Gå til innhold

Ordentlige menn er utro


Gjest Hjertesukk

Anbefalte innlegg

Når man på generell basis tar en gruppe menns moral opp til doms, må man tåle å høre at moralen ikke er bedre hos kvinner. Men det virker som om noen ikke tåler at det stilles spørsmålstegn med kvinners moral. Er du en av dem?

:klø: Jeg har ingen problemer med at det settes spørsmålstegn ved kvinners moral, så lenge premisset ikke er at kvinner skal være mer dydige og ha snevrere rammer for sin oppførsel enn menn.

Det er mange håpløse holdninger som kommer til uttrykk her på KG, men det er da sannelig også mange svært oppegående og reflekterte kvinner her. Jeg undrer meg bare over at du henger deg opp i innlegg skrevet av umodne og antagelig svært unge kvinner, og ser det som typisk for hvordan kvinner tenker. Hvis man går inn på Hegnar Online, kan man lese forferdelig mye dritt om kvinner. Men jeg går da ikke rundt og tror at det som skrives der er representativt for hvordan menn tenker, eller at det viser hvordan samfunnet er. Slett ikke.

En annen ting: Dersom en bruker lager en tråd hvor h*un f.eks. tar en gruppe kvinners moral opp til doms, og spør om hvorfor norske, gifte kvinner drar til Hellas for å være utro med sleske strandløver, er ikke det det samme som å si at alle norske kvinner gjør dette, eller at kvinner er mer umoralske enn menn, eller at norske kvinner generelt har en slett oppførsel. Akkurat det samme gjelder i denne tråden. Den handler ikke om hvorvidt menn er håpløse eller verre enn kvinner, men om hvordan en bestemt gruppe menn med en bestemt oppførsel tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Kan noen fortelle hvordan utro menn egentlig tenker?

Vanskelig å si. Mange tenker vel at de er låst fast der de er, pga. commitment og barna. Så rettferdiggjør de overfor seg selv at de kan ha andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom årene har jeg hatt mange menn som kolleger i offentlig og privat sektor, menn som har ledende posisjoner, og menn i kommunestyrer og i større verv i bedriften eller i lokalsamfunnet. Disse mennene har gjerne samboer/kone og barn.

Selv er jeg single kvinne, og reiser litt i jobben, samt har vært på en god del turer, kurs og reiser med kollegene, nære og fjerne.

Det som slår meg er at flere av disse mennene ikke kimser av å foreslå sex. Vi var f.eks ute for et eller to glass vin med kollegene, og noen gikk sammen opp til samme hotelletasje. Det skulle liksom ikke mere til før en tagg og ba om å bli med på rommet hans og han kledte av seg, og spurte direkte om sex (!) Han visste om at jeg hadde samarbeidet med hans kone i jobbsammenheng og han har flere ganger hatt med seg sin lille datter på jobb. Ellers har ejg mange eksempler på menn som klager over sine koner, eller de klager ikke, men felles for alle er at de ikke er det minste bekymret for sitt rykte eller hva andre syns om dem - når de foreslår sex til single kolleger!

Dette er ikke bare uprofesjonelt, det er også oppsitksvekkende.

Hvordan kan det ha seg, at mange menn ikke eier moralske skrupler, og ser på sex med en singel kvinne som noe helt ordinært for dem, selv om de selv er gift, har barn og den single kvinnen til og med kjenenr til familien?

Kan noen fortelle hvordan utro menn egentlig tenker?

Ja, det lurer jeg også på. Antakeligvis så ser de på det som sin rett å ha sex med hvem og når de vil. Et annet skruppelløst eksempel var en mann som visste jeg var i et forhold/samboerskap, som ville ha meg tilbake og spurte meg rett ut om jeg ville bli med han opp på rommet. Da sa jeg: Jeg har ikke lyst til å være utro. Synes ikke du det er galt å være utro?

Svaret var at han ikke synes sex nødvendigvis er utroskap. (Da lurte jeg på hva han ville ha tenkt hvis VI var sammen og jeg knulla en annen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja, det lurer jeg også på. Antakeligvis så ser de på det som sin rett å ha sex med hvem og når de vil. Et annet skruppelløst eksempel var en mann som visste jeg var i et forhold/samboerskap, som ville ha meg tilbake og spurte meg rett ut om jeg ville bli med han opp på rommet. Da sa jeg: Jeg har ikke lyst til å være utro. Synes ikke du det er galt å være utro?

Svaret var at han ikke synes sex nødvendigvis er utroskap. (Da lurte jeg på hva han ville ha tenkt hvis VI var sammen og jeg knulla en annen...)

Veldig flott at du stilte ham det spørsmålet tilbake! Svaret hans var jo patetisk. Han syntes ikke sex var utroskap...nei vel, hva slags intelligens hadde han.

Patetiske svin enkelte menn altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er de kjekkeste mennene i de beste jobbene i den beste alderen og som reiser i jobben, som er de utro.

Mulig dette gjelder kvinner også: de som reiser i jobben og ser pene ut...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...