Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

:ler: skjønner hva du mener... er helsesekretær selv.. og ikke noe problem å stikke andre, men meg selv... det var værre.. så jeg instruerte kjære første jeg da, så stakk han :):ler:

Fikk jo ut tre egg vi da og bare to ble befruktet, så da jeg fikk en SA når jeg var 4+2 så gikk det vel litt over en måned før jeg fikk satt inn det egget vi hadde på frys.. og det går jeg og ruger på nå. Blodprøve den 02.11..... grugleder meg... er jo så langt tid og vente og.. hehe.. føles i alle fall sånn.

Lykke til i alle fall

Det blir spennende å høre resultatet da, ikke lenge igjen nå da, selv om det helt sikkert føles så lenge til.. Hehe.. Syns det er lenge til torsdag jeg da, da skal vi inn på første UL. Veldig spent på hvordan kroppen min reagerer på behandlingen, også skal det bli godt å få vite litt mer eksakt når det skal skje ting :popcorn:

Hvilke medisiner stod du på under første forsøket? Var det icsi?

Masse lykke til til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Tenkte jeg kunne melde meg inn her jeg også. Vi skal inn til første samtale på sykehuset 3.november.

Vi har da vært prøvere i over 2 år og det er min kjære som er ''problemet'' - han har for få svømmere (13 millioner i forhold til 20 som visstnok var normalt). Gleder meg veldig til å komme i gang, komme inn i systemet og alt det der. :hoppe:

Hvordan har det gått med dere som har hatt en mann med nedsatt sædkvalitet? Er det noe annerledes enn dersom det er kvinnen det er noe ''galt'' med/ikke finner ut av det/begge to er ok, men det går bare ikke? Lettere? Vanskeligere?

Hei :velkommen:

Vi har også samme problemet, mannen min har visst 9 millioner svømmere (husker ikke hvor mange av de som fungerer normalt osv). Han har gjennomgått testikkelkreft, og har derfor fjernet den ene testikkelen. Så det er derfor han har mindre enn vanlig. I tillegg så har jeg uregelmessige eggløsninger, de mener også at eggene mine er lite villige til å bli befruketet på naturmetoden.Så mere uflaks kan man vel ikke ha :vetikke: Forskjllen er vel at vi har blitt satt opp på ICSI istedet for "vanlig IVF". Det er vel kanskje det dere skal også?

Skjønner hva du mener med å komme inn i systemet osv. Jeg er så kjempe lykkelig for at vi endelig er i gang, at det kanskje skjer noe snart :danse:

Hvilket sykehus skal dere på? Masse lykke til til dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til uttak!! :bolledeig:

8 fantastiske egg ble det denne gangen som er en økning på 150 prosent fra sist!! jaaaaaaaaaaaa!!! :danse:

Nå må jeg bare ringe inn imorgen og høre før evt insetting på onsdag!! spennende tider! :popcorn:

Menopur er ikke penn, du blander dosen selv i en vanlig sprøyte.

Gikk greit med pennen i dag, men synes det er noe mikkmakk.

(Også er det 3. uttak, og 10. søskenforsøk...)

Men lurer på en ting, siden jeg er helt uerfaren med puregon, er det vanlig å ha vondt i magen og føle seg uvel i flere timer etterpå? Kan ikke huske det fra tidligere. :sjenert:

3 uttak... oj, da begynner du å bli dreven ja.. 10 søskenforsøk? betyr det at dere har fått til en eller flere ganger?

Første runde var jeg øm i magen etter stikket var noe kvalm også ja...

Denne runden var jeg øm kanskje 20 minutter etter stikket og bare kvalm de 3 første dagene.

Synes du det var lettere å måtte blande enn å bare trekke opp på pennen altså? Kan jo være at du bare må bli vant med puregon pennen ja.

Krysser fingene for deg denne runden Prada! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å høre resultatet da, ikke lenge igjen nå da, selv om det helt sikkert føles så lenge til.. Hehe.. Syns det er lenge til torsdag jeg da, da skal vi inn på første UL. Veldig spent på hvordan kroppen min reagerer på behandlingen, også skal det bli godt å få vite litt mer eksakt når det skal skje ting :popcorn:

Hvilke medisiner stod du på under første forsøket? Var det icsi?

Masse lykke til til deg også :klem:

Suprecur nesespray og menopur sprøyter og ovitrelle eggløsningssprøyte. Vi fikk ICSI med en gang ja, både jeg og kjære er vanskelige... han har dårlig kvalitet og få og jeg har PCOS.

Søsterliten!!! :hoppe: 8 EGG!!!!!! :danse: Det er søren meg ikke dårlig!!!! Nå skal du se det klaffer!!! :nigo:

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :vinke:

Er ny i dette her jeg.. Aldri vært på noe forum før heller, men føler litt for å snakke ut med noen som "forstår" :)

Er i gang med vårt første icsi forsøk :danse: Startet med suprecur 4. oktober og skal sette første injeksjon med menopur i kveld :redd: Satser på at det går bra, men må si jeg gruer meg litt ja..

Noen av dere som er sånn ca like langt som meg? :)

Hei :blomst:

Så spennende!

Jeg begynte med nesesprayen 6 oktober og skal sette første sprøyta 4 november, og har kontroll 12 november.

Jeg har vært igjennom dette før og dette er søskenforsøk.. Jeg er så heldig at jeg lykkes på det aller første forsøket og fikk en nydelig jente!

Vi er jo ganske likt an i behandlingen, hvis dette er din første gang, vil jeg bare si hold hodet oppe og vær positiv ;) Det er kjempespennende! Noe er ubehagelig men det er verdt det for å komme et skritt nærmere å få barn! Hvor får du behandling?

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll på mandag! Går på progynova før fryseforsøk.. spent. Håper-håper-håper alt er i orden denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontroll på mandag! Går på progynova før fryseforsøk.. spent. Håper-håper-håper alt er i orden denne gangen..

krysser fingrene for deg flowergirl!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Skal ringe kl 14.30 og høre om hvordan det har gått med befruktningen.. Er skikkelig spent og nervøs altså!!!

:pls::pls::pls::pls::pls::pls::pls::pls::pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for deg flowergirl!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Skal ringe kl 14.30 og høre om hvordan det har gått med befruktningen.. Er skikkelig spent og nervøs altså!!!

:pls::pls::pls::pls::pls::pls::pls::pls::pls:

Lykke til! Så utrolig spennende!

Håper du skriver inn og forteller om det ble befruktning :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :velkommen:

Vi har også samme problemet, mannen min har visst 9 millioner svømmere (husker ikke hvor mange av de som fungerer normalt osv). Han har gjennomgått testikkelkreft, og har derfor fjernet den ene testikkelen. Så det er derfor han har mindre enn vanlig. I tillegg så har jeg uregelmessige eggløsninger, de mener også at eggene mine er lite villige til å bli befruketet på naturmetoden.Så mere uflaks kan man vel ikke ha :vetikke: Forskjllen er vel at vi har blitt satt opp på ICSI istedet for "vanlig IVF". Det er vel kanskje det dere skal også?

Skjønner hva du mener med å komme inn i systemet osv. Jeg er så kjempe lykkelig for at vi endelig er i gang, at det kanskje skjer noe snart :danse:

Hvilket sykehus skal dere på? Masse lykke til til dere :klemmer:

9 millioner? :troest: Her i gården har de ikke funnet noe galt med meg, så jeg håper at det ''kun'' er min kjære som trenger litt hjelp. :Nikke:

Jeg er ikke helt sikker på hva vi skal. :klø: Hva er forskjellen på IVF og ICSI? Nå er det jo bare første samtale vi skal til da, 3.november. Vi får vel vite alt vi vil ha svar på da. Håper det ihvertfall. :fnise:

Vi skal på sykehuset i Haugesund. Har hørt veldig mye bra om dem, så får vi håpe at det stemmer. Årh, er så godt å endelig komme i gang med dette her. :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 millioner? :troest: Her i gården har de ikke funnet noe galt med meg, så jeg håper at det ''kun'' er min kjære som trenger litt hjelp. :Nikke:

Jeg er ikke helt sikker på hva vi skal. :klø: Hva er forskjellen på IVF og ICSI? Nå er det jo bare første samtale vi skal til da, 3.november. Vi får vel vite alt vi vil ha svar på da. Håper det ihvertfall. :fnise:

Vi skal på sykehuset i Haugesund. Har hørt veldig mye bra om dem, så får vi håpe at det stemmer. Årh, er så godt å endelig komme i gang med dette her. :hoppe:

Ved dårlig sædkvalitet bruker de icsi, da velger bioingeniøren ut en sædcelle som sprøytes inn i hvert egg. Ved ivf legger de en mengde(millioner) sædceller i en hver skål med egg og utvalget blir litt mindre forhåndsbestemt ;) Det finnes mange gode og skikkelige sider om dette emnet :)

Lykke til :kose:

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved dårlig sædkvalitet bruker de icsi, da velger bioingeniøren ut en sædcelle som sprøytes inn i hvert egg. Ved ivf legger de en mengde(millioner) sædceller i en hver skål med egg og utvalget blir litt mindre forhåndsbestemt ;) Det finnes mange gode og skikkelige sider om dette emnet :)

Nettopp... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, ok. Da antar jeg at det er det vi skal i gang med. Må vel gjerne lese meg opp på dette her, før vi skal inn til samtale. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle prøvere..

Jeg er i ferd med å gå på veggen, det er så langtekkelig med all denne behandlingen.. Jeg har kontrolltime 12 november og tida går ikke fort nok for meg nå.. Humøret er ikke helt på topp om dagen heller, føler noen ganger at jeg er alene om dette :frustrert:

hvor er mannen mitt opp i dette? Er så mye mindre komplisert for dem.. litt forståelse hadde ikke gjort noe kanskje.. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres slitsomt ut. Jeg leser flere plasser om de som føler seg alene i denne prosessen, selv om de er to. Det hadde jeg ikke orket så veldig lenge. Det er tungt nok som det er selv når man er 2 stykker som engasjerer seg, om man da bare er en så må det føles ekstra tungt!

Min mann er kjempestøttende, han er sjelden den som tar opp temaet. Men han spør hvordan det går med meg hele tiden og om det er noe han kan gjøre for å underlette plagene mine. Han lytter og viser at han bryr seg. Han har vært en mye bedre støtte enn jeg hadde trodd faktisk. Samtidig kjenner jeg andre som trodde de hadde en sterk og støttende partner, helt til de havnet i denne situasjonen, da ble vedkommende innesluttet, klarte knapt å snakke med partneren sin om situasjonen de var i...

Hvordan er kommunikasjonen generelt i forholdet? Jeg hadde ikke orket så mye mer av dette om ikke vi var 2 hele veien! Ja, det er jeg som må gå på medisiner, men da forventer jeg støtte og forståelse og det får jeg heldigvis! Selv om det er vanskelig for han å skjønne hvordan en del av plagene oppleves, så føles det som om han gjør det.

Har du snakket alvorlig med mannen din om dette, forklart hvordan du føler det?

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i mange tilfeller at denne prosessen er skikkelig vanskelig for mannen også. Har følt på mannen min at mandommen er på prøve. Han har taklet det ganske ok synest eg, men til tider litt sur og gretten når jeg har klaget over vondt her og der og mens tendenser her og der.

Han håper jo like sterkt som meg hver gang.

Men er veldig enig med Strix at det er utrolig viktig med støtte. Bare det at han hører med meg hvordan det går er kjempeviktig.

Når me fikk vite at det gikk så tror eg nesten han gikk ned ti kilo på vekta. Så letta ble han. Har vært en belastning for begge parter. Det må man bare regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mann som, tja, hvordan skal man ordlegge seg for at det blir riktig...?

Hmm...

Han er kanskje støttende, men jeg opplever det ikke som det. For han så er det alltid "Bedre lykke neste gang!", "Vel, det er ikke så stor prosent som lykkes hver gang." og lignende utsagn...

Som om jeg ikke er klar over det?? :roll:

Jeg føler meg også slik som s&s, alene...

Har nettopp vært til innsetting, og jeg spurte litt om veien videre. Har nå bare 2 egg igjen på frys, de måtte bruke 5 egg denne gangen, og jeg tenker med gru på uttaket. Sist ble jeg så overstimulert (de tok ut 26 egg) at jeg ikke fikk sette inn egg. Nå snakker de plutselig om at jeg muligens har PCOS og om å brenne egglederne??

Noen som har fått egglederne brent?

Ellers... Litt lei nå, alt tar så innmari laaaaang tid, men innser jo at når man har en sånn "dustekropp" som meg så er det ikke så enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er visst en sånn kjip dag for oss alle i dag. Jeg har følt innimellom at jeg er litt "alene" om det jeg også. Selvom mannen min er veldig støttende osv. så er det vanskelig for han å forstå hva som skjer med kroppen min. I dag har jeg hatt den værste dagen hittil, har kastet opp hele 10 ganger i dag!!!!!! og hatt en kjempe hodepine. Det har vært så ille at jeg har lurt på om jeg virkelig orker det her :tristbla: Men heldigvis har mannen min vært en engel i dag, han har virkelig gjort alt han kan for meg, og det er noe jeg virkelig setter pris på. :yvonne: Vært litt bekymret for overstimulering jeg da? Men har jo ikke hatt magesmerter, bare vært heeelt utrolig kvalm og elendig. Har satt sprøyte nr. 6 i dag. Noen her som har vært overstimulert? Hvordan var det? Og hva skjedde videre?

Vi må holde motet oppe jenter, store klemmer til dere alle sammen :klemmer:

Og husk: Det er i motbakker det går oppover, og møter du veggen - så har du hvertfall noe å støtte deg til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...