Gå til innhold

Putlo og Småtten


Linn3c

Anbefalte innlegg

Ikke lenge igjen nå nei...

Jeg spurte min mann i dag hvilken dag som passet ham best å være sosial, og det var visst ikke så greit, han svarte "ingen". Han har dette arbeidet med lekeplassen som henger litt over seg, men dersom han ikke jobber så lenge, å kan vi prøve å ta fatt på det i dag, jeg kan jo hjelpe ham så går det fortere. Vi skal vaske hele lekeplassen, bordene og sånn altså, og rydde opp og fikse litt. Og så skal han fjerne en betongkloss som ingen av oss helt vet hvordan han skal klare å knuse, men han har registrert at det står "betongskjæring" på firmabilen til noen nyinnflyttede, så kanskje han skal ringe på der og spørre om litt ekspertråd, før hn lemlester seg selv med dynamitt, som han sier (I praksis er det vel heller snakk om å få tak i ei slegge, antar jeg...)

OM vi klarer å få mesteparten av dette unna i dag, så kan det jo være at jeg kan få ham til å prioritere litt sosialt liv i løpet av uka likevel, så kanskje vi kan treffes. Ikke torsdag da antakelig pga det møtet...

Hvordan gikk det med streiken forresten, det var i dag den evt begynner, var det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble ingen barnehagestreik. PBL og arbeidstakerene ble enige om samme oppgjør som de kommunale

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi denne standardgreia når vi skal prøve å finne på noe sammen med dere da... for dere passer det ofte best i ukene... og for oss... så har mannen så fulle ukedager...

Han vet rett og slett ikke hvor lenge han må jobbe i dag, og i morgen har han det møtet. (Aner ikke hvor lenge det møtet varer da, egentlig vet jeg ikke når det begynner heller, bare at han sier det er "rett etter arbeidstid") Det er MULIG han kommer seg hjem i grei tid i dag, og ikke må jobbe hjemmefra da, man vet jo aldri... Jeg vet i alle fall ikke det før om noen timer...

Hvordan ser det ut hos dere da, timeplanmessig altså? Haddejo vært kjekt å treffes en dag...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, då var liv og Marken vel heime igjen, etter litt styrete avreise frå Flesland sidan me vart forsinka i rushtrafikken. Menmen, dei rakk flyet og kom seg heim. Tusen takk for besøket! :)

Me har hatt ein roleg dag i det nydelege vêret. H fekk fri frå barnehagen, for eg tenkte at han måtte få sova ut etter mange dagar med leik frå morgon til kveld med M. Han var i seng til vanleg tid i går, eller litt etter, eg la han kvart over sju, for han fekk bada først. Og då sov han heilt til litt før halv ti! :overrasket:

E er blitt så forkjøla stakkar, så ho var litt uroleg i går. Klarte ikkje å sovna på eiga hand, så eg måtte bera ho inn i søvnen. Eg knytte på den først meitaien eg sydde, den eg sydde saman med liv, og bar og bar, heilt til vesle stakkar E sovna. Så la eg ho i vogga som eg hadde bygd opp hovudenden med nokre bøker, MT'en var framleis på. Ho vakna litt, så eg vogga ho til ho sovna. Då var vel klokka rundt halv eitt. Ho sov heilt til pappaen stod opp mellom halv sju og sju. Då fekk ho mat og sov vidare til broren våkna.

Førebels gode soverhjarte på begge dei herlege ungane mine! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der hadde Malama besøkt meg midt i innleggskrivinga mi... Timeplanen vår? Hmmm.. I dag har me vel ingen planar, trur eg. I morgon er det vel likeeins, og fredag skal me gjerne innom til naboguten med ein presang. Han blir fire år!

Laurdag begynnar den store jobben med muren bak huset, så sant me får materialane. Søndag blir me nok også bak huset og jobba med muren, tenkjer eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg innimellom jeg vet du. Sels om man ikke skulle tro det, siden jeg ikke er så smidig lenger... :ler:

Mannen har nettopp informert meg om at han nok ikke kommer tidsnok hjem fra jobb til å nå postkontoret (det stenger klokka fem, så jeg skal ta en tur ned og hente pakken han har fått) hvilket sånnsett ikke var så lovende...

Hadde jo vært kjekt å få til noe, men med hans møte i morgen, og deres planer for helga, så hadde det vært aller enklest om enten det møtet i morgen er meget kortvarig, eller om vi klarte å få til noe i kveld, litt sånn på sparket? Men det avhenger helt av når han kommer hjem (og hvor utslitt han da er, og hvor mye han må jobbe hjemme...)

Forresten mente han at du må ha misforstått noe, man KOSER seg ikke med spill, det er jo en KONKURRANSE må vite... Også syntes han litt synd på din mann da, som ikke liker spill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der hadde Malama skrive igjen.. Det ser ut for at me er opptekne på ulike tider igjen, ja.. Men kan me ikkje heller avtala noko for neste veke då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig så har vi litt sånn der "motsatte ledige tider" ja. Merkelig det der.

Jeg må rett og slett bare prøve å finne ut av når mannen HAR noe tid. JEG har jo stort sett tid hver dag. (Neste uke har vi det fødselsforberedende kurset hele torsdagskvelden, og omvisning på sykehuset på fredag da (men det tar vel ikke så lang tid) men resten av neste uke har i alle fall ikke JEG noe på planet.

Annet enn at jeg har jo lovet å hjelpe ham å vaske/fikse lekeplassen da. (Det skal etterhvert også males, vi får se om jeg får hjelpe til med det, eller om det er for mye lukt, det er jo tross alt ute, så det burde jo gå bra...)

Men vi finner nok en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på. :vinke:

Antar dere har planer om å nyte været de kommende dagene, store som små. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malama: Ja, men då prøver du å finna ut når din mann er ledig, og så gjer eg det same her. :)

Saeria: Ja, her skal vêret nytast, så sant alle er friske. No er stakkar vesle E sylta forkjøla, så i dag har me vore inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal han i alle fall jobbe til etter jeg har sovna (jobbe hjemmefra) og i morgen er det det møtet. Fredag-søndag har dere andre planer. Torsdag og fredag neste uke har vi fødselsforberedende, så da er det strengt tatt mandag-onsdag jeg skal prøve å finne ut av da... Men tror jeg skal vente til han ikke er helt så stressa som i kveld... ellers svarer han sikkert "neste år"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

I kveld skal han i alle fall jobbe til etter jeg har sovna (jobbe hjemmefra) og i morgen er det det møtet. Fredag-søndag har dere andre planer. Torsdag og fredag neste uke har vi fødselsforberedende, så da er det strengt tatt mandag-onsdag jeg skal prøve å finne ut av da... Men tror jeg skal vente til han ikke er helt så stressa som i kveld... ellers svarer han sikkert "neste år"...

Stakkar stressa Malamamannen!

Stakkar lille E. Håper hun blir fort bra.

Ikke noe kjekt med forkjøla baby, håper hun snart blir frisk igjen :)

Var ikke meningen at M skulle komme å smitte lille E da :(

Betre i dag! :)

Innom med en onsdagsklem! :klem:

Torsdagsklem tilbake! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at hun er bedre :)

Min mann er ikke så stressa i dag som i går heldigvis, og det viser seg at dette møtet ikke er så langvarig, så det er mulig han kan være i humør for å være litt spontant sosial likevel, om dere ikke har lagt andre planer? Vi skal i alle fall til Åsane og hente kommoden vår. Han ringer meg når møtet er over, så får vi se hva klokka har blitt, og hvor lenge det er siden han har spist og sånn, så kan jeg kontakte deg på en måte jeg anser det som større sjangs for at du får deg med deg (mobilen din?) når jeg har snakka med ham og vet litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sende bli-frisk-fort-vibber til vesla*

Edit: rettet skrivefeil

Endret av lunacia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...