Gå til innhold

CeNedras dagbok ting

CeNedra

Anbefalte innlegg

hi hi, fikk lurt deg inn i dagboken min ja:)

takk for hilsen, koselig det! :kissfan:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer bare innom for å snakke om mat jeg :D !

I dag er jeg ikke flink til å lage mat. Var ikke flink i går heller. Peppes ble redningen begge dagene.

Nå er jeg mett og synes at det er varmt.

Så jeg lurte egentlig bare på om du kunne hoppe litt tau for meg?

Orker ikke selv skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skal hoppe et par hoppetau runder for deg.

har lyst på hoppestokk jeg, det virker egentlig mye mer morsomt.

eller sånn rund ball som man sitter på og hopper... hoppeball er det det heter? hadde slik da jeg var liten. Har prøvd på leketøysbutikk for litt siden, men alle var så små og jeg fallt av hele tiden. de har også en morsom bananstol på ikea, men den skjønner jeg ingenting av iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en sånn hoppeball.

Husker at jeg hoppet rundt på den i ett kjør. En gang hoppet jeg ned trappa og slo meg fælt. men det tok ikke lang tid får jeg hoppet igjen.

Hoppestokk har jeg ikke prøvd, men trampoline er gøy. Lurer på om jeg skal snike meg bort til naboen og snik-hoppe på trampolinen hans jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trampoline er litt skummelt.

husker da jeg var liten. og jeg har alltid vært liten, så da var jeg ekstra liten. og i tillegg til liten var jeg kjempespinkel. og jeg hoppa på trampoline i en et badeland eller sommerland. Så kom en kjempechubby guttunge og hoppa han også. Og weeeeeeeeeeeeee der føyk vesle meg kjempehøyt opp, kjempelangt bort, vekk av trampolinen og på gresset. Auuuu det var vondt ja.

syntes ennå det er skummelt jeg.

pluss rart at plutselig i fjor sommer eller året før det, så fikk alle trampoliner. plutselig hopp i folks inntekt? og forbruk og alle bortskjemte barn skulle ha trampoline og plastikk lekehus og rusjer i hagene sine. men det er jo bedre med trampoline da, så får en trim. men det er kjempeskummelt farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hei du ;)

Her kommer jeg også lurende inn i dagboken din. Håper ikke det gjør noe ? Snakk om trampoliner, jeg har stor respekt for de. Jeg syns ikke det er så artig å hoppe i de jeg. Har holdt på å dette ut av den nemlig. Og jeg har ikke noe kontroll der jeg svever i lufta... Og tror jeg har opplevd noe ubehagelig da jeg var barn så..

Men Ellers ville jeg bare stikke innom og legge igjen en hilsen.

DU virker som ei oppegående jente, skal følge med deg :D

Kos deg masse i sommervarmen du .

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyyyyggelig med hilsen, Mzfire!!!

oppegående er bra? oppeflyvende ikke så bra:)

kos deg i sommervarmen du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hallå!

Tusen takk for bursdagshilsenen i dagboka!

Må si du er flink med de tegneseriene dine! Stå på! :D

God natt og sov godt!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stått opp tidlig.

og jeg har lest caplex.(jeg startet på nebb for å gjøre det enklere)

Så i dag har altså jeg lært:

nebbdyr, Ornithorhynchidae, familie av kloakkdyr med én art, Ornithorhynchus anatinus. Har snute som minner om et andenebb, pels, svømmehud mellom tærne og "beverhale". Lengde ca. 0,6 m, derav halen 15 cm. Hunnen legger ett—to egg i en hule i elvebredden. Ruger sju—ti dager. Lever bare i elver på Tasmania og i det østlige Australia.

nebbfluer, en sort skorpionfluer, Mecoptera, orden av insekter med hodet trukket ut i en snabel. Hannen hos noen arter har en oppbøyd "skorpionhale". Fem arter i Norge, hvorav to vingeløse arter som opptrer på snø

nebbhvaler, Ziphiidae, familie av tannhvaler. Snuten er lang og smal. Tennene er redusert el. mangler. 18 arter, bl.a. nebbhval, bottlenose, Hyperoodon ampullatus, som blir opptil 10 m. På dypt vann langs vår nord- og vestkyst.

nebbmunner- plantesugere->en sort

teger, Hemiptera, insektorden hvor forvingene er halvdekkvinger og bakvingene flygevinger. De fleste t. har stinkkjertler. Munndelene som utgår fra forkanten av hodets underside er stikkende el. sugende. T. lever av plantesafter, blod el. insekter. Forvandlingen er ufullstendig. Omfatter to grupper: 1) vann-t., med buksvømmere, ryggsvømmere, vannskorpion; 2) land-t., med vannløpere, veggdyr, strand-t., bark-t. og brei-t. Ca. 50 000 arter, ca. 425 i Norge.

Så kan du nok spørre meg hvorfor jeg driver og leser om nebbting i caplex? Jo fordi jeg skal eksamen ha i alt annet enn nebbdyr. Tror eksamenen heter det faktisk: altannetennnebb101. Det er viktig å begynne dagen med å lære seg noe man ikke trenger. synes jeg iallefall da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også lære noe jeg ikke trenger på morgenen.

har bare lært at det er mulig å våkne klokka 7 selv om man legger seg klokka 2 jeg.

Og jeg har lært at man blir veldig trøtt klokka 9.30 når man gjør det på denne måten.

Så veit jeg DET liksom.

Men nå kan jeg jo pugge alt du skriver om nebb, så er den saken løst!

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glad jeg kunne hjelpe deg angående nebb-dyrting info:)

Dagens gode gjerning unnagjort allerede nå. Hurra resten av dagen dedikeres herved til alt annet enn gode gjerninger. hipp hipp hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Heisann og hoppsann, CeNedra!

Du er vittig, du, som slår opp i leksikon og lærer deg (u)nyttige ting. :ler: Du virker som du er en litt humoristisk og uhøytidelig person. Det liker jeg!

Ha en hyggelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan og hoppsan huldre-lise!

hyggelig du skreiv hilsen her:)

men jeg har lyst til å være høytidelig jeg da.. hva skal jeg gjøre da da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er syk,

ikke moro

holder på å dø av halsenvondt,ørertette og slapp.spiser suppe.

skal sove.

ugg ugg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Dakar Cenedra. God bedring. Håper du kommer deg snart. Kjedelig å være syk.. Håper ikke du er mye syk. Det er jeg sjelden, *Bank i bordet* :)

Vil ønske deg en god pinse jeg :briller:

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffa... Kjipt at du har blitt syk...

Håper formen er på bedringens vei og at du får tiden til å fly ved å lære enda flere leksikons-ting. :lol:

Syntes jeg så noe om trampoliner her også.

Trampoline er gøy, men pga en smule høydeskrekk, samtidig litt skummelt... :ler:

Har ikke gått til innkjøp av en selv, men det er bare fordi jeg er så nervøs for at naboungene skal ødelegge seg... :roll:

Kanskje jeg skulle gått til innkjøp av en bitteliten... en slik man kan hoppe 2 cm opp i luften med innendørs...?

God bedring i alle fall!

Bli fort frisk, morsomt å lese i dagboka di. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Koooselige meldinger Mzfire og @lfa! Leste dem også da jeg var syk, og det varmet i sjuklingkroppen min, men orka ikke skrive noe da. Nå derimot er jeg frisk og greier. Hipp hurra!!

Men er hjemme hos familien på ferie og har ikke like mye netttilgang som i min egen leilighetsting... så blir lite KG.

Fantastisk å være hjemme. foreldre som steller med en. lager mat og den er så god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...