Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kamilia i.i.
Så det er jo mulig det bare går å trykke ned stempelet når det faktisk er en ampull i den...

Dette er helt korrekt, går ikke å trykke den ned uten at det er en ampulle i den. Så pennen din fungerer nok helt strålende, skal du se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg, Strix. Satt inn egg på mandag Blir vel rugedag 5, gjør det ikke det? Jeg drømte at jeg fikk et blått kryss, og sto opp spent og testet, og så kom den flate streken lysende mot meg.

Jeg følte meg litt kvalm i går kveld og i dag tidlig, og det tolka jeg selvsagt positivt. Jeg ønsket ikke å sette det i sammenheng med sjokoladen og pottisgullposen jeg spiste i går.

Jeg kjenner bare på magefølelsen at dette gikk rett vest, og det gjør meg så inderlig skuffet og deppa.

S :-((

Uff. Sorry at jeg er så negativ.

S

Det er lov å være negativ Gjest S, det er ikke noe lett dette!! Og jeg har ikke engang kommet i gang med forsøket skikkelig enda!

Jeg tenker jo som så at det er innmari få som tester positivt før dag 10 i alle fall, i vanlige tilfeller, og det er vel ikke noe større sjanse for det ved prøverør heller?!

Håper magefølelsen din ikke stemmer :klem:

Dette er helt korrekt, går ikke å trykke den ned uten at det er en ampulle i den. Så pennen din fungerer nok helt strålende, skal du se. :)

Sier du det, så godt å høre det da!! Takk skal du ha :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S - Prøv å vente noen dager til, selv satte jeg inn på onsdagen og har allerede kjøpt tester.

Vill veldig gjerne teste jeg og men vet at det ikke er til noen nytte, det kan vise falskt positivt og det kan vise falskt negativt.. Bedre å vente til etter dag 12 selv om det er vanskelig. Legen min sa at jeg ikke burde teste før etter 3 uker.

Har hatt masser av "murringer" nedentil - mest på høyre side og brystene mine er kjempe ømme.. Sikkert fra progesteronet.. Murringene kommer sikkert fra egguthentingen fordi det er vel litt tidlig med "festesmerter" ?

Uff bruker alt for mye tid til å surfe rundt på nettet, burde kansje ikke lese så mye om symtomer å sånt.. :sjenert: Ja ja.. Det er jo ikke så mye annet å gjøre. Tiden går jo så langsaaamt..

Gleder meg til noen dager på hytta neste uke, selv om det ikke blir noe vin til påskelammet.

Hva ska dere jenter gjøre i påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S ....

Som andre sier her, det er nok altfor tidlig å teste.. Rugeperioden er helt grusom !!! Og jeg hadde lyst å teste hver dag jeg også, men det hjelper desverre ikke...

Ikke mist håpet !!!

Jeg fyrer i gang en Feste-dans for deg jeg ;)

:duskedame:

:danser: :danser: Kom igjen bebis !!! :danser: :danser:

:duskedame: Måtte spiren klore seg fast der inne !!!! :duskedame:

:duskedame:

*positive tanker* :klemmer:

Endret av ^^Sunny^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ska dere jenter gjøre i påsken?

Jeg skal jobbe litt, kose meg hjemme med familien, i selskap og så skal jeg holde utdrikkningslag ;) Hun skal være en skikkelig Påske-bunny :ler: :ler:

og prinzess ... Jeg heier på deg også ;):duskedame: :duskedame:

Nå skal det bli mange påske- :babysmokk: her !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesti

Strix og andre som bruker Puregon, har du sett denne? http://www.puregonpen.com/

Jeg hadde akkurat de samme symptomene (masse murringer etc) i både det forsøket jeg testet positivt og det som jeg testet negativt helt til dag rugedag 12 om kvelden. Jeg bare nevner det, og jeg skal aldri drive symptomjakt igjen (yeah right)..

Gjest-S, embryo fester seg normalt på rugedag 6-7 fikk jeg beskjed om, ingen hcg stigning uansett nå altså... Vet man blir stresset av dette her, men ville ventet til rugedag 10 så slipper du unødige negative tester (eller falsk positiv pga eggløsningssprøyten som ble nevnt) før man i det hele tatt har fått en event. hcg stigning... Tar jo på psyken å få negative tester også, i alle fall for meg..

Påsken, ja...sørlandskysten. Første gang jeg ikke skal til fjells på mange år, men tror det blir fint der nede også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest_S: Hvis du satte inn egg på mandag så er du på rugedag 4 nå, og det er ingen vits å teste så tidlig. Det tidligste jeg har hørt noen har fått positiv test er rugedag 8. Og veldig få tester positivt da også. Skjønner ærlig talt ikke vitsen med å teste så tidlig, det må jo være mye bedre å vente til man er sikker på at man får et svar man kan stole på? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte sykehuset tross alt, og fikk jo det samme svaret der ang. pennen :)

Fikk også en slags forklaring på vår diagnose...

Den eneste feilen er mine svingende hormonprøver. Noe som kan tyde på at jeg er på vei inn i en tidlig overgangsalder :sukk:

Kjempetrist, men dessverre ikke så uvanlig i dagens samfunn har jeg lest. Og helt vanlig i prøverørssammenheng, men ikke så ofte hos kvinner på min alder...

Samtidig så er de faktisk svingende, så noen måneder er jeg frisk og fertil, antagligvis, andre måneder langt derifra. Men jeg er ikke over de magiske grensene for å ikke få prøverør *PUH*

Og så er det visst litt vanskelig å vite hvordan de skal stimulere meg, så første forsøk blir nesten sånn "prøve og feile".

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg, Strix. Satt inn egg på mandag Blir vel rugedag 5, gjør det ikke det? Jeg drømte at jeg fikk et blått kryss, og sto opp spent og testet, og så kom den flate streken lysende mot meg.

Jeg følte meg litt kvalm i går kveld og i dag tidlig, og det tolka jeg selvsagt positivt. Jeg ønsket ikke å sette det i sammenheng med sjokoladen og pottisgullposen jeg spiste i går.

Jeg kjenner bare på magefølelsen at dette gikk rett vest, og det gjør meg så inderlig skuffet og deppa.

S :-((

Det er jo selvfølgeli altfor tidlig å teste etter 4-5 dager.

Dette burde du jo ha fått beskjed om.

Tidligst testing etter 11-12 dager, men etter 13dager skal det være temmeligt sikker å teste........

pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_eli_*
Det går bare å vri den en veg, den er grei. Etter at jeg har vridd til korrekt dose så må jeg vri den videre for å komme til null.

Men jeg mener at hun på sykehuset som viste meg dette bare vridde til ønsket dose, trykket ned stempelet(som om hun skulle gi en dose) og så gikk pennen til null, klar til neste omgang.

Men dette får ikke jeg til. Godt mulig jeg husker feil, det er snart 4mnd siden!

Så det er jo mulig det bare går å trykke ned stempelet når det faktisk er en ampull i den...

Ringer nok sykehuset senere, utrolig kjipt å stå der i påsken med en ødelagt penn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S - husk at progesteron gir graviditetessymtomer... Mine ømme bryster, som knapt kan tas på nå, og at jeg er utrolig trøtt, ser jeg bare på som bivirkninger av progestan.

Embryoet ditt er 7 dager i dag, da er det for tidlig å teste. Et ev. utslag ville uansett ikke vært utslag fra graviditet, men rester av el-sprøyta. Vent til mandag-tirsdag hvertfall.

Men uff, jeg vet hvor grumsomt det er å se en negativt test :tristbla: (det er derfor jeg ikke tester noe særlig mer...) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Testa i dag igjen. Like negativ. Skuffende greier. Men jeg klarer bare ikke å la være.

Jeg har ingen symtomer, jeg Prada. Ingen ømme bryster eller stikninger.

Dro i butikken og kjøpte meg noe å trøstespise. Huff.

Nedfor S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest L-gjest

Heisann!

Ja da blir det prøverør på oss også, grugleder meg.. :) Det er ikke påvist noe "feil" med verken meg eller min samboer. Bare at jeg har veldig uregelmessig mens.

Vi valgte utredning på privat klinikk og da ble valget å ta behandling der også. Så går det snarere enn med det offentlige... Så nå går jeg bare å venter på besøk fra "tante R", er på dag 50 nå.. Tenkte jeg skulle ringe til klinikken på mandag å høre om jeg blir satt på kur sånn som jeg blei da jeg skulle til undersøkelse med kontrastvæske.

Jeg skal ta puregon og orgalutran, blir litt skummelt å måtte stikke seg selv, er ikke sååå glad i sprøyter fra før av men men.. Blir vel verdt det.. :) Det jeg gruer meg mest til er egguthenting for jeg har ikke så høy smerteterskel.. :s Men får håpe det blir et gull egg til slutt.. :)

En riktig god påske til dere alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 5

Tiden går så sinnsykt langsomt. :sjenert:

Forstår frustrasjoner til mine medsøstrer her inne hvor krevende denne tiden er. Har bestemt å ikke teste meg før etter påsken. Skal være på en hytte langt unna apotek så da kansje det er enklere å holde seg unna for tidlig testing.

Jeg og min bedre halvdel må nok fortelle familjen hvor i prosessen vi er fordi dem kommer sikkert lure på hvorfor jeg ikke drikker. Gruer meg til det da jeg ikke ønsker å få masser av oppmerksomhet hvis dette ikke går bra.

Hva gjør dere i forhold til familje å sån? er alle involvert eller holder dere det for er selv? litt nysjerrig på deres erfarenheter og tanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ja da blir det prøverør på oss også, grugleder meg.. :) Det er ikke påvist noe "feil" med verken meg eller min samboer. Bare at jeg har veldig uregelmessig mens.

Vi valgte utredning på privat klinikk og da ble valget å ta behandling der også. Så går det snarere enn med det offentlige... Så nå går jeg bare å venter på besøk fra "tante R", er på dag 50 nå.. Tenkte jeg skulle ringe til klinikken på mandag å høre om jeg blir satt på kur sånn som jeg blei da jeg skulle til undersøkelse med kontrastvæske.

Jeg skal ta puregon og orgalutran, blir litt skummelt å måtte stikke seg selv, er ikke sååå glad i sprøyter fra før av men men.. Blir vel verdt det.. :) Det jeg gruer meg mest til er egguthenting for jeg har ikke så høy smerteterskel.. :s Men får håpe det blir et gull egg til slutt.. :)

En riktig god påske til dere alle! :)

Velkommen i gjengen L-gjest :)

Vi går også privat, hadde ikke tålmodighet til å stå i kø offentlig :sjenert:

Masse lykke til !!!

Rugedag 5

Tiden går så sinnsykt langsomt. :sjenert:

Forstår frustrasjoner til mine medsøstrer her inne hvor krevende denne tiden er. Har bestemt å ikke teste meg før etter påsken. Skal være på en hytte langt unna apotek så da kansje det er enklere å holde seg unna for tidlig testing.

Jeg og min bedre halvdel må nok fortelle familjen hvor i prosessen vi er fordi dem kommer sikkert lure på hvorfor jeg ikke drikker. Gruer meg til det da jeg ikke ønsker å få masser av oppmerksomhet hvis dette ikke går bra.

Hva gjør dere i forhold til familje å sån? er alle involvert eller holder dere det for er selv? litt nysjerrig på deres erfarenheter og tanker..

Det er vanskelig å klare å holde det skjult til alle mann.. Her har vi gjort litt av hvert. De fleste vet at vi står i og prøver, men jeg har ikke fortalt datoer liksom. De jeg jobber med har visst om det de gangene vi har hentet ut egg, for da blir jeg sykemeldt et par dager.. Jeg er lei av all oppmerksomheten rundt det etterhvert, så jeg prøver å holde det for meg selv- så godt det lar seg gjøre..

Heier videre på dere rugere :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er vanskelig å klare å holde det skjult til alle mann.. Her har vi gjort litt av hvert. De fleste vet at vi står i og prøver, men jeg har ikke fortalt datoer liksom. De jeg jobber med har visst om det de gangene vi har hentet ut egg, for da blir jeg sykemeldt et par dager.. Jeg er lei av all oppmerksomheten rundt det etterhvert, så jeg prøver å holde det for meg selv- så godt det lar seg gjøre..

Ja vi har noen venner vi snakker med men ellers så prøver vi å holde tett.. Min mamma som bor langt unna er fullstendigt oppdatert men hun er det ikke så vanskelig å fortelle sånne ting til, jeg har en supermamma.

Men hans familje er så følsomme allesammen, det er jo positivt det.. men pappan foreksempel begynner lett å gråte og er super følsom. Og få spørsmål om hvordan man har det hele tiden er super stressende.

De på jobben vet jo og men de er ikke så farlig, man har ju ikke tid til å snakke om bebiser på jobb hele tiden, sjefen min har etterhvert blitt veldigt omtenksam og tenker ikke bare sykefravær lengre..

SUNNY -Hvordan går det med Synarelan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har alle tatt Påskeferie virker det som...

Jeg har så mange symtomer jeg.. Er ømm nederst i maven og det stikker litt..

Har lest at dette er positivt men tør ikke helt å håpe... Leser alt for mye om diverse symtomer jeg... ikke bra...

Ja ja.. "bare" 9 dager igjen til test...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt påskeferie, jeg begynner på sprøytene i påsken så her bobler jeg over av spenning for hvordan det vil gå :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_S_*

Er nok mange på påskeferie her nå, ja.

Jeg har nesten ingen symtomer igjen jeg. Kjenner mennssmerte i magen morgen og kveld, og svir av en test hver morgen, med samme sørgelige resultatet. Jeg klarer ikke å la være. Desverre.

Har lest alt jeg har klart å finne om symtomer. Men har følelsen at dette sannsynligvis ble mislykket.

Er på dag 7.

Ang å fortelle venner og bekjente: Omtrent alle som kjenner meg, vet at vi er på prøverørsforsøk. Både jobb og venner.

Jeg syns det er vanskelig å holde sånt hemmelig. Jeg har hatt mye sykefravær på jobb ifm dette, og da undrer jo kollegaer seg. Like greit å si sannheten, når folk spør, istedenfor å komme med halvsannheter.

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...