Gå til innhold

Mazillas litt seriøse tøysebok

Mazilla

Anbefalte innlegg

Helt i orden det Idnar :klemmer: Har ikke tenkt å bake noe mer denne uka :ler: Bortsett fra å bake ferdig oreokaken i dag.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en stund siden svarte jeg på en liten kundeundersøkelse om Ultrabutikken her i byen, og i dag fikk jeg plutselig mail om at et gavekort på 500 kroner som takk for hjelpa er på vei!! :bolledeig: Hadde glemt hele greia jeg, og visste ikke engang at det var noen "premier" inni bildet. Svarte på undersøkelsen i et øyeblikks kjedsomhet, og det var tydeligvis lønnsomt! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Tror det holder med oreokjeks for en stund nå, men de har jo mye annet glutenfritt! :jepp: Vi pleier noen ganger å gå dit bare for å se på utvalget av både glutenfritt og annet. Synes det er moro å se på ting som ikke finnes i andre butikker, pluss at det er litt gøy at de alltid har smaksprøver på forskjellige ting og sånn. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker også mye tid på å gå å se på ting og tang de ikke har i andre butikker! Spesiellt etter at jeg ble glutenfri! :fnise:

Skulle ønske vi hadde ultra i bergen og!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Gavekort på 500 :hoppe: Så bra :nigo:

Vi pleide også å handle på Ultra på Solsiden. Herlig butikk. Og jeg måtte alltid trykke på den knappen til Litagokarusellen i taket - finnes den enda? :fnise:

God helg Mazilla! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett noe til noen Litagokarusell nei! :fnise: Hvis den hadde vært der hadde jeg sikkert trykka jeg og! Knapper er til for å trykkes på! :jepp:

Og Idnar; Jeg savner Bergen og utvalget der! I Barteby er det bare Rema og Bunnpris, med noen få unntak. Meny f.eks finnes ikke! :overrasket: Skulle gjerne bytta ut hele Ultra for å få utvalget av glutenfritt på Kinsarvik Fruktutsalg jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har inntrykk av det det er mye bra der. Har bare vært på den kinsarviken som ligger på lagunen i bergen, jeg. De har greit utvalg, men jeg syns meny er bedre! :)

Jeg har lest så mye bra om ultra sånn eller også, så en sånn en skulle vi hatt her! Kanskje jeg skal lage en gruppe på faceren om det! Det hjelper jo på mange andre ting, så.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører dere denne lyden? :sjenert: Jeg gjør ikke, men han godeste ble helt fra seg... "Få den av, få den vekk!!!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hørte ikke den, men er ikke helt sikker på om jeg fikk spilt den av heller.. :sjenert: Jeg måtte laste ned noe programtilleg, og når jeg prøvde det fikk jeg ikke det til og så sto det plutselig "now playing"... så jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod der her også, men lyden ble visst spilt av likevel! :sjenert: Så da har vi nok like dårlige ører vi to! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører lyden! Den er grusomt irriterende.. skikkelig høyfrekvens pipelyd :fnise:

Åhh.. Jeg blir jo sulten nesten hver gang jeg er innom her! :jepp: Dere er så flinke å bake folkens! Smitt meg med bakeånden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine damen:

Pastellkaker (kjeks som skal være like tynne som pepperkaker):

6 1/2 dl hvetemel

1 ts bakepulver

1/4 ts salt

2 dl suketter / Fruktose

2 dl margarin

2 eggeplommer

5 ss ekstra lett melk

Noen dråper essens, for eksempel vanilje, sitron, appelsin eller rom

Konditorfarge

Bland mel, bakepulver og salt i en bolle. Bland sammen suketter, myk margarin og eggeplommer i en annen bolle. Rør sammen blandingene og tilsett melk til du har en passelig fast deig. Sett deigen kaldt i 2 timer.

Forvarm ovnen til 175 grader. Tilsett essens og farge. Du kan også lage for eksempel små kranser med farget og ufarget deig. Da deler du deigen i to og tilsetter du bare essens i den ene delen og essens og farge i den andre. Kjevle ut deigen og trykk ut figurer med pepperkakeformer. Legg kakene på stekeplaten og stek midt i ovnen i 7 - 10 minutter. Pass på at de ikke brenner seg.

Tips:

Når jeg bruker fruktose blir det best smak på disse!

De blir aller best hvis du tar vaniljeessens (en god del) i! :sikle: Og ha farge og smak i før melet! ;)

Marsipanen som jeg postet oppskriften på egner seg sikkert ikke på kake, men er kjempegod på smak! :jepp: Skal lage marsipankuler av den og ha sjokolade utenpå :sikle: Jeg brukte fruktose når jeg lagde den. Det syns jeg gir den beste smaken! (men du har sikkert din egen "sukker" favoritt)

Endret av Idnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt hadde vi oreokakenachspiel, og det var superpopulært! :fnise: Kjekt å få litt hjelp, så ikke vi trengte å spise hele den hyperusunne kaka selv! :sjenert: Vittig at det folk drakk var melk. Ikke vann, ikke øl, ikke drinker, men melk.. :ler:

Og enda er det mer kake igjen.. Sa noen frokost? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med gavekort, ogsåpå Ultra da!

Det er jo den luksusbutikken!

Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, MarianneE! Det hadde vært greit om det kom snart, for nå begynner kontoen å bli litt sulten... :sjenert:

:trene: : 45 minutter styrketrening etterfulgt av 45 min spinning gjennomført i dag. Deilig etterpå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka har såvidt passert åtte, men :husarbeid: -Mazzi har allerede vært i full sving. Har satt i gang to vaskemaskiner og tynt i meg den "obligatoriske" havregrøten. Nå er egentlig planen å lese, men jeg skal på forelesninger i fire timer senere, så jeg har egentlig lyst til å bruke tida frem til det på noe annet enn skole! What to do? :rolleyes:

I dag skinner :sol: igjen her, og det er sååå deilig!! :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kake igjen :lur: Jeg tror jeg skal ta drepen på den når jeg komer hjem :twisted: Hvis ikke Ælen har tenkt så langt før meg da.. :sukk:

Så flink du er så tidlig på mårningen da :jepp: Jeg fikk også satt på en maskin klær og gav streng beskjed til Ælen om at han måtte henge de opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...