Gå til innhold

Jehovas Vitner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ei venninne som er Jehovas Vitne. Vi var en venninneflokk på fem, men nå er vi fire... For plutselig var ikke vi gode nok lengre, vi kom jo uansett bare til å brenne i helvete..

Pussig uttalelse når en av kjennetegnene på Jehovas vitners lære er at de IKKE tror på helvete.Men her ser vi tydelig eksempel på fordommene mot dem,og den himmelropende kunnskapsløsheten som preger menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mann 41
Pussig uttalelse når en av kjennetegnene på Jehovas vitners lære er at de IKKE tror på helvete.Men her ser vi tydelig eksempel på fordommene mot dem,og den himmelropende kunnskapsløsheten som preger menneskene.

jeg oppfattet "ikke god nok" som poenget som hun skulle fram til.

Selv om Jehovas vitner ikke tror på helvete, framstår Harmageddon som en god erstatning, siden du ikke bare skal dø, men dø i smerte og redsel.

Spesielt i litt eldre Vakttårn finner man tegninger der mennesker dør i ektrem redsel.

Det blir også gitt malende beskrivelser der menneskene skal bli klemt blodet ut av, slik at det renner som elver.

Ikke en stille og rolig innsovning, som vi jo vet døden er. (med visse unntak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg er at folk tar en familie, et menneske eller et rykte som utgangspunkt for hvorfor de ikke liker JV.

JEG gikk ut av religionen og har aldri blitt behandlet som "dø"

Jeg får tilogmed gaver fra noen JV hvis de har vært i utlandet!

Min mor mente at høyere utdanning tar tiden for åndelige verdier, så den historien med ho jenta som var pressa med å få 6 hele tiden må ikke ha noe med JV å gjøre, men kanskje heller foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg oppfattet "ikke god nok" som poenget som hun skulle fram til.

Selv om Jehovas vitner ikke tror på helvete, framstår Harmageddon som en god erstatning, siden du ikke bare skal dø, men dø i smerte og redsel.

Spesielt i litt eldre Vakttårn finner man tegninger der mennesker dør i ektrem redsel.

Det blir også gitt malende beskrivelser der menneskene skal bli klemt blodet ut av, slik at det renner som elver.

Bibelen sier at "fjellene skal flyte med blod som står opp til bisselet på hestene".Det betyr vel at de fleste mennesker blir avlivet.Men det er tross alt bedre at denne tilstanden har en ende enn det som resten av kristenheten sier om at tilstanden skal vare i all evighet i et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir også gitt malende beskrivelser der menneskene skal bli klemt blodet ut av, slik at det renner som elver.

Ikke en stille og rolig innsovning, som vi jo vet døden er. (med visse unntak)

De som blir torturert/mishandlet/utsultet og drept på mange raffinerte måter ser kanskje på den "rolige innsovingen" din på en litt annen måte...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 41
De som blir torturert/mishandlet/utsultet og drept på mange raffinerte måter ser kanskje på den "rolige innsovingen" din på en litt annen måte...?

Enig.

Likevel der det noe som skjer FØR døden, ikke selve døden.

Hvis Gud (Jehova) skal drepe 99% av verdens befolkning, hvorfor skulle han skremme vettet av de først? Er det i så fall fordi han er den personifiserte kjærlighet, eller fordi han er hevngjerrig?

Hvis Jehova mot formodning i det hele tatt skulle eksistere, og at han faktisk skulle ha en slik hensikt med menneskene sine (ja, sine), hva forteller det i så fall om ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Likevel der det noe som skjer FØR døden, ikke selve døden.

Hvis Gud (Jehova) skal drepe 99% av verdens befolkning, hvorfor skulle han skremme vettet av de først? Er det i så fall fordi han er den personifiserte kjærlighet, eller fordi han er hevngjerrig?

Hvis Jehova mot formodning i det hele tatt skulle eksistere, og at han faktisk skulle ha en slik hensikt med menneskene sine (ja, sine), hva forteller det i så fall om ham?

Du glemmer at det yrer av liv i verdensrommet.Der er de også vitner til hva som skjer med dem som gjør opprør mot Jehova.Sammen med dem som er tilbake på jorden vil alle måtte erkjenne at selv om et stort flertall av skapningene gjør opprør mot Skaperen,lar ikke Jehova seg affisere av dette,men sørger for å bevare og gjøre det godt rundt dem som forblir trofaste mot hans lover og prinsipper.Dette blir en "vaksinasjon" mot fremtidig opprør mot de lovene som gjør det godt for OSS å leve.Du kan selvfølgelig krangle med Gud om dette,men han er som pottemakeren som er herre over leiren(oss).Så liker du ham ikke så står det fritt opp til deg om du vil avslutte livet,eller bøye av.Tror ikke det er noe særlig hjelp i å ta frem spretterten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 41
Du glemmer at det yrer av liv i verdensrommet.Der er de også vitner til hva som skjer med dem som gjør opprør mot Jehova.Sammen med dem som er tilbake på jorden vil alle måtte erkjenne at selv om et stort flertall av skapningene gjør opprør mot Skaperen,lar ikke Jehova seg affisere av dette,men sørger for å bevare og gjøre det godt rundt dem som forblir trofaste mot hans lover og prinsipper.Dette blir en "vaksinasjon" mot fremtidig opprør mot de lovene som gjør det godt for OSS å leve.Du kan selvfølgelig krangle med Gud om dette,men han er som pottemakeren som er herre over leiren(oss).Så liker du ham ikke så står det fritt opp til deg om du vil avslutte livet,eller bøye av.Tror ikke det er noe særlig hjelp i å ta frem spretterten...

Så det yrer av liv i vår galakse??

Spennende...

Jeg er kanskje ikke oppdatert, kan du fortelle meg hvor og hva slags liv det er snakk om, og legge ut noen linker som sannsynliggjør påstanden?

Det hadde jo vært spennende hvis det var sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er kanskje ikke oppdatert.

Endelig et rett ord fra deg.Det er helt korrekt.Du er IKKE oppdatert.Har du lest Arne Garborg?Han sa bl.a.: "Den som vil se Guds lys,må slukke sitt eget!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vakttårnet/Jehovas vitner er en usedvanlig ondskapsfull organisasjon som bare er opptatt av å undertrykke og hjernevaske medlemmene sine.

Jeg synes oppriktig synd på alle de som er fanget i denne ondskapsfulle organisasjonens klør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann 41
Endelig et rett ord fra deg.Det er helt korrekt.Du er IKKE oppdatert.Har du lest Arne Garborg?Han sa bl.a.: "Den som vil se Guds lys,må slukke sitt eget!".

Jeg oppfatter ikke det å anbefale en bok som bevis for noe som helst.

Det du gjør, er å overlate jobben til andre.

Min oppfatning av virkeligheten er ikke basert på hva en autoritet måtte mene, men heller på hva som finnes av bevis og erfaring. (empiri)

Det jeg lurer på, anonyme gjest:

Hva oppfatter DU som bevis for at det yrer av liv i universet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg oppfatter ikke det å anbefale en bok som bevis for noe som helst.

Det du gjør, er å overlate jobben til andre.

Min oppfatning av virkeligheten er ikke basert på hva en autoritet måtte mene, men heller på hva som finnes av bevis og erfaring. (empiri)

Du vil nok ikke skjønne dette,men den måten Jehova samler inn de som skal overleve det som ligger rett foran oss på,står ikke til oss som forkynner.Gud må "gi vekst","åpne hjertene","ta dekket (Satans forblinding) bort" m.fl. "Ingen kommer til meg uten at Faderen DRAR ham",sier Skriften videre.Så vi kan med stoisk ro ta imot all den kjeften Bibelen sier vi SKAL motta.I mens går innsamlingsarbeidet sin gang.Hedningene jobber også på et vis for Jehova.De lager veier,skoler,sykehus,hus,mat m.m. slik at vi kan få det vi trenger og forkynnelsen kan gå sin gang.Som takk for at Jehova lar dere gjøre alt dette viktige arbeidet for oss, "står vi i gjeld til hedningene" sier Skriften.Den gjelden betaler vi ved å forkynne for dere slik at dere kan få liv dersom dere selv OG JEHOVA vil det.Så ethvert forsøk på å stanse arbeidet til Konstruktøren Jehova,ender i sjakk matt for enhver som prøver seg.Så legg vekk spretterten,og ta heller imot livets nådegave.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Vakttårnet/Jehovas vitner er en usedvanlig ondskapsfull organisasjon som bare er opptatt av å undertrykke og hjernevaske medlemmene sine.

Jeg synes oppriktig synd på alle de som er fanget i denne ondskapsfulle organisasjonens klør.

Jeg takker for at du har medfølelse med oss.Ja,det er sant at det er hardt å være VITNE til all den ondskapen vi ser rundt oss.Noen ganger rammer det også oss.Desto gledeligere blir det når Gud om kort tid skal "ødelegge de som ødelegger jorden".Dette innledes av at FN på Guds kommando ødelegger all falsk religion.DA vil ALLE - også DU - kunne se hvem som blir stående igjen levende på kampplassen.Kanskje du vil være en av dem?Det er et kjent psykologisk fenomen at redde mennesker blir sinte.Bruk heller denne energien på noe positivt.Vinn livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Så FN løper altså Guds ærend? Da har vi vel en forklaring på Vakttårnets tilknytning til Department of Public Information:

http://www.un.org/dpi/ngosection/pdfs/watchtower.pdf

FN vil få makt i en kort periode etter at Gud har lagt dem i hjertene å "kle skjøgen naken og brenne henne opp med ild",slik Bibelen symbolsk omtaler det i Åpenbaringen."Skjøgen" er en åndelig hore (falsk religion) styrt av Satan,som har fått betalt sin horelønn av Dyret (Politisk,militær og kommersiell makt)(Se bildene av de forskjellige dyrene på Myntmuseet eller nærmeste pengeseddel - USAs ørn,russiske bjørn,kinesiske drage,engelske leoparder,norske løve,egyptiske okse m.fl.

Så FNs muskler til dette kommer fra Jehova "i en time".Det passer godt nå når statene trenger penger etter finanskrisen,og religionen truer verdensfreden.Etter denne ødeleggelse av religiøs praksis,vil folkene si et klart "fred og sikkerhet!".Endelig er de kvitt trusler om helvete og terror.Og mye penger ble konfiskert også gitt!Det kommer godt med tenker de.Men UUPPPS så ser de vitnene forkynner fortsatt.TA DEM roper de!Men da kommer en brå undergang over dem fra Jehovas side.Så Skoreim - følg godt med på nyhetene fremover.Øksen ligger ved roten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg er vitne, tenkte jeg kunne forklare litt:

Det med venner som ikke er vitner, handler om et skriftsted som går på at "dårlig omgang ødelegger gode vaner"

Som vitne mener vi at alle som ikke tror det samme som oss, vil ødelegge våre gode vaner, så er å lese i Bibelen hver dag, gå på møter 3 ganger i uken, og så forkynnelsen da. Du som er "verdslig", kan påvirke oss til å røyke, være umoralsk, osv

Derfor måtte hun kutte deg og dere ut, enten fordi hun selv ville det, eller aller helst på grunn av press fra foreldre og andre i menigheten. Det at hun bruker "du-form" og ikke "jeg-form" kommer av at vi på møtene våre lærer hvor dårlige "verdslige" mennesker er.

Vi som er vitner er på ingen måte like, som mennesker. Forskjellige talenter, interesser, jobber, smak, osv

Men, vi må tenke likt i religiøse spørsmål.

Så er det satt opp et utrolig antall regler som vi må/bør følge, bare spør etter studie-utgaven av vakttårnet, så kan du se selv.

Reglene er så omfattende at det berører selv dem minste delene av livene våre.

Av denne grunn vil nok det utad virke som om vi er like, regler for hva vi skal si, hvordan vi skal kle oss, frisyre, framtoning, osv

Når du treffer et vitne, treffer du et menneske som er under stort press.

Du forstår det bedre når du tenker over at vi bare får ha venner som er vitner, og hvis du melder deg ut, blir du behandlet som en utstøtt, noe som betyr at ingen av dine venner lengre kan ha noe med deg å gjøre, heller ikke nikke eller si hei til deg i butikken. Hvis du er flyttet hjemmefra gjelder det samme for dine søsken, foreldre og andre slektninger som er vitner. Kanskje vil dine søsken i det minste si hei til deg, men kanskje ikke.

Da er det bare en ting å gjøre: Gå på møter, forkynne, lese bibelen, eller aller helst Vakttårnet, som er mer viktig enn Bibelen for oss.

Jeg skulle gjerne forlate denne troen, men kan ikke av nevnte grunner.

Hyklersk ja, men bedre enn å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist å høre at du føler deg bundet av sekten! Jeg er født og oppvokst i JV,men gikk ut av det i en alder av 23 år. Jeg har vært det man kaller meget engasjert,med en far som eldste,hjelpepioner fra jeg var 13 år og alm.pioner fra en alder 16 år.Var med på skuespillene som de hadde om sommerene,norges yngst døpte person på den tiden...etc...etc....

Jeg har gitt ALT av meg selv til denne sekten i hele min oppvekst.

Hva fikk jeg igjen for det? Ingen hjalp meg da jeg hadde det som verst.Alle visste om min mann som mishandlet meg,men ingen rakk en hånd;bare snudde ryggen til.

Attpå til hjalp det ikke på at min sønn trengte blodprodukter i sin behandling av sin sykdom!!

Husk at det GÅR ann å forlate sekten. Joda , jeg mistet alle mine slektninger og venner.Død for alle jeg kjente.Alenemor til 2 små barn,men klarte meg fint.

Dette er nå 14 år siden, og nye gode venner har jeg fått.

Og ikke minst ; mine barn har et VALG og et NORMALT liv ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastatskjørt

Jeg liker en real diskusjon om alt mellom himmel og jord, men når jeg påpeker brister i forklaringen forventer jeg mer enn "det er et definisjonsspørmål" av de som banket på døren. Da blir man bare stående på dørstokken, ettersom man ikke kan lede oppmerksomheten bort fra de sedimentære bergarter og avleirringer. Så hva er fem tusen år jorda eller trua?

Det gikk noen år før neste besøk, jeg åpnet opp døren og der sto ei søt blondine smilende og sa at hun var fra JV. Jeg sa høflig nei takk tilen samtale og lukket igjen døra.

Nok om det, religiøse sekter har det med å være lukket og med det ha en intern justis. Dette er noe jeg anser som direkte farlig, ettersom fasaden blir med i betraktningen ved en rettergang. Det er nettopp dette faktumet de fleste sekteriske ansamlinger brenner seg på, de tåler tydeligvis ikke forandringer innad og på det punktet har ikke jeg hørt mye positivt om JV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...