Gå til innhold

Dronning Sonja med sløyfen på feil side


Gjest Gjest_Trådstarter_*

Anbefalte innlegg

Hvem vet. det er jo mange ting som har skjedd i kongehuset de siste årene. Jeg tenker på fra det ene ekstremet til det andre....Kong Olav lot daværende kronprins Harald og den borgelige piken Sonja gå igjennom nøye granskning før han ga sin velsingnelse slik at de to kunne gifte seg.

Barna deres igjen fant seg partnere som den godeste gamle kong antakeligvis ville ha krympet seg over: utagerende festing og annen tvilsom adferd....

Engleprinsessens gemal Ari går etter det jeg kjenner til med vielsesringen på venstre hånd med begrunnelsen "nærmere hjertet".

Fra mitt perspektiv kan det se ut som om det godeste kongehuset er i en slags tenåringsmodus med opprør både i den ene og den andre enden....ut fra den teorien er min konklusjon: dronningen vil også være med å lage oppstyr......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
dronningen vil også være med å lage oppstyr......

Hun morer seg for alt vi vet godt over det her, moro med undersåttene :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette syns eg faktisk var slurvete gjort av Sonja, og det er ikkje ironi eingong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var en bagatell som har blitt hauset opp noe veldig i media. Trodde kanskje de hadde bedre ting å skrive om jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Dette synes jeg var en bagatell som har blitt hauset opp noe veldig i media. Trodde kanskje de hadde bedre ting å skrive om jeg...

Det sier bare en som

1. Er stokk dum

2. Ikke har anelse om tradisjoner knyttet til flagget

3. Som ikke forstår at kongelige har et spesielt ansvar for å flge Skikk og bruk-regler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier bare en som

1. Er stokk dum

2. Ikke har anelse om tradisjoner knyttet til flagget

3. Som ikke forstår at kongelige har et spesielt ansvar for å flge Skikk og bruk-regler

Skjønner hvor du vil hen med tradisjoner og skikk og bruk-regler, men det er tross alt bare snakk om en feilplassert sløyfe. Ja, de kongelig har et spesielt ansvar. Men jeg synes rett og slett det blir litt drøyt å kalle det en skandale at dronningen har sløyfen på feil side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier bare en som

1. Er stokk dum

2. Ikke har anelse om tradisjoner knyttet til flagget

3. Som ikke forstår at kongelige har et spesielt ansvar for å flge Skikk og bruk-regler

Er ikke dette å trekke det litt langt?

Hvis det hadde vært en vektig skikk og bruk-regel tror jeg nok den godeste dronningen hadde hatt den på "rett" side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skjønner hvor du vil hen med tradisjoner og skikk og bruk-regler, men det er tross alt bare snakk om en feilplassert sløyfe. Ja, de kongelig har et spesielt ansvar. Men jeg synes rett og slett det blir litt drøyt å kalle det en skandale at dronningen har sløyfen på feil side.

Men da har du ikke forstått viktigheten av at sløyfa er plassert riktig, nemlig nærmest hjertet :) Det er brudd på nasjonalsymbolikk, og for de som er innvidde er dette intet mindre enn en skandale. Man forventer at Dronningen er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er ikke dette å trekke det litt langt?

Hvis det hadde vært en vektig skikk og bruk-regel tror jeg nok den godeste dronningen hadde hatt den på "rett" side.

"Hvis det hadde vært en vektig skikke og bruk-regel"??!!! :ler:

Jaja, les litt om det (f.eks svaret overfor) så skjønner du kanskje litt mer :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis det hadde vært en vektig skikke og bruk-regel"??!!! :ler:

Jaja, les litt om det (f.eks svaret overfor) så skjønner du kanskje litt mer :troest:

Jeg forstår utmerket godt hva du mener. Men...hadde den vært så vektig så hadde hun ikke brutt den ;)

Forøvrig er det vel ikke snakk om så mange cm forskjell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg forstår utmerket godt hva du mener. Men...hadde den vært så vektig så hadde hun ikke brutt den ;)

Forøvrig er det vel ikke snakk om så mange cm forskjell....

KJære deg, den ER vektig, så du forstår nok ingenting av det vi sier her :)

Jeg har vært i HM Kongens Garde i mine yngre dager, og jeg vet alt om dette. Du er utrolig lite opplyst om du påstår at hun bryter regelen fordi den ikke er en vektig regel. Dronningens hoff slurvet denne 17.mai-.dagen slik de også gjorde i 2003, da bar hun også sløyfa feil.

Istedet for å diskutere ting du ppenbart ikke har peiling på, les heller litt om vårt nasjonalsymbol. Du er kanskje ikke norsk, du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJære deg, den ER vektig, så du forstår nok ingenting av det vi sier her :)

Jeg har vært i HM Kongens Garde i mine yngre dager, og jeg vet alt om dette. Du er utrolig lite opplyst om du påstår at hun bryter regelen fordi den ikke er en vektig regel. Dronningens hoff slurvet denne 17.mai-.dagen slik de også gjorde i 2003, da bar hun også sløyfa feil.

Istedet for å diskutere ting du ppenbart ikke har peiling på, les heller litt om vårt nasjonalsymbol. Du er kanskje ikke norsk, du?

Jeg er tilbøyelig til ikke å ta deg på alvor. For det første blir det ingen diskusjon om alle er enig, og om du har en annen oppfatning enn meg er det helt ok for meg.

Jeg forstår ikke helt hva det vedrører saken om jeg er norsk eller ikke. Jeg kan imidlertid fortelle deg at min farmor lå å gråt sine modige tårer da daværende dronning Maud døde. Hun var royalist som de fleste på den tiden, jeg derimot bryr meg ikke så veldig. For meg blir det å henge seg opp i detaljer og dermed flisespikkeri hvor dronningen skal feste sløyfa. Det bør jo også være en aldri så liten tankevekker til deg at det er mer viktig for deg enn hele kongefamilien....

Selv om du har vært i garden (som forøvrig veldig mange andre også har) er det ikke sikkert at alle tidligere gardister er nasjonalromantiske ;) Hadde alle vært som deg ville kongehuset stått like sterkt som det var på min farmors tid, og slik er jo ikke situasjonen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*

Bare gi opp gjest, du snakker for døve ører. Noen vil bare kverulere. vet du ;) La heller folk leve i uvitenhet, det er bare dem selv og evt barna deres det er synd på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg er tilbøyelig til ikke å ta deg på alvor. For det første blir det ingen diskusjon om alle er enig, og om du har en annen oppfatning enn meg er det helt ok for meg.

Jeg forstår ikke helt hva det vedrører saken om jeg er norsk eller ikke. Jeg kan imidlertid fortelle deg at min farmor lå å gråt sine modige tårer da daværende dronning Maud døde. Hun var royalist som de fleste på den tiden, jeg derimot bryr meg ikke så veldig. For meg blir det å henge seg opp i detaljer og dermed flisespikkeri hvor dronningen skal feste sløyfa. Det bør jo også være en aldri så liten tankevekker til deg at det er mer viktig for deg enn hele kongefamilien....

Selv om du har vært i garden (som forøvrig veldig mange andre også har) er det ikke sikkert at alle tidligere gardister er nasjonalromantiske ;) Hadde alle vært som deg ville kongehuset stått like sterkt som det var på min farmors tid, og slik er jo ikke situasjonen nå.

du vet nok ikke så mye du stakkar... og ikke vil du bli opplyst, heller. synd for deg, men det gir meg og andre en god latter. tenk å være så t'''' i hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet nok ikke så mye du stakkar... og ikke vil du bli opplyst, heller. synd for deg, men det gir meg og andre en god latter. tenk å være så t'''' i hodet...

Tett i hodet er nok det rette begrepet i denne sammenhengen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...