Gå til innhold

@neas

@nea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må forresten hoppe litt for 25 uker! :hoppe::hoppe: Bare 15 uker igjen :overrasket: Det er jo ingenting! Plutselig så sitter vi der med en beibi i fanget :hjerte:

Ja fy flate! Det slår meg rett som det er.

En ting er å være gravid og kjenne liv og glede seg, men at det faktisk kommer et levende lite resultat ut av dette, som er dønn avhengig av oss - det er nesten skremmende!

Og når du sier 15 uker igjen, da blir jeg nesten stressa jeg! :ler:

Tror jeg skal ut å kjøpe litt babyting i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her nå, men må jo inn og :hoppe: for 25 uker!!!! :)

:klem:

Koselig at du stikker innom og hopper sammen med meg ;)

:klemmer:

Ja fy flate! Det slår meg rett som det er.

En ting er å være gravid og kjenne liv og glede seg, men at det faktisk kommer et levende lite resultat ut av dette, som er dønn avhengig av oss - det er nesten skremmende!

Og når du sier 15 uker igjen, da blir jeg nesten stressa jeg! :ler:

Tror jeg skal ut å kjøpe litt babyting i helgen.

I know, disse tankene er litt skremmende for tiden... Men vi kommer vel til å klare oss like bra som alle andre, det er jo så mange som har klart det før oss ;)

Da har jeg faktisk ferie i ei uke :hoppe: Blir deilig å slippe jobben, men samtidig kan det hende jeg blir litt rastløs etter hvert. Skal slappe av og kose meg hjemme, gå en del turer, gjøre litt husarbeid, ordne middag til sambo kommer hjem om dagene osv. Har tenkt å ta meg en dagstur til venninna mi som bor halvannen times kjøring unna også i løpet av uka. Da blir det vel litt shopping, god middag og nintendo wii spilling! :)

Helga har vært kjempefin! Koste oss hjemme på fredagskvelden med en god middag og ny episode av Prisonbreak. Lørdags formiddag var vi en liten tur på shopping, fant ingenting til meg selv, men litt til beibi'n. Kjøpte dyne (65x80cm), et sengesett, laken til vogn/vugge og et limegrønt helseteppe :) På ettermiddagen dro vi på hytta til "svigers" og lå der natta over.

Nå sitter jeg og koser meg med frokost og God morgen norge på tv'n i bakgrunnen. Har fått helt dilla på brødskiver med bringebærsyltetøy og banan :sikle:

Magen vokser og vokser, men jeg synes fremdeles størrelsen er ok. Tenkte jeg skulle bli større fortere! Synes allerede det er litt vanskelig å reise seg fra liggende stilling da, har funnet ut at jeg må legge meg over på siden før jeg reiser meg opp i sittende :fnise:

Lurer på om beibi'n har begynt å sparke meg i ribbeina innimellom? :klø: Jeg aner jo ikke om det er spark, men i natt for eksempel så fikk jeg støtvis vondt i ribbeina på venstre side. Ga seg fort når jeg skiftet stilling da!

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høyra at du har hatt ei fin helg, og at det går bra med graviditeten! :)

Kos deg masse i ferien din! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og koser meg med frokost og God morgen norge på tv'n i bakgrunnen. Har fått helt dilla på brødskiver med bringebærsyltetøy og banan :sikle:

Magen vokser og vokser, men jeg synes fremdeles størrelsen er ok. Tenkte jeg skulle bli større fortere! Synes allerede det er litt vanskelig å reise seg fra liggende stilling da, har funnet ut at jeg må legge meg over på siden før jeg reiser meg opp i sittende :fnise:

Lurer på om beibi'n har begynt å sparke meg i ribbeina innimellom? :klø: Jeg aner jo ikke om det er spark, men i natt for eksempel så fikk jeg støtvis vondt i ribbeina på venstre side. Ga seg fort når jeg skiftet stilling da!

Banan og bringebærsyltetøy - det hørtes godt ut! Mmm.. Det må prøves.

Jeg også begynner å merke at det er vanskeligere å reise seg fra senga, og ikke minst ta på seg sokker! Nå klarer jeg dessuten ikke å verken snu eller bytte stilling uten å lage lyd :ler:

Jeg merker ingen spark opp mot ribbeina ennå. Men det er sikkert bare snakk om tid, for i følge boka begynner babyen å få mindre plass allerede nå! Sprøtt å tenke på, det er tross alt flere måneder igjen til den skal ut.

Og i morgen er det 100 dager igjen til termindato! Vi har samme dag, har vi ikke? Så det er litt rart at tickeren din sier at det er 100 dager igjen i dag? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høyra at du har hatt ei fin helg, og at det går bra med graviditeten! :)

Kos deg masse i ferien din! :klemmer:

Takk for det, Mirabella :klemmer:

Og i morgen er det 100 dager igjen til termindato! Vi har samme dag, har vi ikke? Så det er litt rart at tickeren din sier at det er 100 dager igjen i dag? :klø:

Trodde vi hadde samme termindato ja, 6. februar er min iallefall... Kanskje det er forskjell på tickerene? Min ticker regner en graviditet som 40+0, så jeg har justert den to dager slik at det skulle bli rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat kommet inn etter å ha gått en laaang tur. Begynner å kjenne at det blir mer og mer høst, ble skikkelig kald i kinnene mens jeg gikk. Så nå har jeg laget meg en kopp kakao, og lagt meg på sofaen under pleddet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg leste at du hadde lagt deg under sofaen på pleddet. :ler: Det hørtes jo litt rart ut... ;)

Jeg blir virkelig ikke klok på disse tickerne. Jeg har termin 5. februar, og er 26 uker + har 100 dager igjen i dag. Mens du er 25+6 og har 99 dager igjen. :klø: Men det samme kan det egentlig være, babyene kommer neppe på termindato uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg leste at du hadde lagt deg under sofaen på pleddet. :ler: Det hørtes jo litt rart ut... ;)

:fnise:

Jeg blir virkelig ikke klok på disse tickerne. Jeg har termin 5. februar, og er 26 uker + har 100 dager igjen i dag. Mens du er 25+6 og har 99 dager igjen. :klø: Men det samme kan det egentlig være, babyene kommer neppe på termindato uansett! ;)

Hmm, snodig... Kan ikke si jeg blir helt klok jeg heller nei. Og jeg blir enda mer forvirra av alle de forskjellige terminhjulene som fins på helsestasjoner, sykehus og legekontor! Legen min, jordmor på helsestasjon og jordmor som utførte ultralyd på meg har forskjellige hjul som ikke er enige i hvor langt jeg er på vei :fnise: Noen hjul går ut fra 40+0, andre 40+2 og andre 40+3 som svangerskapslengde. Jordmora mi og jeg er enige da, så da får det være det samma med resten av hjulene! Som du sier så kommer ungen når den vil uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tickerne telle forskjellig pga tidssonene da, mon tro?

Uansett. Jeg har telt dager med fingeren på kalenderen og i dag er det 100 dager til 6 februar :ler:

:fnise:

Hmm, snodig... Kan ikke si jeg blir helt klok jeg heller nei. Og jeg blir enda mer forvirra av alle de forskjellige terminhjulene som fins på helsestasjoner, sykehus og legekontor! Legen min, jordmor på helsestasjon og jordmor som utførte ultralyd på meg har forskjellige hjul som ikke er enige i hvor langt jeg er på vei :fnise: Noen hjul går ut fra 40+0, andre 40+2 og andre 40+3 som svangerskapslengde. Jordmora mi og jeg er enige da, så da får det være det samma med resten av hjulene! Som du sier så kommer ungen når den vil uansett ;)

Ja, hvorfor i alle dager har ikke all helsepersonell samme terminhjul og samme måte å telle på? Det er merkelig.

Jeg håper for øvrig at jeg får barn 1 februar, for da fikk bestevenninna mi i fjor :ler: OG jeg slipper å gå på overtid. Det virker vanvittig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tickerne telle forskjellig pga tidssonene da, mon tro?

Uansett. Jeg har telt dager med fingeren på kalenderen og i dag er det 100 dager til 6 februar :ler:

Aner ikke... :klø: Snodig er det iallefall! Man kan jo alltids telle dagene slik som du har gjort også :fnise:

Jeg håper for øvrig at jeg får barn 1 februar, for da fikk bestevenninna mi i fjor :ler: OG jeg slipper å gå på overtid. Det virker vanvittig slitsomt.

Ja, huff... Kan ikke skjønne det er noe annet enn slitsomt å gå på overtid. Jeg begynner jo å føle meg stappa i magen allerede, blir mindre og mindre plass til mat. Så hvordan det skal bli om 3 måneder, det lurer jeg virkelig på! Håper bare jeg får litt plass til julematen jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig frustrert, og egentlig litt sint :frustrert:

Har vært på Reflex og handlet Teutonia Prestige på tilbud til 4690 kr! Det var jo helt fantastisk, nedsatt fra 6190! Men nå som vi kom hjem og åpna eska, ser vi at de har gitt oss vogn med feil farge! :frustrert::frustrert:

Vi skulle jo ha helsvart vogn, noe vi presiserte til hu som gikk på lageret for å hente den. Siden eska den lå i var stripset sammen, valgte vi å stole på kassadama at det var rett farge. Det skulle vi aldri ha gjort... Vogna er svart/grå. Egentlig ikke den verste fargen, men nå var det ikke akkurat den fargen vi ville ha da. Håper virkelig de har igjen flere vogner i helsvart på lageret på mandag, ellers må vi spørre om å få kjøpe utstillingsmodellen istedet. Da vil jeg iallefall ha avslag!

Skulle kjøpe Varioplus bærebag til, men den hadde de ikke igjen i svart. Nå vet jeg ikke om kassadama mente at de var tomme for svart/grå eller helsvart bag men... Hvis ikke får vi kjøpe en softbag istedet, for den hadde de i helsvart. Varioplus bærebagene var de tomme for i alle Reflexbutikkene i byen, og de kom ikke til å få inn de modellene igjen.

Isj! Merker jeg er for frustrert til å skrive et sammenhengende innlegg nå uansett. Litt hormonell kanskje? :sjenert: Det er jo ikke verdens undergang akkurat, men jeg var jo så glad for å ha funnet vogna mi på tilbud. Også ender vi opp med bare styr! Må ringe dit tidlig om mandagen og undersøke div. ting, også må vi kjøre innover på ettermiddagen. Det er jo nabobyen, så det tar en times tid fram og tilbake. Unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En positiv ting er at vi også kjøpte Voksi urban i svart på tilbud til 1499 :) Virker som en herlig pose!

Beibi'n fikk også en topakning bukser og bodyer med matchende luer fra h&m. Samt strømpebukser i str. 50/56 i hvitt/grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg endelig en lykkelig eier av en helsvart Teutonia Prestige med softbag :hoppe: Vogna er helt nyyydelig! Har allerede prøvd ut voksi urban i softbagen, og den passa faktisk bedre enn jeg trodde. Regner med beibi'n får plass nedi der i de få månedene det er nødvendig med voksipose iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da ordnet det seg! Så bra! :Nikke: Utrolig kjedelig når det er butikken som gjør feil sånn, og særlig når man må langt av sted... Men de er nå bare mennesker de i butikken også. ;)

Voksi urban-posene er skikkelig søte! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis meg vogn!! Så bra at det ordna seg og at du fikk bytta den som var feil.

Går forresten Vario Plus ut av produksjon? Vet du hvorfor?

Jeg kjøpte nettopp en brukt (men som strengt talt var ubrukt) på finn.no for ikke så lenge siden. Det var kanskje bra jeg fikk tar i en da ;)

I morgen er det 27 uker!! 5 november er datoen jeg har ringet rundt i kalenderen siden jeg passerte 12 uker. Det er fordi da overlever visstnok 9 av 10 barn dersom de blir født nå. Det er en liten barriere vi passerer i morgen - hurra! Og neste uke, 28, begynner vi på 3 trimester! Som tida flyr :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så da ordnet det seg! Så bra! :Nikke: Utrolig kjedelig når det er butikken som gjør feil sånn, og særlig når man må langt av sted... Men de er nå bare mennesker de i butikken også. ;)

Voksi urban-posene er skikkelig søte! :fnise:

Det er veeldig irriterende ja! Spesielt når jeg egentlig hadde en følelse av at jeg måtte se ned i eska for å dobbeltsjekke fargen før vi dro derfra første gangen... Neste gang hører jeg på magefølelsen, tror jeg ;)

Jeg eeelsker Voksi urban! Den er jo kjeempesøt! Har allerede pakket den ned i softbagen, og må inn på barnerommet og se på vogna og posen hele tiden :fnise:

Går forresten Vario Plus ut av produksjon? Vet du hvorfor?

Jeg kjøpte nettopp en brukt (men som strengt talt var ubrukt) på finn.no for ikke så lenge siden. Det var kanskje bra jeg fikk tar i en da ;)

I morgen er det 27 uker!! 5 november er datoen jeg har ringet rundt i kalenderen siden jeg passerte 12 uker. Det er fordi da overlever visstnok 9 av 10 barn dersom de blir født nå. Det er en liten barriere vi passerer i morgen - hurra! Og neste uke, 28, begynner vi på 3 trimester! Som tida flyr :hoppe:

Tror ikke selve Vario Plus går ut av produksjon, men det kommer jo nye farger til neste år. Det kommer vel sikkert helsvarte da også, men det var uansett uaktuelt å vente til januar/februar med å kjøpe vognbag. Litt utålmodig schø ;) Må isåfall ha kjøpt Vario Plus brukt sånn som deg. Hadde tilbud om det fra ei venninne, men det ble softbag siden denne var på tilbud og faktisk ser ganske praktisk ut.

Åååh, så godt å vite at alt sannsynligvis går bra hvis beibi'n finner på å komme ut nå (eller i morgen da :fnise:) Men har fortalt beibi'n i magen at vi ikke vil ha den ut heelt enda, han/hun får pent vente til februar! :)

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny barnevogn! :hoppe:

Takk for det, Mirabella! Deilig å se at vi begynner å få de største tingene i hus, selv om det forhåpentligvis er 3 måneder til vi får bruk for dem :)

Har akkurat grått meg igjennom en episode av de norske jordmødrene på nett-tv som omhandlet kompliserte fødsler. Skummelt... Bør vel ikke se slike ting nå, men jeg klarer ikke å la være. Vet ikke om jeg tør å se den neste episoden som omhandler dødfødsler og slike ting. Har jo sett serien en gang før, men da var jeg ikke gravid :sjenert:

Endret av @nea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen plutselig over igjen...

Har hatt fri i helgen, og det trengtes. Merker at jobbingen tar på mer og mer, var helt utslitt fredags ettermiddag. Begynte å kjenne det litt i symfysen og lysken i løpet av arbeidsdagen, ble faktisk litt vondt å gå etter hvert. Må vel snakke litt med legen min når jeg skal dit denne uken. Har ikke lyst til å sykmeldes enda, men det spørs hvor lenge kroppen min holder ut. Har allerede fått litt tilrettelegging på jobb slik at jeg slipper unna de tyngste brukerne, men tempoet er jo fremdeles like høyt.

I dag har jeg fri. Tenkte å benytte dagen til utfylling av diverse skjema ift. graviditeten. Skal fylle ut det jeg klarer på søknadsskjemaet til nav. Synes det så litt vanskelig ut jeg :sjenert: Hadde vært veldig greit hvis jeg hadde hatt en 100% fast jobb, men det siste året har jeg jo hatt alt fra 50%-100% avhengig av hvor mange ekstravakter jeg har fått. Spent på hvor mye jeg kommer til å få utbetalt hver måned...

Ellers lekker jeg råmelk hver eneste natt nå, må vel begynne å skfite sengetøy litt oftere :fnise: Formen er som før, synes nesten det er rart at jeg har kommet så langt i graviditeten uten nevnverdige plager. Håper det fortsetter sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...