Gå til innhold

Ordentlige menn er utro


Gjest Hjertesukk

Anbefalte innlegg

Gjest Hjertesukk

Gjennom årene har jeg hatt mange menn som kolleger i offentlig og privat sektor, menn som har ledende posisjoner, og menn i kommunestyrer og i større verv i bedriften eller i lokalsamfunnet. Disse mennene har gjerne samboer/kone og barn.

Selv er jeg single kvinne, og reiser litt i jobben, samt har vært på en god del turer, kurs og reiser med kollegene, nære og fjerne.

Det som slår meg er at flere av disse mennene ikke kimser av å foreslå sex. Vi var f.eks ute for et eller to glass vin med kollegene, og noen gikk sammen opp til samme hotelletasje. Det skulle liksom ikke mere til før en tagg og ba om å bli med på rommet hans og han kledte av seg, og spurte direkte om sex (!) Han visste om at jeg hadde samarbeidet med hans kone i jobbsammenheng og han har flere ganger hatt med seg sin lille datter på jobb. Ellers har ejg mange eksempler på menn som klager over sine koner, eller de klager ikke, men felles for alle er at de ikke er det minste bekymret for sitt rykte eller hva andre syns om dem - når de foreslår sex til single kolleger!

Dette er ikke bare uprofesjonelt, det er også oppsitksvekkende.

Hvordan kan det ha seg, at mange menn ikke eier moralske skrupler, og ser på sex med en singel kvinne som noe helt ordinært for dem, selv om de selv er gift, har barn og den single kvinnen til og med kjenenr til familien?

Kan noen fortelle hvordan utro menn egentlig tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen menn responderer jo på de signalene "single" jenter sender ut. Når de skal forstå mannen og være lyttende.

Jeg kan forstå at en mann omringet av fristelser hadde også spurt en jente som flørter om sex dersom hun etter masse drinker ble ham med på hotellrommet selv om hun visste ham var gift.

(ps, er ikke gift, er ikke utro, reiser ikke på hotell, dette var kun eksempler på hvordan noen (som hjertesukk sin kollega) ville tenkt i en gitt situasjon med pågående single jenter).

Også det andre. Såkalt "skikkelige" menn som har forpliktelser er jo ettertraktet på kjønnsmarkedet av single jenter. Dere retter deres radar mot menn som er opptatte, det ligger i deres natur og er forhåndsbestemt av skjebnen.

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også det andre. Såkalt "skikkelige" menn som har forpliktelser er jo ettertraktet på kjønnsmarkedet av single jenter. Dere retter deres radar mot menn som er opptatte, det ligger i deres natur og er forhåndsbestemt av skjebnen.

Tror Waco ødela debatten ved å treffe spikeren på hodet med en gang her. Legg til hva trådstarter sier om menn i ledende stillinger. At mennene ikke eier moralske skrupler, er jo også et kjempestort pluss. Det er noe spennende med menn som ikke frykter konsekvenser.

Det er fristende å vri spørsmålet til hva slags kvinner som velger slike menn. Hvor er deres moralske skrupler? Men du hadde selvfølgelig ikke sex med denne kollegaen. Og om du hadde det, var det bare fordi du fryktet konsekvensene. Eller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ikke frykter konsekvenser tar flere risker.

Jeg har en viss tro på at menn i ledende stillinger har kommet seg nettopp dit fordi de trenger bekreftelse, de søker gjerne også bekreftelse gjennom sex og oppmerksomhet av damer.

Men det er faktisk sant at mange av disse er utro, jeg har også vært borte i at det er de som har bra jobb, pen kone, er engasjerte på flere plan osv. Jeg hadde en slik som omtrent drev å løp rundt etter meg i ett års tid.. og jo mer jeg løp fra ham, jo mer iherdig ble han med å løpe etter.. litt komisk når jeg tenker på det. Det viste seg da kona tok ut separasjon at denne typen hadde både forhold på si og var utro mot dama så fort sjansen bød seg og damene falt som fluer. De var jo litt imponert på forhånd da, siden han fremsto som en god far, politisk aktiv, flink i faget han jobbet med og særdeles veltalende. Jeg har mange ganger tenkt at denne fyren hadde egnet seg som sektleder ;) Waco er litt inne på saken, ikke helt, men han har et visst poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett som alltid transmogrifier. Spørs om kvinner egentlig liker å takle den virkelige sannhet i stedet for å drømme seg bort i fjerne illusjoner som aldri har noe med virkeligheten å gjøre? Bare tenk hvordan kvinner flest misforstår seg selv i speilet. De tror de er tjukkere enn det de egentlig er, de narrer sitt eget selvbilde. Mon tro om disse egenskaper også forklarer kvinners manglende evne til selvinnsikt for sitt eget atferd og sine handlinger?

Det er helt vilt hvordan kvinner får eggløsningstid dersom hun omgir seg med statusmenn og karer som er ettertraktet fordi han er opptatt.

Kvinner kniver mot andre kvinner det er fakta. Menn er bare vandrende trofeer for å tilfredstille kvinners trang til forfengelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absinthia, kan denne kvinneatferden forklares fra et rasjonelt evolusjonsbetinget perspektiv?

Filosofoene har vel spurt hverandre i århundrer hva man skal gjøre med den type kvinneatferd, og utallige forslag har dukket opp i årenes løp, og alle har dem vel vært misforståtte.

Hvordan var det fortidens menn taklet dette her?

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel et manneproblem at enkelte menn springer etter alt som rører seg? Og det er klart, at løper man etter 50 damer i løpet av et år og i tillegg er både hyggelig, smart og oppegående så lykkes de noen av gangene, det dreier seg om at de har så god tro på seg selv (eller er ekstremt korttenkte) at de tør.

Det finnes damer som driver på på denne måten også.. har en studieveninne som driver på på denne måten, men hun har gjort seg temmelig upopulær fordi hun går bak ryggen på folk i de fleste andre sammenhenger også.

Heldigvis føler jeg egentlig ikke at denne typen menn er noe for meg, siden jeg alltid har trukket mer mot søte, (småsære iflg andre) musikere/kunstnertyper og ihuga friluftsentusiaster som ikke er så fryktelig opptatt av karriere og status, men av å ha et bra liv der de får drive på med det de liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, høres ut som om du er av den reflekterende intelligente typen absinthia, hva slags råd skal vi gi "hjertesukk alias trådstarter" da?

tydelig at hun har en hang til ledende menn som transmogrifier påpeker, at status og makt er pirringsmateriale for enkelte type kvinnfolk.

At mange menn er sånne som tenker med pikken ser jeg mer som en ballast. En slags tvangsgreie, man kan ikke være lykkelig om man må prøve seg på damer hele dagen lang. Forbruke masse spenn på kule klær og være spandabel på alle mulige måter for å få seg fitte. En skikkelig ulykke må det være, det å være bestemt for å bruke all sin energi og hele sin tankevirksomhet med å være forfulgt og fordømt av pikken sin. For et bortkasta slit egentlig det fører jo ikke med seg noe annet enn at en haug kvinnfolk går rundt med nesa i sky og tror dem er så deilige på grunn av tullinggutter jeg akkurat nevnte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, høres ut som om du er av den reflekterende intelligente typen absinthia, hva slags råd skal vi gi "hjertesukk alias trådstarter" da?

tydelig at hun har en hang til ledende menn som transmogrifier påpeker, at status og makt er pirringsmateriale for enkelte type kvinnfolk.

At mange menn er sånne som tenker med pikken ser jeg mer som en ballast. En slags tvangsgreie, man kan ikke være lykkelig om man må prøve seg på damer hele dagen lang. Forbruke masse spenn på kule klær og være spandabel på alle mulige måter for å få seg fitte. En skikkelig ulykke må det være, det å være bestemt for å bruke all sin energi og hele sin tankevirksomhet med å være forfulgt og fordømt av pikken sin. For et bortkasta slit egentlig det fører jo ikke med seg noe annet enn at en haug kvinnfolk går rundt med nesa i sky og tror dem er så deilige på grunn av tullinggutter jeg akkurat nevnte...

Hun er bare uheldig og jobber med noen slike menn.

Svaret må sikkert være at de kan fordi de trenger mye bekreftelse og tar sjanser. De tenker nok på seg selv og ikke kona og barna..for jeg mistenker at de ikke hadde likt at kona løp rundt og sjekket menn, slikt er det nemlig bare de selv som skal gjøre! Men det er akkurat med denne typen feile handlinger som med andre.. de kan faktisk være både bra mann og være totalt håpløse på dette punktet, akkurat på samme måte som at en innbruddstyv på mange måter kan være et bra menneske.. det er bare ikke så bra at han begår innbrudd. Mange kjente menn var notorisk utro, både før og etter at de ble berømte, kanskje kan ønsket om beundring være en trigger til å gjøre en god yrkeskarriere eller kanskje også noen avreagerer fra ekteskapets "mas og kjas".. det er sikkert mange forskjellige grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlphaWölfin

Menn i lederstillinger har ofte veldig stor makt..eller tror de har det. Og tror dermed at de kan gjøre som de vil. Noe noen faktisk kan i situasjoner. Det at noen kvinner lar seg friste av slike menn er et urinstinkt. Dette ser vi ogsaa i dyreverdenen. Alpha-hannen er den som faar mest oppmerksomhet fra hunnene og er den som har foerste rett paa hunnene. Det handler om aa sikre seg en mann med best mulig gener og andre gode kvaliteter ( som i dagenssamfunn vil vaere penger, og en form for makt)

Det er ikke alle som er slik! Men vi ser rundt etter de mest attraktive som passer til ens personlige tanker om ideal kvinnen/mannen. Naar man anser seg selv for aa vaere en ideal kvinne/mann, har man lett for aa tro at alle de andre mener det samme....og det vet vi at ikke stemmer!

En mann setter selvfoelgelig like stor pris paa oppmerksomhet som en kvinne. Og det aa vaere best i noe oeker selvfoelelsen hos de fleste av oss. Dette kan gi en dirkete form for makt..eller en illusjon av makt. Jeg vil tro menn i lederstillinger vil utuoeve denne typen makt oftere enn andre fordi makt gir hoey selvfoelelse. Og den er vi vel alle ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg trur dei gjer det fordi di kan, eg. Dei har draget, dei utnyttjar det, og stort sett får det ingen konsekvensar. Kjerringa blir og dei single damene som synest dei er svin er akkurat like truande til å vere med på hotellrommet neste gang. Kvifor gje seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Illusjonen om attraktivitet grunnet ambisjoner,jobb og posisjon beror på øynene som ser.

En hore vil alltid se muligheter der andre ser ensporethet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er man utro? Jo, fordi man har seksuelle drifter og liker spennende sex. En type sex man som oftetst ikke får i stabile og langsiktige forhold der alle hemmeligheter forlengst er avslørt. Trygt og godt, men ikke spennende.

Gifte menn er for øvrig vanligvis utro med gifte kvinner og omvendt. Når muligheten byr seg og sjansen for avsløring er minimal. Og like ofte er det kvinnen som tar initiativet. Vanen tro er debatten her inndelt i henhold til gamle kjønnsroller og myter om at kun mannen er utro, og at kvinner uansett er ofre. Enten de er den bedratte part eller de er den single kvinnen som kun forblir en elskerinne (stakkar) Slemme mannen! Fnys...

Kvinnekjønnet som sådan kan komme ned fra pidestallen i denne sammenhengen. Den er pill råtten av hykleri, og det ville være en fordel at dere kom ned før hele pidestallen ramler sammen.

Det er på tide at kvinner innrømmer at den seksuelle driften er så sterk at den av og til overvinner fornuften. Også kvinners fornuft og dydighet. All forskning viser at kvinner er like mye og ofte utro som menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanen tro er debatten her inndelt i henhold til gamle kjønnsroller og myter om at kun mannen er utro, og at kvinner uansett er ofre. Enten de er den bedratte part eller de er den single kvinnen som kun forblir en elskerinne (stakkar) Slemme mannen! Fnys...

Nei, debatten er ikke inndelt slik du hevder. Tråden ble startet av en single kvinne som undrer seg over at hun får seksuelle tilbud av gifte menn. Hun lurer på hva det er som får disse mennene til å oppføre seg slik. Hun har ikke sagt at gifte menn er verre enn gifte kvinner, eller at kvinner er ofre. Hun bare ønsker å få en forklaring på det hun opplever i sin situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hmm...vel, jeg som kvinne har aldri falt for mine sjefer...de er faktisk de siste jeg kunne tenke meg aa hatt sex med. Menn i dress er oppskrytt, eller de er vel heller utgaatt paa dato. I dag ser vi menn i dress hver fuckings dag, saa menn i dress finner jeg ikke pirrende i hele tatt. Det har hos meg heller begynt aa bli mer en turn off, fordi jeg vet at en dress ikke er ensbetydende med *skikkelig mann*. Det er mange sleipe jaevler i dress... :ler:

By the way....De fleste menn i sjefsstillinger er jo ofte oppe i 50 aarene ogsaa, og jeg vil vel ikke akkurat kalle menn i den alderen for sexy.....De fleste er mindre attraktive i mine oyner for aa si det slik.

For ovrig....jeg har ingen planer om aa vere utro i dette livet. Vi har alle drifter, men vi har ogsaa alle fornuft, og vet hva som er riktig og galt. Jeg vil vel si at det er egoismesiden som sigrer ved utroskap. Den egoistiske delen i menneskene er det som tar overhaand,....alle klarer aa styre sine drifter, men ikke alle klarer aa holde sin egoisme i inntakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vanen tro er debatten her inndelt i henhold til gamle kjønnsroller og myter om at kun mannen er utro, og at kvinner uansett er ofre. Enten de er den bedratte part eller de er den single kvinnen som kun forblir en elskerinne (stakkar) Slemme mannen! Fnys...

Kvinnekjønnet som sådan kan komme ned fra pidestallen i denne sammenhengen. Den er pill råtten av hykleri, og det ville være en fordel at dere kom ned før hele pidestallen ramler sammen.

Det er på tide at kvinner innrømmer at den seksuelle driften er så sterk at den av og til overvinner fornuften. Også kvinners fornuft og dydighet. All forskning viser at kvinner er like mye og ofte utro som menn.

Here we go again... :filer: Er det forbudt for ts å ha et spørsmål som går ut på menn i maktposisjoner og utroskap? MÅ du benytte enhver anledning til å be kvinner jenke seg, selv når det ikke har en dritt med problemstillingen å gjøre?

Jeg synes, som flere her, at det VIRKER som om menn med høy status ( i egne øyne og noen ganger andres) benytter sjansen til å være utro oftere enn den vanlige mannen i gata. Er det fordi de kan, er det fordi de har lettere for å skjule det pga f.eks mye reiser eller er det et alt for høyt ego som gjør det?

Blir de påvirket av venner i samme kretser som også har et høyt forbruk av kvinner?

Jeg vet ikke. Men min teori er at de som har mye penger lar seg blende og får "alt kan kjøpes" tankegangen. (jada, det finnes selvfølgelig de som ikke gjør det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Eg trur dei gjer det fordi di kan, eg. Dei har draget, dei utnyttjar det, og stort sett får det ingen konsekvensar. Kjerringa blir. Kvifor gje seg?

Nettopp. Koner og menn blir jo uansett værende samme hvor ille det måtte være. Er det noen sak å være utro da?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Overskriften din stemmer ikke, for det er ingen utroe menn som er ordentlige.

Det spiller ingen rolle hvilket yrke personen har, for yrke har da virkelig ikke noe med moralen til menneske å gjøre. Derfor kan hvem som helst i hvilket yrke som helst være utro, men som sagt er det ingen ordentlige menn som er utro for de har bedre moral enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom årene har jeg hatt mange menn som kolleger i offentlig og privat sektor, menn som har ledende posisjoner, og menn i kommunestyrer og i større verv i bedriften eller i lokalsamfunnet. Disse mennene har gjerne samboer/kone og barn.

Kan noen fortelle hvordan utro menn egentlig tenker?

Jeg tror visse yrker tiltrekker visse typer menn. Menn som befinner seg i lederposisjoner er og må være koblet litt annerledes enn menn som befinner seg i andre type stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
[...] kvinner er like mye og ofte utro som menn.

Det må dei jo nesten, kor er ellers denne dama alle har seg med?

Eg vil faktisk seie at ordentlige folk er utro, ein må vere så realistisk at ein ser at ordentlige folk har kjønnsdrift, og at det faktisk er ei forutsetning for å vere eit ordentlig menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...