Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Tror ikke lille har fått toårsjekslene sine nei... Han går og tygger på hendene sine om dagen, så det kan jo hende noe er på vei! Men han gaper ikke frivillig, så det er litt vanskelig å se! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det skikkelig sommer!! Varmt og sol, dårlig matlyst og kranglete unger.. Kjære har minst 40 prosjekt som skal gjøres i/rundt huset, noe som betyr at det er jeg som står for barn og mat. Akkurat nå har jeg en timeout, bestilt dor en time siden. Har en del kynnere, særlig sånn fra kl 12 og utover, og ønsker meg ikke noen for tidlig fødsel. Det gjør ikke mannen heller, så da jeg truet med det, ble søknaden om timeout innvilget! Knøttet er i alle fall storfornøyd med at mor ligger stille og vannrett, for inni der er det fest! Synes til og med utenpå noen ganger! :rodmer: Har vært lite fart på h*n de siste par dager, men tror det er fordi jeg har stått på for mye. Masse kynnere også i går, så kanskje på tide å roe reka...

Lille sov ikke noe på dagen i går. Jeg prøvde å legge han som vanlig i 12-tida, men det var visst uaktuelt. Sovnet fort kl 19 da! I dag sov han 1,5 time, og jeg måtte vekke han. Tenker å trappe ned dagsoving mot barnehagestart igjen, så får vel redusere til max en time om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag! Alt var fint, og knøttet lå og sprellet og kavet en hel masse. Smilte tilogmed, sa jordmor! :) Det var visst litt vanskelig å se, men hun sa at hun ikke kunne se noe som tydet på at det skulle være en gutt... Så da tolker jeg det slik at det er en jente! :) Men det spørs om vi ikke må til en 3D-UL for å få det bekreftet! Nysgjerrighet.... Var innom en babybutikk etterpå og kjøpte en plysjdress i beige med bamse på - trygt om det skulle vise seg å være gutt også! :fnise: God stemning i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. Litt tidlig enda for dere! ;) Alt bra med din da? Det er jo det viktigste...

:fnise: Alt fint ja! Var en sprellende liten sak, med bankende hjerte, også vinka den til oss :strix: Bilde i dagboka mi hvis du vil se :Nikke:

Glemte å skrive at terminen ble flyttet fram til 4.des, så nå er heg plutselig 19+3 i dag! :)

Oj, så deilig å bli flytta litt frem! Hun dama som undersøkte meg sa at hun målte den til å være 10+4, men jeg selv har regna meg frem til 10+5, så jeg gidder ikke endre noe, er jo bare en dag, og spesielt siden jeg "mister" en dag... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første UL jeg var på denne gangen konkluderte også med at termin var lenger unna enn jeg trodde selv, men spørs om hun bare var litt liten av vekst i begynnelsen! Uansett er det denne terminen som gjelder framover, så får vel endre ticker etter hvert... Hvis jeg husker det...!

Lille liker IKKE å sove i var,en som er nå, så han er veldig kranglete rundt leggetid. Har det kjølig på rommet, men han er jo helt oppspilt hele dagen og sikkert overtrøtt. I går kom han opp igjen ca kl22, og nektet plent å legge seg igjen. Lå i 3 minutter før han satte seg opp og proklamerte at han var ferdig med å sove for i dag. Endte med at han la seg samtidig med oss, i vår seng... Jaja, det vlir vel bedre til høsten igjen! I morgen reiser vi på biltur og blir borte i uoverskuelig fremtid. Har bestilt oppbevaring på posten i 14 dager, så vi er kanskje hjemme igjen til den tid.. Masse slekt og venner som skal besøkes. Hodet mitt gleder seg, men ryggen min gruer seg veldig. Klarte såvidt en 20minutters biltur i går, men var som en gammel dame da jeg skulle ut av bilen igjen. Bra det ikke er en lav Porche eller noe, ellers hadde jeg blitt sittende der! :fnise: Førsteetappe i morgen er 3 timer, med en fergetur på midten. Helt greit håper jeg. Andre etappe blir verre, med 4-5 timer i bil med påfølgende overnatting i telt... Kanskje jeg skal hoppe av på nærmeste hotell i stedet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med UL! Og stas med ei lita jente da (mest sannsynlig ;) )! Jevner ut flokken litt ;)

Varmen er lite populær her også, så for de små sin del så håper jeg på litt kjøligere vær. Jeg rekker jo uansett ikke å sitte noe ute i sola selv, så da holder det med 20-22 grader :)

Må huske å ta vare på deg selv på ferie da. Nærmeste hotell eller campinghytte er kanskje ikke dumt etter en lang biltur hvis bekkenet/ryggen er litt kranglete.

God ferietur! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjemme fra tidenes lengste ferie! 10 dager var nok, og vi bestemte oss for å droppe den siste overnattingen og bare kjøre hele veien hjem i dag i stedet. Hodet mitt sier at det var en kjempeide, bekkenet og ryggen er blodig uenige... Har fått skikkelig trøbbel med begge to den siste uka, kanskje pga mye bilkjøring. Tidligere var det kun bak og rundt halebeinet, men nå stikker det oftere og oftere i symfysen også slik som da jeg var gravid med lille. Ser kanskje ut til at det blir dårlig med oppstart på jobb etter ferien for meg... :(

Kom hjem i kveld, og her står huset på hodet. Utpakkingen er 50% ferdig (bare mannen sin bag igjen, men det er seriøst ca 50% av totalen). Lille er badet, alle er matet men ingen er i seng. Mannen klipper plen, og ute (og inne) er det minst 30 grader. Måtte bare ha en KGpause for å oppdatere meg litt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre tid til å skrive nå heldigvis. Lille er rekordtidlig i seng, sovnet ca 19:30 etter å ha duppet av flere ganger siden kl 16, og minstetass spiser kvelds etter et friskt kveldsbad. Er på hytta på ubestemt tid, og jeg har fått vasket og ryddet en del. Utrolig hvor mye utstyr og leker som samler seg her også, uten at det egentlig er plass til så mye! Trenger smart og fin oppbevaringsløsning.... I kvelds blir det eplejuice i stettglass og Minde banansjokolade på verandaen i solnedgang, med mindre vi blir jaget inn av knott og mygg..!

21 uker og 3 dager i dag, og massevis av liv og røre i magen! Mannen kjente bevegelse på utsiden for 3 uker siden, så dette er tydeligvis ei som er frisk i frasparket! Heretter blir vedkommende omtalt som Snusk...! Er fortsatt grusomt trøtt fra ca kl 13 og til sengetid, og sovnet flere ganger på plenen i dag mens jeg "passet" lille. Bekkenløsningen er på stigende kurs, med enkelte bedre og verre dager. Foreløpig er jeg usikker på om det er en god ide å begynne på jobb igjen etter ferien, men det er så fryktelig kjedelig å være sykmeldt såååå lenge! Får se det an, og håper mannen kan være en klippe av reality checks slik som sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen gikk todt og vel i vasken, for her sitter jeg med en våken lille.. Hylte slik at han vekket minstetass som hadde sovnet, så måtte ta han med ned i stua. Kjære er nede ved vannet sammen med storetass enda, så der er det ikke noe hjelp å få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld gikk heldigvis leggingen mye bedre. Han sovnet en stund i bilen da vi var på handletur i dag, så det var kanskje det som gjorde det.. Uansett, han sov hele natten i egen seng og våknet ikke før kl 09!! Har aldri skjedd på hytta før..

Jeg og mannen har begynt å diskutere navn til snusket, men han klarer ikke å være seriøs. Husker at det var akkurat det samme sist! Mannfolk.. Jaja, han har da malt en hel masse i dag, så hvis han nå topper det med å kjøre til butikken og kjøpe sjokolade til meg, skal han få slippe å diskutere mer navn i dag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med mye liv :strix:

Vi har diskutert navn vi også, kommet over på det litt mer seriøse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sjokoladedilla på gang ?

Gøy med liv i magen ja... har du kjent det lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har kjent liv en stund ja, i alle fall 5 uner siden heg var helt sikker på hva det var! Kjente det tidlig sist også, men det er jo ikke "korrekt" å si noe om det...! ;) Sjokoladedilla har jeg uansett, gravid eller ei, men i går måtte jeg klare meg uten... Ble bringebær i en skål i stedet - ingen dårlig erstatning!

Vanskelig med navn ja... Vi vil ha et enkelt og greit navn først, gjerne noe ikke "alle" andre heter, og så et mellomnavn som er litt tyngre. Alle tre gutta her har det slik, så vi fortsetter trenden. Dog veldig vanskelig å finne TO navn som vi begge er enige i!!

I dag er første dagen hvor magen er i veien. Kjenner at det er vanskeligere å bøye meg ned, og måtte gi opp jakt på legoklosser under sofaen.. Skolisser er nok neste på listen for å ta en laaaang juleferie. Men det er full fres inni der, og jeg er glad det er noe annet enn (bare) sjokolade som gjør at jeg blir mindre mobil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen din som min? :ler: "Åååh,hva syns du og Augsut?" også svare han "Nei, Kåre Johnny eller Bernt er finere". "Hva tenker du om Sofia?" så svarer han "Jeg syns Olga Kjellaug klinger bedre"..... :bond: Han er så duuust! Men han har faktisk kommet med hele TO seriøse navneforslag, synd jeg ikke er så fan av det ene... :sjenert: (forøvrig så er det Noah )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn ja! De siste dagene tar han alle mine flotte forslag og setter sammen med Samanta eller Brugdhild eller noe sånt... Men de må gi etter til slutt, så det er bare å holde ut! August er forøvrig et veldig fint navn! :jepp: Kanskje ikke på min lille jente, men... :fnise:

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...