Harlekin Skrevet 18. september 2008 #181 Del Skrevet 18. september 2008 Oi oi! Så utrolig spennende det blir å følge med her om et par ukers tid da!!! Skal krysse alt jeg har for at dere lykkes!! Hvordan gikk det med sprøyta da Harlekin? Jeg tror den er ganske lett å bruke. Min ser i alle fall veldig grei ut, og jeg tror jeg tør å ta den alene selv første gang Jeg venter nå på mensen, og kjenner jeg er veeeeeldig klar for å starte opp nå... Men gruer meg fortsatt som en hund til uttaking.... Heisann, er det Gjestivitas? Det gikk ganske bra med sprøyten (se dagboken min for "detaljer"). Er på andre dag med sprøying nå, og tror det skal gå greit fremover. Så får vi håpe at vi får ønsket effekt! Jeg gruer meg også til uttak, men jeg håper likevel jeg kommer så langt! Det er jo ikke alle som kommer så langt som til uttak/innsetting. Uansett skal det nok gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 18. september 2008 Forfatter #182 Del Skrevet 18. september 2008 Det gikk ganske bra med sprøyten (se dagboken min for "detaljer"). Er på andre dag med sprøying nå, og tror det skal gå greit fremover. Så får vi håpe at vi får ønsket effekt! Jeg gruer meg også til uttak, men jeg håper likevel jeg kommer så langt! Det er jo ikke alle som kommer så langt som til uttak/innsetting. Uansett skal det nok gå bra! Ja kan skjønne det Harlekin !!! Det kommer til å gå kjempebra Er sikker på det er vår tur jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2008 #183 Del Skrevet 18. september 2008 Heisann, er det Gjestivitas? Det gikk ganske bra med sprøyten (se dagboken min for "detaljer"). Er på andre dag med sprøying nå, og tror det skal gå greit fremover. Så får vi håpe at vi får ønsket effekt! Jeg gruer meg også til uttak, men jeg håper likevel jeg kommer så langt! Det er jo ikke alle som kommer så langt som til uttak/innsetting. Uansett skal det nok gå bra! Ja det er Gjestivitas ja... Glemte å skrive det i farten.... Jeg håper virkelig dere lykkes Harlekin! Så mye som ikke har gått som det var tenkt for dere.... Gjestivitas.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 19. september 2008 #184 Del Skrevet 19. september 2008 Melder meg inn her, jeg. Skal igang med 1. IVF-forsøk på st. Olavs i november, og kan kanskje får smuglese litt i sdene her for å få litt råd og tips først?! Er det noen andre som har fått IVF i Trondheim av dere her? Er dere fornøyde? Sender masse positive vibber til alle dere som er i gang med forsøkene deres, det være seg ruging, sprøyting, stikking, eller alt annet... edea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 19. september 2008 #185 Del Skrevet 19. september 2008 Da var ul over, og jeg har uttak på mandag! Hadde 5-6 poser på hver side, og de var fin på størrelsen. Så i morgen får jeg endelig satt eggløsningssprøyta! Velkommen edea! Masse lykke til med forsøket i november, det er utrolig spennende og nervepirrende med ivf. Forhåpentligvis gir det positive resultater da. Hvordan går det med sprøytene Harlekin? Noen bivirkninger? Håper ikke det. Jeg har vært skikkelig kvalm denne gangen, har gått på menopur... Gjestivitas - ser du gruer til uttak. Har du vært gjennom ivf før? Jeg husker iallefall at jeg gruet meg skikkelig, men for min del gikk det veldig greit. Men har hørt at det kan oppleves forskjellig fra gang til gang. Håper at uttaket ditt ikke blir så ille. Rugere - noen symptomer ennå? (litt tidlig kanskje... he he) Hold oss oppdaterte! God fredagskveld, alle ivf'ere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 19. september 2008 #186 Del Skrevet 19. september 2008 Velkommen til oss, edea! Her er det mye spenning for tiden, Ann og Håper er rugere og Lillie er klar til uttak. Gjesten vår Gjestivitas skal snart begynne hun også. Selv er jeg på tredje dag med sprøyter nå, har UL på torsdag. Så spennende tiden for oss alle! Så flott, Lillie! Hihi, gleder du deg til eggløsningssprøyten? Jaja, jeg synes jo det er kjempegøy å gå på sprøyter, så jeg burde ikke snakke ... masse lykke til med uttak på mandag! Det går som sagt fint med sprøytene (minus den lille startvansken i begynnelsen). Er på dag tre, og har ingen symptomer enda, men det er nok litt tidlig. Er til tider småkvalm og uggen, har små hetetokter og hodepine, men det er nok på grunn av sprayen. I det hele har jeg hatt få symptomer. Jeg hadde egentlig foretrukket litt mer, sånn at jeg kunne være sikker på at medisinene virker! Krysser fingrene for UL på torsdag i hvert fall. Hvorfor går du forresten på Menopur denne gangen, og ikke Puregon? Enig: Symptomer, rugere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 19. september 2008 Forfatter #187 Del Skrevet 19. september 2008 Da var ul over, og jeg har uttak på mandag! Hadde 5-6 poser på hver side, og de var fin på størrelsen. Så i morgen får jeg endelig satt eggløsningssprøyta! Velkommen edea! Masse lykke til med forsøket i november, det er utrolig spennende og nervepirrende med ivf. Forhåpentligvis gir det positive resultater da. Hvordan går det med sprøytene Harlekin? Noen bivirkninger? Håper ikke det. Jeg har vært skikkelig kvalm denne gangen, har gått på menopur... Gjestivitas - ser du gruer til uttak. Har du vært gjennom ivf før? Jeg husker iallefall at jeg gruet meg skikkelig, men for min del gikk det veldig greit. Men har hørt at det kan oppleves forskjellig fra gang til gang. Håper at uttaket ditt ikke blir så ille. Rugere - noen symptomer ennå? (litt tidlig kanskje... he he) Hold oss oppdaterte! God fredagskveld, alle ivf'ere! Så flott da Lillie :hoppe: Åhh . Da blir det spennende på mandag !!! desverre ingen symptomer her enda, hehe, bortsett fra masse vondt i magen,. tror det meste er luft (har aldri hatt SÅÅÅ vondt pga luft før) men jeg skjønner jo etterhvert at det ER det Hadde ikke dette ved forrige ivf, rart .. God helg alle sammen !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 20. september 2008 #188 Del Skrevet 20. september 2008 Harlekin - Kunne nesten høres ut som jeg gledet meg til å sette selve sprøyta, men det jeg gleder meg mest til er tanken på at eggløsningssprøyta er den siste på lang tid... Og den tanken gjør meg kjempelykkelig! Det kommer av at jeg har slitt mye med bivirkninger denne gang, og spesielt fra sprøytinga. Men - i dag er dagen, og tro meg- jeg var så glad da sykepleieren i går ga meg beskjed om at lørdag var siste sprøytedag at jeg kunne ha grått av glede! Jeg gikk på puregon sist. Fikk ut ni egg, tre ble befrukta og kun ett overlevde til innsetting. Ikke noe særlig med andre ord. Derfor har de denne gangen gitt meg menopur. Menopur har rykte på seg for å gi bedre eggkvalitet, men noe færre egg. Så siden forrige gang resulterte i et hellert labert eggresultat, og at jeg ikke ble gravid, har legen funnet ut at kanskje menopur er noe for meg. Det gjenstår å se. Ann - høres ikke noe særlig ut med mye gass i magen. Men hva tåler man ikke for å få resultatet man ønsker? Du får holde oss oppdaterte. Når skal du teste? Håper - hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 21. september 2008 Forfatter #189 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Harlekin - Kunne nesten høres ut som jeg gledet meg til å sette selve sprøyta, men det jeg gleder meg mest til er tanken på at eggløsningssprøyta er den siste på lang tid... Og den tanken gjør meg kjempelykkelig! Det kommer av at jeg har slitt mye med bivirkninger denne gang, og spesielt fra sprøytinga. Men - i dag er dagen, og tro meg- jeg var så glad da sykepleieren i går ga meg beskjed om at lørdag var siste sprøytedag at jeg kunne ha grått av glede! Jeg gikk på puregon sist. Fikk ut ni egg, tre ble befrukta og kun ett overlevde til innsetting. Ikke noe særlig med andre ord. Derfor har de denne gangen gitt meg menopur. Menopur har rykte på seg for å gi bedre eggkvalitet, men noe færre egg. Så siden forrige gang resulterte i et hellert labert eggresultat, og at jeg ikke ble gravid, har legen funnet ut at kanskje menopur er noe for meg. Det gjenstår å se. Ann - høres ikke noe særlig ut med mye gass i magen. Men hva tåler man ikke for å få resultatet man ønsker? Du får holde oss oppdaterte. Når skal du teste? Håper - hvordan går det med deg? Jeg skal egentlig ikke teste før tirsdag den 30 , men klarer jeg å holde ut så lenge tror du I dag kan man jo teste allerede 4 dager før ikm, dvs at da kan jeg teste neste fredag, men.... det er jo mulig at en får feilaktig resultat da, så tror nok jeg venter til etter neste helg hvertfall Men... jeg hadde bestemt meg for at MrAnn skulle få være med å teste denne gang (jeg har jo testet alene alle andre gangene, og det er visst "bad luck" for meg). Så HAN får lese av.. kanskje jeg har bedre hell da Jeg er så spent på dine vegne med morgendagen nå !!!! Jeg skal danse en skikkelig eggmodningsdans for deg , og krysser fingrene for at du får ut noen flotte egg i morgen!! :danser: :danser: *masse lykke til * Endret 21. september 2008 av Ann78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 21. september 2008 #190 Del Skrevet 21. september 2008 Tusen takk, Ann78! Jeg har vært ganske rolig i dag, men kjenner det litt på nervene nå. Sist gikk det utrolig fint, så satser på at det går like greit denne gangen. Kommer innom etter hvert med oppdateringer... Lykke til videre til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 21. september 2008 #191 Del Skrevet 21. september 2008 Det er i dag du setter eggløsningssprøyten, Lillie? Siste dag med medisinger på en stund Ja, danser eggløsningsdansen nå ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 21. september 2008 #192 Del Skrevet 21. september 2008 Det er i dag du setter eggløsningssprøyten, Lillie? Siste dag med medisinger på en stund Ja, danser eggløsningsdansen nå ... Takk for dansen til deg og, Harlekin. Regner med jeg trenger det jeg kan få av gode vibber akkurat nå... Satte sprøyta i går kveld. Har uttak i morgen tidlig klokka 8.30. Har hatt medisinfri dag i dag, og det var litt merkelig...ingen spray og ingen sprøyter. Jeg må dra i kveld (et stykke til sykehuset). Så i natt blir det hotellnatt på meg og min kjære. "Snakkes",jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 21. september 2008 #193 Del Skrevet 21. september 2008 Masse lykke til, Lillie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 21. september 2008 Forfatter #194 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Har hatt medisinfri dag i dag, og det var litt merkelig...ingen spray og ingen sprøyter. ja det var ganske merkelig på søndagen før uttaket, å ikke ta medisiner !! Jeg ble litt stresset jeg faktisk .. HVA HAR JEG GLEMT ????? :klø: hehe.. Har nok dratt du nå, men vi krysser fingrene for deg her imens !!!!!!! :danser: Endret 21. september 2008 av Ann78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2008 #195 Del Skrevet 21. september 2008 Takk for dansen til deg og, Harlekin. Regner med jeg trenger det jeg kan få av gode vibber akkurat nå... Satte sprøyta i går kveld. Har uttak i morgen tidlig klokka 8.30. Har hatt medisinfri dag i dag, og det var litt merkelig...ingen spray og ingen sprøyter. Jeg må dra i kveld (et stykke til sykehuset). Så i natt blir det hotellnatt på meg og min kjære. "Snakkes",jenter! Lykke til!!! Håper det blir mange fiiiiine egg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 22. september 2008 Forfatter #196 Del Skrevet 22. september 2008 *spent på hvordan det går med Lillie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
edea Skrevet 22. september 2008 #197 Del Skrevet 22. september 2008 Hei alle sammen, har et par spørsmål; Hvor mye koster medisinene til 1 forsøk, sånn ca? den 15000kr grensen, dekker det mer eller mindre 3 forsøk, eller "flyr" de pengene ganske raskt? Ellers lurer jeg også på det med fryseforsøk; teller det som 1 av de 3 IVF-forsøkene vi får dekket, eller kommer det utenom? prøvde å lese regelverket, men forsto det ikke helt... Er det noen som vet? hadde vært supert om noen kunne svare, jeg må jo planlegge økonomien litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 22. september 2008 #198 Del Skrevet 22. september 2008 Hei alle sammen, har et par spørsmål; Hvor mye koster medisinene til 1 forsøk, sånn ca? den 15000kr grensen, dekker det mer eller mindre 3 forsøk, eller "flyr" de pengene ganske raskt? Ellers lurer jeg også på det med fryseforsøk; teller det som 1 av de 3 IVF-forsøkene vi får dekket, eller kommer det utenom? prøvde å lese regelverket, men forsto det ikke helt... Er det noen som vet? hadde vært supert om noen kunne svare, jeg må jo planlegge økonomien litt... I det første (forhåpentligvis siste!) forsøket vårt har jeg betalt nærmere 9000 kroner for 2xSynarela (nesespray), 1x600 ie og 1x900 ie Puregon (stimulerende, injiseres) og 1xOvitelle (eggløsningssprøyte). Det kan hende jeg må kjøpe 1x600 ie Puregon til, da kommer jeg opp i over 10.000 kroner. Sånn sett flyr pengene ganske raskt ... du får jo igjen det som overskrider 15.000 på 3 forsøk, men du må jo legge ut først. Fryseforsøkene teller ikke som IVF-forsøk. Du har tre ordinære forsøk med "full pakke" medisiner osv., og fryseforsøkene kommer i tillegg til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 22. september 2008 Forfatter #199 Del Skrevet 22. september 2008 Hei alle sammen, har et par spørsmål; Hvor mye koster medisinene til 1 forsøk, sånn ca? den 15000kr grensen, dekker det mer eller mindre 3 forsøk, eller "flyr" de pengene ganske raskt? Ellers lurer jeg også på det med fryseforsøk; teller det som 1 av de 3 IVF-forsøkene vi får dekket, eller kommer det utenom? prøvde å lese regelverket, men forsto det ikke helt... Er det noen som vet? hadde vært supert om noen kunne svare, jeg må jo planlegge økonomien litt... Svarer på denne jeg også.. Vi har nå hatt 2 ivf forsøk og har kommet opp i 19.000,- Da skal vi ha refundert 4000,- men det kommer jo litt an på hvilket behandlingsopplegg du skal ha, for det er mange forskjellige typer medisiner.. men de koster... Lykke til forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 22. september 2008 #200 Del Skrevet 22. september 2008 *spent på hvordan det går med Lillie Ja, da er jeg kommet hjem igjen. Fikk ut ti egg denne gangen, og må si meg fornøyd med det. Uttaket gikk veldig fint, og jeg føler meg i ok form (litt ømhet i eggstokkene, men det kan jeg fint leve med). Nå er det bare å vente på tlf i morgen fra sykehuset, spent på hvor mange som blir befrukta (har dårlig erfaring fra sist, så forhåpningene har jeg ikke skrudd opp akkurat. Er forberedt på det meste). Nå blir det sofaen på meg resten av ettermiddagen og kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå