Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe... Fine de også! ;) Lille elsket de ullpysjene han hadde, helt til de ble altfor små. Har ikke fått prøvd de nye enda, i og med at det er for varmt til pysj for tiden... Gleder oss til høsten da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at alt var bra på JM timen :)

Vi har hatt noen nattdrakter fra janus vi også + bodyer, flere i ull/silke -de er fantastisk. Er det tipsy de heter? Elsker janus og safa :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt at sf-målet var i orden denne gangen. Med lille var det alltid for lite, fordi ham lå på tvers nesten fram til fødsel! JM forstod ikke dette den gangen, selv og jeg sa at han lå på tvers, så jeg husker jeg ble veldig usikker og nervøs etter å ha vært på kontroll.. Denne gangen har jeg bestemt meg for å ta JM med en diger klype salt, og ringe rett til mine helter på gynpol hvis jeg er bekymret for noe! Froeløpig få bekymringer da, snusket er mer og mer sprelsk for hver dag som går. I går kveld var det skikkelig show her, og mannens hånd fikk seg noen ordentlige kavringer! :fnise:

Deilig slapp morgen her i dag! Tassene er borte, så lille er enebarn. Han kom inn til oss 06:15 og har løpt rundt med lego og bøker om traktorer siden da. Mannen sin tur å stå opp, men han skjønner seg ikke på konseptet!! Tok hintet da jeg bad lille om å gå på kjøkkenet og steke egg! :fnise: I dag er planen en tur til byen med vandring ved havna og påfølgende pizzalunsj med verdens beste steinovnsbakte pizza! :) Nå roper lille at "det er floskost, kjæle" så får gå og se hvordan eggene ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååh, "kjæle"! :hjerte:

Her tar det også litt lang tid før kjære skjønner at han skal stå opp. I dag gjorde han først det når lillebror klatret oppå hodet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det var en koselig dag på bytur i går :) Ja, de mannfolka må som regel ha det inn med mer enn ei teskje, hver eneste gang! Sukk... Kjenner meg igjen..

Herlig å høre om sprelske snusket :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en veldig koselig bytur i går! Rakk akkurat tilbake til bilen før regnet kom, og traff tordenværet på vei hjem.. Lille koste seg med å se på alle Eliasbåtene som lå til kai, og pizzarn var minst like godt som sist!

Enda en rolig dag i dag, nå er lille og kjære ute og bobler seg. Jeg har heklet enda en lapp til teppet til snusket, nå er jeg halvveis! Planlegger en helaften hos heklekyndig venninne for å montere det hele.. Lille var tidlig oppe, kom inn til oss 01:30 og da jeg våknet til i åttetida var han på kjøkkenet. Der hadde han forstnt seg av buljongterningene (som han tror er sjokolade) og en banan med skall på! Han kommer ikke til å sulte ihjel foran brødboksen i alle fall! :fnise: I kveld kommer søster på besøk, og i morgen planlegger vi en bytur til. Kjære skal snekre på hytta, storetass og minstetass skal på hvert sitt besøk, så det blir bare lille, jeg og tante! :) Gleder oss! Men jeg må prøve å kjøpe meg noen nye klær til jobbstart.. To bukser og to topper er vel litt knapt når jeg ikke kan gå i koseklær hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Tok han på fersk gjerning med en terning i hånda, han holdt den fram og sa:"Smake ikke godt mamma!" så nå vet vi det! :skratte:

Lille har definitivt begynt trassingen sin. Hver gang han skal spise brødmat prøver han å legge igjen siste del av skiva, til tross for at skorpene er tatt av. Dette er jeg lei av - han spiser jo bare halve skiva - så nå er mamma også blitt sta! Og jeg vinner hver gang. Får testene mine pedagogiske egenskaper til det ytterste, så en trassig og hormonell 16åring kommer til å bli bare barnematen heretter! Til kveldsmaten i dag var det "noe" som var feil med skiva hans, og han satte i gang hylekoret. Til slutt tok jeg han med ned på badet og tok på han pysj, og DA kom han på at han skulle spise maten sin. Vi gikk tilbake til matbordet, og han spiste hele skiva (til og med skorpene uten å bli minnet på det), en hel banan og en yoghurt! Sovnet med det samme han kom i seng, mett og fornøyd. Mamma 3, lille 0 i dag...

Endret av Mayami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp:

Måtte bruke *hvis du ikke spiser fint går vi på badet med en gang trikset* i dag jeg også, hun fikk da i seg litt til slutt hun også før hun begynte å blåse melk igjen :roll: Da gikk vi på badet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, godt å høre at det ikke er bare oss! :Nikke: Det er veldig slitsomt og jeg skulle ønske at kjære kunne ta kampen en gang i blandt også, men så vet jeg også med meg selv at det er best å gjøre det selv. Så blir det slik jeg vil ha det hver gang.. Kjære blir nødt til å ta over mer uansett når snusket blir født, så han får bare bruke tiden godt og observere! Han er mye mer ettergivende enn meg, og det kommer nok lille til å finne ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde trøbbel med hele kveldsforløpet, mat, stell, tannpuss og legging, igjen i dag. Hun skrek seg svett, men sovnet heldigvis etter jeg hadde vært inne en gang mer enn vi (jeg) ønsker. Har hatt temperaturer opp mot 30 i dag så det virker nok inn her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke greit med den varmen hvis man ikke er vant til det nei... Her virker det som om det har roet seg en del, men det er fortsatt ganske "svett" ute. Håper på litt torden i dag så vi får rensket luften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt rimelig skuffet om noen ga meg en buljongterning og sa det var sjokolade :ler:

Frøken Fryd har også vært sånn med kveldsmaten av og til, og en gang rakk vi til og med å pusse tennene og gi fluortablett før hun fant ut at hun skulle ha mer :roll:

Vi kledde oss godt før vi skulle på tur i går siden stien ligger helt ute ved havet og det pleier å blåse der, men når vi kom fram var det jo mange som badet der! Det var ganske klamt med fleecegenser for å si det sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste uke med ferie, og lille tester fortsatt grenser fire ganger i minuttet. Ganske slitsomt med kjære opptatt med snekring/oppussing hele dagene.. Men har nå fått greie på spisingen, for han skjønner at han kommer ingen vei med å kaste maten på golvet lenger. Han roper "spist opp" med all min påtatte entusiasme, når han har spist opp alt sammen! :fnise: Bring in the marching band, liksom!

Snusket er aktiv og i full gang, og sørger nå for både halsbrann, dotrang, utslitthet og bekkenløsning.. Var på matbutikken på mandag og plutselig når jeg skulle svinge handlekurven, satte det seg i symfysen også.. Heldigvis var søstern med, så hun tok over både trassende og sprellende lille og full handlekurv mens jeg fikk krøket meg sammen og rettet meg ut igjen.. Lurer på hvordan det skal gå med jobb nå, hadde virkelig håpet at jeg skulle slippe unna det verste denne gangen.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde blitt sykemeldt før du blir for dårlig? Eller var legen din imot 100%? Blir det streik på dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde blitt sykemeldt før du blir for dårlig? Eller var legen din imot 100%? Blir det streik på dere da?

Har ikke snakket med legen min om det enda, for jeg liker han ikke. Går derfor bare til jordmor og har ikke bestemt meg med megselv hva som er lurest å ønske enda.. Kjære mener jeg bare burde bli 100% sykmeldt, og han er den som vanligvis har de mest fornuftige forslagene! Dessverre lider jeg av flink-pike-syndrom og for tiden akutt jobblengsel, og heller derfor mot å prøve jobb først. Så har vi dette med streik i tillegg... Min skole er ikke tatt ut enda, men det er en av fylkets største skoler, så jeg regner med vi blir tatt ut i neste runde. Og hvordan er det DA vis jeg må sykmeldt meg?? Er det kanskje lurest å bare gjøre det med en gang...? Legen min gjør det jeg ber meg om (prakker på meg 100% sykemelding sist da jeg egentlig bare ville ha gradert og henvisning til fysio) så regner med at jeg kan bestemme det selv.. VANSKELIG!!!!

Er du tatt ut i streik, Becky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde sykemeldt meg 100% nå hvis jeg var deg. Spesielt hvis det kan bli vanskelig å starte i en streik. Du kan jo være flink pike hjemme istedet, så du har overskudd til lilles trassing. Det nyter du jo godt av når snusket kommer. Vi er ikke tatt ut. Jeg skal jo ha de aller minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...