Gå til innhold

Kal dere bruke bunaden på 17 mai?


Bradshaw

Anbefalte innlegg

Joda, bunaden skal på :D Deilig å slippe å tenke på hva man skal ha på seg. Eneste skoene som skal skiftes ut. Får bare håpe sola titter frem her nord også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Bunaden min har krympa i skapet fra i fjor, så jeg får den dessverre ikke på meg i år :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg skal ha speiderantrekk først på dagen, så er det hjem og på med bunaden. Jeg låner bunaden til min mormor. Den er fra Dovre, og jeg syns den er nydelig...Kjempeglad for at jeg får bruke den. Kommer til å gå med den fram til kvelden, og så er det på med et eller annet fest-antrekk, og så bærer det i vei på utendørs konsert!

Blir mye skifting denne dagen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine
Fredagsbarn: Hvorfor i kjøleskapet?

Hilsen Mie - som har sin skjorte liggende i vann akkurat nå.

fordi, dette har jeg lært av min mor. Man dynker den, og legger den i kjøleskapet over natta (fryseren i en KORT tid er sikkert en grei erstatning) Da blir den langt lettere å stryke glatt og fin, og den skal jo holde seg stiv og fin selv etter at jeg har tatt den på meg, så da må den i alle fall være bra før jeg begynner å ta den på meg, og da MÅ den i kjøleskapet, etter det min mor sier. Håpløst å stryke ellers. Barnelærdom for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Tusen takk Fredagsbarn. Skjorten vil i løpet av kvelden finne sin plass mellom fårepølse og brunost.

Alt for å lette strykingen, jeg har linskjorte - klin umulig å stryke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jepp, jeg trur det er for lin denne "regelen" gjelder. Jeg har aldri hørt om å putte andre klær i kjøleskapet, men for bunadsskjorte, jo der er dette grunnleggende, i følge min mor. Joda, pappa har fortsatt etter alle disse årene morro av fenomenet, og det kommer min samboer også til å ha i alle år, men som mamma sier "han kan jo få prøve å stryk ei som ikke har vært der da!" Derfor antar jeg at det må være vesentlig vanskerligere. Og jeg synes dette er vanskelig nok jeg.... Ja, den ligger og venter på meg, jeg må baer på butikken og hamstre mat til den store daegn først (I morgen er det kampdag, jeg stoler ikke på at jeg rekker det da. Helst burde jeg strøket skjorta til sambo i dag også, og dressen hans, men skjorta er enda ikke vaska , så det må nok pent gjøres i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Julie,

Er du derfra eller? Min bestemor kom derfra, så det er derfor jeg har Meldalsbunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imax!

Faren/farssida mi kommer derfra. Morsomt å ha en bunad som "alle andre" ikke har synes jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Jeg skal bruke bunaden min ja!! Er ikke så ofte jeg får brukt den, så bruker den når jeg kan. :D Sitter her og vurderer om jeg skal gå og stryke skjorten nå... frister ikke så mye nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Jeg har sittet det siste kvarteret og sagt "nå skal jeg gå og gjøre det". Venter på motivasjon. Den har ikke dukket opp..... Men nå SKAL jeg gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Nå er min strøket! Ikke perfekt, men bra nok (mamma ser den jo ikke, bare sambo som ser, og han er uansett ikke kritisk...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine

Jeg glemte en liten detalj, men nå er skautet og sløyfa til skautet også strøket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Fredagsbarn: Skjorten dynkes.....vil det si at den skal være helt våt eller???

:oops: Jeg må bare spørre, har for sikkerhets skyld ringt min mor i dag, men hun hadde ikke hørt om dette før. Jeg påsto at jeg har fått dårlig oppdragelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt fadern til å gjøre jobben :sjarmor: Han er faktisk mye flinkere enn meg, dessuten er jeg redd for å gjøre noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...