Gå til innhold

IVF GJENGEN

^^Sunny^^

Anbefalte innlegg

Gjestevisitas . jeg skjønner hva du mener. Takk for trøstende ord. :klem:

Skal ikke du registrere deg snart da? :)

edea - takk for trøstende ord til deg og.:klem:

Jeg føler meg jo litt bedre i dag, men innrømmer at jeg fortsatt er nervøs. Er så redd for at sykehuset skal ringe meg og si at ingen har overlevd. Men gjør de det må jeg jo bare forholde meg til det...

Ann - vurderte sterkt å slenge litt eder og galle i deppehjørnet i går, men lot heldigvis være. :ler:

Jeg er jo litt redd for å skremme de andre her inne som ikke er langtidsprøvere, men de er vel kanskje ikke innom deppetråden...? Uansett, dette skal gå bra Ann, og du skal snart gå rundt med en rund og fin mage :gravid:

Harlekin - blir spennende å høre hvordan du ligger an. Masse lykke til på ul i morgen, krysser fingrene for at du snart er klar til uttak og har mange fine eggposer. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers jeg jeg spent på Ann78! Hvor mange dager er det til du kan teste nå?

Vel, jeg har kommet til rugedag 8 nå, skal egentlig ikke teste før tirsdag neste uke, men med dagens tester så er det jo mulig inntil 4 dager før :klø: Men det jeg tenker nå er at det er bedre om tanta kommer enn at jeg tester negativt.. kanskje jeg bare skal vente ? .. (hvis jeg klarer det da :ler: ) -tøff i trynet nå vettu :sjenert:

Ann - vurderte sterkt å slenge litt eder og galle i deppehjørnet i går, men lot heldigvis være. :ler:

Jeg er jo litt redd for å skremme de andre her inne som ikke er langtidsprøvere, men de er vel kanskje ikke innom deppetråden...? Uansett, dette skal gå bra Ann, og du skal snart gå rundt med en rund og fin mage :gravid:

Ja jeg burde egentlig bare oppholde meg der inne i dag kjenner jeg.. dagen begynner ikke bra, men blir gjerne bedre utover.. Fremdeles ikke toppers i magen og jeg er sur og gretten.. Lei- er vel rette ordet ! Blir spennende å se hvordan det går på jobb i natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, Lillie?

UL er vel overstått for meg, og det blir uttak på mandag :)

Så bra at det gikk fint på UL Harlekin ! Da blir det spennende på mandag ;)

...................................................

Jeg er også kjempespent på Lillie !!!

Hvordan går det ???? Krysser fingrene for deg Lillie !!!!!!

Masse klemmer :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg, Lillie?

UL er vel overstått for meg, og det blir uttak på mandag :)

Åh! Spennende med uttak!!!

:danser:

Lurer også på hvordan det går med Lillie!.....

Gjestivitas...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Håper noen her kan svare eventuelt komme med erfaringer. Har vært gjennom ett par forsøk som alle har gått galt. Nå er vi rett rundt hjørnet for en ny eggeløsningssprøyte.

Men det jeg lurer mest på hvordan dere har gjort det med fravær på jobb o.l. I og med at vi har 4-5 timer i bil for å komme til Porsgrunn og fruen ikke vil stresse noe med frem og tilbake da det har gått galt noen ganger. Så reelt vil det bety vekke fra jobb fra mandag til torsdag for meg. Ikke problemer med å få fri, men lurer på om det finnes noen regler for permisjons rettigheter, eventuelt sykemeldinger for den mannlige part her.

Hvordan har dere eventuelle erfaringer med dette, og hva gjorde dere i deres tilfelle ??

mvh mann som snart vil bli pappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter,

så koselig at dere spør etter meg.:)

Jeg er herved blitt ruger på to gullegg! :danser:

Er ved godt mot, og overlykkelig over at eggene så fine ut (i forhold til sist).

Harlekin - så bra at uttaket er på mandag. Skal sende gode vibber din vei!:D

Til deg "mann som snart vil bli pappa" -

slik jeg har skjønt det er det ikke noen rettigheter for mennene i forhold til sykemelding. Det går på egenmeldinger, det har mannen min tatt (han har kun tatt en dag, og det har vært den dagen det har vært uttak). Vi har også noen timers reisetid, og får da dekt hans reiseregning og hotellregning da det er uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann, Gjestivitas og Lillie: Takk for lykkeønskninger :klemmer:

Gratulerer med innsetting av to egg, Lillie! Da er det bare å ruge for harde livet. Hm, to egg - tenk om tvillinger? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann78: Jeg vet dessverre ikke svaret på det du spør om, da vi bor rett ved sykehuset og mannen er selvstendig næringsdrivende, men jeg vil bare ønske dere lykke til med uttak og innsetting! Har dere kanskje uttak på mandag? Det har jeg også :)

Ellers synes jeg det er veldig synd at mannen ikke har flere rettigheter i slike saker. Mannen må jo også være med for å gi fra seg "bidraget" sitt, og kvinnen trenger jo mannen der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann, Gjestivitas og Lillie: Takk for lykkeønskninger :klemmer:

Gratulerer med innsetting av to egg, Lillie! Da er det bare å ruge for harde livet. Hm, to egg - tenk om tvillinger? :jepp:

Tvillinger, ja...Kjenner jeg blir litt svett, men i dette gamet tar man det man får. :ler:

Hadde forresten en diskusjon med bioingeniør og legen før innsetting. Hadde kun tenkt på ett egg, tanken på to falt meg aldri inn. Så ble litt tatt på senga der ja. Men skit au- to er bedre enn ingen.;)

Regner med du setter eggløsningssprøyta lørdagen. Da har du vel medisinfri dag søndag. Nyt den! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Håper noen her kan svare eventuelt komme med erfaringer. Har vært gjennom ett par forsøk som alle har gått galt. Nå er vi rett rundt hjørnet for en ny eggeløsningssprøyte.

Men det jeg lurer mest på hvordan dere har gjort det med fravær på jobb o.l. I og med at vi har 4-5 timer i bil for å komme til Porsgrunn og fruen ikke vil stresse noe med frem og tilbake da det har gått galt noen ganger. Så reelt vil det bety vekke fra jobb fra mandag til torsdag for meg. Ikke problemer med å få fri, men lurer på om det finnes noen regler for permisjons rettigheter, eventuelt sykemeldinger for den mannlige part her.

Hvordan har dere eventuelle erfaringer med dette, og hva gjorde dere i deres tilfelle ??

mvh mann som snart vil bli pappa

I Porsgrunn får mannen sykemelding for uttaksdagen på forespørsel. De andre dagene må du ta fri uten lønn, evt søke om velferdspermisjon. Dette er det ulike regler på, og det kommer an på arbeidsplassen din.

Er helt høl i hue at mannen ikke har rett på sykemelding alle tre dagene slik som kvinnen har. Dette er like mye mannens prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan vi få være med her?

Jeg venter på mensen og starter da med sprøyter.

Det er vårt første ivf førsøk. Har vært gjennom noen runder med pergo til ingen nytte, fikk nettopp beskjed om at jeg har tette eggledere og at ivf var eneste mulighet for oss å bli gravide.

Gleder/gruer oss til å kommer igang.

Vi skal til danmark hos Nordica, noen her som har erfaring med dem?

Lykke til alle sammen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg MÅ innom her hver dag jeg nå altså! Fordi det er så utrolig spennende med alle som ligger sånn rett etter hverandre i løypa her!

Skal se det blir egen barselgruppe her inne etterhvert...... kanskje... :)

Jeg fikk mens i dag.... Og skal stikke 1. dag i morgen! :redd::sjenert::haar::5::danse:

mange følelser her ja....

Snakket med sjefen min på jobb i dag da, og hun sa jeg bare måtte si i fra om jeg syntes ting var litt vankselig. Og at jeg måtte se selv hvor mye jeg klarte å være på jobb fremover nå. Så full forståelse fra den kanten. Det var veldig godt, jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere på denne prosessen..

Må bare får sagt at det er utrolig godt å komme inn her og finne mennesker i samme situasjon som meg selv, og som forstar hva vi går igjennom! Det er ikke mange som skjønner dette...

Ellers velkommen til vision og lykke til videre til rugerene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Vision! :hallo: Her kan du så absolutt få være med. Vi har også første forsøk nå (ICSI), og har innsetting på mandag. Vi hører til Haukeland, så jeg vet dessverre ikke noe om Nordica. Men kanskje andre her har?

Oj, Gjestivitas, sprøytestart i morgen? Da er det ikke lenge til det begynner å skje ting hos deg! Skal du gå på Puregon? Det gjorde jeg, og det var veldig greit og lettvint. Så hyggelig sjef du har! Jeg har ikke fortalt noe om forsøket på jobben (eller noen steder), for vi vil helst holde det for oss selv. Men jobben er veldig grei, så jeg tror nok de ville ha vært positiv om jeg hadde fortalt det. Lykke til med første stikking! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til deg, Vision!:)

Ønsker dere lykke til med prosessen dere skal gjennom , det er en spennende og nervepirrende tid.:)

Gjestivitas - endelig starter du å sprøyte. Gratulerer! Nå skjer det saker og ting for deg også.:)

Egen barselgruppe for oss ivf'ere her inne høres supert ut. :jepp: *drømme drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bebis80_*

Heisan, flott side dere har fått istand her! Sikkert godt å kunne "pludre" litt med andre i samme situasjon. Får jeg joine dere? Vi er igang med IVFforsøk nr2. Satte inn 2 egg fredag forrige uke. Så vanvittig lenge å vente til vi kan ta testen! Går på Progynova tbl. nå, og den vaginalkremen (som jeg utrolig nok ikke husker navnet på!). Bare kaster opp,raper,er svimmel og trett og med intens hodepine siden onsdag kveld, så det er litt vanskelig å holde motet oppe for øyeblikket, men alt er jo forhåpentligvis for en god sak da :goodbye:

Stoor god trøste-og støtteklem til alle ventere, håpere,prøvere og deppere der ute :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit bebis80 :velkommen:

Ja her er vi en kjempegjeng som er i gang nå :jepp: kjekt å prate med andre i samme situasjon :)

Nå er jeg på dag 12 og det er bare 2 dager igjen å vente :sukk: Ser frem til å bli ferdig med den dumme vaginal-gelèn, for noe griseri :roll:

-ellers har jeg ikke så store forhåpninger akkurat nå, brystene er ikke så ømme lenger, kjenner ikke så mye symptomer :sjenert:

men... bare å vente ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne er det mye på gang... kjempespennende.

Følger veldig med på når du skal teste, Ann.:popcorn: Det er vel ikke sånn at alt håp er ute, akkurat!! :blomst:

Lykke til med innsetting, Harlekin. Blir det 1 eller 2 egg?

Gjestivitas: spennende med stikking! Når skal du ha innsetting?

Gratulerer som ruger på 2 flotte egg, Lillie. Skal se det blir tvillinger utav det, ja. :babygutt::babyjente:

Det hadde jo vært morsomt!!! (edeaMannen har kjempelyst på tvillinger :fnise: )

Selv begynner jeg å bli utålmodig på å komme igang, skal jo ikke ha UL før i midten av november. Ringte inn mens for 1 uke siden, og synes at posten tar veldig lang tid for at vi skal få informasjon og resepter. På hvilken syklusdag er det man begynner å spraye??? ikke fordi at jeg gleder meg til spraying og stikking etc, men da er vi ihvertfall igang!!!

jeg får heller sysselsette meg selv med litt hei-ing og dansing for dere som er i gang her inne:

:duskedame::danser::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...