Kara W Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #1541 Del Skrevet 5. mai 2011 Tusen takk for gratulasjoner. Er ganske fornøyd nå Hadde første kontraktsforahndling igår, og sjefen sa bare ja til alle endringer jeg foreslo. Hvorfor ba jeg ikke om mer? Neste steg er å ansette en ny medarbeider. Det blir veldig spennende, for jeg har aldri sittet på den siden av bordet på jobbintervjuer før. Skal heldigvis ikke gjøre det alene. I går var jeg ute med styret i barnehagen. Det var superkoselig. Vi spiste og drakk og skravlet til vi ble kastet ut av restauranten. Det ble mye småbarnssnakk selvfølgelig, men det er greit å høre om andre som er i samme situasjon. Nå er det straks tilbake på jobb. Deadline er idag, og jeg mangler de siste tallene. Får håpe de kommer inn litt tidelig, slik at jeg slipper å sitte utover kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #1542 Del Skrevet 5. mai 2011 Forresten vi må prøve å treffes en dag. Jeg har en "liten" ting til Pluttelines bursdag. Det må vi gjøre. Nå er det jo fint vær til den skogsturen vi har pratet om Livet uten barn er herlig, det også. Godt det er plass for både oss som liker et liv uten egne barn, og for dere som liker et liv med. Ja. Det viktigste er at man har funnet ut hva man vil og får til det. Ikke at man prøver å passe inn i et eller annet A4 liv som noen andre har bestemt Jeg prøvde forresten å ringe deg her om dagen, men mobilen din var skrudd av. Jeg prøver igjen i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #1543 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Vi har funnet ut enda en teit ting med disse barnehagereglene. Vi tenkte å finne en plass til Plutteline i en familiebarnehage frem til høsten, men da vi ringte rundt får vi beskjed om at det ikke er lov å ha to plasser, så dersom vi takker ja til en plass nå vil vi miste den andre plassen Men det har ordnet seg til det beste. Datteren i den andre delen av tomannsboligen vår flytter hjem for sommeren og trenger en sommerjobb Hun har jobbet som dagmamma før, og moren var dagmamma i mange år, så bedre kunne det nesten ikke blitt. Vi mangler fortsatt noen som kan ta henne i de to siste ukene i mai, men det løser seg alltids på et eller annet vis. Endret 6. mai 2011 av Kara W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #1544 Del Skrevet 8. mai 2011 Vi har hatt en tilnærmet perfekt familiehelg. Lørdag gikk vi tur i skogen, og Plutten gikk ca 2 km! Han som ellers aldri vil gå mer enn 20 meter. Han måtte stoppe for hver meter og plukke steiner, så mannen ble litt utålmodig, men det var en veldig fin tur. På ettermiddagen dro jeg til Elixia med begge barna, men det viste seg at barnepassen stenger kl 15 På kvelden kom bestevenninnen sin med samboer og barn, og så dro vi ut på date. Vi var på kino og så Thor, og etterpå ut og spise. Filmen var veldig underholdene, og fin å se på Var også veldig deilig å bare komme seg ut og være kjærester litt. Vell hjemme tok barnevaktene med seg en sovende jente og dro hjem. De hadde hatt det veldig fint og badet alle tre, men det tok over to timer fra de la dem til de sovnet. Alle tre barna delte rom, så de var stadig oppe og lekte sammen, og til slutt sovnet de to største i samme seng. I dag hadde vi med oss to litt slitne barn til bondegård. Plutten var veldig skeptisk til alle dyrene, og trivdes godt i sandkassen. Men da han så et annet barn inne hos kaninene ville han også inn, og etterpå turte han også å være med og klappe hesten. Nå sitter mannen og leser for barna, og så skal vi se på TV og kose oss resten av kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. mai 2011 #1545 Del Skrevet 9. mai 2011 det hørtes absolutt ut som en bortimot perfekt helg, ja! Og takk for filmtips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 9. mai 2011 #1546 Del Skrevet 9. mai 2011 For en koselig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #1547 Del Skrevet 11. mai 2011 I dag har vi hatt besøk av noen fra barnehagen. En jente jeg lekte med da jeg var liten har nå fått to barn som er nøyaktig to måneder eldre enn våre to, og de går nå sammen i barnehagen (ihvertfall guttene, jentene begynner sammen til høsten). Plutten syntes det var stas å ha med noen hjem, men Plutteline var ikke vandt til babyer på samme størrelse lenger. Selv føler jeg meg veldig flink som har tatt initiativ til å være sosial, for det er noe jeg er veldig dårlig på. Og så er det alltids greit å få utvidet vennekretsen litt, særlig med noen som bor i nærheten og har jevnaldrende barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #1548 Del Skrevet 13. mai 2011 Idag har jeg hjemmekontor. Har tatt med meg laptopen ut på balkongen og nyter Er litt vanskelig å se skjermen i det skarpe lyset, men det er ikke så farlig... Jeg er faktisk mye mer effektiv enn jeg fryktet, og er straks ferdig med alle oppgavene jeg hadde tenkt å gjøre. Når mannen kommer hjem skal vi i banken for å åpne konto for Plutteline. Da må vi være til stede alle tre, og jeg tenkte at dette blir siste sjanse på en stund. Etter det skal jeg inn på kontoret for å intervjue en mulig ny kollega. Er ganske spent, for har aldri gjort det før. Er bra jeg ikke skal være alene, ihvertfall. Men først litt lunch og mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. mai 2011 #1549 Del Skrevet 18. mai 2011 Jeg prøvde forresten å ringe deg her om dagen, men mobilen din var skrudd av. Jeg prøver igjen i kveld. Var den avskrudd? Hm... Skrur den ikke så ofte helt av, med mindre jeg sitter på fly eller liknende. Kan hende du forsøkte ringe meg da jeg var ute og fløy sist, faktisk. Så du hadde forsøkt ringe, men mandag kvelder er ofte ikke de beste, siden jeg jobber sent og dermed ikke er helt tilgjengelig på telefon på kveldstid. Første tanken som slo meg når du snakket om å sitte ute med laptoppen var "brrrr", men det er fordi det ikke er videre varmt her, bare et par varmegrader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #1550 Del Skrevet 20. mai 2011 Har ikke skrevet så mye her i det siste. Livet er bare helt herlig og perfekt, og føler at det blir litt for sukkersøtt om jeg bare skal fortelle om det herlige som skjer. Idag skulle jeg egentlig vært på lønningspils. 10 av 11 ansatte hadde sagt de skulle være med, og jeg gledet meg til å bli bedre kjent med dem. Men utover dagen var det den ene etter den andre som plutselig ikke kunne, eller som sa kanskje. Jeg hadde fått inntrykk av at vi skulle dra rett fra kontoret, men kl 16:30 hadde alle dratt, og bare to stykker hadde bekreftet at de skulle være med ut, men de skulle komme sent Det var kanskje like greit, for imorgen får vi huset fullt av gjester, da skal vi feire bursdagene til barna. Så nå står det en bolledeig til heving, mens mannen har løpt ut for å kjøpe bursdagsgave til Plutten (ikke at han utsetter ting til siste liten, altså). Jeg har ryddet stuen, men vi trenger å rydde resten av huset, og å vaske. Imorgen blir det kakebaking, og jeg vurderer å lage gele også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 21. mai 2011 #1551 Del Skrevet 21. mai 2011 Gratulerer med begge barna!!!!! Håper dere får en fin feiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #1552 Del Skrevet 21. mai 2011 Gratulerer med begge barna!!!!! Håper dere får en fin feiring. Takk. Tror barna hadde en veldig flott dag. Jeg sto opp 7:30 med Plutteline, og en time senere sto mannen og Plutten opp. Jeg minnet Plutten på at han hadde bursdag, og han begynte straks å lete etter gaven sin Han fikk et verktøysett som han og mannen brukte resten av morgenen på å skru sammen og leke med, mens de spiste boller. Kl 14 fikk vi huset fullt av gjester, og ikke minst gaver. Det var komplett kaos, og barna storkoste seg. Og så fikk de så mye fint! Blandt annet en bil og en traktor som barna kjørte rundt og rundt i stuen med. Herregud barna mine kommer til å bli bortskjemt De siste gjestene ble helt til leggetid, og selv om begge barna var ganske oppspilt så sovnet Plutten nesten med en gang. Plutteling derimot ligger og skriker etter flasken sin. Vi har nettopp kuttet ut natteflasken, og det har gått ganske greit, men ikveld vill hun altså ikke Ellers har vi fått leid ut hybelen vår til en hyggelig barnelege, og har vært så fornøyd med at vi aldri hører noe til henne. Men hun kom ut og pratet med oss idag, for hun har hørt Plutten hoste om natten og synes vi straks burde ta ham med til legen for hun hadde hørt at den var blitt verre! Han har hatt hosten i over et år, men tideligere sa legen at vi bare skulle vente til den gav seg. Føler meg som verdens verste mor nå :frown: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #1553 Del Skrevet 23. mai 2011 Hjemmekontor igjen. Denne gangen for innkjøring med dagmamma og for å ta plutten til legen. Dagmamma var her i to timer, og det så ut til å gå veldig bra. Plutteline er ganske mammadalt om dagen, så hun ville være mest hos meg, men når vi satt på gulvet og lekte så var dagmammaen veldig spennende. Jeg skal til legen med Plutten om en time, så da kommer hun tilbake, og skal være her alene når Plutteline våkner. Fra imorgen er det fulle dager. I går skulle vi til foreldre mine og kappe opp lit ved som lå i hagen deres. Plutten tok med seg den nye sagen sin for å hjelpe til. Han var veldig fornøyd med å stå og sag på en pinne. Da jeg spurte ham etterpå om han hadde vært flink og hjulpet pappa svarte han "Nei. Det er bare en lekesag, ikke en ordentlig en." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #1554 Del Skrevet 25. mai 2011 Første dag med dagmamma gikk veldig bra, så nå gjelder det bare at jeg og mannen får en rutine på henting og levering, og så er hverdagen på plass igjen. Plutten var veldig flink hos legen, selv om han var skeptisk. Han satt helt stille mens de tok blodprøve, men bare et lite "Det gjør vondt". Vi får svar på blodprøven om et par dager, og vi er blitt henvist til spesialist for videre utredning. De tror kanskje han kan ha astma, stakkars lille gutten min På den ene siden vil jeg jo ikke at det skal være noe galt med ham, men samtidig så hadde det vært fint om det var noe vi kunne gjøre så ham blir mer aktiv. Dersom han ikke klarer å være så fysisk fordi han blir andpusten så er det jo best at han får medisiner, liksom. I går hadde jeg skikkelig vondt i hodet i hele dag, som nektet å gi seg, men måtte jo ta meg sammen på jobben, og siden for barna. Prøvde å sette på barne-TV og legge meg litt nedpå, men det tok nøyaktig 30 sekunder før jeg hadde begge barne oppi sengen sammen med meg Men jeg fikk ihvertfall ligget lenge nok til at jeg orket resten av kvelden frem til mannen kom hjem. Prøvde å legge meg nedpå en liten stund igjen, og nå har jeg sovet i 7 timer Det er 4 timer til vekkerklokken ringer, men nå er jeg altså lys våken. Etter å ha hentet barna idag skal jeg prøve å ta med begge to på Elixia, for nå er det lenge siden jeg har trent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 27. mai 2011 Forfatter #1555 Del Skrevet 27. mai 2011 Tenk at vi har vært gift i 4 år! tiden har virkelig flydd avgårde. Føler ikke at det er så veldig lenge siden, men på de årene har vi kjøpt hus, fått fine jobber og selvfølgelig de beste barna vi kunne ønsket oss Jeg elsker mannen min bare mer og mer for hver dag, og hadde aldri trodd jeg kunne bli så lykkelig som jeg er nå Dagen ble feiret på ekte småbarnsforelder-vis, med potetgull og TV-titting Men litt måtte vi jo få med oss Det går veldig bra med dagmammaen. Deilig å slippe å tenke på henting og levering, men det setter jo litt ekstra krav til oss å ha henne hjemme her. Må passe på at det alltid er nogelunde ryddig og at vi har nok mat i huset. Det er sikkert egentlig bare bra, for vi kan bli litt vell slappe til tider. Mannen er ute ikveld, og jeg har ikke bare sittet foran laptopen hele kvelden! Jeg har laget mønster til en forloverkjole og har tatt bilder og oppdatert Ravelry-siden min, samt et par andre småting. Så nå belønner jeg meg selv med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. mai 2011 #1556 Del Skrevet 29. mai 2011 Du har rett, det var da fryktelig så sukkersøtt alt var! Men det må være deilig og bare slippe skuldrene ned på en måte og bare nyte familielivet. Kos deg med familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 29. mai 2011 #1557 Del Skrevet 29. mai 2011 Gratulerer med fire års bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #1558 Del Skrevet 29. mai 2011 Gratulerer med fire års bryllupsdag! Tusen takk Du har rett, det var da fryktelig så sukkersøtt alt var! Ja, er det ikke fælt. Var bedre før da man hadde noe å klage på og kunne skrive noe som gadd å lese om Men neste helg skal vi på hytten med svigermor, så da kommer det nok noe bedre lesestoff! Nå sitter jeg helt alene i et mørkt og stille hus. Deilig! Barna er hos foreldrene mine, og mannen er på et laiv-møte. Jeg har nettopp tatt meg et langt bad, og har fortsatt nesten en time til noen andre kommer. Middag blir rester fra igår, så trenger ikke å tenke på det en gang. Skal bare slappe av og pleie meg selv litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. juni 2011 #1559 Del Skrevet 5. juni 2011 Gratulerer med ungenes bursdag og egen bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #1560 Del Skrevet 7. juni 2011 Dagene er veldig fulle. Det er mye å gjøre på jobben da jeg gradvis tar over de nye oppgavene mine, samtidig som jeg har alle de gamle fortsatt. Ting har hopet seg opp og det er blitt lange dager, og idag jobbet jeg også en time hjemme etter at barna var lagt. Heldigvis begynner den nye personen på mandag, slik at jeg etterhvert får litt avlastning. Igår var jeg med i designkonkurranse. Det var veldig gøy, selv om jeg ikke vant noe. Godt å bli ferdig med det også, slik at jeg har en ting mindre å fylle dagene med. Fremover blir det nok med bryllupsforberedelser. Nå har jeg nettopp tatt pai nummer 2 ut av ovnen. Det er sommerfest i barnehagen imorgen og alle skulle ta med seg en middagsrett. Vår avdeling skal i tillegg ha med kake, men den tenker jeg at jeg baker imorgen tidelig. Plutten skal på helsestasjonen imorgen kl 9, så hvis jeg bare står opp tidelig nok burde det gå bra Plutten har forøvrig hverken astma eller allergier, han bare hoster masse. Nå skal jeg slappe av litt foran PCen. Burde sikkert gått og lagt meg, men har ikke lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå