Gå til innhold

Dronning Sonja med sløyfen på feil side


Gjest Gjest_Trådstarter_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Dere fryder dere med enda en mulighet til å angripe VG ser jeg.

For det første; Les ordentlig. Overskriften på hovedsiden er "- Skandale, Sonja". Altså ikke "Skandale Sonja" eller "skandale-Sonja". Overskriften gjenspeiler utspillet til Lundesgaard, det er altså ikke VGs mening, men Lundegaard sin.

Dessuten er det bare tull at "ingen bryr seg" om dette når det allikevel kan lages tråder på KG om det.

Det står: - Skandale, Sonja Visste du bedre?

klikker på linken og der står det: Her begår Dronning Sonja en sløyfetabbe

Joda, det var Lundesgaards uttalelse og den gjengir VG nett til det fulle og store i sin overskrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg visste heller ikke at det var spesielle regler for dette, men når jeg tenker meg om har vel gjerne flertallet den på venstre side.

Tror like gjerne det er pga at det er lettere å få den festet på venstre side for høgrehendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tror like gjerne det er pga at det er lettere å få den festet på venstre side for høgrehendte.

Men Dronningen har da hjelp til slikt noe? Dette er jo skandaløst! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tror like gjerne det er pga at det er lettere å få den festet på venstre side for høgrehendte.

Hvis det er det å ha den på hjertesiden som er avgjørende, så kanskje Sonja er situs inversus (dvs speilvendt innvortes), og at dette er hennes måte å fortelle det på. Hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke akkurat si at det er skandale....

Men det visstnok en grunn for at hun har sløyfen på høyre side og ikke venstre. Men hva det er vil de ikke si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Dvaskrevyen ( :fnise: ) viste de et innslag fra senere på dagen, da hadde hun sløyfen på riktig side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
På Dvaskrevyen ( :fnise: ) viste de et innslag fra senere på dagen, da hadde hun sløyfen på riktig side.

Det var nok til å berolige meg hvertfall, trodde nesten verden holdt på å rase sammen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Selvfølgelig vil det bli skriverier av slike ting, for man forventer faktisk at kongefamilien kan reglene. Og kan de ikke reglene, er det jaggu meg på tide at de lærer de.

Ut over det så bryr det meg fint lite om hvor hun har sløyfen, men jeg forstår godt at det ble skriverier om det. For Dronningen er ikke en "vanlig mann i gaten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
For Dronningen er ikke en "vanlig mann i gaten"

Hun er ikke den vanlige kvinnen i gaten , nei :ler: . Hun kan nok reglene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig vil det bli skriverier av slike ting, for man forventer faktisk at kongefamilien kan reglene. Og kan de ikke reglene, er det jaggu meg på tide at de lærer de.

Ut over det så bryr det meg fint lite om hvor hun har sløyfen, men jeg forstår godt at det ble skriverier om det. For Dronningen er ikke en "vanlig mann i gaten"

Tuller du? Er det virkelig regler for hvilken side man fester 17.maisløyfen på? Må bare innrømme at jeg aldri har hørt om disse reglene før og at jeg sikkert hadde sløyfen på feil side i hele dag... Hvor finner man "retningslinjer for reglementerært bruk av 17.maisløyfer"?

Uansett hvor mange regler det er for hvilken side som er den riktige, så forundrer det meg likevel at det kan bli oppslag om noe sånt. Og hva betyr det hvis man har sløyfen på feil side? Hvilke grusomme signaler er det man intetanende sender ut hvis man er så frekk at man ikke følger sløyfereglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Korrekt skal det være

Jeg synes det er pinlig at Sonja ikke har sløyfen på rett side. De er ikke akkurat ute og lufter seg på balkongen så veldig ofte og da bør de faktisk kunne skikk og bruk. Når til og med jeg vet dette burde Sonjas hoff vite det og.

Når DET er sagt synes jeg det er kvalmt av VG på en dag der folk fremdeles dør i Kina etter jordskjelvet å kalle dette for en skandale. Det er en pinlig affære, det er korrekt av avisen å slå det opp og de må gjerne bruke feite svarte bokstaver ... men en SKANDALE er det ikke uansett hvor mye hoffnarren ... eh jeg mener selvsagt hoffreporteren ... mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Piper
Tuller du? Er det virkelig regler for hvilken side man fester 17.maisløyfen på? Må bare innrømme at jeg aldri har hørt om disse reglene før og at jeg sikkert hadde sløyfen på feil side i hele dag... Hvor finner man "retningslinjer for reglementerært bruk av 17.maisløyfer"?

Uansett hvor mange regler det er for hvilken side som er den riktige, så forundrer det meg likevel at det kan bli oppslag om noe sånt. Og hva betyr det hvis man har sløyfen på feil side? Hvilke grusomme signaler er det man intetanende sender ut hvis man er så frekk at man ikke følger sløyfereglene?

Jeg tuller ikke :fnise: Men om det ikke er en regel så er det skikk og bruk, og da forventer man at kongefamilien kan dette.

Men å kalle det for skandale blir helt fjernt, men ikke uforventet at det ble skriveri om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tuller du? Er det virkelig regler for hvilken side man fester 17.maisløyfen på? Må bare innrømme at jeg aldri har hørt om disse reglene før og at jeg sikkert hadde sløyfen på feil side i hele dag... Hvor finner man "retningslinjer for reglementerært bruk av 17.maisløyfer"?

Uansett hvor mange regler det er for hvilken side som er den riktige, så forundrer det meg likevel at det kan bli oppslag om noe sånt. Og hva betyr det hvis man har sløyfen på feil side? Hvilke grusomme signaler er det man intetanende sender ut hvis man er så frekk at man ikke følger sløyfereglene?

Neida, det er ikke regler for det. Men de senere år har det blitt fokusert litt på at sløyfen skal festes nær hjertet, helt i tråd med inspirasjon fra amerikanskje filmer hvor hånden holdes over hjertet når nasjonalsangen spilles.

Men ser Piper refererer til regler, så da er hun sikkert i stand til å hoste opp en link hvor vi kan lese hvor disse reglene står forklart. Ellers blir det jo litt merkelig å snakke om regler uten å kunne vise til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslopuls i fjor sto det "Mange mener at 17.-mai-sløyfen skal festes på venstre side, men noen absolutt regel finnes ikke."

Endring: Og her hos Moss avis sto det den 16. mai at "Sløyfen skal på venstre jakkeslag".

Det ser ikke ut til at dette er noe som er opplest og vedtatt, det var i hvert fall ikke mye informasjon jeg klarte å finne.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Beklager at jeg formulerte meg litt feil i første innlegget mitt, men mener fortsatt at sløyfen skal på venstre siden. Det er skikk og bruk, selv om det ikke er en regel.

Hadde ikke forventet at kongefamilien kom i lang kjole og smoking, om det var et formiddagsbryllup. selv om det ikke er en regel, er det skikk og bruk og man forventer at kongefamilien kan dette.

På lik linje som man kan forvente at kongefamilien kan skikken og bruken med å bære 17. mai sløyfen.

Endret av Cascabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...