Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

HEi. VIl gratulere alle som har fåtte pos resultater på spirene sine. Håper de holder seg fast lenge....

Lurer på om noen av dere som har gjennomgått ivf-beh med suprecur, ovitrelle og gonal-f har merket endringe ri eggstokkene etter endt forsøk? Jeg hadde en SA to dager etter innsetting nå i sept. Under hele beh med gonal-f, merket jeg stor akt i den ene eggstokken. Dette vedvarte etter uttak og innsetting. Akt merkes som litt lett stikking litt på siden av magen i høyde med navelen. Jeg har aldri tidligere kjent når jeg har hatt eggløsning, men denne lette stikkingen blir litt mer merkbar rundt EL-tid. Jeg er ikke plaget med dette, bare nysgjerrig. har ikke gått på noe hormoner etter SA, men brukte gel i skjeden mellom innsetting og testdato.

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ruge, ruge, ruge... Noen som har bra rugetips?

Jeg har tatt det med ro og holdt meg varm. Utover det er jeg villig til å prøve det meste for at festingen skal gå bra hvis noen har gode forslag!

Fikk du to inn fordi det var siste gratis runde? De har nemlig "kastet" mine egg som har delt seg, men som ikke er bra nok til frys... :sjenert: Ville litte granne få inn 2 jeg også liksom...

Ja, fikk to siden det er siste forsøk. Ellers har jeg bare fått inn ett topp embryo, og ev frosset de som ble igjen av topp kvalitet. Resten som har vært middels har gått i vasken.

Kjipt, for de kunne jo like gjerne puttet inn resten også, synd å kaste hardt opparbeidede egg. Men sykehuset vil jo helst ikke ha flerlinger da.. ;)

Å så glad nyhet!!! JA denne gangen skal de sitte!! Bli der begge to :strix:

Har ikke helt skjønt det enda jeg.. men du snakker om 5delt og 4delt etc... hva er best og hvorfor?

Jeg måtte visst snike meg inn en tur ja ;):fnise:

Tror det er litt variert hva de forskjellige stedene mener er bra embryo. For Rikshospitalet er et 5 delt egg bedre enn et 4 delt. Og det 5 delte var helt klart, mens det 4 delte hadde en del fragmenter.

Vet ikke om hva som ligger bak klassifiseringen er så viktig, men jeg er nysgjerrig og spør. Etter noen IVF-runder så får man jo mer kunnskap, og vil stadig vite mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snabb fråga...

Alltså hur har ni råd med medicinering?

Tänkte det kostar ju allt från 14000 och uppåt?

Tycker det är så orättvist i Sverige, de betalar 1800 sen betalar de inget mer för spray och sprutor osv.. i ett helt år.

Som jag förstått det hela rätt så betalar man 1500 kr per försök plus mediciner som kan kosta allt från 14000 eller uppåt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle dere som har testet positivt!

Lykke til dere som ruger :kose:

ENALI:

Vi har passert 15 000,- i utgifter, det er noe vi må betale selv og så er det 1500,- per uttak. Og så betaler vi egenandeler på reise ol. og når raskt frikort der så alle reiser får vi dekket. Overnatting får vi etter satsene til NAV og da blir det en del utgifter der også.

Så ja, vi har vel passert 20 000,- på 2 forsøk og det er klart at det er dyrt nok. Vi har greie inntekter og med en gang vi hadde passert 1 år med prøving begynte vi å sette til side penger som skulle gå til forsøk dersom vi måtte til med det.

Antar du mener at der er urettferdig i Norge sammenlignet med Sverige? Hørtes ut som om det var veldig billig i Sverige om det er som du beskriver. Kan hende Sverige er av den samme oppfatning som WHO, at dette faktisk er en sykdom og dermed må staten i større grad dekke utgifter.

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det är riktigt orättvist att man endast betalar 1800 då man kommer till högkostnadskortet.

20 000 för 2 försök är inte farligt, helt okey. Läste att en kvinna betalad 20 000 på bara ett försök.

Vi har hunnit spara 20 000 så man får väl hoppas att det räcker för två försök. hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det är riktigt orättvist att man endast betalar 1800 då man kommer till högkostnadskortet.

20 000 för 2 försök är inte farligt, helt okey. Läste att en kvinna betalad 20 000 på bara ett försök.

Vi har hunnit spara 20 000 så man får väl hoppas att det räcker för två försök. hehe....

I Norge, i det offentlige?? En må betale max 15 000 for medisiner ved de 3 første forsøkene per barn. Så for å oppnå 20 000 ved ett forsøk må vedkommende hatt reiseutgifter og overnattingsutgifter og medisiner som NAV ikke dekker...

Men om du er svensk, kan dere ikke ta forsøkene i Sverige er det fro langt til nærmeste klinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi bor i Norge och har norsk medborgarskap så vi kan inte gå via Sverige för att ta försöken, som synd är!

Men gällande där med 20 000 man måste väl betala det i förhand och sen får man ju pengarna av NAV? Det var nog så den där andra kvinnan gjorde. Alla har dock inte så mycket pengar att lägga ut hipp som happ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slapp i grunn ganske billig unna når det gjelder medisiner... Har hatt et uttak og fikk også egg på frys. Så jeg har satt inn to ganger... Men med medisiner til begge innsettingene med uttak første gangen... er vi oppe i ca 10000 hittil + 1500 for 1 forsøk da. Vi fikk den billigste medisinen, så var vel litt heldig der.. Menopur heter den. Og vi har lang reise vei og... nesten 2 timer en vei.. men fikk igjen 3500kr for reisen med bom og parkering etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi bor i Norge och har norsk medborgarskap så vi kan inte gå via Sverige för att ta försöken, som synd är!

Men gällande där med 20 000 man måste väl betala det i förhand och sen får man ju pengarna av NAV? Det var nog så den där andra kvinnan gjorde. Alla har dock inte så mycket pengar att lägga ut hipp som happ...

Ahh, ja, da er det ikke så lett :kose:

Javisst, en kan komme ut for å måtte legge ut mye penger for så å få tilbake litt etterhvert. Og jeg har mang en gang tenkt på det at det er synd at penger skal være en faktor som bestemmer om en skal få barn. Klart det ksoter å få barn, men om en må betale 20 000 bare for å lage barnet så er det penger som kunne gått til vogn, klær, seng osv!!

Det kommer mye an på hva slags medisiner og hva slags doser en går på og ikke minst reisevei. Men reiseutgiftene får en tilbake fortløpende heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ska ju göra behandlingen utomlands eftersom PGD är förbjudet här i Norge. Så vi får ju flygbiljetter betalda men maten och resorna till sjukhuset osv.. lägger vi ut i förhand och får tillbaka det sen. Så det känns ju bra att vi åtminstone slipper betala flygbiljetterna.. :D

Ja de där 20 000 hade ju inte varit dumt att lägga på barnvagn osv... som tur är så tar det ju 10 månader tills bebis kommer så då hinner man ju spara en slant. hehe

Tjaa det känns ju inte kul att lägga ut pengar på ett försök så tar det sig inte. Men men det är ju värt det i längden, men det känns orättvist att det bara kostar 1800 i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Melder meg inn her....

Vi ska igang med første IVF forsøk. Har vært inne her og lest og funnet svar på noe av tingene jeg lurer på. Mange kloke damer her inne:) Skjønner at vi går en meget spennende og krevende tid i møte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tristbla: Negativ urintest idag... :grine:

NEI??!

Men den var ganske negativ på meg første ICSI forsøket også, men det viste seg at jeg hadde kastet den litt for fort.. Ga ikke resultat før etter 5 min og det veldig svakt....

:(:grine: og jeg som hadde så god følelse for denne Søsterliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da forlater jeg dere for en stund jenter. :sukk:

Hadde en fryktelig tung dag i går, fikk beskjed om at ingen av eggene jeg fikk ut på fredag ble befruktet. :sjokkert::cry3: Var en veldig tøff beskjed å få, jeg var så forberedt på å få satt tilbake gullegget i dag. :cry: Skal til samtale med legen i morgen, for å snakke om veien videre. Satser på ny giv, og nytt håp på nyåret.

Masse lykke til på veien jenter, stå på :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forlater jeg dere for en stund jenter. :sukk:

Hadde en fryktelig tung dag i går, fikk beskjed om at ingen av eggene jeg fikk ut på fredag ble befruktet. :sjokkert::cry3: Var en veldig tøff beskjed å få, jeg var så forberedt på å få satt tilbake gullegget i dag. :cry: Skal til samtale med legen i morgen, for å snakke om veien videre. Satser på ny giv, og nytt håp på nyåret.

Masse lykke til på veien jenter, stå på :klemmer:

Trist å høre SiwMonica :(:sukk:

Men håper du kommer sterke tilbake og at det klaffer! :):hug::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter...

Hadde så mye håp jeg også, kanskje derfor jeg tar det så tungt! :tristbla:

Siw Monica: :klem: Føler så utrolig med deg! Livet er blodig urettferdig, men jeg håper virkelig det ordner seg neste runde og at livet da kan gjøre opp for denne gangen!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...