fjærestein Skrevet 24. juli 2014 #1421 Del Skrevet 24. juli 2014 Skulle ikke vært anonym den over og jeg får heller ikke rettet skrivefeil... Sorry 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 24. juli 2014 #1422 Del Skrevet 24. juli 2014 Da slår du mine 38 grader Antlers - shit. Det er heftig. I dag er det heldigvis kjøligere etter et realt regnskyll. Men varmt nok allikevel. Jeg foretrekker 25 grader ute jeg. Og lavere inne. Da har jeg det helt topp. Nå orker jeg ikke å være ute, men å være inne er jo like jævli. Anonymous poster hash: f5c71...cb8 Nå har det nettopp begynt å regne her, og jeg hører torden i det fjerne. Satser på at vi får en skikkelig skur, så kanskje vi får en litt mer OK temperatur Jeg jobbet på fabrikk for noen år siden, der ble det ofte godt over 45 grader om sommeren. Det var flere ganger rett før jeg gikk i bakken, selv om jeg drakk så mye vann jeg klarte. Hadde du vært naboen min, skulle jeg jammen gitt deg vifta mi, for her inne er det levelig etter solnedgang. Anonymous poster hash: 85608...c48 Hehe, det er jo tanken som teller, så takk Huff, det må være grusomt å jobbe under slike forhold. Men det er jammen meg slitsomt å ha det slik hjemme også - særlig når man skal sove. Synes dog mer synd på de eldre rundt om i landet enn på meg selv. De har mindre å møte varmen med, større sjanse for å bli syke av hetebølgen, kan ikke enkelt hoppe i dusjen for å kjøle seg ned, og i verste fall blir de til og med glemt bort av pleierene ved sykehjemmet - som om det ikke er ille nok at mange av disse hjemmene allerede holder skummelt høy temperatur. http://www.osloby.no/nyheter/93-aring-glemt-i-solsteken---havnet-pa-akutten-7647451.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1423 Del Skrevet 24. juli 2014 Nå har det nettopp begynt å regne her, og jeg hører torden i det fjerne. Satser på at vi får en skikkelig skur, så kanskje vi får en litt mer OK temperatur Hehe, det er jo tanken som teller, så takk Huff, det må være grusomt å jobbe under slike forhold. Men det er jammen meg slitsomt å ha det slik hjemme også - særlig når man skal sove. Synes dog mer synd på de eldre rundt om i landet enn på meg selv. De har mindre å møte varmen med, større sjanse for å bli syke av hetebølgen, kan ikke enkelt hoppe i dusjen for å kjøle seg ned, og i verste fall blir de til og med glemt bort av pleierene ved sykehjemmet - som om det ikke er ille nok at mange av disse hjemmene allerede holder skummelt høy temperatur. http://www.osloby.no/nyheter/93-aring-glemt-i-solsteken---havnet-pa-akutten-7647451.html Lesten her om dagen om et splittert nytt sykehjem uten air condition: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Hett-pa-sykehjem-uten-kjoleanlegg-2791000.html#.U9F1vvl_sxI Kjøleanlegg ble nemlig for dyrt, det. Kunne personlig ha tenkt meg å filleriste (ikke slå, bare riste) idiotene bak det pengebesparende vedtaket. Anonymous poster hash: 85608...c48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 24. juli 2014 #1424 Del Skrevet 24. juli 2014 Lesten her om dagen om et splittert nytt sykehjem uten air condition: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/Hett-pa-sykehjem-uten-kjoleanlegg-2791000.html#.U9F1vvl_sxI Kjøleanlegg ble nemlig for dyrt, det. Kunne personlig ha tenkt meg å filleriste (ikke slå, bare riste) idiotene bak det pengebesparende vedtaket. Anonymous poster hash: 85608...c48 Er det mulig å ikke ta hensyn til slikt i et nybygg av typen sykehjem? Det er jo ikke akkurat noe nytt at det kan bli svært varmt innendørs om sommeren, og hetebølger har vi også hatt før. Har de bare gamblet på at sommerene fremover skal bli milde, eller... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 24. juli 2014 #1425 Del Skrevet 24. juli 2014 Tråden er ryddet for innlegg med bilder beskyttet av kopiretten. Estrella, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2014 #1426 Del Skrevet 24. juli 2014 Er det mulig å ikke ta hensyn til slikt i et nybygg av typen sykehjem? Det er jo ikke akkurat noe nytt at det kan bli svært varmt innendørs om sommeren, og hetebølger har vi også hatt før. Har de bare gamblet på at sommerene fremover skal bli milde, eller... I tillegg til store glassfasader uten noen form for solskjerming. Begynner virkelig å lure på hva slags folk som designer bygg som dette, for særlig smarte kan de umulig være. Anonymous poster hash: 85608...c48 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. juli 2014 #1427 Del Skrevet 25. juli 2014 Det er veldig hyggelig, men problemet er nettopp det at man ikke har lyst å gå fra jobben.. Sitter fortsett på kontoret jeg.. Vel - delvis sitter jeg også fordi jeg har vært utrolig ueffektiv resten av dagen så må ta igjen. Hurraa for kokvarm leilighet og naboene som hadde fest nede fram til tidlige morgentimene, så man ikke kunne ha vindu åpent (burde nesten veie meg for jeg føler jeg ble i alle fall noen kilo lettere, så mye jeg svettet i senga i natt). Det har jeg faktisk lurt på... Om man faktisk tar av noen kilo når man svetter mye? Jeg føler at svetten bare har pipla i det siste. Her om dagen da jeg var ute følte jeg at det bare rant av meg. Burde hatt med håndkle bare for en liten gåtur ute egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1428 Del Skrevet 25. juli 2014 Det har jeg faktisk lurt på... Om man faktisk tar av noen kilo når man svetter mye? Jeg føler at svetten bare har pipla i det siste. Her om dagen da jeg var ute følte jeg at det bare rant av meg. Burde hatt med håndkle bare for en liten gåtur ute egentlig.. Jeg har mista 1.5 kg på en drøy uke. Uten at jeg har ønska det Jeg er slank nok fra før. Men eier ikke matlyst og selv om jeg drikker bøttevis med isvann, så tror jeg mye er vannvekt også. Anonymous poster hash: f5c71...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. juli 2014 #1429 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg tror ikke man mister så mye utenom at man er dehydrert og mangler salt i kroppen som binder opp vann. Men - man mister jo noe dersom man ikke har matlyst og ikke orker å spise og lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1430 Del Skrevet 25. juli 2014 Hva skjer liksom? Jeg ble så lykkelig da jeg våknet i morges og så ut. Det så helt overskyet ut! Grått og deilig og jeg ventet regn! Så måtte det bare ha vært tåke, for nå skinner sola nådeløst igjen fra blå himmel!! Ååååååå, det tar visst aldri slutt! Anonymous poster hash: a7fd5...f9f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1431 Del Skrevet 25. juli 2014 Jeg oppdaget at REMA1000 solgte bordvifter i går, så det er tydeligvis ikke helt tomt i alle hyller. Anonymous poster hash: d4c01...2ea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1432 Del Skrevet 25. juli 2014 I tillegg til store glassfasader uten noen form for solskjerming. Begynner virkelig å lure på hva slags folk som designer bygg som dette, for særlig smarte kan de umulig være. Anonymous poster hash: 85608...c48 Store glassfasader er en av de arkitekt elementene som ser veldig fancy ut, men er ufattelig lite gjennomtenkt i praktisk. Glovarmt om sommeren og slipper inn kulde om vinteren. Anonymous poster hash: 08a22...a56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1433 Del Skrevet 25. juli 2014 Syns ikke vi burde klage alt for mye om denne varmen. Når vi har sliti oss gjennom et helvete med vinter og kulde, og endelig får sommer i Norge. Vi må nyte den så lenge vi kan! Før vi veit ordet av det begynner bladene å falle og vi må begynne å gå med tjukke ulljakker igjen… Jeg har ikke slitt meg gjennom noe helvete med vinter og kulde, jeg elsker vinteren. Ikke at det var mye vinter nå sist, men det var himmerik i forhold til dette varmehelvetet vi har nå. Anonymous poster hash: 2dd7c...37f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1434 Del Skrevet 25. juli 2014 Det har jeg faktisk lurt på... Om man faktisk tar av noen kilo når man svetter mye? Jeg føler at svetten bare har pipla i det siste. Her om dagen da jeg var ute følte jeg at det bare rant av meg. Burde hatt med håndkle bare for en liten gåtur ute egentlig.. Jeg har mista 1.5 kg på en drøy uke. Uten at jeg har ønska det Jeg er slank nok fra før. Men eier ikke matlyst og selv om jeg drikker bøttevis med isvann, så tror jeg mye er vannvekt også. Anonymous poster hash: f5c71...cb8 Jeg tror ikke man mister så mye utenom at man er dehydrert og mangler salt i kroppen som binder opp vann. Men - man mister jo noe dersom man ikke har matlyst og ikke orker å spise og lignende Jeg har også lurt på dette, og om jeg er den eneste som faktisk legger på meg i varmen. Her en kveld tømte jeg i meg sikkert en liter brus på styrten rett før sengetid, og tenkte at nå må jeg stå opp mange ganger i løpet av natten. Men tilsynelatende kom aldri den literen ut igjen, eller så har alt gått til svette Det med at salt binder opp vann kan ha noe for seg, siden jeg også gaflet innpå en pose potetgull samme kveld. Hvem orker varm mat nå om dagen? Anonymous poster hash: 2dd7c...37f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1435 Del Skrevet 25. juli 2014 Hva skjer liksom? Jeg ble så lykkelig da jeg våknet i morges og så ut. Det så helt overskyet ut! Grått og deilig og jeg ventet regn! Så måtte det bare ha vært tåke, for nå skinner sola nådeløst igjen fra blå himmel!! Ååååååå, det tar visst aldri slutt! Anonymous poster hash: a7fd5...f9f Kvarter over seks til morgen i dag var det overskygget, og gud som det fikk håpet om en regnværsdag til å bli tent. Klokka er nå 17, og jeg sitter med vifta durende på høyeste hastighet, men svettende renner selv i bikini. Anonymous poster hash: 08a22...a56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 25. juli 2014 #1436 Del Skrevet 25. juli 2014 Fant ut enda en kjip ting med denne varme varmen: tørketrommelen tørker mye dårligere! Har kondenstrommel som er avhengig av tilførsel av kald luft, og det finnes ikke på mitt vaskerom for tiden! Endte opp med å måtte henge opp alt tøyet... (Jada, er klar over at dette innlegget både er litt white whine og first world problem ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2014 #1437 Del Skrevet 25. juli 2014 Det absolutt koker her. Jeg som trodde det skulle bli bedre nå til helgen. Tre vifter på full guffe, men lufta er så varm at det knapt hjelper å virvle den opp. Anonymous poster hash: 2dd7c...37f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 25. juli 2014 #1438 Del Skrevet 25. juli 2014 Dette er grusomt. Og som bemerket tidligere i tråden, det "dårlige" været fortsetter å forflytte seg med en dag av gangen. Det har bltt varslet kjøligere om et par dager i lange tider nå!! Har gudskjelov hatt ferie denne uken, så har vært hos familie med kjøligere bolig enn hva jeg selv har. Men mandag er det tilbake på jobb. Jeg er gjennomvåt av svette før jeg i det hele tatt kommer på bussen, så ser særdeles lite fresh ut innen jeg ankommer jobben. Må ha på en slags uniform, bytter selvfølgelig til denne når jeg er på plass på jobb, men den er vaaarm, og jeg har uansett allerede blitt svett så er særdeles udelikat. Ser andre også sliter med dette problemet, noen tips? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1439 Del Skrevet 26. juli 2014 Dette er grusomt. Og som bemerket tidligere i tråden, det "dårlige" været fortsetter å forflytte seg med en dag av gangen. Det har bltt varslet kjøligere om et par dager i lange tider nå!! Søren klype, nå blir det hett til langt ut i neste uke igjen. Hva skjer med klimaet vårt? Og hvordan får vi gjort noe med global oppvarming når folk bare syns det er "deilig"? Anonymous poster hash: 2dd7c...37f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2014 #1440 Del Skrevet 26. juli 2014 Syns ikke vi burde klage alt for mye om denne varmen. Når vi har sliti oss gjennom et helvete med vinter og kulde, og endelig får sommer i Norge. Vi må nyte den så lenge vi kan! Før vi veit ordet av det begynner bladene å falle og vi må begynne å gå med tjukke ulljakker igjen… Og jeg kan ikke få sagt nok hvor mye jeg gleder meg!!! Og håper virkelig ikke høsten og vinteren blir så mild som den forrige vi hadde. Pisselunket temperaturer i vest vertfall. Håpe på kald luft på høsten og snø på vinteren!Anonymous poster hash: 90853...122 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå