Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg elsker varmen jeg, men jeg svetter sånn! Sku tro kroppen min aldri hadde opplevd sol i det hele tatt før:( Ikke sånn at jeg lukter da, men blir helt .... blank... i ansiktet. Sukk:/ Den som hadde hatt et svømmebasseng i leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ekkelt å være seig og klissete alt før man kommer på jobb. Det blir helt vanvittig varmt på buss og baner. Nå må dette lovede væromslaget komme snart, gårsdagens regnskur hjalp jo ingenting... like hett igjen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nåja... jeg har gitt opp meteorologene. Det skulle bli 15 grader i dag, men er 29. Det skulle bli 13 grader i morgen, nå skriver de 22. Tviler på at det blir mye kjøligere før vi får noen litt mer langvarige regnskurer til å friske opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tunge skyer ute!

Og ikke så sinnsykt varmt!

Herregud å deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 20 grader og regn. Deilig! Fremdeles litt for varmt, jeg trives best på rundt 17 grader. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nå sitter jeg ved vinduet og merker endelig at det er åpent :)

Men hvor lang tid tar det å kjøle ned et overopphetet rom? Sitter i et bittelite rom med vinduet på gap, men temperaturen har bare sunket 2 grader inne siden i går. Håper jo å få det ned på levelig temperatur før sola kommer tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ahhh! Jeg måtte jammen lete litt her, men NÅ fant jeg endelig denne vidunderlige tråden igjen, som jeg kan krype inn i og finne kjølig skygge i, fra alt det varme på utsiden...

Vi skriver snart August, og det forteller meg at det ikke er så forskrekkelig lenge før de kjøligere dagene kommer tilbake, og enkelte av oss kan begynne å leve utendørs igjen. Men inntil den vidunderlige dagen opprinner, balsamerer jeg meg i kaldt drikke og massevis av isbiter.

Det er mulig nå for tiden, å operere seg til det kjønnet man egentlig føler at man tilhører. Det blir vanskeligere for meg. Jeg tror jeg egentlig skulle ha vært en pingvin. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

:overrasket: Hvor i all verden bor du hen?

Her jeg bor er det 13 grader ute, hvis man synes det er for hett bør man vurdere å flytte til SValbard. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Hvor i all verden bor du hen?

Her jeg bor er det 13 grader ute, hvis man synes det er for hett bør man vurdere å flytte til SValbard. :fnise:

Det samme lurer jeg på. I Oslo er det helt topp om dagen. Masse regn og perfekt temperatur. Dette må jo være drømmesommeren. (minus de svært varme dagene som var i begynnelsen av mnd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Tretten grader høres helt himmelsk ut, og gjerne litt kjølende vind i samme slengen.

Det er +25 i solveggen min nå, og enda er det ikke en dag med blå himmel en gang.

Noen av oss liker ikke de svette tilstandene i det hele tatt, i alle fall ikke når man ikke har muligheten til å søke iskald skygge når man føler for det.

Svalbard er liksom litt vel far out, men jeg kunne godt ha tenkt meg øde og kalde omgivelser, uten snø riktignok...og uten hordene av sommer-varme-hungrige mennesker som oversvømmer omgivelsene rundt meg.

Noen av oss er av det andre slaget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
Noen av oss er av det andre slaget. :)
...og vi kjenner at dette varmemonsteret begynner å røre på seg igjen... Isbitposene er fyllt opp og jeg har hentet den store vifta i kjelleren. Jeg forsøker å stålsette meg for de neste fire månedene. :sukk: Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Eneste jeg ikke liker med sommeren er at jeg gruer meg til å gå i topper og sandaler, fordi at det syns at jeg blir så utrolig svett. Både på føtter og ellers på kroppen og det renner. det blir værre jo mer jeg tenker på det, selv om det ikke er sånn kokvarmt ute tilogmed . Jag blir rett og slett deprimert når jeg ser at det er sol og føler dårlig samvittighet som ikke blir glad når det er så lyst og fint ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er godtråden tilbake, ja. ;)

Jeg sliter ikke ennå, men blir det varmere enn det har vært i Oslo de siste dagene så blir det nok litt for mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er for varmt ute, så holder jeg med inne med vifte og kjøla full av is :P

Og folk sier alltid at man ikke skal klage nå som vi endelig har fått varmen tilbake.

Men jeg klager ikke når det er kaldt, så derfor har jeg full rett til å klage når det er for varmt^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Og folk sier alltid at man ikke skal klage nå som vi endelig har fått varmen tilbake.

Men jeg klager ikke når det er kaldt, så derfor har jeg full rett til å klage når det er for varmt^^

Signerer. Jeg hater varme, og kan rett og slett ikke begripe at noen synes det er behagelig. Gleder meg til oktober ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er for varmt ute, så holder jeg med inne med vifte og kjøla full av is

Holder jeg med deg i. Jeg fyller opp med fløte og saftis i tillegg.

Her må man ta alle midler i bruk, hehe...

Og jeg syns nok at det ikke er å klage over varmen, vi bare konstaterer fakta,

slik den oppleves for oss vakre avvikere.

Vi får tenke avkjølende tanker og støtte hverandre når det koker som værst.

:regn::regn::regn:

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter heldigvis fra den kokvarme ettromsen til en kjøligere treroms nå i sommer, så får satse på at livet blir litt bedre da. AC-en flytter selvsagt med oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg liker meg bedre jo varmere det er nesten :) Får mye mer energi og livsoverskudd når det er varmt og godt ute.. Tror venner og familie merker godt at jeg er mye blidere og gladere i perioder med godt vær, enn hva jeg er f.eks om vinteren :) Syns det er herlig å kunne gå ut uten å tenke på å ha med en genser, sitte ute i parken og grille om sommeren eller kunne sitte ute på balkongen og slikke sol :) Tror nok ikke jeg holder ut mange flere år i kalde Norge :P

Vet det er mange som ikke er så glad i varme og sol som meg.. Men har heldigvis en familie og kjæreste som elsker sola like masse som meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...