Mazilla Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #1521 Del Skrevet 4. mars 2009 Nei, marsipanen spiste jeg opp i går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mars 2009 #1522 Del Skrevet 4. mars 2009 Går det ann?? Diabetiker vil ha oppskrift.. Please...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 4. mars 2009 #1523 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Jepp! Det går visst an. Har aldri prøvd å lage, så det blir spennende å se resultatet. Har oppskriften hjemme, så den må komme seinere Skal gjøre mitt beste å huske det!! Det finnes visst også marsipanbrød med sjokoladetrekk på i enkelte spesialforretninger Endret 4. mars 2009 av Idnar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mars 2009 #1524 Del Skrevet 4. mars 2009 Åå det er jo så godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #1525 Del Skrevet 4. mars 2009 Håper du finner marsipan du kan ha, Dina! Jeg fant glutenfrie oreokjeks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mars 2009 #1526 Del Skrevet 4. mars 2009 Gjorde du? Så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 4. mars 2009 #1527 Del Skrevet 4. mars 2009 Finnes glutenfrie oreokjeks???????? KOR??????? Her er oppskrift på sukkerfri marsipan (enda ikke prøvd ut..): 250 gr skåldete mandler 3 dl strøsukker 2 eggehviter konditorfarge. Mandlene males 2 - 3 ganger, blandes med suketter og så med eggehviter litt etter litt til en fast deig. Juster eventuelt fastheten med litt vann. Marsipenen oppbevares i kjøleskap. Den blir visstnok litt grå på fargen, så jeg har fått beskjed om å farge marsipanen lilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #1528 Del Skrevet 4. mars 2009 Finnes glutenfrie oreokjeks???????? KOR??????? Fant de på Ultra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mars 2009 #1529 Del Skrevet 4. mars 2009 Thænk ju Idnar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 4. mars 2009 #1530 Del Skrevet 4. mars 2009 Fant de på Ultra! Vi har jo ingen ultra her!! Men jeg lagde noen gode kjeks selv! Så det gjør ikke så mye Thænk ju Idnar Yår velkåm Dinedama Håper bare den blir god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. mars 2009 #1531 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg skal prøve den en vakker dag Så kan jeg ha sånn 70%kakao-kokesjokolade på dem ååå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #1532 Del Skrevet 4. mars 2009 Vi har jo ingen ultra her!! Men jeg lagde noen gode kjeks selv! Så det gjør ikke så mye Oppskrift? Oreokjeksene skal jeg forresten bruke i Oreokake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 5. mars 2009 #1533 Del Skrevet 5. mars 2009 Glutenfrie kjeks 135 g Toro Glutenfri fin kakemiks 100 g myk margarin 75 g sukker 75 g brunt sukker 1 egg 1 ts bakepulver 75 g hakkede nøtter/mandler 1 plate hakket kokesjokolade Smør og sukker røres hvitt Ta i det brune sukkeret Rør inn egget Ha bakepulver i kakemiksen og sikt inn i røren Rør mandler og sjokolade inn i deigen Settes på plate med teskje Stekes ved 180ºC i 9-11 minutter (jeg måtte steike de litt lenger tid enn dette, men så ble de ganske så store og, da.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 5. mars 2009 #1534 Del Skrevet 5. mars 2009 Jeg skal prøve den en vakker dag Så kan jeg ha sånn 70%kakao-kokesjokolade på dem ååå Marsipanen ble god, den. Men nesten flytende! Hvis du skal lage det en gang, vil jeg anbefale deg å ta i en og en eggehvite, sånn at du kan bestemme konsistensen etter ønske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 5. mars 2009 #1535 Del Skrevet 5. mars 2009 Okei Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 5. mars 2009 #1536 Del Skrevet 5. mars 2009 Jo, bare hyggelig Har faktisk laget en del sukkerfrie kjeks også.. Kan sikkert komme med oppskrift på det og. Pastellkaker heter de Men den oppskriften har jeg også hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 5. mars 2009 #1537 Del Skrevet 5. mars 2009 Det er bare å peise på Blir glad for alt jeg Dette blir Maxillas litt seriøse oppskriftsbok nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 5. mars 2009 #1538 Del Skrevet 5. mars 2009 Ja! Du får flytte tøyseboken din over til mat og drikkeforumet, Mazilla!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #1539 Del Skrevet 5. mars 2009 Nå står det kake i kjøleskapet her, klar til å inntas til frokost i morra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 6. mars 2009 #1540 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) Dinedama: Jeg har ikke glemt deg og sukkerfrie kjeks og kaker (har en del oppskrifter hjemme) men jeg fikk ikke tid i går.. Men de kommer Også må jeg si at den der marsipanen er ganske myk. Var på butikken i går og fant en ferdiglaget variant som var minst like bløt, så den egner seg nok ikke sånn kjempemasse til marsipankaker. Men den er kjempedigg til å bare spise Endret 6. mars 2009 av Idnar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå