Gå til innhold

Mayes bryllupsplaner.

Kanutten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :vinke:

Jeg har hatt ei super helg. :) Du da?

:hug:

Jeg har hatt en fin helg :)

Min kjære har vært borte i hele helga da.. Men nå er han endelig hjemme igjen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en koselig dag i dag, du er kjempeflink! :) Det var kjempegøy! :jepp:

Ble det sodd i dag forresten? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk selv for en kjempekoselig dag. :)

Så gøy å høre at du hadde det gøy.

Vi har nettopp spist Storsodd med melboller i. Så nå er vi stappmette og har igjen nok middag til i morgen også. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på sodd og storsodd? Og, hva er egentlig sodd? :flau: Har skjønt såpass som at det er trøndersk festmat, men (i fare for å bli kasta på hodet ut av boka di) er det egentlig så voldsomt stas? Synes det ligner litt på lapskaus liksom! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thihi. :fnise: skal ikke kaste deg ut av boka mi nei.

Må vel lære deg litt om trønderskikken. :opplyser:

Trønderleksjon 1: :fnise:

Sodd er en slags kjøttsuppe som vi kjøper på spann, den inneholder kraft og kjøttbiter, samt kjøttboller. Dette varmer vi opp til kokepunktet.

Vi koker opp kål, gulrot og poteter som vi serverer sammen med det som er i spannet.

Trønderlekssjon 2: Storsodd er noe min bestemor pleide å lage. Det er den gamleste soddtypen vi har.

Her ser du hvordan det ser ut.

Nå skal det sies at jeg tror ikke så mange på min alder lager denne maten, men jeg synes den er kjempegod, og den gir gode barndomsminner.

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. :fnise:

Synes du bør smake på sodd før du flytter herifra da. :opplyser:

De har tilbud på OBS! nå. :)

dere kan jo gjøre det enkelt vet du, ett soddspann, og en pose frossen lapskausblandig. Det gjør vi til hverdags. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en fin helg :)

Min kjære har vært borte i hele helga da.. Men nå er han endelig hjemme igjen :strix:

Så bra du har hatt en fin helg. :hoppe: Og det er så godt å få hjem sin kjære når man har vært borte fra hverandre noen dager. :strix:

Jeg og kjære var på Anne Kat på fredag vi. Det er så sjelden at vi gjør sånne ting sammen, at jeg blir nesten nyforelsket av det jeg. I dag har jeg hatt sjokoladekurs, og det var koselig det også, Så sånn sett har det vært ei super helg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Joda.. Det skulle jeg gjerne gjort... Men jeg kan dessverre ikke spise de akk så fristende melbollene oppi der. Synd det! :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Uten sodd????

Nei det blir ikke trøder av deg skjønner jeg. :fnise:

Endret av Maye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis ikke! :ler: Men hvis vi skal bo her i to år til, så vet man jo aldri hva slags påvirkning vi blir utsatt for... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke?? Er vi så ille vi Trønderne da eller? :grine:

Du skal ikke se bort ifra at du tar med deg mange trøndernykker når du flytter tilbake. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...