siebaeo Skrevet 19. mai 2008 #21 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Er man noedvendigvis misunnelige om man ikke liker magre kropper? Greit nok at det er frekt aa kommentere andres kropper paa en negativ maate, men jeg tviler paa at det har med misunnelse og gjoere. Eller er de som kritiserer overvektige ogsaa misunnelige paa kroppen til ofrene deres? Jeg synes jentene paa bildene vist her var litt vel slanke, spesielt den siste, hun kunne med hell lagt paa seg en god del kilo. Jeg synes ikke magre kropper er fint i det hele tatt. Men saa kommenterer jeg det heller ikke innen hoerevidde av de det gjelder, og ikke er jeg misunnelig. Nei ikke alle selvfølgelig. Men når det i stor grad har vært folk som har vært misfornøyd fordi de selv har vært større enn de ønsket er det lett å trekke slutningen at mye av det kommer av misunnelse. (har selv sett flere av disse ende med spisefrostyrrelse.. ) Poenget mitt er at det virker som det er "godtatt" å komme med velidg negative kommentarer til tynne folk, men ikke til tykke. Det hadde ikke fallt meg inn å si til noen at de var feite. Det er jo mobbing. Rett og slett. Og så lavt synker jeg ikke. Nå ser jeg det fra "en tynn" persons side så jeg ser sikkert ikke hele bildet heller Og for all del! Jeg respekterer fullt ut at man ikke synes tynne mennesker er pent. Men si det på en fin måte da. Om man MÅ si det (generelt altså, ikke ment til deg Fluffie ) Endret 19. mai 2008 av siebaeo
Fluffie Skrevet 19. mai 2008 #22 Skrevet 19. mai 2008 Grunnen til at det blir sagt at de som kommenterer slanke kropper negativt er misunnelige er vel fordi det er slanke kropper som er kroppsidealet. Det er logisk nok grunnen til at det blir sagt. Det er et kroppsideal skap av en aldeles usunn trend. Og det er ikke sikkert en underaernert kropp er kroppsidealet til de som kommenterer slanke kropper negativt, det kan vaere de rett og slett mener det ser usunt og lite attraktivt ut. Men det er frekt aa gi negative kommentarer, det er jeg enig i. Men jeg vil gjerne hoere forklaringen paa overvektige, er de som kommenterer overvektige negativt misunnelige fordi det er overvektige kropper som er idealet? Det ser i alle fall lite rasjonelt ut, siden vi vet at overvekt ikke er ideelt for de fleste.
Envy Skrevet 19. mai 2008 #23 Skrevet 19. mai 2008 Jeg holder med Ciebaeo, det virker som det er godtatt å rakke ned på folk som er tynne, men man må ikke nevne kropp ovenfor de som er tykke. Jeg får ofte høre; du må spise mer, du er så sykelig tynn.. du er alt for tynn.. blalbla.. selv om jeg trives godt med kroppen min og jeg er absolutt ikke syk, heller sunn og frisk Jeg går da ikke rundt å sier til store folk at; du må slanke deg! Du er tjukk, spis mindre. Hvorfor kan folk kommentere min kropp negativt uten at det er dårlig gjort, bare fordi jeg faktisk er slank?
Gjest Alabama Skrevet 19. mai 2008 #24 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Ja men da burde du jo skjønne hva jeg mener Jeg synes det er like feil at folk kommenterer på høyden din som at de har kalt meg syk og beinrangel. Nå tok jeg "min kamp". Ja, men kan jo ikke være galt å si at man foretrekker mennesker med litt kjøtt på beina! Jeg hadde ikke blitt sur hvis noen sa at de foretrakk ei dame som var høy fremfor ei som var lav. Men akurat det med vekt er litt sensitivt tema, så kanskje annerledes.. Kjærsten min er veldig tynn... Hjelper det? Endret 19. mai 2008 av Alabama
Fluffie Skrevet 19. mai 2008 #25 Skrevet 19. mai 2008 Nei ikke alle selvfølgelig. Men når det i stor grad har vært folk som har vært misfornøyd fordi de selv har vært større enn de ønsket er det lett å trekke slutningen at mye av det kommer av misunnelse. (har selv sett flere av disse ende med spisefrostyrrelse.. ) Poenget mitt er at det virker som det er "godtatt" å komme med velidg negative kommentarer til tynne folk, men ikke til tykke. Det hadde ikke fallt meg inn å si til noen at de var feite. Det er jo mobbing. Rett og slett. Og så lavt synker jeg ikke. Nå ser jeg det fra "en tynn" persons side så jeg ser sikkert ikke hele bildet heller Og for all del! Jeg respekterer fullt ut at man ikke synes tynne mennesker er pent. Men si det på en fin måte da. Om man MÅ si det (generelt altså, ikke ment til deg Fluffie ) Klart en del er misunnelige, men jeg har inntrykk av de som kommenterer en gruppe negativt gjerne er de samme som kommenterer andre grupper negativt. Det vil si at om noen ikke ser helt like ut som en selv saa kan man visst kommentere i vei. Jeg er helt enig i at det er like ille aa kommentere de meget tynne som de som er overvektige, det saarer like mye aa hoere det. Og ja, det er unoedvendig aa kommentere direkte til folk. Jeg gjoer det ikke, for jeg har selv opplevd negative kommentarer og vet hvor saarende det er. Jeg har lett for aa lufte min mening her inne, men jeg sier ikke noe direkte til dem det gjelder, ei heller saa de kan overhoere det. Det viktigste er at man selv er fornoeyd med sin egen kropp, og passer paa aa ta vare paa den saa den er sunn.
siebaeo Skrevet 19. mai 2008 #26 Skrevet 19. mai 2008 Men jeg vil gjerne hoere forklaringen paa overvektige, er de som kommenterer overvektige negativt misunnelige fordi det er overvektige kropper som er idealet? Det ser i alle fall lite rasjonelt ut, siden vi vet at overvekt ikke er ideelt for de fleste. Jeg vet ikke om jeg forstår deg rett.. Men jeg tror at overvektige blir mobbet mange ganger fordi det er enkelt.. Idealet er (sykt at man skal ha et ideal egentlig..) å være slank (kontroll over vekten) og at du er overvektig blir da et slags tegn på at du ikke har helt kontrollen. Svak på en måte. (jeg mener ikke dette selv altså!) Og det er ofte de svake som blir mobbet fordi det rett og slett er enkelt. Om du skjønner hva jeg mener. Når tynne blir mobbet kan det være av samme grunn, at de ser svake ut/usikre, blir usikre på kroppen sin fordi de er "anderledes". Men at voksne folk, dvs mammaen til venninna di, nabodama etc etc sier at du er alt for tynn i en negativ tone så du føler at det er noe galt med deg, tror jeg er fordi det er "lov" til å kommentere det. "Herrgud så feit du er" håper jeg ikke er en kommentar som kommer like ofte som "herregud så tynn du er!!" Når venninner, skolekamerater (gjerne jenter) sier det føles det fort som det kommer av misunnelse. Og når det kommer i veldig stygge og nesten hissige ordelag her på KG for eksempel. Som om det er galt å være tynn, fordi du da automatisk er syk eller sulter deg. Underernært og slank er forresten to helt forskjellige ting..
siebaeo Skrevet 19. mai 2008 #27 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Ja, men kan jo ikke være galt å si at man foretrekker mennesker med litt kjøtt på beina! Jeg hadde ikke blitt sur hvis noen sa at de foretrakk ei dame som var høy fremfor ei som var lav. Men akurat det med vekt er litt sensitivt tema, så kanskje annerledes.. Kjærsten min er veldig tynn... Hjelper det? Men herregud har jeg sagt det...? Var jeg virkelig så uklar? Jeg syntes selv jeg var veldig klar da jeg sa at jeg respekterte at noen ikke syntes tynnt var fint. Og at jeg selv synes det er så flott at man ser forskjellige ut. Jeg kommenterte de som kom med "angrep" på de som er tynne. Ikke gøy å bli beskylt for å være syk.. Ikke de som sier det på en ordentlig måte. hehe, kjæresten din er sikkert kjempeflott Edit: Og før noen tror jeg mente/kritiserte de som hadde skrevet i denne tråden om at de ikke foretrakk tynne mennesker så er det feil! Jeg snakker generellt.. Endret 19. mai 2008 av siebaeo
Fluffie Skrevet 19. mai 2008 #28 Skrevet 19. mai 2008 Jeg vet ikke om jeg forstår deg rett.. Men jeg tror at overvektige blir mobbet mange ganger fordi det er enkelt.. Idealet er (sykt at man skal ha et ideal egentlig..) å være slank (kontroll over vekten) og at du er overvektig blir da et slags tegn på at du ikke har helt kontrollen. Svak på en måte. (jeg mener ikke dette selv altså!) Og det er ofte de svake som blir mobbet fordi det rett og slett er enkelt. Om du skjønner hva jeg mener. Når tynne blir mobbet kan det være av samme grunn, at de ser svake ut/usikre, blir usikre på kroppen sin fordi de er "anderledes". Men at voksne folk, dvs mammaen til venninna di, nabodama etc etc sier at du er alt for tynn i en negativ tone så du føler at det er noe galt med deg, tror jeg er fordi det er "lov" til å kommentere det. "Herrgud så feit du er" håper jeg ikke er en kommentar som kommer like ofte som "herregud så tynn du er!!" Når venninner, skolekamerater (gjerne jenter) sier det føles det fort som det kommer av misunnelse. Og når det kommer i veldig stygge og nesten hissige ordelag her på KG for eksempel. Som om det er galt å være tynn, fordi du da automatisk er syk eller sulter deg. Underernært og slank er forresten to helt forskjellige ting.. Ja, det stemmer at det naa er 'forbudt' aa kommentere at folk er overvektige, men det var faktisk ikke saa strikse 'regler' for det foer det ble oppslag i media om at overvektige blir saaret og at mye overvekt har mange andre grunner enn det man ofte tror (at de spiser for mye godteri og drikker for mye brus, og slikt). Og jeg er faktisk helt enig med deg i at det ikke er noe bedre aa kommentere at folk er for tynne. Naar det gjelder underernaering og slank, saa er det veldig magre "idealet" mye naermere underernaering enn en normal slank og sunn kropp. Naa er det ikke dermed sagt at alle de som har en kropp som ser 'slik' ut er underernaerte, det har selvsagt mye og gjoere med livsstilen og hvordan man trener, etc. Men det er ikke saa vanvittig mange som driver med sport paa det nivaaet at man har en slik kropp og i tillegg er helt sunn og frisk som en fisk.
siebaeo Skrevet 19. mai 2008 #29 Skrevet 19. mai 2008 Back to topic! Nå googet jeg litt og så på damer. Og konkluderte vel med at jeg synes de "gamle" supermodellene var veldig flotte. Elle MacPherson, Cindy Crawford osv. De var ikke sykelig tynne. De så sunne og flotte ut. Og veldig kvinnelige.
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #30 Skrevet 19. mai 2008 Det er en nydelig dame tråden her, og det def ikke Lilly A Fitnessdama til Envy er for meg WHOA, LA er mer UHWÆÆÆ. Slanke damer er digg, alltid, enten det skyldes gode gener, egen innsats eller kombinasjon. De behøver ikke å være så slanke som modellen her, men på den annen side er LA godt på den overvektige siden (i mine øyne). Når det snakkes så mye om at det er sykelig å være tynn, så synes jeg det er trist å se mennesker med anoreksia og andre spiseforstyrrelser. Likefullt er det - og blir det i i stadig større grad - et (bokstavelig talt) voksenende problem i den vestlige verden med mangel på mosjon og overvekt, og alle de utfordringer, relaterte sykdommer og belastning på helsevesen og samfunn dette medfører. Jeg kjøper heller ikke utsagnet om at det er så feminint med "litt å ta i", og at det blir så flotte former "med noen kilo ekstra". Mener det er en stor misoppfatning at det gir fine former når damene blir lubne, synes de kvinnelige formene kommer mye bedre til sin rett på en slank dame - men kontraster mellom bryster (er jenta slank behøver de ikke være store for at det skal være flott å se på), flat mave, smal midje/brede hofter og en velformet stuss. Synes også det er mye mer digg å ta i og holde rundt slanke damer vs. litt mer "frodige".
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2008 #31 Skrevet 19. mai 2008 Det er en nydelig dame tråden her, og det def ikke Lilly A Fitnessdama til Envy er for meg WHOA, LA er mer UHWÆÆÆ. Slanke damer er digg, alltid, enten det skyldes gode gener, egen innsats eller kombinasjon. De behøver ikke å være så slanke som modellen her, men på den annen side er LA godt på den overvektige siden (i mine øyne). Vil du karakterisere dama som overvektig? Hun har da helt flat mage og er ikke akkurat valkete. Men hver sin smak! Jeg synes hun er skikkelig fin, og ikke overvektig i det hele tatt. Men men;)
Gjest Gjest_Enig_* Skrevet 20. mai 2008 #32 Skrevet 20. mai 2008 Et enda bedre bilde, det nederste av de to! http://perezhilton.com/2008-05-17-wanna-see-lilys-vajayjay
Gjest Catwoman Skrevet 20. mai 2008 #33 Skrevet 20. mai 2008 Synes begge damene i denne tråden er flotte jeg Men hvis jeg skulle valgt å ha kroppen til en av de, ville jeg valgt hun tynneste - hvem er hun egentlig?
Gjest Mann 24 Skrevet 20. mai 2008 #34 Skrevet 20. mai 2008 Jeg foretrekker hun første. Når det er sagt synes jeg absolutt ikke det er akseptabelt å rakke ned på folk som er tynne. Men det må være lov å si at man personlig ikke blir spesielt tiltrukket av hun andre.
Envy Skrevet 20. mai 2008 #35 Skrevet 20. mai 2008 Synes begge damene i denne tråden er flotte jeg Men hvis jeg skulle valgt å ha kroppen til en av de, ville jeg valgt hun tynneste - hvem er hun egentlig? Angela Chittenden heter hun! =) Vet egentlig ikke hvem hun er - og hvorfor hun ikke er mer kjent som modell slik som hun ser ut! Jeg bare søkte på fitness modell på google en eller annen gang for å få litt inspirasjon til å dra på sats, oxo fant jeg henne! ^^
FantasDick Skrevet 20. mai 2008 #36 Skrevet 20. mai 2008 Synes hun i den første linken hadde fin kropp! Litt sånn som jeg skulle ønske jeg kunne se ut.. Jeg er altfor tynn, men får ikke til å legge på meg, og jeg skulle så absolutt likt å hatt en god del flere kilo! Hun på den andre linken var jo pen, men kroppen var litt for "muskuløs" for min smak.
miss Skrevet 20. mai 2008 #37 Skrevet 20. mai 2008 Jeg er nok lik hun første i kroppen,jeg har former,rumpe og lår,midje og ganske stram i kroppen pga. trening. Men jeg ville heller vært Hun på andre bildet,ønsker meg tynne lår og mindre rumpe. Synes hun var flott : )) Av en eller annen grunn er ordet tynn for meg viktig,selv om j hører at det er fint,med former.Vi strever vel de fleste etter det vi ikke har!!!
Gjest Peachbud Skrevet 20. mai 2008 #38 Skrevet 20. mai 2008 Veldig kjekt å lese at det er folk som liker andre kropper enn det rådende tynnhetsidealet. Men jeg må nok innrømme at L.A. nok ikke har det jeg ser som den flotteste kroppen. Hun har en sånn kropp som jeg strever for å ikke å få. Dersom jeg hadde unnet meg alt jeg hadde lyst på og sluttet å trene hadde jeg sett sånn ut, pluss litt mer mage. Synes kroppen til hun her var ganske fin. Synes overhodet ikke kroppen til hun i link nr to i tråden var noe fin! Urg. den er nok mer for spesielt interesserte (i fitness).
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 20. mai 2008 #39 Skrevet 20. mai 2008 Hun er jo sykt tynn? Helt enig! Mannfolk liker damer med former, ikke slike hjerneløse bimboer;)
Envy Skrevet 20. mai 2008 #40 Skrevet 20. mai 2008 Helt enig! Mannfolk liker damer med former, ikke slike hjerneløse bimboer;) DER er det igjen!! Fordømmelse.. Hvorfor i alle helvetes dager er hun hjerneløs bare fordi hun ser bra ut? Jeg er selv modell, og er på ingen måte hjerneløs!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå