Gå til innhold

Mammas babybok

Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest ingrediens

Sniktitter titter frem!

Har no lest i gjennom heile dagboka di, her var mykje spennande!

Kjekt å lese om erfaringane dine!

Satt frå fyrste stund å håpa at du skulle få ei jente, så var kjekt å lese om når du hadde vore på UL og dei trudde det var ei jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så kjekt med et nytt besøk. Har du lest hele? Det var imponerende:)

Ja, jeg skal på en ny ul i januar og får da dobbeltsjekket kjønnet. Jeg har nemlig ei venninne som var til denne legen i uke 30 og også fikk beskjed om at det var jente, men ut kom en gutt.. Så tør ikke være helt sikre på det han sier. Han tar veldig ofte feil... Men jeg ser nå på det sånn at det er overveiende sannsynlig at det bli jente hehe:)

Takk for at du tittet innom og velkommen igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingrediens

Jepp! Begynte å lesa litt, og blei veldig nysjerrig, så måtte berre få med meg alt! Mandag er ein fin dag å bruka på KG, sidan det er ganske kjedelig å sette i gang med arbeid etter ei helg!

Litt kjedelig å satse på jente, og kjøpe mye kle/utstyr til jente, om det kjem ein gut då! :) Blir sikkert greit å dobbelsjekke kjønnet!

Kjem nok til å kikka innom titt og ofte for å følge med korleis det går! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ein får heldigvis bytta det meste, men når er det handlestopp til den 8.jan- da skal eg på ul igjen.

I dag har eg baka brød- fire stk:) Skal bli nydeleg med ferskt brød med pålegg mmmm

Her er forresten vekemenyen vår:

Mandag: Kjøttdeig med sopp, lauk, chilli, kantarellsaus og ris. (pluss masse krydder.

Tirsdag: Risengrynsgraut

Onsdag: Fiskebollar med poteter, grønnsaker og bacon

Torsdag: Kylling med poteter, grønnsaker og saus.

Fredag: Pølse i brød, skal etast på turen, så ,pølsene er på termos:)

Laurdag og Søndag er vi borte, så da veit eg ikkje kva vi får:)

Ellers skal vi på omvisning på føden i kveld, det blir spennande. Onsdag skal eg til jordmor igjen og er veldig spent på urinprøva.. Den hadde spor av protein sist og nå har eg begynt å hovne opp i beina. Ikkje slik at det plager meg, men det er nå der.

Syns det er vanskeleg å finne ei stilling eg søv godt i. For ei som alltid ligg på ryggen er det vanskeleg å sove i ei anna stilling. Ligg og snur meg heile natta, men bank i bordet, eg har fortsatt ikkje begynt med nattlege tisseturar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle legge ut resultatene av kontrollene så langt:

Uke 14

BT: 110/70

HB: 12.7

Urin: neg

Ødem: 0

FL: 150

Uke 18+3

Vekt: + 1 kg

BT: 110/60

Ødem: 0

FL: 160

SF:18 cm

Uke 22+3

Vekt+ 2,5 (tot)

BT: 120/65

HB: 11.1

FL: 150

SF: 24 cm

Uke 26+3

Vekt + 4 kg (tot)

BT 110/70

Urin: Spor av protein

FL: 148

SF: 27cm

Ødem:0

Uke 30+3

Vekt +5 kg (tot)

BT 100/65

Urin +2 sukker

spor av protein

HB: 11.1

FL: 148

SF: 31 cm

Ødem 0-1

Må ta glukosebelastningstest i morgen.

Har også tatt antistofftest i dag. Får svar på en uke.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lammeskinnet også kommet, det var veldig godt og mykt. Første som skjedde etter at jeg pakka det opp var at hunden kom og snappa det hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. skinnet var nydelig:)

Jeg fikk utslag på glukosetesten, dvs for høyt. 7.9.. Nå må jeg holde meg unna sukker og ta ny test på 3 uker. Dritt altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. skinnet var nydelig:)

Jeg fikk utslag på glukosetesten, dvs for høyt. 7.9.. Nå må jeg holde meg unna sukker og ta ny test på 3 uker. Dritt altså..

Den var kjiip da... Også nå som det straks er desember og alt :(

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant... Skal få meg eget blodsukkerapparat, så slipper jeg å ta den glukosetesten en gang til... Jordmor sa at det var ikke så høye verdier at man ikke kunne unne seg noe en gang i blant. Så nå skal jeg være flink og heller unne meg noe først i jula:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk, det hjelper. Er litt lei meg for dette.. Ingenting som skulle tilsi at jeg skulle få det heller. Har ingen slektninger som har det, er ikke overvektig, ikke hatt det før osv.. Det eneste er at jeg har spist en del sjokolade..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg passert 31 uker, bare 9 uker igjen:) Har vært veldig flink i helga ang. sukker, men måtte unne meg en smultring..

I dag er det husvask. Satser på å ta stua og kjøkkenet i dag, badet og toalettet pluss ganger og trapp i morgen. Soveromma fåpr vente til litt nærmere jul. Skal også henge opp nye gardiner i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg fått blodsukkerapparat, har vist under 6 to timer etter alle måltid, så det er veldig fint. Skal teste med en krokanrull i kvel og se da.

Her er ukesmenyen min:

Mandag: Ble ikke middag, bare brødskiver

Tirsdag: Hjemmelaget kjøttsuppe med rundstykker

Onsdag: Rester fra tirsdag

Torsdag: Kjøttkaker m/gr.saker, poteter, surkål og brun saus

Fredag: Fiskeboller i kvit saus med poteter og grønnsaker

Lørdag: Pizza- hjemmelaget

Søndag: Har ikke peiling

Her har det vært ganske kaldt de siste dagene, og grusomt glatt.. Faktisk litt skummelt å gå ut, og har nesten gått på trynet flere ganger allerede..

Har vaska stua til jul, men har ikke vært på loftet å hentet advendtsstaken enda, veldig sløvt av meg, men men

Senere i uken skal jeg begynde å vaske babyklær, orker ikke vente til januar, i tilfelle babyen bestemmer seg for å komme noen uker for tidlig..

Fikke forresten beskjed om at viss blodsukkeret mitt konstant låg på 7-8 så måtte jeg begynne med insulin og må da føde på et annet sykehus, fordi det ikke er barneavdeling på sykehuset her jeg bor. Får bare håpe det ikke skjer.

Ellers skal jeg hente en pakke på posten i morgen som inneholder julagave til sønnen min:) Nå mangler jeg bare noen julegaver jeg skal kjøpe på polet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig med svangerskapsdiabetes-tendenser! :troest: Håper det holder seg på det nivået det er nå og at du slipper mer styr med det. Høres ikke noe moro ut...

Men ellers høres det jo ut som om du har det bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg har det bra:) Babyen slo kollbøtte etter den krokanrullen, skal måle blodsukker om tre kvarter- spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...