Gå til innhold

Mayes bryllupsplaner.


Kanutten

Anbefalte innlegg

Jeg hater fagprøver :fnise: Helt forferdelig når det står på, men guuuuuri så deilig når man har bestått :dåne:

Hårspray er lurt :jepp: Det kan man bruke på tegninger med kull og blyant også :jepp:

Jeg er ikke så glad i disse prøvene jeg heller. Trodde jeg skulle :spy: når de skulle begynne å stille spørsmål om diverse sykdommer osv. Jeg blir så usikker på meg selv, og har en tendens til å tenke alt for vanskelig. For jeg vet jo egentlig at jeg kan svarene. Så jeg er glad for at det er ferdig, og jeg skal ikke utsette meg selv for noe lignende på leeeeeeenge. Om jeg i det hele tatt skal gjøre det.

Hårspray funka fint ja, så nå er det håp for at invitasjonene blir ferdig utenpå iallefall i løpet av helga. Da er det bare det inni som mangler. Men det er jo bare å skrive på pc`n og så skrive ut, så det går nok bra. Da er det bare å feste det til selve kortet etterpå.

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk. :hug:

JA det er en kjempegod følelse. deilig å være i mål liksom. :) Har du tatt svenneprøve nylig eller?

Tok min for 2 1/2 år siden jeg. Som frisør :)

Værste jeg har vært med på noen gang!!! Men SÅ godt når man har gjennomført det!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok min for 2 1/2 år siden jeg. Som frisør :)

Værste jeg har vært med på noen gang!!! Men SÅ godt når man har gjennomført det!!! :jepp:

Enig i at det er noe av det verste jeg har vært med på noen gang ja. :Nikke:

Driver du egen salong nå da eller?

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg har kommet på tanken om å ha med ett dikt i innbydelsene...

Slik at diktet står på venstre siden når man åpner kortet og selve innbydelsen til høyre. (litt for at det blir enklerer å feste kortet inni. )

Men er jo helt blank på hva som kan passe seg. :klø:

Tar gjerne imot forslag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er noe av det verste jeg har vært med på noen gang ja. :Nikke:

Driver du egen salong nå da eller?-----------------------------------------------------------------------------

Jeg har kommet på tanken om å ha med ett dikt i innbydelsene...

Slik at diktet står på venstre siden når man åpner kortet og selve innbydelsen til høyre. (litt for at det blir enklerer å feste kortet inni. )

Men er jo helt blank på hva som kan passe seg. :klø:

Tar gjerne imot forslag...

Nei, er bare ansatt. Men syns det er veldig greit jeg :) Har ikke veldig lyst til å drive en egen salong heller.. Ihvertfall ikke nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo supert ut da. :)

Da jeg var hos frisøren sist, fortalte min frisør at hun også skulle hente fagbrevet sitt den dagen.

Hun fortalte også om at det var så populært å starte opp egen salong nå.

Hun visste av flere som hadde gjort det. derfor jeg lurte egentlig. :sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være kjekt å ha såpass kunnskap om hår da. Sikkert lettere å vite hvordan man skal ha håret i bryllupet da....? Kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være kjekt å ha såpass kunnskap om hår da. Sikkert lettere å vite hvordan man skal ha håret i bryllupet da....? Kanskje..

Man får ihvertfall mange idèer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tol vi det nesten samtidig vi Zilje :jepp:

Jeg var ferdig juni 06.. Det er jo faktisk nesten 3år siden :dåne:

Vi gjorde nok det da! Jeg tok i oktober 06. I Oslo er det opptak i mai og oktober. Var det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt meg helt fast i hårjungelen jeg og viste virkelig ikke hva jeg skulle gjøre... :sjenert: Men jeg så jo også for meg at brudeoppsett var krøller og oppsatt, og det ville jeg overhode ikke ha... Men nå har jeg funnet på noe annet lurt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fagbrevet :hoppe:

Så god mann du har som finner på sånne søte ting som dere kan gjøre sammen :) Skulle ønske min kom med sånne idèer av og til også, det er som regel jeg som kommer på sånt :fnise:

Har vært å smugkikket på både kjole og hjemmeside nå :strix: Flott kjole og koselig hjemmeside :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt meg helt fast i hårjungelen jeg og viste virkelig ikke hva jeg skulle gjøre... :sjenert: Men jeg så jo også for meg at brudeoppsett var krøller og oppsatt, og det ville jeg overhode ikke ha... Men nå har jeg funnet på noe annet lurt :jepp:

Jeg kan forstå den egentlig. :)

Alle de jeg snakker med har store forventninger til brylluoskaka vår, ettersom jeg lager så mange. Men det er vanskelig å plukke ut akkurat DEN kaka man vil ha. Altså utseendemessig. Jeg har jo så innmari mange ideer, og bare "ei" kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fagbrevet :hoppe:

Så god mann du har som finner på sånne søte ting som dere kan gjøre sammen :) Skulle ønske min kom med sånne idèer av og til også, det er som regel jeg som kommer på sånt :fnise:

Har vært å smugkikket på både kjole og hjemmeside nå :strix: Flott kjole og koselig hjemmeside :Nikke:

Så koselig at du har vært å sett på hjemmesiden, og samtidig lagt igjen hilsen.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh i dag har vi det nyyydeligste været her.

Det har snødd masse de siste dagene, og i dag er det blå himmel og sol. :dåne:

Lenge siden været var så flott. Så,skal ut å gå en tur.

Håper vi ikke bruker opp kvoten med finvær før påska. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig påskevær nå. :jepp:

Tror vi bør bruke det når vi har det. ;)

Håper du har en fin helg. :klem:

Skikkelig deilig påskevær. Manglet bare grill og kvikklunch, for å få den perfekte turen. :)

Har ei kjempeflott helg så langt. :) Håper du også har ei good helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynner å bli en del spørsmål rundtomkring angående Agape i trondheim nå.

Godt å høre at jeg ikke var den eneste, men trist at flere må oppleve det samme.

Lurer på om jeg skal legge ut brevet mitt som jeg skrev til Kathrine Sørland her jeg. Så de andre som har opplevd kundeservicen slipper å føle seg så alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på deg Mazillamor. Så her kommer det. :

Med noen få endringer. ;)

Hei

Jeg er ei jente som har lyst til å fortelle deg om min erfaring som kommende brud hos Agape.

Jeg vet at du ikke har noe med denne butikken å gjøre, da du jobber på den i Oslo.

Jeg vil vel fortelle min historie ettersom jeg dro til Agape fordi det er "din" butikk, og jeg ser opp til deg som person, da du fremstår som en dame jeg har stor respekt for. Derfor var besøket i "din" butikk noe jeg gledet meg ekstra mye til.

Jeg hadde på forhånd sett noen av kjolene på nettet, og hadde fra starten av plukket meg ut spesiellt Èn av mange favoritter. Den med brosjen ;) Den er jo bare superfin.

Jeg ringte å bestilte time, og tok med mamma og forlover på kjoleprøving.

Vi var spente alle sammen da vi gikk opp trappa til Agape.

Vi ble tatt imot av innehaveren av butikken, som ikke kunne finne navnet mitt noe sted.

De hadde ikke registrert timen på dataen, greit nok det, ettersom vi fikk prøve alikevel, da det ikke var noen andre i butikken.

Spente ble vi stående midt på gulvet, mens en av de andre som jobbet der skulle hjelpe meg. (Hun som skulle hjelpe meg virket forøvring serviceinnstilt og grei)

Jeg hadde litt formening om hvilken type kjole jeg ville prøve, dette var at det måtte være knyting bak, ikke ermer eller noe som lå ut over skuldrene og slep, som gjerne kunne være langt.

Desverre er jeg av samensatte årsaker en stor dame. Jeg bruker str 48-50. Og brosjekjolen som var min favoritt, hadde de i kun str 34.

Den kunne jeg se langt etter. Ikke skulle de ta inn flere av den heller, fordi de nå kun tok inn en mellomkolleksjon. (Noe jeg jo forstår)

I butikken hadde de ingen av kjolene jeg ønsket å se i min størrelse.

Dette var jeg for stor til, og innehaveren kom etterhvert til for å fortelle at hun startet Agape fordi de hadde størrelser opp til str 62.

Hun hadde selv en datter som var tykk da hun giftet seg, og hun hadde vanskeligheter med å finne seg kjole.

Dette var noe hun var riktig fornøyd med, og jeg hadde i så måte kommet på riktig plass.

Her var butikken for oss skikkelig store damer. Hun pratet litt om alle 15-16 åringene som kom å skulle kjøpe kjole til skoleball og syntes de var så fete.

Da brukte hun å hente den todelte selskapskjolen hun hadde i størrelse 62 og vise de hvilke størrelser de virkelig tykke damene måtte ha.

Litt Som en skremselspropaganda.

De hadde ikke noen kjoler i min størrelse. men jeg fikk prøve de to de hadde som var i nærheten.

Den ene var i størrelse 46, den husker jeg ikke helt hvordan så ut, og jeg har ikke funnet den på nett eller i katalog.

Denne var rett og slett ikke noe fin på meg, og hun innehaver påpekte at det var fordi den var ALT for liten.

Jeg fikk til slutt prøvd en kjole i noe som nærmet seg min størrelse i følge innehaver.

Denne var i str 52. Tror det var kjole nr 1173. Dette var en fin kjole, men den har glidelås i ryggen, og sånn bånd ut mot armene, som jeg ikke synes kler meg.

Jeg synes overkroppen min virker større. Det var jo også vanskelig å se hvordan kjolen egentlig var på, da den var for stor, og jeg sto med skuldrene opp til ørene for at kjolen skulle henge på meg.

Jeg påpekte at det var vanskelig å se hvordan den var, ettersom den var så stor, men dette fnyste innehaveren av, og hun hadde peiling på dette og så med sitt øye at denne kun trengte å tas inn en cm eller noe.

Dette var de eneste kjolene jeg fikk prøvd da de andre kjolene de hadde, var alt for små for sånne som meg.

Men de kunne henge på med brosjekjolen, så fikk jeg sett hvordan den var på. Brosjekjolen ble hengt over hodet, så jeg skulle få ett inblikk.

kjolen var forsatt fin, og innehaver sa hun kunne bestille en til meg, og lovte at jeg kom til å like den.

Jeg sa at jeg ikke ville kjøpe kjole uten å ha prøvd den, men dette var den eneste muligheten jeg hadde for å få kjole.

Jeg måtte være klar over at de andre brudesalongene kun førte kjoler opp til str 44, så dette burde jeg slå til på.

Jeg sa jeg fortsatt ville se på andre salonger for å se det med mine egne øyne.

Innehaver begynte deretter å hente fram slør og div tilbehør.

Jeg fortalte at jeg hadde med mitt eget, da jeg ønsker å bruke det sløret mamma brukte da hun giftet seg.

Men alikevel bare MÅTTE jeg prøve butikkens slør, for de var så mye finere med det sløret hun hadde enn mitt.

Jeg hadde også med egen tiara, fordi jeg skal låne det av ei venninne.

Du vet noe gammel og noe lånt osv.

Men tiaraen jeg hadde var ikke noe fin i hennes øyne, og dessuten var den alt for vanskelig å sette på ettersom den hadde kam av plast.

Hun hadde en veldig nedlatende måte å si at hun skjønte at denne ikke var salongens tiara, da hun ikke hadde sett noe sånn før.

Jeg måtte ha en tiara som var i samme materiale som brosjen. Den var fin den altså, men ikke den jeg ønsker meg.

Slukøret tok jeg av meg kjolen jeg hadde prøvd,min andre brudekjole.

Jeg som hadde gledet meg sånn til dette, følte meg som ei stor blubbe som nok ikke kom til å finne kjole ,uten at de måtte spesialbestille kjole til meg.

Imens gikk mamma og forlover inn for å se på selskapskjoler.

Mamma er i samme størrelse som meg, og fikk også fortalt både lenge og vel at dette var butikken for oss store, og at hun jo hadde denne kjolen i størrelse 62. Desverre hadde hun ingen selskapskjoler heller som vi kunne prøve, men hun kunne jo bestille om vi skrev kontrakt på kjøp.

Da kunne vi få det akkurat som vi ville ha det.

Hun hadde mange tykke damer som kom å handlet der, og reklamerte titt og ofte når hun var på butikker som ikke hadde store str, at de måtte sende store damer til henne. (Jeg skjønner at man ikke har mange kjoler i store str. inne, for man vil jo ikke brenne inn med kjoler, men man burde ha ett lite utvalg til de som bruker litt større enn gjennomsnittet også når man driver butikk. )

Da sa min forlover at vi kanskje hadde hørt nok nå, og vi gikk ut av butikken.

Da vi kom ut begynte jeg å gråte. Jeg har aldri følt meg så tykk før som akkurat denne timen i salongen.

Jeg vet at jeg er en stor dame, men trenger ikke å få dette påminnet så ofte slik jeg fikk denne timen.

Mamma og min forlover hadde akkurat samme følelse som meg.

Vi hadde nok store forventninger om dette med prøving, og jeg hadde sett for meg at jeg som brud neste år skulle føle meg som en skikkelig prinsesse, og for en dags skyld føle meg vakker. Nå sitter jeg bare med gråten i halsen og føler at det å planlegge bryllup ikke er noe gøy lengre.

Jeg føler dette har ødelagt så mye at jeg har tenkt på å avlyse bryllupet, og heller gjøre det hos byfogden en vanlig hverdag, med vanlige klær på oss, for iallefall har jeg vanlige klær som passer.

Det frister ikke å dra på flere salonger heller, ettersom de jo kun har størrelser opp til str. 44 ifølge innehaver av Agape Trondheim.

De andre salongene sender jo de tykke til Agape.

Jeg føler Agape har ødelagt mye for forberedelsene mine til bryllupet. Det som skulle være en fin tid, har nå blitt slik at jeg gruer meg.

Jeg føler innehaver var veldig opptatt av å skryte av at Agape hadde store størrelser.

Men jeg synes ikke innehaver her hadde store størrelser, ettersom jeg kun fikk prøvd to kjoler. Kjolene med snøring bak går ifølge henne over tre str.

Derfor synes jeg det er ekstra kjedlelig at de ikke hadde flere som passet.

Dette skjedde for noen mnd siden.

Jeg tror det var i Mars/April vi var der, ennå sitter episoden igjen såpass mye at jeg ikke kommer lengre i forberedelsene.

Det er ikke noe gøy med bryllup lengre.

Jeg kommer nok ikke til å gi gode skussmål til Agape på nettforum og hos andre bruder etter denne episoden.

Da jeg fortalte historien min til ei venninne, var det hun som sa jeg måtte få gitt deg beskjed om hva du har navnet ditt forbundet med her oppe.

Hun sa du sikkert ville vite om det.

Agape har iallefall mistet noen potensielle kunder her oppe, for vi setter ikke vår fot i denne butikken igjen.

Håper du ikke ler av dette brevet, for dette er min erfaring, og jeg ville bare dele den med deg.

Jeg er ikke en sånn bridezilla som er hysterisk og skal krangle på alt å ingenting.

Jeg hadde bare ett ønske om å få prøvd noen kjoler for å se hva jeg kler, for kanskje å finne drømmekjolen min. Den de fleste jenter drømmer om fra de er ganske så små. ;).

Ønsker deg forøvrig lykke til med babyen og håper alt går bra. :)

Med vennlig hilsen

Maye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: Ikke erfaringene dine altså, men brevet! Har du sendt det/fått svar? Latterlig service der! :roll: Glad jeg har en positiv erfaring fra en annen Agapesalong, for ellers hadde jeg aldri endt opp med kjole derfra! Fysj! :kjefte:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...