Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

I dag var jeg innom sjefen og sa fra om knøttet som er på vei, og reaksjonen var ubetalelig: "Ok. Ja, det er greit det!" Haha!! Trodde jeg skulle le meg ihjel da jeg gikk derfra. Mulig har ble satt ut og overrumplet altså, men hallo! Flott at det er greit for sjefen at jeg er gravid da - ellers måtte jeg nok tatt abort! For en fjott.. Jaja, da var det gjort! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en strålende dag! :sol: I dag er det sommerfest i barnehagen, og jeg fryktet i det lengste at vi måtte fram med ullklær og votter (et skal være ute), men da gradestokken viste 20 grader før jeg gikk på jobb i dag tidlig, var det greit! :) Storetass er opptatt i kveld, så det blir jeg og minstetass og lille som tar oss en tur på fest. Minstetass lærte endelig å sykle uten støttehjul i helga, så han skal få sykle til barnehagen i kveld. Det blir nok stas! Jeg har god tid på jobben, og til tross for konstant do-nød, tørste og ulvesult, er det en behagelig dag! Jeg og kjære fikk til og med tid til litt :sengekos: før jeg sovnet i går, men det likte tydeligvis ikke knøttet. Monsterkramper i magen i en halvtime etterpå! Har ikke tenkt på det siden lille ble født, men nå husker jeg jo at det var sånn da også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en kjempefin kveld! Litt for mye folk (som vanlig) men både minstetass og lille oppførte seg eksemplarisk. Jeg hadde glemt å ta med bleier, så lille fikk selvfølgelig til en skikkelig bæsjebleie midtvis i seansen. Ble tidlig hjemtur og så bad, men det gjorde ingenting. Han sloknet i alle fall som et lys i åttetida, fornøyd med dagen!

Siste dag på jobb før helga!! Blir fantastisk med miniferie nå. Vi reiser på hytta i kveld og blir til fredag. Der skal jeg ligge på gresset og se på at humla suser! :fnise: Ja, riktig........ løpe etter lille og la humla suse for seg selv, tenker jeg vi sier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rar sjef du har :fnise:

Frøken Fryd skal ha sommerfest i barnehagen neste onsdag (men på dagtid 15-16:30), så jeg håper at jeg ikke har født (eller jo... eller nei... eller...) og at det blir finvær.

Herlig å ha en hytte å dra til! Kunne veldig gjerne tenkt meg å ligget i gresset og sett på humla

:hjerte: Mannens familie har en hytte på fjellet som det egentlig går veldig fort og greit å komme seg til, men jeg er litt mer av typen som liker meg ved sjøen (og gjerne litt mer skjermet fra hyttenaboer), så den blir lite brukt av oss, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hytta vår er ved sjøen, og vi har egen brygge med badeplass! Som regel for kaldt til å bade da... men robåt er fint det også! Ja, sjefen min er ganske rar.. Etter jeg begynte her i høst tok det flere måneder før han kunne si noe annet enn hei til meg, og han løpe avgårde hver gang jeg traff på han ved kaffemaskinen! Nervøs type! Håper på ny sjef/ny avdeling fra høsten av - det er flere gode å velge mellom her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, rar sjef ja! Jammen godt han sa det var greit :ler: Deilig med hytte ved sjøen ja, foreldrene mine har også det, og jeg elsker den plassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært et døgn på hytta nå, og hadde en kjempefin dag i går!! Strålende sol og varmt og deilig, fikk ryddet og støvsugd og kostet ut døde humler. Lille og tassene løp rundt og koste seg o det er ingenting der de kan skade seg på. Deilig! Jeg fikk et akutt behov for en powernap, men akkurat da hadde kjære og tassene reist på butikken så jeg måtte holde øye med lille. Sovnet i gresset...

Nå rydde og ordne hus, siden svigers kommer om et par timer... Blir fullt hus og stormende jubel her et par dager framover - må passe på bekkenet kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin helg med masse besøk og unger over alt! Lille har blitt skikkelig mammadalt, og vil ikke sitte på fanget til bestemor en gang! Heldigvis tar ikke bestemor seg nær av det! :fnise: I dag er en slapp dag på jobben, og jeg kunne godt tenkt meg å være hjemme og pleie forkjølelse i stedet for å være her... men, men... I morgen er barnehagen stengt, så da blir det nok en hjemmedag på meg og lille uansett! Man kan vel krysse av for "syk barnepasser" på egenmeldingsskjema, og det er vel det som er mest sant... vi har ingen andre til å passe lille, så da måtte han heller blitt med på jobb! Sikkert moro for elevene mine, men vi hadde jo ikke fått gjort noe som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og svetter... varmt i lufta og sol ute, jeg har feber og er forkjølet. Bra folka på kontoret mitt ser ut til å ha tatt en fridag, for her er det basiller og nysing det går i! Formen er stigende etter to paracet og nesespray med mentol, men effekten er dessverre ikke varig... I tillegg må jeg på do hele tiden (kjennes i alle fall sånn ut), og bekkenet sier tydelig fra om at 100 trappetrinn opp og ned til kontoret flere ganger om dagen ikke er greit lenger. Sutre, sutre... Lille sov godt i natt, og kom ikke inn til oss før i 6-tida. :hoppe: Han fikk en dose med hostesaft før han la se i går, så jeg tror det ble roligere for han pga det. Blid og fornøyd kunne han proklamere i halv åtte-tida at han var våken, så han får nok en fin dag i barnehagen i dag! Har fått seg caps, og den er det vanskelig å få av han om kvelden når han skal legge seg... heldigvis, for solhatt skulle han i alle fall IKKE ha på!! ("Ærlig talt mamma, det ser jo helt teit ut!!"-blikket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke gamle før de finner ut hvordan de vil ha ting! ;)

Håper du snart finner formen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte solhatt til lita i dag, rosa og hvitrutet (grøsser, nei rosa er ikke min favoritt) og hun konstaterte fornøyd med et stort glis "taps" , må desverre tilbake å se om de har i 52 i stedet for 51.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: Så søtt, pusilus!! Hun liker tydeligvis rosa da, selv om mor er misfornøyd! Bare å venne seg til - tenk på alle de glatte tenåringsidolene hun kommer til å tilbe de neste 15 årene! ;)

Missiw: Det er ikke mulig å ikke forstå hva han vil lenger nå i alle fall, så får jeg bare håpe han ser fornuften i å ha på vinterdress om vinteren og shorts om sommeren (og ikke omvendt)!

______

Lille sov i egen seng i ett strekk fra 19:30 til 06:30 i dag!! :hoppe: O lykke!! KANSKJE han endelig har skjønt seg på soving............ Jeg er derimot ikke det minste uthvilt, til tross for uante mengder sammenhengende søvn. Tror ikke jeg kan sove nok for tiden... Men, jeg synes så tydelig at jeg kjenner litt forsiktig sprelling i magen av og til, og da er alle dager i zombie-tilstand helt OK! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Herlig at han sov godt :) Jeg er godt fornøyd med foregående natt 21- 6.55, i dag sovnet hun før 20.00 noe som aldri skjer og jeg frykter det blir morgen kl fire :natti:

Hurra for 14 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som skjedde her, håper det gikk bedre hos deg! Lille våknet i natt kl 04:15 og hylskrek. Ikke mulig å få han til å være stille, og vekket hele huset... Vet ikke hva det var, for han bare sa at han ville pusse tenner og ut i sandkassen og tørst. Vann ville han ikke ha. Så da skiftet vi bleie og tok av pysj. Han sovnet da jeg la meg halvveis oppå han - ellers trodde han ikke at jeg var der. Så i dag har han fri sammen med meg, og vi skal ut og kjøpe bursdagsgave til han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet i sjokk fem på seks, ikke noe lyd fra lita. Hun våknet hylskrikende 6.15 da jeg stod i dusjen så faren tok henne. Det er godt med alenetid på badet på morgenen. I dag sovnet hun ca ni igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en rolig og god helg hos svigers, og lille og tassene har kost seg fryktelig! Lille fikk plaske i basseng i hagen og de store raste rundt på fotballbanen i nabolaget. Fint vær og varmt hele helga! Lille har sovet katastrofalt dårlig i det siste, mest pga hoste og tung pust. Jeg skal ringe og få en legetime i dag, for lurer på om det kan være astma eller allergi. I går kveld våknet han ca kl 21 og var så tett at han måtte være vertikal for å få igjen pusten. Blir verre når han gråter, og det gjør han selvsagt når han ikke får puste skikkelig... Så det har blitt noen netter i senga vår igjen... Men i dag skal jeg kaste ut teppene på rommet hans, og det skal luftes der hele ettermiddagen og kvelden. Hunden er for tien omplassert i anledning ferieturen vår (bare to uker til!!), så det kan jo hende det hjelper også. Håper virkelig ikke han er allergisk mot hunder.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...