Gå til innhold

Livet med vakringen

mrsSJ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for gratulasjoner :biggrin:

Har fått vakre roser av mannen, tretti stykker i en fantastisk rosafarge :rødme:

Og av mamma,pappa og søstrene mine fikk vi en kjempeflott plante som skal stå på terassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å være mamma til vakringen, er lykkelig helt inn til beinet :rødme:

Nå har jeg lagt ham for kvelden, ikke det at han sover,men han ligger å småpludrer med deg selv i kurven sin. Han har plutselig begynt å være veldig trøtt på kvelden,så når han viste trettshetstegnene nå, måtte vi passe på å legge ham før han bikket over. Har nemlig hatt to kvelder med en veldig trøtt og lite fornøyd gutt.

Mannen lager middag i dag.

Vi skal visstnok starte med en kremet aspargessuppe, før vi går over til biff med stekte poteter,wokgrønnsaker og peppersaus. Til dessert blir det sjokolademousse :spise:

Blir deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakringen er tolv uker i dag :)

Vi har fulgt søsteren min til tannlegen og vært i dåpssamtale i kirken.

Det er to barn som skal døpes på søndag og begge barna har samme navn! Hva er sjansen for det???

Vakringen er forkjølet om dagen. Nyser,hoster litt og er tett i nesen. Virker ikke spesielt plaget utover det,men jeg bekymrer meg litt allikevel... vil jo ikke at han skal bli syk.

Endret av mrsSJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dåpen vel gjennomført :)

Vi hadde en super dag.

Vakringen oppførte seg eksemplarisk gjennom en særdeles lang gudstjeneste og i dåpsselskapet. Smilte til både prost og gjester og fikk masse flotte gaver.

Han tok seg til og med et par lurer i vognen underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med overstått dåp. Så bra dagen var vellykket! :)

Høres ut som du har en fantastisk mann, forresten!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Deilig med vel gjennomført dåp! Me skal døype A om 2 veker, og det er mykje som skal ordnast før det...

Håpar du får ein fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og kikker litt her jeg. :vinker:

Lett å få lyst på baby av å lese her ja!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner smilefjes,Frida,cypress og faerytale :klem:

Og velkommen til dagboken min cypress.

Baby anbefales på det sterkeste, har tenkt på at vakringen skulle vært på resept jeg, han kan jo sjarmere gråstein :rødme:

Tenkte jeg skulle skrive et litt mer detaljert sammendrag fra dåpen, så vi kan kjenne historien for ettertiden.

Vekket vakringen i nitiden og tok han med i dusjen.

Det vil si han badet i tummytuben og jeg dusjet.Fikk kledd på oss finstasen og reiste til kirken i god tid.

Hilste på prosten og minnet han om at vi hadde møttes for ca et år siden også, bare da med baby kun i planene.

Gudstjenesten var laaaang,den varte faktisk i mer enn 90 minutter,noe som må være en slags rekord. Lille I,den gode ungen holdt seg rolig gjennom hele gudstjenesten og vekslet mellom å titte på glassmaleriene og sove litt.Måtte bytte på hvem av oss som hadde han på fanget, han var nemlig varm som en liten glo i den kjolen.

Selskapet gikk også over all forventning og jeg var faktisk ikke stresset i det hele tatt. Fikk både spist og drukket :fnise:

Hadde koldtbord med hjemmelaget mat og ble veldig fornøyd med resultatet.

Mamma og søstrene mine hadde hjulpet oss med pynting av lokalet dagen før og ting ble riktig så fint :) Hadde hvit duk med blå løper,blå hortensia i høye glassvaser ala reagensrør og grønn hortensia i en mindre vase ved siden av.

Vakringen fikk masse fine gaver, koste seg på fanget til gjestene og tok seg to små lurer i vognen sin.

Mannen min holdt tale til vakringen og den minste lillesøsteren min holdt tale og leste dikt :rødme: Hun er jo så nydelig den jenta....

Alt i alt,en kjempeflott dag.

I dag er han hele tre måneder, helt utrolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på tremåneders kontroll.

Lille I er nå 6190 gram tung, 63 cm lang og har en hodeomkrets på 42 cm.

Helsesøster syntes han han var sterk i kroppen og lett å få kontakt med, så det er jo bra :) Flinke gutten min.

Så kom vaksinene,et stikk i hvert lår og den lille gutten min hylte som han aldri har gjort før. Det var ikke noe gøy i det hele tatt.

Han har fortsatt vondt tror jeg, for i ettermiddag har han faktisk grått! Han har grått selv om han har blitt båret og det har faktisk aldri skjedd før, så er veldig glad for at mannen er hjemme. Nå har han sovnet i vognen sin stakkars, sikkert helt utmattet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det var søvn som måtte til, det var i alle fall en helt annen gutt som våknet opp etter en lang lur.Litt preget er han nok fremdeles for han sovnet i vognen etter litt mat og lek på fanget,men han har det i alle fall bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært på 3 mnds og tatt vaksine og vesla mi var heller ikke i topphumør etterpå. Skrek og bar seg, noe hun ikke gjør til vanlig. Helsesøster mente det var få som fikk reaksjoner, men men... Gikk over etter et døgn, da. :)

Her var lillejenta 6360 og 61,5cm. God og rund.. ;)

Gutten din høres helt skjønn ut! Smiler han masse eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars de små barne våre som må få alle disse vaksinene :trist: Synes det er helt grusomt å se på jeg,men det er jo til deres egen fordel. Bra jenta de kom seg ganske fort da :)

Han smiler masse :)

Smiler til oss, smiler til bilder på veggene her, smiler til uroen over stellebordet og smiler til alle som smiler til ham :)

I natt ommøblerte vi her, så nå har vi egen spisestue og mye mer gulvplass i stuen.Mye bedre med litt gulvplass når man har en liten en og han kommer jo bare til å trenge mer plass som tiden går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille I snudde seg akkurat fra rygg til mage :hoppe::hoppe::hoppe:

Ble veldig sint når han endelig kom rundt siden han ikke liker å ligge på magen da,men jeg klappet uansett. Flinke,flinke gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

nå er det en stund siden jeg har vært her, men er innom å oppdatrer meg litt på hva som skjer :)

litt sent, men gratulerer med overstått barnedåp :rødme: det hørtes ut som om dagen ble perfekt :)

Skjønner godt at du koser deg som mamma, blir ikke mindre babysyk av å lese i boka di!! Kan spørre om hva han heter? :sjenert:

ha en finfin dag videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dåpen gikk fint :) Ja, lille I er virkelig sjarmerende virker det som! :hjerte: Jeg har sååå lyst... men kjære vil vente :( Og det er liksom nå eller om 3 år føler jeg, ellers kan jeg risikere å få barn akkurat når jeg er ferdig utdannet og havne mellom to stoler... Kanskje kjære skulle fått møtt I så hadde han ombestemt seg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
ellers kan jeg risikere å få barn akkurat når jeg er ferdig utdannet og havne mellom to stoler...

Da bare melder du deg opp til nytt studie og får permisjon fra det :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...