Gå til innhold

Et hjem fylt av kjærlighet

Kara W

Anbefalte innlegg

Sjefen min har vært borte i to dager, og jeg har fått gjort masse på jobben. Har kommet frem til at en del av frustrasjonen er at jeg lager meg en gjøreliste, og så kommer hun stadig med nye oppgaver som gjør at jeg ikke kommer noen vei på min liste (som stort sett består av oppgaver hun har gitt meg tideligere). Altså, det er slik rollene våre skal være, og ettersom jeg fortsatt er ny så vil det være naturlig at det er hun som gir meg oppgaver for det meste, men jeg gleder meg til stillingen blir enda friere. Også har jeg åpnet vinduet på plassen min, og det hjalp masse det også. Det er visst ganske dårlig luft der.

Sist helg hadde jeg kjøpt Ben&Jerry's is, men på torsdag da jeg skulle spise den hadde mannen spist den opp. Jeg sendte ham i butikken etter en nye en, og ble sittende resten av kvelden forran TVen og spise den opp :sjenert: I går fikk jeg lyst på mer, så da gikk hele familien en tur etter middag. Det var lenge siden sist. Det ble is til både store og små, og Plutten var litt bekymret over at lillesøster ikke fikk, og spurte om vi ikke skulle kjøpe en babyis også. Det ble sent i seng for alle, og tidelig opp som vanlig :sukk: Men nå sitter barna på rommet sitt og "leser" bok.

Jeg har sett at det er bruktmarked for barnetøy idag, så mulig vi tar en tur dit. Ellers er planen for helgen å slappe av og kose oss som familie. Og kanskje å planlegge garderoben for Whitby-turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmm B&J :sikle:

Jeg vil også til Whitby! Kan jeg være med i kofferten din? :nigo:

Hvis du blir med Kara får ikke vi sett hverandre neste helg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt deg med, og vi har faktisk en seng til overs, men jeg sliter allerede med å pakke under 15 kg, sa da betaler du overvekten :opplyser:

Jeg har tenkt til å ta flere turer over, så det er bare å bli med en annen gang. Reise, opphold og konsertbilletter kom på under 3000,- per pers, så så veldig dyrt trenger det ikke å være (det er selvfølgelig utenom mat, drikke, korsetter og shopping, da :shoppe: )

Også er det VÅR :strix: Jeg gikk ut idag med vårkåpe, vårhandsker og vårstøvletter.

Mamma tipset meg om salg i bokhandelen idag, så jeg tok med meg begge barna en rask tur ut. Trodde jeg. Første stopp var Nøstebarn, som hadde tilbud på ullundertøy. Dernest havnet vi på lekeplassen utenfor biblioteket, for så å tilbringe 45 min inne på biblioteket. Kom oss til slutt til bokhandelen hvor jeg kjøpte fire bøker (guttungen var veldig insisterende på å betale for biblioteksboken sin også, men heldigvis var mannen i kassen med på leken). Gutten fikk øye på Burger King, så da ble det lunch der. Han var veldig hjelpsom og matet lillesøsteren sin med pommes frittes, og forklarte om bordregler. Etter å ha spist ville han shoppe mer, og hver gang jeg forslo å gå ut, så maste han bare etter fler butikker. Så da ble det etterhvert et par nye handsker til meg også. Et rent fornuftskjøp, ettersom handskene jeg hadde på meg var slitte og hadde hull i seg :jepp: Avsluttet turen med en halvtime på lekeplassen før jeg nærmest slepte ham hjem. Da hadde vi vært ute i over 4 timer :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra han er glad i å være ute da! Naobene til pappa har 2 sønner, hvor han ene omtrent må draes ut av sofaen *grøss* Og han er bare 5! Har vært sånn siden han var rundt 2, og er særdeles inaktiv i barnehagen også. Ikke noe galt med ham, han er bare en skikkelig sofagris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldiggris som skal til Whitby! Håper jeg kommer meg dit igjen. Snakket så vidt med J, og hun sa jeg måtte komme igjen, og at det var lenge siden de hadde sett meg - og det er jo rett! Men det blir nok neppe med det aller første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tilbake fra en helt fantastisk uke! Vi har shoppet, spist, pratet, danset drukket og shoppet litt til. Tror jeg brukte rundt 4000,- :dåne: Men alt var så billig der borte, og nå har jeg en oppdatert garderobe og kan kaste masse gamle, slitte klær. Det var fint å møte igjen gamle venner, selv om det var mange som ikke var der i år. Jeg har sovet masse, og må ærlig innrømme at jeg ikke savnet familien så alt for mye :sjenert: Men det er veldig deilig å være hjemme hos dem igjen også.

Idag ville mannen på skitur, men siden jeg er forkjølet så var jeg ikke så veldig keen. Endte opp med at vi ble med alle sammen, og mens han gikk en runde, så lekte jeg og barna i snøen. Først gikk Plutten ca 20 meter på ski, og så ville han bygge snømann. Plutteline fikk krabbe rundt i snøen for første gang, og prøvde å smake på den ved å stikke hele hodet ned i bakken. Hun smakte også på storebrors ski og på badevannet. Alt forsvinner inn i munnen om dagen. Svigermor var innom en tur med en god venninne, som det viser seg at har vært forlovet med broren til ene kollegaen min. Verden er ikke stor!

På kvelden var vi på pannekakehuset med foreldrene mine for å feire at faren min i teorien ble pensjonist på torsdag. Han har jobbet masse overtid, inkludert helger, hele måneden for å rekke å bli ferdig, og så jobbet han til kl 19 på fredag. Han skal på kontoret mandag-onsdag også, og kanskje torsdag, så han er ikke helt klar til å slippe enda :ler:

Kvelden før jeg dro hadde jeg og mannen en lengre samtale om Plutten, for han hadde begynt å oppføre seg ordentlig ufint i det siste, og hver gang vi prøvde å kjefte på ham latet han som om han var en baby. Vi har nok forventet litt for mye av ham, og tenkt at han har blitt så stor gutt, kombinert med for lite positiv oppmerksomhet. Det føltes ikke godt å reise fra ham etter den samtalen :tristbla: Men mannen har tatt tak i det mens jeg var borte! Barnehagen har innrømmet at han blir oversett en del, ettersom han er stille og forsiktig. Plutten ser jo da at det er de barna som bråker og oppfører seg dårlig som får oppmerksomheten, dessverre. Mannen har derfor latt ham ha kortere dager i barnehagen, og hjemme har vi blitt flinkere til å leke med ham på hans nivå, oppfordre ham til å prøve nye ting og ignorere når han ikke klarer noe eller gjør noe "feil". Det blir fortsatt en del fokus rundt mat, men det bedrer seg. Jeg synes han er blitt rundere mens jeg var borte, og han har mye mer energi enn før. Vi var i utgangspunktet veldig fornøyde med barnehagen, og fra høsten av skal begge barna gå der, men jeg vet at de kommer til å fortsette med redusert bemanning, og da begynner jeg jo å lure på om det er det beste for ham. Ikke det at jeg tror det er så mye bedre noe annet sted. Det er ikke lett å være mamma alltid :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, fine fine turen til Whitby!

Heldig du er som kan reise sånn.

Dessuten tror jeg det er sunt og være litt borte og "glemme" og savne de som er igjen hjemme. Tid for seg selv er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen og nyter tid med familien, og idag hadde jeg en veldig god dag på jobben. På morgenen kom sjefen bort og spurte om vi ikke kunne ta en samtale etter lunch. Jeg blir alltid supernervøs og innbiller meg at han har tenkt til å si at de er så misfornøyd med meg at de sier meg opp :sjenert: Men det var det altså ikke, heller det motsatte. Hun som er min nærmeste sjef har sagt opp, og han ville vite om jeg ønsket å bli vurdert for stillingen hennes! Det var altså ikke et konkret tilbud, men det betyr jo at de ikke er helt misfornøyde med meg. Skal passe på å være ekstra flink på jobben fremover :jepp:

Imorgen skal vi på visning på et hus som jeg tror kan være veldig fint, og etterpå skal jeg på sjokoladesmaking. Gleder meg :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med jobben, ja, men det er ikke noe som er sikkert enda. Jeg får passe på å oppføre meg bra og jobbe flittig fremover, og håper på det beste.

Sjokoladesmaking var :sikle: Han som holdt det er på kokkelandslaget, så han kunne sakene sine! Han demonstrerte ulike måter å lage konfekt på, og så fikk vi smake etterpå. Var god og mett da jeg gikk derfra :jepp:

Mannen er ute med venner idag. Hadde egentlig tenkt at jeg skulle benytte tiden til å lese, men er ikke særlig motivert. Har lagt opp to par bukser til foreldrene mine som reiser bort imorgen, så vurderer å fortsette å sy, nå som symaskinen står fremme. Eller kanskje jeg bare setter meg i sofaen med engelsk fudge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladesmaking var :sikle: Han som holdt det er på kokkelandslaget, så han kunne sakene sine! Han demonstrerte ulike måter å lage konfekt på, og så fikk vi smake etterpå. Var god og mett da jeg gikk derfra :jepp:

Å herregud.

Jeg hadde dødd av lykke.

Når det er sagt, så sitter jeg med munnen full av melkesjokolade i dette øyeblikket.

Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært syk og sengeliggende i to dager :tristbla: Er frisk igjen nå, men det skjedde selvfølgelig den dagen vi skulle ut og spise med jobben, så da fikk ikke jeg vært med :sukk: Hadde gledet meg veldig til å være litt sosiale med dem, for det virker som en veldig hyggelig gjeng.

I går gikk vi en tur hjem til foreldrene mine, og mens mannen sagde ned trær for dem, så tok jeg med barna på lekeplassen. Plutteline satt i sandkassen for første gang. Det var morsomt å sparke i sanden, men spaden skjønte hun ikke så mye av. Plutten fikk prøve en løpesykkel og jeg lurer nå på om han skal få en slik til bursdagen sin. Han som hadde den var ikke fylt 3 år enda, og syklet full fart sammen med moren sin. Jeg oppdaget ikke en gang at det ikke var en ordentlig sykkel før de var helt innpå ham. Gutten hadde full kontroll og lekte til og med på de minste skateboard-rampene.

I dag var jeg og Plutten på Plantasjen og brukte 550,- :dåne: Etterpå sådde vi frø, så nå står den lang rekke med blomsterpotter i vinduskarmen. Jeg har aldri sådd noe før, og damen på Plantasjen visste heller ikke hvordan man gjorde, så det blir spennende å se om det vokser opp noe etterhvert.

Det er så koselig å bruke litt ekstra tid på Plutten. Har virker så glad og fornøyd når vi er alene, og sutrer nesten aldri. Er helt med på alt vi gjør og veldig lærevillig. Han havner jo så lett i bakgrunnen ellers.

Mannen og Plutten er nettopp ferdig med å bake en kake, og nå har han sovnet. Tror det har vært en god dag! Etter å ha brukt så mye tid med sønnen min skal jeg nå gå og bruke litt tid med datteren min. Hun er veldig søt hun også :hjerter_rundt:

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke damen på plantasjen hvordan man sår? :hakeslepp: Det er litt som å jobbe på en garnbutikk og ikke kunne noe om strikking...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...