Gå til innhold

Mayami sin dagbok!


Mayami

Anbefalte innlegg

Det blir koselig med 3D UL! :)

Ikke noe godt når de gråter ved levering, selv om man vet at de ganske sikkert gir seg etter 2 minutter. Så fort de kommer inn i leken så er det glemt. Og akkurat nå - med bekkenplager - er det nok godt for deg å slippe å løpe etter en toåring mange timer hver dag. Du kan jo heller gi han en fridag i ny og ne når du føler du har energien til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du er blitt sykemeldt, føles det bedre for systemet? ;) Godt i gang med boka?

Flere barn som liker å stashe senga si med kosedyr? og dra alle med seg ut om morgenen osv? Mi har "bare" 4 stk, så vi holder orden enn så lenge... husker selv jeg hadde mange, sikkert 10 iallfall (litt større da).

Hva er planen for idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir koselig med 3D UL! :)

Ikke noe godt når de gråter ved levering, selv om man vet at de ganske sikkert gir seg etter 2 minutter. Så fort de kommer inn i leken så er det glemt. Og akkurat nå - med bekkenplager - er det nok godt for deg å slippe å løpe etter en toåring mange timer hver dag. Du kan jo heller gi han en fridag i ny og ne når du føler du har energien til det :)

Gleder meg til 3D ja! :Nikke: Håper de da kan bekrefte kjønn, for hun jordmoren på OUL var litt for vag for mitt nysgjerrige vesen! I dag var det kjære som leverte lille, og det er visst ikke noe problem. Etter 2 med sommerferie er han vel bare litt for knyttet til meg igjen. Neste uke skal han i barnehagen bare tre dager, for det er stengt mandag og fredag skal vi treffe venninne med barn og gjøre noe moro! Blir greit med litt fri igjen!

Godt du er blitt sykemeldt, føles det bedre for systemet? ;) Godt i gang med boka?

Flere barn som liker å stashe senga si med kosedyr? og dra alle med seg ut om morgenen osv? Mi har "bare" 4 stk, så vi holder orden enn så lenge... husker selv jeg hadde mange, sikkert 10 iallfall (litt større da).

Hva er planen for idag?

Ja, jeg er glad jeg ikke er på jobb nå om dagen.. Går helt greit med bekkenet nå, så lenge jeg får regulere aktivitetsnivået selv. Boka er halvferdig, og ny bok er allerede påbegynt! Lille har en haug med kosedyr - storebrødrene adopterer bort sine etterhvert som de blir lei av dem, og lille ser ut til å tiltrekke seg bamser i gaver fra alle! Han har bestandig minst ett dyr med seg uansett hvor han går. For tiden er det min kosesjiraff som jeg fikk da jeg var født som er den heldige utvalgte..

I dag har jeg ingen plan (stor overraskelse...) men kjære er tidlig ferdig på jobb, så kanskje er tur på kafé. Storetass skal bort på besøk til kompis i kveld, og minstetass skal vel krangle og trasse og smelle med dørene tenker jeg.. Etter sirkuset er i seng, har jeg og kjære en date med quesedilla med hjemmelaget salsa og guacamole, og britisk krim på nett-tv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, "sirkuset"! :ler: Var det her også, men bare på tull.

Søteste lille med bamsene da! :hjerte:

Godt du nyter fridagene og at det hjelper på bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempefin helg på hytta! Tassene har nesten ikke kranglet, lille har vært blid og trivelig, og kjøre klarte å ikke snekre og male hele helga. Bare litt på lørdag, men da lekte lille og tassene så fint at jeg faktisk fikk sitte på verandaen og lese blad i sola! :) Nå i kveld har tassene vært opptatt på hver sin kant og kjære har tatt lille en del, slik at jeg fikk slappe av mer. Det trengs kjenner jeg... Gikk en superkort tur med hunden på fredag, og bekkenet og ryggen er helt i ulage. Glad jeg ikke må på jobb i morgen...

I morgen er barnehagen stengt (planlegging - igjen!!!) og lille skal på toårskontroll på helsestasjonen. Må huske å spørre helsesøster om råd for magen hans. Bæsjen varierer så veldig mellom helt fin til bare vann med klissete korn i. Har prøvd å kutte melkeprodukter og erstatte med havremelk og soyamelk (han hater det), men det ser ikke ut til å virke. Kan jo hende hun vet råd! Han har vært sånn lenge, og har heller ikke noe mer ubehag pga det.. Etter vi har vært der skal vi på kafé og kose oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig det der med magen/avføring. Frøken Fryd har jo flere ganger blitt mistenkt for å ha hatt diaré i barnehagen, men så har det liksom bare vært 1-3 bleier i barnehagen og så har det ikke vært noe mer når hun har kommet hjem. Det var spesielt fra jul og frem til sommeren, men også i fjor høst/vinter, så vi tok jo blodprøver og avføringsprøver på sykehuset, men som ventet var det ikke noe å finne der. Har prøvd med melkefri diett/mer fiber/mindre fiber/mindre frukt, men uten noen effekt. Det er noe som kalles småbarnsidarè og er noe som de bare må vokse av seg, så vi har trodd det var noe sånt. Men nå i sommerferien har det plutselig snudd og blitt helt normal konsistens, men av og til litt hardt også (heldigvis synes hun svisker er storveis ;) ). Var spent når hun begynte på igjen i barnehagen for tre uker siden om det kom til å bli det samme som før - og i så fall måtte det jo være noe med det hun fikk servert i barnehagen, men det har holdt seg fint. Vi gjorde altså ingenting spesielt, det bare snudde av seg selv. Så det kan jo være noe sånt? Hvis ikke dere har noen i nærmeste familie som sliter med lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres omtrent ut som lille ja... Var hos legen på toårskontrollen i dag, og han sa ca det samme. Eller at det kunne være noe han har fått i seg ute, sand eller noe. Han var ikke bekymret med mindre det er flere symptomer/ting som er feil. Lille likte seg ikke hos legen i det hele tatt, men etter å ha blitt bestukket med lovnad om bolle, gikk det greit. Nå raidet han fruktfatet og har alt spist to tomater og er i gang med løk og banan samtidig...

Jeg og kjære fikk til og med inn litt :sengekos: i går kveld, men da jeg gikk på di etterpå kom det litt blod... Hater synes av blod når jeg er gravid... Også lå jeg en stund etterpå med masse kynnere og store bekymringer for det rørte jo ikke på seg inni der... Kjenner liv i dag, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Sikkert ikke mindre enn vanlig, men nå går jeg jo her og kjenner etter. I tillegg kan jeg ikke ligge og slappe av som jeg gjør vanligvis, i og med at lille er hjemme, så da blir det vel mindre bevegelse inni der uansett. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo helt normalt med kynnere etter sex, og blod i svangerskapet også... Jeg ville ikke ha bekymret meg for mye. Planleggingsdag ja, går det greit hjemme med han lille?

Gikk det ellers greit på 2 års kontroll? Vi har ikke vært på det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet jo med meg selv at det er normalt, men klarer ikke alltid å tenke så rasjonelt om sånt.. Men det gikk bra, masse sprell i dag! Føltes bedre etter litt shopping også, fikk kjøpt joggedress til lille og ullstrømpebukse til snusket, på salg på Nameit! :)

Toårskontrollen gikk fint, men helsesøster var syk så det ble bare legebesøk. Ble litt raskt for lille likte overhode ikke tanken på lyse de instrument i ørene.. :fnise: Så nå må vi tilbake til helsestasjonen om 14 dager for å snakke med helsesøster. Bra jeg er sykmeldt, gitt!

Litt slitsom kveld foreløpig, kjære er på jobb. Uvant å ikke ha han her om kvelden! Men jeg har i alle fall laget middag, hørt lekser, meklet og satt på Fantorangen. Så blir det vel kveldsmat og legging av lille om litt. Ja... Nå kom han akkurat inn i stua spisende på en diger bolle - matvett! Borte i 3 sekunder... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stolt av den lille, store gutten min!! Han kan så mange ting, og har sånn omsorg for mennesker og dyr rundt seg. Han har lært seg å hoppe rett opp og ned uten trampoline, kan snakke med lange setninger og i tillegg har han begynt å sove fra 19 til 07:15 hver dag, i ett! Han hører etter når han får en beskjed og rydder av bordet etter seg når han har spist. Også er han så trygg på storebrødrene at han like godt sovner i senga til storetass om ettermiddagen mens de alle tre bygger Lego sammen! Og hva gjør storetass da? Jo, han brer over dyna og gir han et kosedyr før han kommer og sier fra at lille sovnet på puta hans! :rodmer: Nå har de reist på jobb/skole/barnehage alle sammen, og jeg håper virkelig at det gikk greit å levere lille i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er blitt ganske så store disse ungenen nå... ;) skjønner godt du er stolt, han høres ut som en pliktoppfyllende og trygg liten sjamør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser så fort - alle tre! I dag skal de to store ut på besøk til vennene sine, så vi ser dem vel knapt før det er sengetid. Lille fikk nye klær i går, og måtte ha str 98!! Trodde de skulle være små litt lenger... Men for all del, det er bra de vokser og blir uavhengige unge mennesker - etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Er veldig heldig som har så fine gutter! Minstetass har vokst så mye i det siste, og da jeg skulle legge han i dag sa jeg "du må ikke bli så stor så fort!" Da svarte han: "jammen jeg kommer jo til å være glad i deg hele livet mitt jeg mamma, uansett hvor stor jeg blir!" *smelt*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe... minstetass er 8-åringen..! Bør vel kanskje kalle han for mellomtass i stedet snart, i og med at det begynner å bli mange å holde styr på! ;) Men MELLOMtassen er veldig veslevoksen (dette er helt klart ikke av de aller mest velstuderte utsagnene hans), og det har han vært siden han var tre år! Han er en veldig koselig gutt, vet hva som skal til for å sjarmere en mamma (og hvilken som helst annen dame, uansett alder - kommer til å bli en skikkelig rundbrenner om noen år!) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... dagene går selv om det er kjedelig å være hjemme... Bekkenet har vært fryktelig kranglete de siste dagene, og det er en tydelig forverring. Vet ikke om det har med å gjøre at jeg gikk til barnehagen og hentet lille på tirsdag eller om det hadde blitt sånn likevel. Ikke godt å si! I går kravlet jeg meg avgårde for å gjøre noen ærend på apotek og på kjøpesenteret (betalte for lufteturen med sofasliting fra kl 16 til sengetid), og traff en venninne jeg ikke har snakket med på en god stund. Det var kjempekoselig!! Har liksom ikke tenkt på at det er lenge siden jeg har snakket med henne (vi er ikke sånn super-close), men nå kan jeg ikke forstå hvorfor! :fnise: Uansett, vi skal treffes på kafe en dag og skravle mer. I morgen kveld skal jeg ut med go'venninnene (også kjempelenge siden sist - rart hvor opptatt man blir når alle har tre barn hver!), og det blir stas. Mannen tar mer og mer ansvar for legging av lille, så nå er det sånn sett lett for meg å ta meg en luftetur i ny og ne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...