Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var først hos legen på torsdag, så det er bare min egen feil ;) Det kommer vel brev i posten ila uken tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, da så! ;) Fikk brev noen dager etter jordmortimen. Effektivt, det er jo ikke før i juli!

Lille har sovet i sin egen storguttseng hele natta!!! Var oppe en tur ca 23:30 i går, men sovnet til igjen etter litt vann mens je satt ved senga hans. Har nå plassert vannkoppen slik at han får tak i den uten å måtte gå ut av senga, og det kan jo være at det er en suksessfaktor... Eller så kan det vise seg å ikke spille noen rolle! I alle fall sover han enda (!!!!) og han skal ikke i barnehagen før litt senere. UL i dag, men den faste legen håper jeg. En fersking sist som rotet veldig med å finne fram og glemte å snu skjermen mot meg så jeg fikk se skikkelig. Kanskje får vi høre hjertelyden i dag?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på UL i dag, fikk til og med bilde! Det var den samme ferskingen som sist, men har visst fått litt mer erfaring nå. :fnise: Tenkte å fortelle tassene (og lille) i kveld, og da er det vel spredd over hele stedet i løpet av dagen i morgen. Minstetass klarer IKKE å holde sånt for seg selv, så det blir nok tema i "fortelle-kroken" i 2.klasse i morgen tidlig! ;)

Nå jobb, men er SÅÅÅÅ sulten!! Har kjøpt meg god lunsj, men tenkte liksom å spare den til...lunsj... Kanskje bare en liiiiiiten smak...........!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææææsj :( Bihulebetennelse er noe dritt ja, signerer på den. Jeg har hatt mye av det siden jeg ble gravid denne gangen.

Håper den blåser bort hos deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blåst noe særlig i natt, men det knitrer godt oppi der! Ikke spes behagelig... Har begynt med nesespray (saltvann fungerer ikke), så håper det løsner snart.

Lille sov hele natta i egen seng - igjen!!! Skjønner ikke hva som foregår, men plutselig har det snudd (fingers crossed). Han kom i alle fall blid og fornøyd inn på kjøkkenet i sjutida etter jeg hadde listet meg forbi døra hans et par ganger. Satser på at det holder videre også! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: for 12 uker, og at alt så bra ut på UL! Har Lille og tassene fått vite det nå? Hvordan tok de det? :)

Her er det også bihulebetennelse på gang. Kan ikke huske at jeg har hatt det så kraftig før, men i går fikk jeg tak i et sånt "nesehorn" og krysser fingrene for at det skal hjelpe. Men har måtte ty til både Paracet og vanlig nesespray så langt :sjenert: Noen kloke råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 12 uker :strix:

Nesehornet hjelper ikke meg noe særlig, det tørker meg helt ut oppi der og det blir enda mer hovent av den grunn. I kveld har jeg tydd til vanlig nesespray for å klare å sovne, saltvann hjelper ikke, i morgen skal jeg hørem med JM angående nesonax (eg allerginesespray) som jeg fikk tips om her i dag. Hun som tipset meg slet med bihulene i fire å og kansler antibiotika jevnlig og etter hun begynte på nesonax har hun vært helt fin. Men gravide skal jo holde seg unna alt, så jeg tviler på at det er noe vi kan ta :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legesøster foreslo Rhinexin, men så sjekket hun felleskatalogen og den skal ikke brukes av gravide. Er litt bedre nå, men liker ikke tanken på å ta vanlig nesespray så mye heller... Men heller det enn å ha så vondt!!

Lille var en drøm å legge i dag, så nå håper jeg det holdr hele natta. I natt endte jeg på madrassen på rommet hans, etter at kjære ga opp kampen etter to minutter i halv to tida... Han er helt håpløs om natta, og da er det enklere å gjøre det selv. Til tross for at jeg blir helt utslitt dagen etter... Det er jo tross alt ikke en sykdom å være gravid! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for tolv uker! :strix: Godt at alt sto bra til med den lille i magen! :hjerte:

Det er ille nok å være gravid, selv om det ikke er noen sykdom ;) , om en ikke skal drive å natterangle! Håper det blir flere netter uten nattevåk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man skal jo være forsiktig med vanlig nesespray som gravid også :-/ , men noen ganger bare må man....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen husket ingenting av det der da jeg konfronterte han med det i går på dagtid, så i går kveld tok han hintet og la seg inn til lille da han våknet i 23-tida. Håper initiativet holder seg!

Nå i dag tidlig fortalte vi tassene og lille at det skal bli storebrødre (igjen)! Tassene ble glade, og jeg tror nok dette går helt fint. Vi forsikret dem om at det blir akkurat det samme som før bare med en baby til. Sist trodde minstetass lenge at han mått flytte da lille ble født, men nå har han forhåpentligvis blitt litt eldre, visere og mer erfaren! ;) (Når det er sagt så var det også flere voksne mennesker som lurte på om vi skulle si opp kontrakten med BV nå som vi skulle få en "egen", da lille var på vei - for noen håpløse holdninger!! Selvfølgelig ikke!!)

I dag har jeg fri, formen er fin og jeg har bare noen få ting jeg MÅ gjøre. Må hente bursdagsgave fra mamma og pappa på posten, må kjøpe lodd-premier til sommersvslutning i barnehagen, og må hente pakke fra Ellos med enda mer klær til stadig voksende småttiser. Bestilte sånn soldrakt til lille som han kan bruke når vi eksl på ferie. I går var jeg på middag med jentene, og det ble en del gravidsnakk selvsagt. Bare en av oss nå som ikke er gravid, men kun kunne også godt tenke seg å være det. Er nok litt sårt for henne, og jeg vet altfor godt hvordan hun har det... Håper det går veien for henne også veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker! :duskedame:

Håper du har hatt en fin fridag, og at mannen din er mer "våken" på nettene framover så du får slappet av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gikk i ett her, med rydding av hus, hyttetur og sykkeltur presset inn på to dager. Utrolig hva man rekker! Koselig på hytta, men lille har blitt så forkjølet igjen. Surkler og hoster til han kaster opp. Og det gjorde han selvsagt etter han hadde lagt seg på hytta, hvor vi ikke har innlagt vann... Han ble sittende oppe med oss (han sov da), og så sov han greit resten av natta heldigvis. Synes det er skummelt å legge han på et rom alene når han er så tett i bringen. Får bestille en legetime og sjekke for astma og allergi..

Nå er jeg på jobb igjen (rolige dager), men burde nok egentlig vært hjemme.. Svimmel og kvalm, eneste dag med brekninger så langt i svangerskap nr to.. Men jeg kan ikke være syk mer nå, har blitt mange enkeltdager det siste halvåret. Må si fra til sjefen om graviditeten i dag. Han er litt rar, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. Han blir nok ikke sur eller noe, men han har ikke så lange sosiale antenner! :fnise:

I dag kommer vaskedamen igjen!! Gleder meg til å komme hjem til rent og pent hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...