Gå til innhold

Kal dere bruke bunaden på 17 mai?


Bradshaw

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Vel, dynkes er et vanskelig begrep (etter min mening, fordi jeg ikke er så flink til det antakelig). Bruker spruteflaska jeg, så skal den bli "passe våt". Alternativt, dersom den vaskes før bruk, eller er helt våt, så må den henge og tørke til den er passe våt, og da ikke for tørr, og det er en prosess uten like, for den er somregel våtest nederst (tyngdekrafta) men det er øverst man trener det mest (nederst skal den da vitterlig ikke synes likevel på de fleste bunader) Så derfor foretrekker jeg spruteflaska. Den skal være fuktig, men ikke dryppevåt. Etter min oppdragelse i alle fall.

Jeg synes faktsik det gikk greit å stryke den (var litt for fuktig, men det går greit) Men, den hadde lagt et helt døgn i kjøleskap, den var fuktig, og jeg har dampstrykejern. Og, jeg stiller ikke så strenge perfeksjonskrav.... Det ble på et vis brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Tusen :hjerte: lig takk for hjelpen Fredagsbarn! Hvis du ser en person i by`n på 17. med så stivpresset skjorte at hun nesten ikke kan bevege seg - da er det meg :ler:

Ha en riktig fin 17.mai!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Phew..... der var skjorta ferdig!! Prøvde dette her frysertrikset deres... hjalp kanskje litt? Ble nå ikke helt perfekt, men det blir det aldri når jeg gjør det selv... :oops: Noen ting må man jo ha mamma til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg må nok ha mamma til det dersom jeg skal i konfirmasjon eller barnedåp, men til 17. mai klarer jeg det selv (Les: ingen i hele slekta ser meg uansett, og jeg har antakelig på meg cape som dekker og knørver skjorta uanset...) Ikke perfekt, men bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden skal på ja!

Gleder meg masse!

Ser at dere skriver om motivasjon og stryking og sånn,- jeg har ikke fått gjort noe annet enn å vaske den.

Så må snart til pers og stryke og stryke og fjerne støv fra stakken og legge sølvet i grønnsåpe og vaske den mage og puppeinnstrammende bodyen så jeg kan få på meg bunaden....

Herregud! Skulle gjort dette for FLERE UKER siden jeg *sukk*

Vel, får kvinne meg opp litt, og lese flere innlegg,- for det er litt tidlig ennå... tidlig på MORRAN asså.... :gape:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunaden henger klar den. Skulle vel egentlig ha justert litt på beltet, men gidder ikke det nå.

Blir pes å få den på uten hjelp i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

DET er pes ja. glad jeg har sambo til å hjelpe meg. Han er flink til å knyte sløyfa på skautet også, snille gutten min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...