Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og forresten, hvem har noengang viften i boden? Her står den fremme året rundt :)

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Jeg tipper du ikke har en provisorisk katteutkikkspost i form av svær pappeske foran vinduet pga manglende vinduskarmer. Har ikke hjerte til å flytte den for å skru på ovnen vinterstid (står rett foran, ja), og inntil jeg får meg til å kjøpe en gulvstående ovn til å bruke toppen 2-3 mnd pr år, så har jeg en bitteliten, vegghengt ovn til å varme opp hele leiligheten. Funker det? Nei.

Er katten fornøyd? Ja.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har flere tips til hva man egentlig kan spise i varmen? Her går det i store mengder jordbær og is og oppskåret frukt, kompensert med potetgull for kalorienes skyld. Hva er godt og kaldt og mer skikkelig måltid? Kyllingsalat?

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Syns sushi er godt i varmen. Kjøper ferdig (selvsagt i denne varmen) Sjømat har naturlig salt i seg som hjelper når man svetter 100 liter om dagen.

Anonymous poster hash: 08a22...a56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har flere tips til hva man egentlig kan spise i varmen? Her går det i store mengder jordbær og is og oppskåret frukt, kompensert med potetgull for kalorienes skyld. Hva er godt og kaldt og mer skikkelig måltid? Kyllingsalat?

Anonymous poster hash: 2dd7c...37f

Pitabrød med salat, hjemmelaget dressing, og biter av kjøtt etter din smak?

Anonymous poster hash: 85608...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort butikkene får inn, kjøp vifte!Anonymous poster hash: 85608...c48

Hørte i dag at butikkene kanskje ikke får inn vifter igjen før til neste sesong... Visstnok er det vanlig at viftene produseres om vinteren, med produksjonsstopp om sommeren. Så når lagrene er tomme, er det tomt. Håper ikke det stemmer, jeg vil fryktelig gjerne ha flere! :O

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte i dag at butikkene kanskje ikke får inn vifter igjen før til neste sesong... Visstnok er det vanlig at viftene produseres om vinteren, med produksjonsstopp om sommeren. Så når lagrene er tomme, er det tomt. Håper ikke det stemmer, jeg vil fryktelig gjerne ha flere! :O

Leste noe lignende, de bestiller visst inn årets parti tidlig på våren, og må da gå utifra en normalsommer for å unngå å bli sittende med et stort viftelager i minusgrader.

Bor alene i ettroms, skulle gjerne hatt minst en til, jeg og. En ved senga, så jeg slipper å styre frem og tilbake med bordvifte og stol for å få sove, og en ved pc'n.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Irriterer meg over at det IKKE er lov å klage på varmen er her i Norge. Det er fy fy i følge veldig mange :nei: Altså når det er så varmt som det er nå så synes jeg man kan klage litt :)

Jeg kjenner folk som nyter denne trope varmen og kan fint ligge å grille seg i solen i flere timer om dagen. At de orker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste noe lignende, de bestiller visst inn årets parti tidlig på våren, og må da gå utifra en normalsommer for å unngå å bli sittende med et stort viftelager i minusgrader.

Bor alene i ettroms, skulle gjerne hatt minst en til, jeg og. En ved senga, så jeg slipper å styre frem og tilbake med bordvifte og stol for å få sove, og en ved pc'n.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Litt OT, men vet noen hvordan kroppstemperaturen påvirkes av lufttemperaturen?

Har av andre grunner begynt å måle kroppstemperatur hver dag, og vanligvis ligger den på 36,5. Men den siste uken hvor det har vært ekstremt varmt synker den hver dag, og er nå nede i 33.4. (omtrent samme temp som inne).

Man skulle jo tro at jeg var relativt avkjølt og kanskje tilogmed frøs, men neiiida. Svetten siler på meg som de fleste andre. Bare syntes det var så rart, og lurte på om noen vet hvorfor?

Anonymous poster hash: 41813...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over at det IKKE er lov å klage på varmen er her i Norge. Det er fy fy i følge veldig mange :nei: Altså når det er så varmt som det er nå så synes jeg man kan klage litt :)

Jeg kjenner folk som nyter denne trope varmen og kan fint ligge å grille seg i solen i flere timer om dagen. At de orker.

Jeg har et forslag: De som ikke har noe annet enn klaging ang vinterværet å komme med, kan pelle seg til Spania (f.eks., stakkars Spania) på permanent basis, mens vi gjenværende gjør det klart at vi kun ønsker folk hit som vet å sette pris på kulde.

Anonymous poster hash: 85608...c48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode tips for å holde dyrene avkjølt? Synes så synd på de der de vandrer rundt i pelskåpene sine:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbiter av ymse go'biter (eple,banan,agurk,leverpostei, avkok av div kjøttprodukter)

Ta et håndkle og vri opp i kaldt vann.Legge på gulvet så dyret kan ligge på.Har du hund og veranda,ta en liten balje og la den plaske litt

Kjøle elementer som du pakker inn og legger under senga til dyret.Pass på at dyret ikke får gravd seg ned og ligger rett på elementene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen gode tips for å holde dyrene avkjølt? Synes så synd på de der de vandrer rundt i pelskåpene sine:-(

Iskaldt vann å drikke, gjerne legge et håndkle i fryseren en stund. Om du gir våtfor, gjerne ha det å kjøleskap en stund før mating.

Anonymous poster hash: 85608...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere i denne tråden som bor i Oslo, jeg syns veldig synd på dere. Her i Trondheim har det vært rundt 25 grader i et par dager, varmt er det, men over 30 grader er jo uutholdelig! Håper det blir kjøligere (og masse regn) i hovedstaden snart :-)



Anonymous poster hash: d92f5...ed0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isbiter av ymse go'biter (eple,banan,agurk,leverpostei, avkok av div kjøttprodukter)

Ta et håndkle og vri opp i kaldt vann.Legge på gulvet så dyret kan ligge på.Har du hund og veranda,ta en liten balje og la den plaske litt

Kjøle elementer som du pakker inn og legger under senga til dyret.Pass på at dyret ikke får gravd seg ned og ligger rett på elementene

Takk for tips Kårky og AB :smile:

Håndkle og isgodis skal prøves ut med én gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men vet noen hvordan kroppstemperaturen påvirkes av lufttemperaturen?

Har av andre grunner begynt å måle kroppstemperatur hver dag, og vanligvis ligger den på 36,5. Men den siste uken hvor det har vært ekstremt varmt synker den hver dag, og er nå nede i 33.4. (omtrent samme temp som inne).

Man skulle jo tro at jeg var relativt avkjølt og kanskje tilogmed frøs, men neiiida. Svetten siler på meg som de fleste andre. Bare syntes det var så rart, og lurte på om noen vet hvorfor?

Anonymous poster hash: 41813...829

Det jeg vet er at kroppen tilstreber å holde temperaturen i hjernen på 37 grader, for det er da den fungerer best. Her er en link: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sommervaeret/forskere-vi-blir-sinte-i-solen/a/68277/

Orker ikke fundere så mye på det i forhold til kroppstemperatur, for hjernen min er for varm... :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten brannsår av meg selv isted, jeg skulle bare ta en hvil og lå på siden med beina oppå hverandre, og det var som om beina brant da de traff hverandre.

Hvordan kan folk like dette? Det er jo bare vondt og ubehagelig, og hver eneste sommer er det sånn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neiineinei, langtidsvarselet her jeg bor var så lovende for neste uke, men nå ser det jaggu ut for at det blir "finvær" utover likevel :-( gi meg høst!!!

Anonymous poster hash: 90853...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de varslet regn her i 14 dager, 2 dager fram i tid.. Men neida!! Bare kødd hele værmeldinga! Nådeløs sol og varmedritt. :svett:



Anonymous poster hash: a7fd5...f9f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig regnet litt her i dag, men hjelper jo ikke noe på varmen. :( Har bare fått skikkelig klam luft i tillegg til varmen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...