befruktet, så da jeg fikk en SA når jeg var 4+2 så gikk det vel litt over en måned før jeg fikk satt inn det egget vi hadde på frys.. og det går jeg og ruger på nå. Blodprøve den 02.11..... grugleder meg... er jo så langt tid og vente og.. hehe.. føles i alle fall sånn. Lykke til i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. oktober 2009 #1314 Del Skrevet 25. oktober 2009 Et lite spørsmål fra en nybegynner: Hvor lang tid etter første samtale med fertilitetsklinikken kunne dere begynne med prosessen med spray, sprøyter og innsetting? Jeg skal til samtale i november rundt IKM tror jeg det blir og lurer på hvor lang tid jeg må forvente meg (mulig jeg må på hormonkur mot endo først jeg da, men er ikke helt sikker på det enda). Fryktelig spennende dette, og lykke til til dere som er igang med prosessen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lotta123 Skrevet 25. oktober 2009 #1315 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Et lite spørsmål fra en nybegynner: Hvor lang tid etter første samtale med fertilitetsklinikken kunne dere begynne med prosessen med spray, sprøyter og innsetting? Heihei :-) Varierer fra klinikk til klinikk og privat til offentlig! Vi tar et privat forsøk på Aleris (privat) mens vi venter på Ullevål (offentlig). Ville ringt og spurt hvis jeg var deg. Hvor går du forresten? Spennende tid i vente! Endret 25. oktober 2009 av Lotta123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 25. oktober 2009 #1316 Del Skrevet 25. oktober 2009 Heihei :-) Varierer fra klinikk til klinikk og privat til offentlig! Vi tar et privat forsøk på Aleris (privat) mens vi venter på Ullevål (offentlig). Ville ringt og spurt hvis jeg var deg. Hvor går du forresten? Spennende tid i vente! Takk for svar, Lotta123 Her blir det offentlig og vi har ventet i noen måneder på samtale, og skal gå i Porsgrunn. Er bare noen uker til samtalen, og tror kanskje at det ikke tar så ekstremt lang tid når vi først har kommet oss på samtale, men jeg kan jo ringe og høre ja Alt for spennende dette ja Får håpe det klaffer for dere på Aleris! Er det lang ventetid til Ullevål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 26. oktober 2009 #1317 Del Skrevet 26. oktober 2009 Du synes det hjelper på bivirkningene? Så bra! Kan jeg spørre om hvilke bivirkninger du har blitt behandlet for og hvor ofte du har fått nåler? Går du til en akupunktør i Oslo? Synes det hjelper spesielt på hodepine og energi. Også får jeg mye måler for sirkulasjon. Går i Oslo sentrum. Send meg en pm dersom du vil ha navn og nummer dit jeg går. Utrolig søt og hyggelig dame jeg går hos, god erfaring med inferilitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2009 #1318 Del Skrevet 26. oktober 2009 Tenkte jeg kunne melde meg inn her jeg også. Vi skal inn til første samtale på sykehuset 3.november. Vi har da vært prøvere i over 2 år og det er min kjære som er ''problemet'' - han har for få svømmere (13 millioner i forhold til 20 som visstnok var normalt). Gleder meg veldig til å komme i gang, komme inn i systemet og alt det der. Hvordan har det gått med dere som har hatt en mann med nedsatt sædkvalitet? Er det noe annerledes enn dersom det er kvinnen det er noe ''galt'' med/ikke finner ut av det/begge to er ok, men det går bare ikke? Lettere? Vanskeligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 26. oktober 2009 #1319 Del Skrevet 26. oktober 2009 Hvordan føles det forresten fysisk å ha en liten spire i magen? :-) Merker du noe enda? :-) Er sinnsykt gøy følelse. Vi har jo kun hatt et forsøk, men prøvd lenge nok synest eg. Så det var en veldig lettelse for begge to. Merker det veldig på overskuddet. Konstant trøtt. Før bekreftelsen var eg litt ugod også, trodde det ikke hadde gått. Så det er hvertfall noe eg har lært. Man vet det ikke før det motsatte er bevist! Hadde forøvrig akupunktur før under og etter innsetting. Før som i to mnd. før, og rett før og etter innsetting. Funket her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LystPaBaby Skrevet 26. oktober 2009 #1320 Del Skrevet 26. oktober 2009 og det går jeg og ruger på nå. Blodprøve den 02.11..... grugleder meg... er jo så langt tid og vente og.. hehe.. føles i alle fall sånn. Lykke til i alle fall ÅÅÅ! Var sykt lenge å vente ja. Masse lykke til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå