^^Sunny^^ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #421 Del Skrevet 9. desember 2008 Huff så trist Ann78. Hadde virkelig håpet det skulle gå for dere denne gangen. Hva tenker dere å gjøre videre nå??? Ja det håpet virkelig vi også Hva som skjer nå :klø: Mja, det vet vi ikke helt selv heller. Vi må hvertfall vente til etter nyttår,. Dette har blitt ganske dyrt etterhvert, så nå er det heller fokus på jul Legen skal faktisk ringe meg på fredag og jeg ANER ikke hva han vil prate om, så det blir spennende !! Fikk bare ut 4 egg... litt lite, men 3 ble befruktet så må vel være fornøyd med det I morgen skal jeg sette inn egg, regner med det blir bare ett. Så er det bare å håpe på at kroppen gjør jobben sin og at egget fester seg..... Dere trenger bare ETT gullegg vettu Håper du har fått satt inn nå ? Gikk det fint ? Visste du på forhånd fra kontroll UL etter sprøytene hvor mange folikler/egg som var modnet? Skal gjøre det samme i morgen..Jeg gruer meg litt... Er så redd for at de ikke skal få ut noen, at ingen skal bli befruktet etc. Når fikk du vite hvor mange som var befruktet da? Dagen etterpå? Fortell gjerne om hvordan innsettingen var også! Det er vel ikke MEG du spør, men jeg svarer likevel jeg På UL FØR uttaket hadde jeg flere follikkler enn det vi fikk hentet ut. Alle er vel gjerne ikke modnet skikkelig eller i rett størrelse osv.. Ved første ivf hadde flere av mine egg gått til eggløsning av seg selv også, så dem fikk vi ikke tak i på en måte Dagen etter uttaket fikk jeg vite hvor mange som var befruktet og dagen ved innsetting fikk jeg vite hvor mange som hadde overlevd og delt seg "riktig".. Masse lykke til !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkasikin Skrevet 9. desember 2008 #422 Del Skrevet 9. desember 2008 Visste du på forhånd fra kontroll UL etter sprøytene hvor mange folikler/egg som var modnet? Skal gjøre det samme i morgen..Jeg gruer meg litt... Er så redd for at de ikke skal få ut noen, at ingen skal bli befruktet etc. Når fikk du vite hvor mange som var befruktet da? Dagen etterpå? Fortell gjerne om hvordan innsettingen var også! Så hvor mange det var på UL, men noen folikler kan jo være tomme. Pga PCO fikk jeg lav dose porygon. Hadde mange folikler, men bare noen få som ble store nok. Dagen etter fikk jeg beskjed om at 3 av de 4 eggene var befruktet. Da jeg kom til innsetting var det bare ett igjen som hadde delt seg slik som det skulle. Satser alt på at dette er gullegget Innsettingen var ganske ubehagelig, men fikk jo lokalbedøvelse og Petadin. Tok ca 10min så man holder ut smertene ;-) Lykke til. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesti Skrevet 10. desember 2008 #423 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei, får man smertestillende ved innsetting også? Jeg må tilbake på jobb..ugh..(av vilje og ansvarsfølelsel, ikke plikt).. Huff, fikk bare ut 3 egg, men 2 ble befruktet, så det bli spennende i morgen.. Hadde liksom ikke tenkt på muligheten for at de ikke deler seg rett etc.. Å ta ut egg var skit vondt...ble veldig overrasket.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkasikin Skrevet 10. desember 2008 #424 Del Skrevet 10. desember 2008 Hei, får man smertestillende ved innsetting også? Jeg må tilbake på jobb..ugh..(av vilje og ansvarsfølelsel, ikke plikt).. Huff, fikk bare ut 3 egg, men 2 ble befruktet, så det bli spennende i morgen.. Hadde liksom ikke tenkt på muligheten for at de ikke deler seg rett etc.. Å ta ut egg var skit vondt...ble veldig overrasket.. Innsetting er ikke vondt i det hele tatt så trenger ikke smertestillende da. Lykke til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesti Skrevet 11. desember 2008 #425 Del Skrevet 11. desember 2008 Nå er jeg ruger på to egg. Begge mine to befruktede egg var fint 4-delte og av god kvalitet. De syntes det var greit å sette begge inn hvis mannen og jeg var enig og det var vi jo selvfølgelig! Altså håp for de som eventuelt skulle få ut få egg (selv om det er vanskelig å forutsi naturen), var litt nervøs for om de skulle dele seg rett/overleve natten, men det gikk jo så bra.. Nå kan jeg puste litt lettet ut.. Var jo litt bekymret for å ikke komme hit en gang jeg. Og nå skal jeg tenke positive tanker i fleng! Har fått beskjed om ikke å trene på 5 dager og ta det med ro i disse dagene... Ps. Innsettingen var pice of cake som du sa Inkasin, merket ingenting jeg..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #426 Del Skrevet 11. desember 2008 Nå er jeg ruger på to egg. Begge mine to befruktede egg var fint 4-delte og av god kvalitet. De syntes det var greit å sette begge inn hvis mannen og jeg var enig og det var vi jo selvfølgelig! Altså håp for de som eventuelt skulle få ut få egg (selv om det er vanskelig å forutsi naturen), var litt nervøs for om de skulle dele seg rett/overleve natten, men det gikk jo så bra.. Nå kan jeg puste litt lettet ut.. Var jo litt bekymret for å ikke komme hit en gang jeg. Og nå skal jeg tenke positive tanker i fleng! Har fått beskjed om ikke å trene på 5 dager og ta det med ro i disse dagene... Ps. Innsettingen var pice of cake som du sa Inkasin, merket ingenting jeg..:-) Gratulerer som ruger Gjersti !!! :hoppe: Krysser fingre for deg !! Jeg kjente heller ikke noe ved innsetting, det var en rask og grei sak Jeg henger her inne selv om jeg ikke ruger lenger men Snart er jeg nok tilbake igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkasikin Skrevet 11. desember 2008 #427 Del Skrevet 11. desember 2008 Nå er jeg ruger på to egg. Begge mine to befruktede egg var fint 4-delte og av god kvalitet. De syntes det var greit å sette begge inn hvis mannen og jeg var enig og det var vi jo selvfølgelig! Altså håp for de som eventuelt skulle få ut få egg (selv om det er vanskelig å forutsi naturen), var litt nervøs for om de skulle dele seg rett/overleve natten, men det gikk jo så bra.. Nå kan jeg puste litt lettet ut.. Var jo litt bekymret for å ikke komme hit en gang jeg. Og nå skal jeg tenke positive tanker i fleng! Har fått beskjed om ikke å trene på 5 dager og ta det med ro i disse dagene... Ps. Innsettingen var pice of cake som du sa Inkasin, merket ingenting jeg..:-) Gratulerer så masse som ruger!!!! Jeg fikk oså beskjed om å droppe trening ut uka(satt inn mandag). Pga min PCO og det at jeg har en gutt som er født i uke28 med fødselsvekt 512g, får jeg ikke sette inn mer enn ett egg. Er veldig glad for at legene tar det på alvor!!!! Gutten er forresten 6 år nå så søsken er veldig etterlengtet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinzess Skrevet 14. desember 2008 #428 Del Skrevet 14. desember 2008 Har ikke vært inne på en stund, har tenkt på deg Ann og krysset fingrene for deg.. Blev lei meg når jeg skjønte at det ikke gikk bra denne gangen heller. Jeg å killen håper på oppstart med hormoner igjen i begynnelsen av februar, gruer meg. sist runde hadde jeg hodepine i 5 uker og klarte ikke av å jobbe fulltid da jeg begynte å gråte flere ganger om dagen. Jobber i et kundesenter der jeg får kjeft av sinte kunder hver dag... det blev rett å slett for mye for meg.. er det noen av dere som hadde en forferdlig tid med synarela? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ønskebarn Skrevet 16. desember 2008 #429 Del Skrevet 16. desember 2008 Da var jeg og her ! Hilser fint til alle Vi har nå fått beskjed om at vi skal begynne i løpet av mars...ellers vet jeg fint lite Kommer nok til å henge her litt tenker jeg meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 17. desember 2008 #430 Del Skrevet 17. desember 2008 er det noen av dere som hadde en forferdlig tid med synarela? Oh yes.. Jeg kalte den bare Sprayen Fra Helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 17. desember 2008 #431 Del Skrevet 17. desember 2008 Da er jeg klar til ivf... medisinstart i februar om vi er meggaheldige ellers blir det i mars. Og den sprayen frister fint lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #432 Del Skrevet 17. desember 2008 Har ikke vært inne på en stund, har tenkt på deg Ann og krysset fingrene for deg.. Blev lei meg når jeg skjønte at det ikke gikk bra denne gangen heller. Jeg å killen håper på oppstart med hormoner igjen i begynnelsen av februar, gruer meg. sist runde hadde jeg hodepine i 5 uker og klarte ikke av å jobbe fulltid da jeg begynte å gråte flere ganger om dagen. Jobber i et kundesenter der jeg får kjeft av sinte kunder hver dag... det blev rett å slett for mye for meg.. er det noen av dere som hadde en forferdlig tid med synarela? Takk for at du har tenkt på oss prinzess Skjønner at du ikke ser så lyst på det med slike dumme bivirkninger Men hva gjør man ikke ? Det er snart vår tur, det er jeg sikker på !!!! :duskedame: Jeg vet enda ikke helt nårtid det blir neste fryseforsøk på oss,. Kanskje i januar nå Håper på det !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 19. desember 2008 #433 Del Skrevet 19. desember 2008 Da blir det nytt forsøk på oss igjen snart. Starter med suprecur rett over nyttår. Både gruer og gleder meg. Gruer meg til medisinene, men glad for å snart være i forsøk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 20. desember 2008 Forfatter #434 Del Skrevet 20. desember 2008 Da blir det nytt forsøk på oss igjen snart. Starter med suprecur rett over nyttår. Både gruer og gleder meg. Gruer meg til medisinene, men glad for å snart være i forsøk igjen. Kjekt at du snart er i gang igjen Prada Må huske å komme inn å oppdatere her Lykke til !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ss Skrevet 22. desember 2008 #435 Del Skrevet 22. desember 2008 bare lurer.. hvorfor ikke adoptere et barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 22. desember 2008 #436 Del Skrevet 22. desember 2008 bare lurer.. hvorfor ikke adoptere et barn? Våre grunner: 1) Adopsjon tar tid. Ikke uvanlig å vente over 4 år. 2) Adopsjon koster mye penger. Mange må opp i langt over 100 000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 22. desember 2008 #437 Del Skrevet 22. desember 2008 Våre grunner: 1) Adopsjon tar tid. Ikke uvanlig å vente over 4 år. 2) Adopsjon koster mye penger. Mange må opp i langt over 100 000 kr. Må bare legge til: 3) Adopsjon er langt i fra noen lettvindt måte å bli foreldre på, det er en stor psykisk belastning å skulle bli gransket, vurdert og så kanskje bli funnet god nok. 4) Langt i fra alle blir godkjente, det er så få barn som kan adopteres, og så mange som ønsker å adoptere at i tillegg til den godkjenningsprosessen her i Norge har adopsjonslandet råd til å være både kresne og vrange med hvem de godkjenner 5) Man "mister" den første delen av barnets liv, graviditeten, fødselen og sånt 6) Sjansene for å få et barn uten psykiske sår etter en tøff start på livet er mye større ved prøverør enn ved adopsjon. Jeg hadde selv syntes det vært tøft å ikke kjenne mitt eget (adoptiv-)barns fortid, og å ikke kunne vite helt hva jeg kan gjøre for å lindre sårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 23. desember 2008 #438 Del Skrevet 23. desember 2008 Jeg er enig med Kyllign og Kvist og de begrunnelsene de oppgir, samtiig er det vel ikke noe galt med å ønske seg biologiske barn i første omgang dersom det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 26. desember 2008 #439 Del Skrevet 26. desember 2008 Jeg signerer også Kvist og Kylling. Det vanligste man får høre når det blir snakk om prøverør er at "det er jo bare å adoptere". Nei, det er ikke bare, det. Lang ventetid, mye penger, vanskelig å bli godkjent, listen er lang. Samtidig er det trist, for vi vet jo at det finnes mange barn som trenger et godt hjem, men som av forskjellige grunner ikke "blir frigitt" for adopsjon (litt dum formulering, men håper dere skjønner). Derfor er det flott at både prøverør og adopsjon er alternativer for de som ikke får barn "helt av seg selv". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #440 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) Hvordan går det med Gjesti ? Endret 27. desember 2008 av ^^Sunny^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå